Programy dla firm - InsERT
Raport podatnika - nowa funkcjonalność w e-Urzędzie Skarbowym

Raport podatnika - nowa funkcjonalność w e-Urzędzie Skarbowym

16 
października
 2024

Ministerstwo Finansów ogłosiło wprowadzenie nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym - modułu Raport podatnika, stworzonego z myślą o osobach prowadzących działalność gospodarczą oraz organizacjach. Usługa ma charakter informacyjny i służy do przekazywania podatnikom szczegółowych danych dotyczących ich statusu podatkowego w przejrzystej formie.

 Co znajduje się w Raporcie podatnika

  • Dane identyfikacyjne i adresowe podatnika, w tym formę opodatkowania.
    Informacja o formie opodatkowania będzie dotyczyła roku ubiegłego - w Raporcie w roku 2024 znajdzie się informacja o wybranej formie za rok 2023.
  • Szczegóły dotyczące prawidłowości w zakresie zaliczek i deklaracji podatkowych.
    Sekcja Deklaracje zawiera informacje o wykrytych błędach w złożonych deklaracjach, a także wskazuje, czy podatnik złożył wszystkie wymagane dokumenty i czy są one poprawne pod względem rachunkowym.
  • Dane o rachunkach bankowych, w tym mikrorachunku podatkowym.
  • Wykaz pełnomocników i ich uprawnienia.
    Sekcja Pełnomocnicy zawiera listę pełnomocników ogólnych (PPO-1) zaznaczając, który z nich jest wskazany do doręczeń oraz pełnomocników do podpisywania deklaracji elektronicznych (UPL-1).
  • Informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.
  • Informacje o wystąpieniu ewentualnych zaległości podatkowych.
  • Informacje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym.

Ministerstwo Finansów zastrzega, że Raport podatnika ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich posiadanych danych przez Krajową Administrację Skarbową.

 

Dla kogo przeznaczony jest Raport podatnika

W pierwszej kolejności z raportu będą mogli korzystać przedsiębiorcy oraz organizacje. Jeśli Raport zostanie pozytywnie odebrany, to zostanie udostępniony również osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej.

 

Jak wygenerować

Raport można wygenerować logując się na konto w e-Urzędzie Skarbowym lub jako użytkownik konta organizacji. Dokument jest dostępny w formacie PDF, a wkrótce zostanie wprowadzona również możliwość pobrania go w formie graficznej - tzw. kafli.

Raport podatnika może wygenerować:

  • podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą i zaloguje się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym,
  • użytkownik konta organizacji (UKO), logując się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym, po przelogowaniu na konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.

 

Zobacz także

PIT-11: terminy i zasady składania deklaracji
16 
stycznia
 2025

Koniec stycznia to intensywny czas dla przedsiębiorców i księgowych, którzy muszą sprostać istotnym obowiązkom podatkowym. Wypełnienie i dostarczenie formularzy PIT-11 to jedno z kluczowych zadań. Sprawdź, jakie obowiązują terminy i zasady składania tej deklaracji.

Zasady stosowania kasowego PIT
09 
stycznia
 2025

Kasowy PIT to metoda rozliczania podatku dochodowego dla podatników prowadzących działalność gospodarczą, która opiera się na ustalaniu przychodu w dniu otrzymania zapłaty za towary lub usługi. Jakie są zasady stosowania kasowego PIT?

ZUS informuje o stanie kont płatników. Co w przypadku niedopłaty i jak odzyskać pieniądze z nadpłaty
09 
stycznia
 2025

ZUS rozpoczął przekazywanie informacji o stanie rozliczeń na kontach płatników za rok 2024. Dzięki temu będą oni wiedzieć, czy na ich koncie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych jest nadpłata, niedopłata czy saldo zerowe. Czy zadłużenie można rozłożyć na raty i jak odzyskać pieniądze z nadpłaty? Zachęcamy do lektury.

Mały ZUS Plus – co warto wiedzieć
08 
stycznia
 2025

Mały ZUS Plus to rozwiązanie, które umożliwia przedsiębiorcom osiągającym niskie przychody opłacanie niższych składek na ubezpieczenie społeczne. Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące ulgi.

ZUS 2025 – kwoty składek na ubezpieczenie społeczne
18 
grudnia
 2024

W Monitorze Polskim zamieszczono obwieszczenie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej dotyczące prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w 2025 roku. Kwota ta stanowi podstawę do obliczenia składek na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców. Jakie zatem składki będą obowiązywały w 2025 roku?

Zmiany w KSeF – harmonogram, niższe kary i oficjalne testy systemu
17 
grudnia
 2024

Rząd przedstawił nowy harmonogram wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wśród zapowiedzi znajdują się również informacje m.in. o obniżeniu kar dla firm, które nie dostosują się do wymogów KSeF w wyznaczonym czasie oraz umożliwienie przedsiębiorcom dodawania załączników do e-faktur.

Wystawianie faktur VAT – zmiany od 1 stycznia 2025
09 
grudnia
 2024

Od 1 stycznia 2025 zacznie obowiązywać tzw. procedura SME (Small Medium-sized Enterprise), umożliwiająca małym i średnim firmom korzystanie ze zwolnienia VAT nie tylko w kraju, w którym mają siedzibę, ale także w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. W związku z tym Ministerstwo Finansów zapowiedziało zmiany w przepisach dotyczących wystawiania faktur. Nowe regulacje w tym zakresie mają być zgodne z zasadami procedury SME.