
Programy InsERT
Postaw na nowocześniejszy i bardziej funkcjonalny system - w listopadzie przejdź z InsERT GT na nexo PRO aż 80% taniej! Do tego otrzymasz bezpłatnie multimedialne szkolenie krok po kroku z obsługi nowego systemu, a jeśli przejdziesz na Subiekta nexo PRO - także roczną licencję modułu POS - interfejs dotykowy.
Zostań PRO! już dzisiaj i rozwijaj swój biznes jeszcze skuteczniej. W listopadzie programy tej innowacyjnej i wielokrotnie nagradzanej linii można kupować od 50 do 70% taniej.
Otrzymaliśmy informacje o próbach wyłudzenia poufnych danych naszych klientów. W związku z tym mogą się z Państwem kontaktować osoby podszywające się pod pracowników firmy InsERT celem uzyskania danych logowania do Konta InsERT bądź innych serwisów.
Zapraszamy na bezpłatne spotkania w ramach KSeF Roadshow 2025. Odwiedzimy 17 miast w całej Polsce, aby przedstawić kluczowe informacje o Krajowym Systemie e-Faktur oraz pokazać jego realizację w programach InsERT.
W październiku 2025 roku pojawi się wersja 57 InsERT nexo. Będzie ona zawierała ważne zmiany techniczne, które mogą mieć wpływ na to, czy system będzie działał na Twoim komputerze.
Lekarz PLUS został rozszerzony o nowy moduł: Bazę plików. To rozwiązanie, które pozwala na wygodne przechowywanie, przeglądanie i zarządzanie dokumentami medycznymi, administracyjnymi oraz innymi plikami pomocniczymi bezpośrednio w aplikacji. Wszystko bezpiecznie i wygodnie, w jednym programie.
System zarezerwuj.pl został wzbogacony o nową funkcjonalność - Koszyk usług. Odtąd Twoi klienci mogą dokonywać wielu rezerwacji, wypożyczeń, wynajmów i zapisów jednocześnie, bez konieczności powtarzania całego procesu.
System Sello NX został zintegrowany z platformą EmpikPlace, czyli jednym z największych marketplace’ów w Polsce. To kolejny krok w kierunku poszerzania funkcjonalności Sello NX i wspierania sprzedawców w efektywnej obsłudze sprzedaży wielokanałowej.
Ukazała się wersja 54. InsERT nexo/nexo PRO. Zachęcamy do zapoznania się z najważniejszymi nowościami. Jeśli posiadasz Abonament, wszystkie aktualizacje możesz pobierać i instalować bezpośrednio z poziomu programu.
Prawne
Krajowy System e-Faktur staje się faktem. Już w 2026 r. wszystkie firmy w Polsce będą zobowiązane do korzystania z nowego rozwiązania. Jakie obowiązki czekają przedsiębiorców? Przedstawiamy najważniejsze informacje.
Faktura pro forma jest powszechnie stosowanym dokumentem handlowym. W poniższym artykule wyjaśniamy, czy będzie można ją wystawić za pomocą KSeF.
Z początkiem lutego 2026 r. wejdzie w życie obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych za pośrednictwem KSeF. Aby móc wystawić fakturę w trybie offline lub uwierzytelnić się w systemie, konieczne będzie posiadanie certyfikatu KSeF.
Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę, która wprowadzi obowiązkowy Krajowy System e-Faktur. Oznacza to koniec procesu legislacyjnego na poziomie ustawodawczym. Tym samym data wdrożenia KSeF w przyszłym roku nie powinna już ulec zmianie.
Wraz z wprowadzeniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przedsiębiorcy zostaną zobligowani do umieszczania kodów QR na fakturach, które przekazują w formie wydruku lub pliku PDF. Taki kod to prosty, dwuwymiarowy znak graficzny, dzięki któremu można szybko zidentyfikować konkretny dokument.
Od 1 lutego 2026 roku zacznie obowiązywać wymóg wystawiania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). W związku z tym już teraz pojawia się pytanie: czy faktura wystawiona poza KSeF nadal będzie stanowiła podstawę do odliczenia VAT? Dowiedz się, jakie stanowisko przyjął organ podatkowy.
Rząd przyjął przygotowany przez ministra finansów projekt ustawy wprowadzającej obowiązkowy KSeF (Krajowy System e-Faktur). System będzie wdrażany w dwóch etapach. Sprawdź, kiedy obowiązek obejmie Twoją firmę, czy będziesz mógł skorzystać z okresu przejściowego i w jaki sposób wprowadzenie KSeF wpłynie na termin zwrotu VAT.
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt rozporządzenia dotyczącego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR). Zmiany wynikają z nowelizacji ustawy oraz planowanego obowiązku prowadzenia księgi w formie elektronicznej. Nowe przepisy wpłyną na sposób ewidencjonowania i dokumentowania przychodów i kosztów przez przedsiębiorców i biura rachunkowe.
Obowiązek przekazywania ksiąg rachunkowych w formacie JPK CIT wszedł w życie 1 stycznia 2025. Kiedy trzeba będzie wysłać pierwszy plik i jakie dane powinny się w nim znaleźć?
Biznesowe
Przedsiębiorcy niebędący osobami prawnymi mają w tym miesiącu więcej czasu na uregulowanie składek ZUS za marzec. Ustawowy termin płatności przypada w późniejszym terminie niż zwykle, ze względu na układ kalendarza.
Ministerstwo Finansów udostępniło aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy (e-US), która umożliwia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług podatkowych bezpośrednio z poziomu smartfona. Sprawdź, jakie możliwości oferuje aplikacja.
Czym są koszty uzyskania przychodów? Jak ustalić, czy dany wydatek można zakwalifikować do kosztów podatkowych? Jak określić datę poniesienia kosztu podatkowego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zachęcamy do lektury!
Błędy w księgach rachunkowym mogą prowadzić do zniekształcenia zapisów oraz niewiarygodnego obrazu przedsiębiorstwa w sprawozdaniu finansowym. Dlatego istotne jest ustalenie poziomu istotności, który pozwoli na właściwe ujęcie korekt w księgach rachunkowych. Jak zakwalifikować błędy z uwzględnieniem poziomu istotności?
1 stycznia 2025 roku zmieniły się przepisy dotyczące składki zdrowotnej, które obniżają wartość minimalnej składki dla części przedsiębiorców. Dodatkowo mogą oni teraz wyłączyć z dochodu, od którego nalicza się tę składkę, przychody i koszty związane ze sprzedażą środków trwałych.
Z końcem roku kalendarzowego większość podmiotów gospodarczych kończy również rok obrotowy, co wiąże się z obowiązkiem sporządzenia i złożenia rocznego sprawozdania finansowego. Przedstawiamy kluczowe informacje na temat wymagań oraz zasad sporządzania e-Sprawozdania Finansowego.
Jeszcze tylko do 20 lutego przedsiębiorcy mają czas na podjęcie decyzji o formie opodatkowania na 2025 rok. Odpowiedni wybór może przełożyć się na znaczące oszczędności. Sprawdź, które rozwiązanie jest najbardziej opłacalne w przypadku Twojej działalności.
Optymalizacja zobowiązań podatkowych to temat bliski przedsiębiorcom. Jednym ze skutecznych, choć mniej popularnych rozwiązań, jest możliwość ograniczenia poboru zaliczek na podatek dochodowy. Kiedy warto rozważyć tę możliwość i jak z niej skorzystać?
Rząd planuje utworzenie specjalistycznego zespołu, którego celem będzie walka z szarą strefą oraz przeciwdziałanie unikaniu płacenia podatków. Międzyresortowy Zespół do spraw przeciwdziałania szarej strefie – bo taka ma być jego nazwa – będzie korzystać z zaawansowanych technologii analitycznych, które pomogą precyzyjnie typować podatników do kontroli.



























