Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Portal Biura – Jak przy pomocy szybkich płatności opłacić podatek skarbowy oraz składki ZUS?

Program: InsERT GT, InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo

Kategoria: Portal Biura

​Portal Biura umożliwia skorzystanie z płatności online w celu opłacenia podatku skarbowego oraz składek ZUS. Aby to zrobić, należy:

1. Po zalogowaniu się do aplikacji przejść do modułu Start w polu Wyliczenia podatkowe i wynagrodzenia wybrać Miesiąc, za który ma zostać opłacony podatek skarbowy lub składki ZUS, następnie przy odpowiedniej zaliczce na podatek lub składkach ZUS kliknąć Zapłać online (Zdj. 1), lub kliknąć trzy kropki, następnie Szczegóły płatności (Zdj. 3).

UWAGA!!! Do skorzystania z szybkich płatności niezbędne jest poprawne wypełnienie danych organów podatkowych przez biuro rachunkowe, w przypadku, gdy aplikacja wykryje brak niezbędnych danych, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat oraz nie będzie możliwości skorzystania z płatności online, informację o tym, jakie dane powinno uzupełnić biuro rachunkowe w programach linii nexo można znaleźć tutaj, linii GT tutaj.​ Dodatkowo kwota powyżej 4300,00 PLN nie może zostać opłacona za pomocą szybkich płatności. W takim przypadku należy dokonać opłaty w inny sposób, a następnie oznaczyć ją jako zapłaconą, informację jak to zrobić można znaleźć tutaj​. Dodatkowo n​ależy pamiętać, że przycisk Zapłać online nie będzie widoczny dla płatności sprzed założenia podmiotu, oznacza to, że jeśli podmiot został założony, np. 21.04.202​2 r. to nie będzie możliwości skorzystania z płatności online dla płatności z dnia 20.04.2022 r. i wcześniejszych.​

Zdj. 1

 

Zdj. 2


2. Wprowadzić Kwotę płatności i kliknąć Zapłać.

UWAGA!!! Domyślnie aplikacja podpowiada pełną kwotę należną, lecz istnieje możliwość jej modyfikacji w dowolny sposób. W przypadku zmiany kwoty np. na mniejszą należy pamiętać, że płatność szybkimi płatnościami można wykonać tylko jeden raz, ewentualną niedopłatę należy wykonać poza Portalem Biura.

 

3. Wybrać formę płatności, wpisać Adres e–mail i kliknąć Zapłać.

 

Po opłaceniu zaliczki na podatek lub składki ZUS można wprowadzić do aplikacji potwierdzenie płatności, które zostanie automatycznie wysłane do biura rachunkowego. Aby to zrobić, należy:

1. W module Start odnaleźć opłaconą składkę ZUS lub zaliczkę na podatek, następnie kliknąć Szczegóły.

 

2. W sekcji Historia płatność przy odpowiedniej płatności kliknąć Dołącz plik.

 

3. Odnaleźć i zaznaczyć potwierdzenie płatności, następnie kliknąć Otwórz.

 

4. Po przesłaniu pliku zostanie wyświetlona informacja potwierdzająca poprawne wykonanie operacji, a plik pojawi się w sekcji Potwierdzenie płatności.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi płatności online w Portalu Biura​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki