Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Portal Biura – Jakie dane musi mieć uzupełnione biuro rachunkowe w programie księgowym linii GT w celu skorzystania z płatności online za zaliczkę na podatek oraz składki ZUS?

Program: InsERT GT, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rewizor GT

Kategoria: Portal Biura

​Portal Biura umożliwia skorzystanie z płatności online w celu opłacenia podatku skarbowego oraz składek ZUS. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik na podstawie danych podatkowych otrzymanych od biura rachunkowego może dokonać płatności w wygodny i szybki sposób. Do wykonania płatności niezbędne jest uzupełnienie danych organów podatkowych w programie księgowym, dlatego przed przesłaniem raportów do Portalu Biura należy zweryfikować, czy w programie zostały wprowadzone następujące dane:

  • Urząd Skarbowy,

  • Indywidualny numer rachunku podatkowego płatnika (mikrorachunek),

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych,

  • Indywidualny numer rachunku składkowego płatnika.

Wprowadzenie Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

W module Instytucje można ewidencjonować m.in. dane o organach podatkowych, oddziałach ZUS i innych typach instytucji. Aby dodać Instytucje typu Urząd skarbowy lub ZUS, należy:

1. Przejść do modułu Instytucje, kliknąć górne menu Dodaj.

 

2. Wybrać odpowiednią Instytucję i uzupełnić jej dane.

 

Konfiguracja danych Urzędu Skarbowego

Mikrorachunek podatkowy definiuje się w ramach rachunku bankowego urzędu skarbowego, może on dotyczyć podmiotu lub wspólnika. W każdym ze zdefiniowanych urzędów skarbowych może być tylko jeden mikrorachunek dla podmiotu (inaczej niż w przypadku indywidualnych rachunków ZUS, gdzie może być tylko jeden rachunek w ogóle). Aby wprowadzić mikrorachunek podatkowy, należy:

1. Przejść do modułu Instytucje, zaznaczyć odpowiedni Urząd Skarbowy i kliknąć Popraw.

 

2. Na zakładce Dodatkowe w sekcji Rachunki bankowe dodać nowy rachunek.

 

3. Wprowadzić Numer rachunku i nazwę Banku, a następnie zaznaczyć opcję Mikrorachunek podstawowy dla i wybrać Podmiot lub odpowiedniego ze Wspólnika.

 

Konfiguracja danych ZUS

Rachunek, który przeznaczony jest do opłacania składek ZUS, znajduje w się konfiguracji odpowiedniej Instytucji. Aby wprowadzić rachunek składek ZUS, należy:

1. Przejść do modułu Instytucje, zaznaczyć odpowiednią Instytucję ZUS i kliknąć Popraw.

 

2. Na zakładce Dodatkowe w sekcji Rachunki bankowe dodać nowy rachunek.

 

3. Wprowadzić Numer rachunku i nazwę Banku, a następnie zaznaczyć opcję Indywidualny rachunek na składki ZUS dla i wybrać Podmiot lub odpowiedniego ze Wspólnika.

 

Konfiguracja danych podmiotu

Aby Urząd skarbowy automatycznie wyświetlał się na deklaracjach skarbowych, należy:

1. W lewym, górnym rogu programu kliknąć Pomiot – Dane podmiotu.

 

2. W nowym oknie należy przejść na zakładkę Działalność i wskazać Urząd skarbowy, Formę prawną, ustalić, czy ma być wskazana Osoba fizyczna do deklaracji, a także wybrać Typ prowadzonej działalności.

 

Konfiguracja danych Wspólnika

W celu weryfikacji lub wprowadzenia danych wprowadzonych w kartotece wspólnika należy:

1. Przejść do modułu Wspólnicy, zaznaczyć wspólnika i kliknąć górne menu Popraw.

 

2. Na zakładce Dodatkowe zweryfikować bądź wskazać odpowiedni Urząd Skarbowy.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e–Pomocy technicznej dotyczących obsługi płatności online w Portalu Biura.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki