Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Portal Biura – Jakie dane musi mieć uzupełnione biuro rachunkowe w programie księgowym linii nexo w celu skorzystania z płatności online za zaliczkę na podatek oraz składki ZUS?

Program: InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Portal Biura

​Portal Biura umożliwia skorzystanie z płatności online w celu opłacenia podatku skarbowego oraz składek ZUS. Dzięki tej fun​kcjonalności użytkownik na podstawie danych podatkowych otrzymanych od biura rachunkowego może dokonać płatności w wygodny i szybki sposób. Do wykonania płatności niezbędne jest uzupełnienie danych organów podatkowych w programie księgowym, dlatego przed przesłaniem raportów do Portalu Biura należy zweryfikować, czy w programie zostały wprowadzone następujące dane:

  • Urząd Skarbowy,

  • Indywidualny numer rachunku podatkowego płatnika (mikrorachunek),

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych,

  • Indywidualny numer rachunku składkowego płatnika.

Wprowadzenie Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

W module Instytucje można ewidencjonować m.in. dane o organach podatkowych, oddziałach ZUS i innych typach instytucji. Aby dodać Instytucje typu Urząd skarbowy lub ZUS, należy przejść do modułu Instytucje, kliknąć górne menu Dodaj, rozwinąć menu Instytucja i wybrać Organ podatkowy lub Oddział ZUS.

 

Konfiguracja danych Mojej firmy

Aby Urząd skarbowy automatycznie wyświetlał się na deklaracjach skarbowych, gdzie forma prawna została ustawiona jako Inna niż własność prywatna, należy:

1. W prawym, górnym rogu programu kliknąć ikonę menu, następnie nazwę firmy.

 

2. W nowym oknie należy kliknąć Popraw i w polu Urząd skarbowy wybrać odpowiednią instytucję.

 

W przypadku wyboru formy prawnej firmy jako Przedsiębiorstwo prywatne osoby fizycznej wymagane jest wskazanie właściciela.

 

Pozostając w konfiguracji Mojej firmy należy przejść na zakładkę Rachunki, aby zdefiniować Rachunek składek ZUS oraz Indywidualny rachunek podatkowy (mikrorachunek).

 

Konfiguracja danych Wspólnika

W celu weryfikacji lub wprowadzenia danych wprowadzonych w kartotece wspólnika należy:

1. Przejść do modułu Wspólnicy, zaznaczyć wspólnika i kliknąć górne menu Popraw.

 

2. Na zakładce Dane ubezpieczeniowe należy wprowadzić Rachunki składek ZUS. Dodatkowo istnieje możliwość wskazania, że Mikroprzedsiębiorca posiada ten sam indywidualny rachunek podatkowy co zdefiniowany w Mojej Firmie.

 

3. Na zakładce Podatki uzupełnić indywidualny rachunek podatkowy (mikrorachunek). Analogicznie jak w przypadku rachunków składek ZUS istnieje możliwość wskazania, że Mikroprzedsiębiorca posiada ten sam indywidualny rachunek podatkowy co zdefiniowany w Mojej Firmie.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e–Pomocy technicznej dotyczących obsługi płatności online w Portalu Biura​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki