e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak dodać wpłatę na rachunek bankowy?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Wpłaty na rachunek bankowy służą do zwiększenia salda rachunku. Są również wykorzystywane przy rozliczaniu rozrachunków oraz przy generowaniu wyciągów bankowych. Operacje bankowe są tworzone automatycznie przy rozliczaniu rozrachunków oraz wystawianiu dokumentów handlowych (np. faktur, paragonów), których forma płatności jest ustawiona na Zapłacono przelewem. W programach linii InsERT GT można również ręcznie dodać dokument wpłaty. W tym celu należy:
1. Z listy modułów wybrać Finanse – Operacje bankowe, wybrać rachunek, na którym ma zostać wprowadzona wpłata i wybrać opcję Dodaj wpłatę.
2. W oknie Wpłata na rachunek wypełnić dane dotyczące generowanej wpłaty:
-
Rodzaj wpłaty – do wyboru: zwykła lub podzielona płatność
-
Pole Od – umożliwia wpisanie kontrahenta, instytucji, pracownika lub wspólnika, na poczet którego dokonywana jest wpłata
-
Generuj pole Tytułem na podstawie wybranych rozliczeń – ten znacznik należy zakreślić, jeżeli program ma w polu Tytułem (w poprzedniej zakładce) wprowadzać numery dokumentów, na podstawie których zostały rozliczone rozrachunki np. FS2/2002(10).
-
Tytułem – to pole służy do wpisania z jakiego tytułu dokonywana jest wpłata
-
Dopisz operację do zaliczek jako wolną spłatę – zakreślenie tego znacznika będzie oznaczać że wpłata będzie traktowana przez program jako zaliczka, tzn. będzie mogła być użyta do rozliczania rozrachunków za pomocą opcji Rozlicz przez skojarzenie lub będzie mogła być wykorzystana jako tzw. przedpłata podczas wystawiania dokumentu handlowego.
-
Opis – można w tym miejscu podać dodatkowe informacje o dokumencie
-
Wystawił – osoba wystawiająca dokument, domyślnie wstawia się zalogowany użytkownik
-
Kategoria – jednostka klasyfikacyjna, dzięki której wyróżnia się grupy dokumentów cechujących się pewnym podobieństwem. Może być wykorzystywana np. w schematach importu do programu księgowego lub do filtrowania danych na listach i zestawieniach.
-
bez danych kontrahenta – zakreślenie znacznika spowoduje, że program nie będzie wymagał wpisania danych kontrahenta (może to posłużyć np. do dokumentowania wpłat od tzw. pozostałych odbiorców).
-
prowizyjna – zakreślenie znacznika spowoduje, że program nie będzie wymagać wpisania kontrahenta i rachunku
-
gotówkowa – ten znacznik należy zakreślić, jeśli operacja jest wpłatą gotówkową. Nie jest wówczas wymagany rachunek nadawcy wpłaty.