Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor GT – Jak wprowadzić dekret w walucie obcej?

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty księgowe


​Przed ​utworzeniem dekretu w walucie należy się upewnić​, że w systemie dostępne są aktualne kursy walut. Więcej informacji na temat kursów walut znajduje się w artykułach e-Pomocy technicznej:

​​​Dekrety księgowe w progr​amie Rewizor GT wprowadza się w ujęciu rejestrowym. Znaczy to, że każdy dekret musi być przyporządkowany do rejestru księgowego. Aby wprowadzić dekret księgowy w walucie, należy:

​1. Z listy modułów wybrać Ewidencje księgoweDekretacja i księgowanie i kliknąć Dodaj.


2. Okno, które się wyświetli, służy do wprowadzania dekretu księgowego i stworzy zapisy na kontach księgowych. W pierwszej kolejności warto wybrać rejestr księgowy, w którym ma zostać stworzony nowy zapis. Z tego poziomu można też dodać nowy. Temat e-Pomocy opisujący, jak dodać nowy rejestr księgowy, dostępny jest tutaj​.


3. Następnie wypełnić część nagłówkową dekretu, na który składają się:

  • Data dekretacji;

  • Dokument źródłowy – numer dowodu księgowego;

  • Rodzaj dowodu – rodzaj dokumentu (np. Faktura sprzedaży, Lista płac itp.);

  • Z dnia – dzień wystawienia dokumentu źródłowego;

  • Data operacji;

  • Numer KSeF;

  • Opis – może być wpisany ręcznie lub wybrany ze słownika opisów operacji; można też dodać nowy do słownika, wciskając „+";

  • Kontrola bilansowania – czy program ma kontrolować bilansowanie każdej grupy dekretu, czy tylko całości;

  • Powiązanie VAT – wybranie z listy rozwijanej zakupu lub sprzedaży uaktywni w dolnej części dodatkową zakładkę VAT, przy użyciu której można zrobić zapis powiązany do ewidencji VAT sprzedaży bądź zakupu;

  • ​Kategoria – dekretowi księgowemu można nadać kategorię; opcja przydatna do sprawnego rozróżniania wprowadzanych dekretów w ramach jednego rejestru. 


4. Zmienić walutę dokumentu klikając Waluta domyślna

 


5. Wskazać kurs walutę, kurs oraz pozostałe parametry. Kliknąć OK w celu zapisania zmian. Artykuł opisujący jak zmienić domyślną walutę dla nowych dekretów znajduje się tutaj.​


6. W danych nagłówkowych do ustalenia jest również Domyślny tryb wprowadzania rozrachunków, czyli to, jak program ma się zachowywać podczas tworzenia zapisów na kontach rozrachunkowych. Można wybrać jedną spośród czterech opcji:

  • utwórz – utworzenie nowego rozrachunku na podstawie zapisu na koncie i wyświetlenie go do edycji;

  • utwórz w tle – utworzenie nowego rozrachunku na podstawie zapisu na koncie w tle (z możliwością jego późniejszej edycji);

  • podłącz, umożliwiaj tworzenie – wyświetlenie listy istniejących rozrachunków w celu podłączenia rozrachunku do zapisu na koncie oraz umożliwienie utworzenia nowego rozrachunku na podstawie zapisu na koncie w przypadku, gdy użytkownik rezygnuje z podłączenia rozrachunku; w sytuacji, gdy nie istnieją rozrachunki możliwe do podłączenia, następuje automatyczne przejście do trybu tworzenia rozrachunku (bez wyświetlania listy);

  • podłącz – wyświetlenie listy istniejących rozrachunków w celu podłączenia rozrachunku do zapisu na koncie (bez możliwości utworzenia nowego rozrachunku na podstawie zapisu na koncie).​


Po wprowadzeniu zapisu na konto rozrachunkowe program postępuje zgodnie z wybranym trybem. Sam rozrachunek można podejrzeć pod przyciskiem F11 (nowe okno o nazwie Rozrachunek powiązany z zapisem na kontach). W nowym oknie program umożliwia podłączenie istniejącego rozrachunku, usunięcie powiązania (jeżeli nastąpiło złe podłączenie), a także rozliczenie rozrachunku z innymi.

Zbiorczy temat dotyczący rozrachunków dostępny jest tutaj​​.


7. Następnie należy wprowadzić konta i kwoty do tabeli pod nagłówkiem. Aby to zrobić, należy kliknąć pierwsze wolne pole w kolumnie Konto, wpisać numer konta i wybrać je ze wbudowanej wyszukiwarki. Można je również wybrać z listy całego planu kont używając klawisza F2.



8. Po wprowadzeniu konta należy wpisać kwotę po stronie Wn lub Ma.​


9. Po wprowadzeniu wszystkich kont do dekretu księgowego można go zapisać. Przycisk Zapisz zapisze i zamknie okno dekretu. Przycisk Zapisz i kontynuuj ​zapisze dekret, nie zamykając okna dekretu i umożliwiając wprowadzenie następnego.​


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki