Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor GT – Konfiguracja rejestrów księgowych

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Słowniki

Program Rewizor GT zapisuje dekrety (dokumenty księgowe) w konkretnych rejestrach księgowych. Mogą być one tworzone według rodzajów (np. rejestr sprzedaży, zakupu, kosztowy), okresu (np. rejestr styczeń 2018, luty 2018 itd.) lub w inny dowolny sposób. Aby dodać nowy rejestr księgowy, należy:

1. Z listy modułów wybrać AdministracjaSłowniki i z listy słowników wybrać Rejestry księgowe.


2. Wyświetli się okno z rejestrami wprowadzonymi już do programu. Aby wprowadzić nowy, należy wcisnąć przycisk Dodaj.


3. W oknie, które się wyświetli obowiązkowe pola do wypełnienia to:

  • symbol – trzyznakowy, unikatowy identyfikator rejestru,
  • nazwa.


4. Pozostałe opcje służą do sparametryzowania rejestru księgowego. W pierwszej sekcji Domyślna waluta dokumentów do ustawienia są:

  • waluta, która domyślnie ma być pobierana do dekretu,
  • rodzaj kursu – do wybrania: zakupu, sprzedaży lub średni,
  • z dnia – data, z której ma być pobierany, np. kurs pobrany z NBP,
  • podpowiadaj ostatni kurs waluty (…) – jeżeli nie ma kursu na dzień wprowadzony w dokumencie księgowym, zaznaczenie tego znacznika spowoduje, że program podpowie ostatni dostępny kurs, informując o tym stosownym komunikatem.


5. Uzupełniając sekcję Dane VAT​, domyślnie przy wybraniu tego rejestru księgowego dekret będzie tworzył powiązany zapis do ewidencji VAT zakupu lub sprzedaży (pole powiązanie VAT). Włączając powiązanie VAT, należy określić, do jakiej ewidencji (rejestru) VAT ma domyślnie trafiać zapis (pole Ewidencja VAT).


​6. Od wersji 1.59 w danych VAT pojawiły się dwa dodatkowe znaczniki. Zaznaczenie Ustaw VAT na rozrachunku na podstawie zakładki VAT spowoduje ustawienie kwoty „w tym VAT” na rozrachunku utworzonym na dekrecie na podstawie zakładki VAT dekretu. Zaznaczenie Ustaw znacznik podzielonej płatności na rozrachunku spowoduje zaznaczanie pola Podzielona płatność na rozrachunku utworzonym na dekrecie.


7. W sekcji Kontrola danych VAT do ustawienia są dwa parametry:

  • wprowadzenie danych do VAT – umożliwia włączenie ostrzeżenia lub blokowanie zapisu w momencie, gdy wybrano powiązanie VAT z dekretem, a nie wprowadzono żadnych wartości na powiązanym zapisie do ewidencji VAT,
  • zgodność kwot w ewidencji VAT z zapisami na kontach – umożliwia włączenie ostrzeżenia lub blokowanie zapisów w momencie, gdy suma wartości podatku VAT na zapisie do ewidencji różni się od kwot wprowadzonych na konta VAT na dekrecie księgowym.


8. Sekcja Dane dekretu umożliwia wybranie domyślnego rodzaju dowodu oraz opisu dekretu. Po wprowadzeniu wszystkich danych nowy rejestr zapisać przyciskiem OK.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki