Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.84)

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.84 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.84 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.84 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.84, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.84

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.84 Rachmistrza GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • Zaktualizowano Visual C++ 2015-2022 Redistributable Package (x86) do wersji 14.42.34438.00.
  • W interfejsie programistycznym Sfera, do obiektu InsERT.Kontrahent dodano operację Anonimizuj(bool pokazOknoPotwierdzenia = true), która umożliwia zanonimizowanie danych kontrahenta.
  • W parametrach KSeF zmieniono minimalną wartość interwału czasowego, według którego program może automatycznie odbierać e-Faktury z KSeF - z 5 na 30 minut.
    UWAGA! Mechanizm jest dostępny w ramach Laboratorium i funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Fakturowania.
  • Poprawiono odświeżanie interfejsu użytkownika, gdy wprowadzono nieprawidłowe hasło w procesie przygotowania do konwersji w programie serwisowym.
  • Dodano informację o błędzie podczas przechwytywania wyjątków SQL podczas zmiany flagi własnej.
  • Poprawiono zachowanie kontrolki wyboru typu Combo Box przy przewijaniu jej zawartości kółkiem myszy.
  • Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się zakończeniu przez firmę Microsoft wsparcia dla systemu Windows 10.
  • Zapis danych diagnostycznych rozszerzono o historię aktywności Konta InsERT.
  • Zmieniono miejsce przechowywania statusu zgody na przetwarzaniu danych telemetrycznych z lokalnej bazy danych na infrastrukturę Konta InsERT.
  • W Dokumentach pobranych naprawiono błąd podglądu, który pojawiał się w przypadku, gdy w Portalu dokumentów dla firm dodano kilka plików.
  • Dodano możliwość ustawiania flag własnych dla JPK_VAT, a także w Dokumentach pobranych.
  • Poprawiono zaokrąglanie kwot przy księgowaniu wydatku na pojazd.
  • Naprawiono błąd importu plikiem EPP faktury wystawionej na kontrahenta jednorazowego z zagranicy. Po zaimportowaniu dokumentu do Ewidencji VAT państwo kontrahenta było ustawiane jako Polska.
  • Usunięto zdublowane wpisy w tabeli pd_UzytkUpraw odpowiedzialnej za przechowywanie uprawnień użytkowników. Do powstania zdublowanych wpisów mogło dochodzić we wcześniejszych wersjach programu.
  • W oknie edycji środka trwałego poprawiono wyliczanie pola Wartość początkowa dla amortyzacji podatkowej i bilansowej, uwzględniając w nim dokonane modernizacje lub odłączenia części składowej środka trwałego.
  • W parametrach proporcji bazowej dodano parametr pozwalający na księgowanie do KPiR nieodliczonego podatku VAT.
  • W module Środki trwałe dodano możliwość zmiany zbiorczej wartości pola "Rodzaj dokumentu".
  • W oknie Plan amortyzacji dodano konieczność wyboru jednej z opcji Częstotliwości odpisu amortyzacji dla środków trwałych i WNiP. Dodatkowo z listy wyboru Częstotliwość odpisu usunięto opcję "ze wzorca".
  • Wprowadzono zmiany mające na celu optymalizację wyliczania plików JPK.
  • Poprawiono walidację adresu e-mail w plikach JPK. Zwiększony został limit znaków po kropce z 5 do 10.
  • W deklaracjach, pod linkiem Pozycje szczegółowe poprawiono pobieranie danych do tabeli. W niektórych deklaracjach z sekcjami generycznymi pomijana była pierwsza pozycja.
  • W Dokumentach pobranych odblokowano możliwość zmiany typu dokumentu, która była zablokowana, gdy sposób wprowadzania ustawiony był na "Schemat importu".
  • Zmieniono nazwy modułów e-Sprawozdawczość JPK_VAT na JPK_VAT i JPK_PD oraz e-Kontrole podatkowe na JPK na żądanie.
  • Naprawiono błąd podglądu faktury pobranej z KSeF, który pojawiał się, gdy na dokumencie nadana została kategoria lub etykieta.
  • Poprawiono wydruk w deklaracjach VAT-8(12) i VAT-9M(11). W niektórych polach ucinana była treść, gdy była bardzo długa.
  • Wprowadzono zmiany optymalizujące mające na celu wyeliminowanie problemu zawieszania się programu podczas generowania listy w Ewidencjach VAT w przypadku dużej ilości zapisów.
  • W deklaracji VAT-UEK poprawiono treść niezrozumiałego komunikatu, który pojawiał się w przypadku braku kodu kraju.
  • W module JPK_VAT i JPK_PD (wcześniej e-Sprawozdawczość JPK_VAT) zmieniono nazwę kolumny Korekta na Cel wyliczenia oraz dodano filtr o tej samej nazwie.
  • W Dokumentach pobranych, w operacji "Prześlij pliki" dostępnej w biurach rachunkowych rozwiązano problem z podziałem dokumentów wielostronicowych na osobne pliki. Opcja podziału nie działała, gdy plik zawierał rozszerzenie ".PDF" zamiast ".pdf". Po poprawce wielkość liter w rozszerzeniu pliku nie ma wpływu na prawidłowe działanie tej opcji.
  • Na potrzeby JPK_ST oraz JKP_ST_KR w oknie edycji środka trwałego, w polu symbol KŚT 2016 dodano możliwość zapisywania historii zmiany symbolu KŚT.
  • Poprawiono błąd, który powodował zamykanie okna Nalicz amortyzację. Błąd pojawiał się przy zatwierdzaniu planu amortyzacji z poziomu tego okna.
  • W oknie Ewidencji składek komunikat informujący o możliwości odliczenia od przychodu zaległych składek zdrowotnych wspólnika został ograniczony do weryfikacji składek naliczonych dla wspólników rozliczających się w formie ryczałtu i zapłaconych w bieżącym roku obrachunkowym.
  • W oknie Ewidencji składek komunikat informujący o możliwości odliczenia/zaksięgowania zaległych składek zdrowotnych wspólnika został ograniczony do weryfikacji składek zapłaconych w bieżącym roku obrachunkowym oraz naliczonych dla wspólników rozliczających się w formie podatku liniowego.
  • W dokumencie LT - Likwidacja środka trwałego, w polu Przyczyna likwidacji została usunięta opcja "A - przekwalifikowanie do innej grupy".
  • Zablokowano możliwość edycji planu amortyzacji, jeżeli według danego planu rozpoczęto już naliczanie odpisów amortyzacyjnych.
  • Poprawiono wydruki ewidencji środków trwałych, amortyzacji podatkowej i bilansowej oraz historii środka trwałego.
  • W Ewidencji VAT zakupu dodano kolumnę Uwagi.
  • Dla faktur pobranych z KSeF dot. sprzedaży poza terytorium kraju rozwiązano problem braku odczytu kwot podczas wprowadzania dokumentu schematem importu.
  • W oknie dokumentu OsT - odłączenie części składkowej środka trwałego dla amortyzacji podatkowej i bilansowej zmieniono nazwę pola z " Wart. początkowa" na "Wart. początkowa z OT".
  • Poprawiono błąd polegający na powieleniu w kolejnych wierszach tabeli ostatnio dodanej wartości w kolumnie "Kolumna KPiR". Błąd występował jedynie w specyficznych przypadkach w oknach Schemat importu dla dokumentów z KSeF oraz Schemat importu dla dokumentów OCR.
  • Poprawiono błąd polegający na wpisywaniu do KPIR milionowych kwot, gdy podczas wprowadzania wydatku zastosowano szczególny przypadek VAT, a w słowniku stawek VAT stawka npo była oznaczona jako nieaktywna.
  • Poprawiono błąd występujący w oknie Wzorzec planu amortyzacji otwieranym z poziomu dokumentu OT, który powodował, że w kolumnie licznik zapisywała się ostatnio wybrana częstotliwość odpisów pomimo kliknięcia Anuluj.
  • W oknie Ewidencji składek poprawiono mechanizm dostosowania szerokości ostatniej kolumny w tabeli.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć