e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak aktywować usługę Portal Biura – Raporty?
Program: InsERT GT, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rewizor GT
Kategoria: Licencje, Portal Biura
W wersji 1.62 InsERT GT oddano do użytku usługę Portal Biura – Raporty. Portal Biura to nowy produkt InsERT, który wspomaga skuteczną komunikację i współpracę między biurem rachunkowym a jego klientami.
Dzięki usłudze Portal Biura – Raporty możliwe jest przekazywanie klientowi zestawień związanych z bieżącą obsługą finansowo-księgową jego firmy bezpośrednio z programów Rachmistrz GT i Rewizor GT. Można zdefiniować automatyczne powiadomienia dla klienta biura m.in. o nadchodzących terminach związanych ze współpracą pomiędzy klientem i biurem (np. termin dostarczenia dokumentów czy termin zapłaty za usługę księgową) lub też o obowiązkach podatkowych i składkowych ciążących na kliencie. Portal Biura jest dostępny tylko dla podmiotów pracujących na licencji biura rachunkowego, a do korzystania z niego wymagane jest podłączenie Konta InsERT biura rachunkowego (o tym jak podłączyć konto InsERT można przeczytać tutaj, a użytkownicy Biura GT mogą wykonać tę operację zbiorczo).
Uruchomienie usługi Portalu Biura zostało szczegółowo opisane w formie przewodnika krok po kroku na witrynie Tutoriale InsERT.
Aktywację usługi należy przeprowadzić tylko jeden raz dla biura rachunkowego, z dowolnego programu księgowego. W celu aktywacji należy wybrać polecenie Portal Biura – Status licencji usług i wybrać Aktywuj.
W pierwszym oknie wymagane jest zalogowanie się do Konta InsERT, następnie w oknie Aktywacji licencji prezentowany jest opis usługi wraz z akceptacją regulaminu i przyciskiem Aktywującym aplikację.
Program informuje o pomyślnym aktywowaniu usługi, następnie należy kliknąć przycisk Zamknij.
Od teraz okno Status licencji usługi będzie prezentowało ważność Raportów oraz ilość Aktywnych podmiotów. Kliknięcie przycisku OK spowoduje zamknięcie okna.
Zagadnienie należy do zbioru: Podstawowe zagadnienia dotyczące obsługi Portalu Biura w InsERT GT