e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać i przypisać własną numerację?
Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Numeracja
W programach linii InsERT nexo istnieje możliwość dodania własnej numeracji i przypisania jej do wybranego typu dokumentu, np. osobną numerację dla każdego magazynu w dokumentach sprzedaży. W tym celu należy:
1. W wyszukiwarce wpisać Numeracja i przejść do konfiguracji.
2. Wybrać z górnego menu Dodaj – Dodaj.
3. W sekcji Podstawowe ustalić parametr Dla, który odpowiada za typ dokumentów, dla jakich numeracja ma obowiązywać. Nadać Nazwę i wskazać, czy Luki w numeracji mają być wypełniane.
4. Sekcja Składniki numeru odpowiada za odpowiednie skonfigurowanie postaci numeru oraz wskazania parametrów, które decydują o osobnej numeracji. W celu zmiany kolejności składników należy użyć strzałek znajdujących się w kolumnach G i D.
5. Przejść na zakładkę Numery początkowe i wpisać Ogólny numer początkowy, od którego mechanizm numeracji nadaje numery w trakcie roku obrachunkowego.
6. Dodatkowo parametr Szczegółowe numery początkowe umożliwia ustalenie nadania numerów początkowych, np. dla każdego miesiąca osobno. W tym celu należy zaznaczyć parametr, następnie kliknąć Dodaj.
7. Uzupełnić Rok i miesiąc daty wystawienia dokumentu, a także numer początkowy w wybranym okresie. Zatwierdzić przyciskiem OK.
8. Zapisać wprowadzone zmiany.
9. Potwierdzić użycie numeracji przyciskiem Tak.
10. Wskazać typy dokumentów, dla których ma zostać zastosowana numeracja. Zatwierdzić klikając OK.
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących ustawienia numeracji według własnej specyfiki pracy.