
Phishing - co to jest?
To metoda oszustwa, która polega na wysyłaniu e-maili lub SMS-ów z załącznikami lub z linkami do fałszywych stron internetowych. Wiadomości mają skłonić do kliknięcia w link, otwarcia załącznika albo skorzystania z fałszywej strony internetowej. Następnie wymuszają wpisanie swoich poufnych danych, np. login i hasło dostępowe do programów i usług zakupionych w InsERT.
Czego najczęściej dotyczą fałszywe wiadomości?
- Podejrzanych logowań na Twoim koncie użytkownika.
- Problemów z Twoim kontem użytkownika.
- Niekompletnych danych, które musisz potwierdzić.
- Zmian technicznych na Twoim koncie użytkownika.
Jak się chronić?
- Pamiętaj o zasadzie ograniczonego zaufania. Zanim klikniesz w link lub pobierzesz jakiś plik, upewnij się, że pochodzą one z zaufanych źródeł.
- Filtruj spam i zainwestuj w oprogramowanie antywirusowe, najlepiej z modułem antyphishingowym. Taki moduł analizuje odwiedzane przez Ciebie witryny i sprawdza czy nie są to fałszywe strony.
- Czytaj uważnie powiadomienia od firm, z usług których korzystasz.
Zobacz także
Klienci zazwyczaj zwracają uwagę, że rozmowa z rzekomym pracownikiem InsERT była podejrzana i nietypowa - nie odpowiadała standardom, a zadawane pytania powodowały dyskomfort.
Przedstawiamy kroki, które należy niezwłocznie podjąć w takiej sytuacji.
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) lub wieloskładnikowe (MFA) to sposób logowania, który chroni Twoje konto nawet wtedy, gdy ktoś pozna Twoje hasło.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo oraz ochronę swoich danych, zalecamy włączyć w ramach Konta InsERT weryfikację dwuetapową.




