
Jak uchronić się przed oszustwem?
Klienci zazwyczaj zwracają uwagę, że rozmowa z rzekomym pracownikiem InsERT była podejrzana i nietypowa - nie odpowiadała standardom, a zadawane pytania powodowały dyskomfort. Co zrobić w takiej sytuacji?
- Rozłącz się oraz upewnij, że połączenie faktycznie zostało przerwane.
- Zadzwoń do InsERT na nr telefonu 71 78 76 100 i przedstaw sytuację.
- Zgłoś sprawę do InsERT mailowo na adres: iod@insert.com.pl.
- Zgłoś sprawę organom ścigania, jeśli przekazałeś poufne informacje.
Jeżeli cokolwiek wzbudzi w Tobie choćby najmniejsze podejrzenia - zaufaj intuicji i nie ujawniaj swoich poufnych danych!
Zobacz także
To metoda oszustwa, która polega na wysyłaniu e-maili lub SMS-ów z załącznikami lub z linkami do fałszywych stron internetowych. Wiadomości mają skłonić do kliknięcia w link, otwarcia załącznika albo skorzystania z fałszywej strony internetowej. Następnie wymuszają wpisanie swoich poufnych danych, np. login i hasło dostępowe do programów i usług zakupionych w InsERT.
Przedstawiamy kroki, które należy niezwłocznie podjąć w takiej sytuacji.
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) lub wieloskładnikowe (MFA) to sposób logowania, który chroni Twoje konto nawet wtedy, gdy ktoś pozna Twoje hasło.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo oraz ochronę swoich danych, zalecamy włączyć w ramach Konta InsERT weryfikację dwuetapową.




