Subiekt nexo PRO
Rozszerzona wersja systemu sprzedaży wzbogacona o wiele dodatkowych rozwiązań.
Porównanie programów z linii Subiekt
Poniższe tabele przedstawiają porównanie funkcjonalności różnych wersji programu Subiekt - Subiekt GT, Subiekt nexo oraz Subiekt nexo PRO.
W zestawieniach zastosowano następujące oznaczenia:
- "-" - funkcja nie jest realizowana przez program;
- "+" - funkcja jest realizowana przez program;
- "+/-" - funkcja jest realizowana, ale tylko częściowo;
- "*" - funkcja jest realizowana w dodatkach dla InsERT GT (np. PLUS dla InsERT GT, Sfera dla Subiekta GT).
Funkcja |
GT |
nexo |
nexo PRO |
---|---|---|---|
Klienci | |||
Podział na firmy, osoby, przedstawicieli itd. |
+/- | + | + |
Przekształcanie typów kontrahentów (np. osobę w przedstawiciela handlowego) |
- |
+ | + |
Definiowanie struktury organizacyjnej klientów (centrala + oddziały) |
- |
+ |
+ |
Seryjny tryb dopisywania klientów |
- |
+ |
+ |
Wielu opiekunów klienta oraz obsługa zastępstw nieobecnych opiekunów |
- |
+ |
+ |
Zastępstwa opiekunów z aktywowaniem i dezaktywowaniem |
- |
+ |
+ |
Zdefiniowane szablony klientów |
- |
+ |
+ |
Przypisywanie wzorców wydruku dokumentów per klient |
- |
+ |
+ |
Ewidencjonowanie wielu adresów i danych kontaktowych |
+/- |
+ |
+ |
Zaawansowane pola własne klientów |
* |
- |
+ |
Pobieranie i weryfikowanie danych klienta z portali: GUS, CEIDG, VIES, Portalu Podatkowego |
+/- |
+ |
+ |
Indywidualne scenariusze windykowania klienta |
- |
+ |
+ |
Definiowanie parametrów dostaw od klienta |
- |
+ |
+ |
Importowanie i eksportowanie danych klientów (w nexo tylko format EPP) |
+ |
+/- |
+/- |
Asortyment | |||
Definiowanie modeli asortymentu z generowaniem wariantów asortymentu (np. buty w różnych rozmiarach, kolorach) na podstawie definicji modelu |
+/- |
+ |
+ |
Hierarchiczne jednostki miary z definiowaniem rozmiarów, wagi, objętości, kodu kreskowego i PLU per każda jednostka miary |
+/- |
+ |
+ |
Definiowanie i wykorzystanie minimalnego, maksymalnego i optymalnego stanu magazynowego asortymentu |
+/- |
+ |
+ |
Zamienniki asortymentu |
- |
- |
+ |
Wielu dostawców i odbiorców asortymentu z przypisaniem deklarowanych cen |
- |
- |
+ |
Działy sprzedaży |
- |
+ |
+ |
Definiowanie wielu cenników podstawowych z definiowaniem progów cenowych |
+/- |
+ |
+ |
Rozbudowane cenniki dodatkowe |
- |
- |
+ |
Definiowanie usług wymagających zużycia materiałów do ich wykonania |
- |
- |
+ |
Galeria zdjęć asortymentu |
+/- |
+ |
+ |
Obsługa kosztów recyklingu |
- |
+ |
+ |
Definiowanie automatycznej numeracji partii przyjmowanego asortymentu |
- |
- |
+ |
Definiowanie działań (np. zadań), które zostaną wygenerowane wraz z użyciem asortymentu na wybranych typach dokumentów (wymagana licencja Gestora) |
- |
+ |
+ |
Zestawy cenowe w cennikach pozwalające na odmienne wyliczanie cen w cenniku dla zbiorów asortymentu ustalonych np. na podstawie grup, cech, działów sprzedaży itp. |
- |
- |
+ |
Klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów |
- |
- |
+ |
Funkcje wspólne dla dokumentów | |||
Konfigurowanie widoczności poszczególnych pól w dokumentach |
- | + | + |
Graficzna mapa powiązań między dokumentami |
- |
+ |
+ |
Kosztorysowanie usług w oparciu o użyte materiały |
- |
- |
+ |
Definiowanie sposobu i miejsca dostawy |
+/- |
+ |
+ |
Ewidencjonowanie i wliczanie kosztów dodatkowych (np. transport, ochrona) |
- |
- |
+ |
Wyliczanie podatku VAT jako sumy z pozycji dokumentu lub według obrotu w stawce |
- |
+ |
+ |
Stosowanie precyzji ceny asortymentu do 6 miejsc po przecinku |
- |
- |
+ |
Dopisywanie działań do dokumentów i pozycji dokumentów (wymagana licencja Gestora) |
+/- |
+ |
+ |
Kopiowanie i wklejanie pozycji asortymentowych między dokumentami |
+/- |
+ |
+ |
Statusy dokumentów reprezentujące przebieg procesów w firmie |
+/- |
+ |
+ |
Możliwość opisywania księgowego dokumentów wysyłanych do księgowości |
- |
+ |
+ |
Konfigurowalne podsumowanie specyfikacji towarowej (m.in. masa, objętość, kwota netto, brutto, wartości zrealizowane, niezrealizowane, obrót opakowaniami itd). |
+/- |
+ |
+ |
Wstawianie pozycji asortymentowych z możliwością podglądu danych (np. zdjęcia asortymentu) |
- |
+ |
+ |
Definiowalne kolorowanie pozycji (np. sprzedawanych poniżej kosztów, minimalnej marży, gratisów, całkowicie zrealizowanych itd.) |
+/- |
+ |
+ |
Wprowadzenie historii danych asortymentu |
- |
+ |
+ |
Ręczne sterowanie kolejnością pozycji na dokumentach |
- |
+ |
+ |
Kumulowanie jednakowych pozycji wstawianych do dokumentu |
+/- |
- |
+ |
Wydruki niefiskalne - możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowania na niej dowolnych dokumentów |
- |
- |
+ |
Kojarzenie dokumentów - możliwość ręcznego wiązania dowolnych dokumentów ze sobą |
- |
- |
+ |
Zamówienia od klientów i do dostawców | |||
Dedykowane dokumenty: zamówienie od klienta, faktura pro forma, zamówienie do dostawcy |
+/- |
+ |
+ |
Definiowanie minimalnej wpłaty niezbędnej do realizacji zamówienia od klienta |
- |
- |
+ |
Rezerwacje asortymentu zamówionego przez klienta |
+/- |
+/- |
+ |
Obsługa kompletacji zamówień, czyli zapewnienia stanów magazynowych odpowiednich do zrealizowania zamówień |
- |
- |
+ |
Montaż kompletów na podstawie zamówionego asortymentu |
- |
+ |
+ |
Określanie zamawiającego, nabywcy, odbiorcy i płatnika na zamówieniach |
- |
+ |
+ |
Częściowa, wielostopniowa realizacja zamówień od klientów |
+/- |
+ |
+ |
Generowanie zamówień do dostawców na podstawie asortymentu zamówionego przez klientów z opcjonalnym zamawianiem składników kompletów |
+/- |
+ |
+ |
Kontrola kolejności realizacji zamówień od klientów |
- |
- |
+ |
Dedykowany widok asortymentu zamówionego przez klientów ze zbiorczą realizacją |
- |
- |
+ |
Dedykowany widok asortymentu na wyczerpaniu z inteligentnym generowaniem zamówień do dostawców |
- |
- |
+ |
Seryjna realizacja zamówień od klientów - możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją |
- |
- |
+ |
Dokumenty handlowe | |||
Sprzedaż z wielu magazynów na dokumencie |
- |
+ |
+ |
Wiele algorytmów sprzedaży (FIFO, LIFO, HIFO itd.) |
+/- |
+/- |
+ |
Faktury zaliczkowe z obsługą stopniowego wydawania asortymentu oraz przypisywaniem zaliczek do pozycji |
+/- |
+ |
+ |
Sprzedaż ze wskazanych dostaw |
* |
- |
+ |
Organizowanie promocji |
+/- |
+ |
+ |
Faktury RR z obsługą Funduszy Promocji |
+/- |
+ |
+ |
Dokumenty magazynowe | |||
Zlecenia montażu kompletów ze stosowaniem receptur |
- |
+ |
+ |
Przenoszenie kosztów składników na komplet (korekta kosztów składników, które zostały użyte w procesie kompletacji) |
- |
+ |
+ |
Korekty dokumentów magazynowych |
* |
+ |
+ |
Rozbicie przyjęcia na partie z opisem poszczególnych partii i opcjonalnym pilnowaniem unikalności kodów dostaw |
+/- |
- |
+ |
Rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych |
- |
- |
+ |
Przesunięcia międzymagazynowe z wyróżnieniem dostaw w drodze |
+/- |
+ |
+ |
Wyróżnienie niezafakturowanych dostaw z przypomnieniem o konieczności zafakturowania |
- |
- |
+ |
Zbiorcze fakturowanie dokumentów magazynowych z konsolidacją jednakowych pozycji |
+/- |
- |
+ |
Możliwość rezerwowania partii asortymentu na niewykonanej inwentaryzacji pod rozchody wynikające z niedoborów | - | - | + |
Dokumenty finansowe i rozrachunki | |||
Płatności ratalne |
- |
- |
+ |
Rozliczenia wielowalutowe (w nexo PRO możliwe jest np. zewidencjonowanie faktury w euro płatnej częściowo złotówkami, a częściowo dolarami; w nexo i GT - tylko złotówki z obcą walutą) |
+/- |
+/- |
+ |
Sesje rozliczeniowe (narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami) |
- |
- |
+ |
Dyspozycje bankowe (w GT możliwość jedynie wydrukowania operacji bankowej jako polecenia przelewu lub wysłania do homebankingu) |
+/- |
+ |
+ |
Sesje kasowe (narzędzie do weryfikacji pracy kasjera) |
- |
- |
+ |
Operacje bezgotówkowe rejestrowane w kasie |
- |
+ |
+ |
Kompensaty wielowalutowe |
- |
- |
+ |
Windykacja należności |
+/- |
+ |
+ |
Wczytywanie wyciągów bankowych z plików CSV |
- |
+ |
+ |
Urządzenia zewnętrzne | |||
Pobieranie pojedynczych paragonów z kasy fiskalnej |
- |
+ |
+ |
Import raportów dobowych z urządzeń fiskalnych |
- |
+ |
+ |
Obsługa czytników kodów kreskowych (W Subiekcie nexo brak obsługi czytników RS) |
+ |
+/- |
+/- |
Obsługa kolektorów danych z wczytywaniem danych do dokumentów |
- |
+ |
+ |
Zapis nieznanych w Subiekcie towarów do kartoteki asortymentowej na podstawie odbioru sprzedaży |
- |
+ |
+ |
Obsługa braku stanów magazynowych asortymentu sprzedanego w kasie fiskalnej |
+/- |
+ |
+ |
Raporty | |||
Przetwarzanie wyników raportów w obiekty systemowe (np. wystawianie dokumentów na podstawie wyników raportu) |
- |
+ |
+ |
Uprawnienia do poszczególnych raportów |
- |
+ |
+ |
Raporty własne użytkowników |
+ |
- |
+ |
Raport ułatwiający kontrolowanie obrotu kaucjonowanymi opakowaniami zwrotnymi |
- |
+ |
+ |
Ogólne | |||
Biblioteka załączników (dokumentów) |
* |
+/- |
+ |
Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS |
+ |
+ |
+ |
Flagi własne |
* |
+/- |
+ |
Pola własne |
* |
+/- |
+ |
Własne wzorce wydruków |
+/- |
+/- |
+ |
Sfera |
* |
- |
+ |
Uprawnienia użytkowników organizowane w role |
- |
- |
+ |
Wiele widoków w modułach, definiowanie własnych widoków |
- |
+/- |
+ |
Łatwe wyszukiwanie poleceń i danych zapisanych w programie |
- |
+ |
+ |
Szybkie dodawanie dowolnych dokumentów za pomocą dwuliterowych symboli (mnemoników) |
- |
+ |
+ |
Praca kilku programów w jednym oknie aplikacji (multiprogram) |
- |
+ |
+ |
Naklejki |
+ |
+ |
+ |
Brudnopis |
+ |
- |
- |
Dostosowanie interfejsu do indywidualnych wymagań użytkownika (profile interfejsu) |
- |
+ |
+ |
Obsługa jednostek samorządu terytorialnego |
+/- |
+ |
+ |
Jednolity Plik Kontrolny z obsługą faktur detalicznych i pomniejszeń sprzedaży detalicznej |
+/- |
+ |
+ |
Podgląd danych archiwalnych ze starszych programów |
- |
+ |
+ |
Wystawianie deklaracji Intrastat |
+ |
- |
+ |
Obsługa podatku akcyzowego |
+ |
- |
- |
Automatyzacja | |||
Automatyzacja (tworzenie Automatów wyręczających z wykonywania powtarzalnych czynności, wspierających komunikację, kontrolę i raportowanie) |
- |
+ |
+ |