InsERT S.A.

Subiekt nexo PRO
ulepszenia

Rozszerzona wersja systemu sprzedaży wzbogacona o wiele dodatkowych rozwiązań.

Opis zmian (22.0.2)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 22.0.2 - 08/11/2018

  • Określono w aplikacji dzień 12 listopada 2018 r. jako świąteczny, czego konsekwencją jest m.in. wskazanie kursu walut z dnia roboczego.
  • Poprawiono odbiór słowników użytkownika wysłanych przez księgowość w komunikacji on-line.
  • Poprawiono problem z określeniem indywidualnych podstaw ZUS dla wspólnika.

Wersja 22.0.1 - 25/10/2018

  • Poprawiono sprawdzanie statusu VAT podatnika dla klientów o typie "osoba".
  • W danych asortymentu naprawiono brak maskowania danych wrażliwych.
  • Poprawiono błędne działanie uprawnienia "Zmień domyślne stanowisko kasowe" objawiające się problemami z wyświetleniem asortymentu oraz edycją płatności na dokumentach handlowych.
  • Zaktualizowano adres usługi bankowości on-line banku ING.

Wersja 22.0.0 - 16/10/2018

  • InsERT mobile - Potrzebujesz stałego dostępu do kontaktów z nexo? Masz abonament? Korzystaj z modułu Klienci!
  • Dodano możliwość zamieszczania załączników do wysyłanych wiadomości na zewnętrznych serwisach chmurowych Google Drive lub Dropbox. Mechanizm ten pozwala zaoszczędzić miejsce w bazie danych, na serwerach pocztowych oraz ułatwia przesyłanie dużych plików.
  • W module Poczta, w wiadomościach e-mail oraz w szablonach wiadomości dodano nową operację umożliwiającą zapis załączników pocztowych bezpośrednio do biblioteki załączników.
  • W module Zlecenia serwisowe dodano możliwość realizacji zleceń w wydanie zewnętrzne oraz wydanie zewnętrzne VAT.
  • Dodano możliwość zbiorczego opisywania obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji) za pomocą wartości słowników użytkownika.
  • Bankowość off-line - nowa lista banków.
  • BGŻ BNP Paribas - bankowość on-line.
  • Dodano możliwość dezaktywacji rodzajów operacji bankowych.
  • Dodano możliwość dezaktywacji rodzajów operacji kasowych.
  • Dodano wybór strony kodowej przy wysyłce dyspozycji do pliku Elixir.
  • Szybkie płatności - sprzedaż - Przelewy24.
  • Szybkie płatności - zakup.
  • Wprowadzono moduł korekt kosztów pozwalający na naliczanie i wykazywanie w dokumentach zmian w kosztach, jakie nastąpiły po ich wystawieniu.
  • W edycji cennika wprowadzono operację przeceny, czyli zmiany ceny sprzedaży o kwotę/procent w górę lub dół na wybrany w cenniku asortyment. Operacja dostępna jest także w module, dla całego cennika.
  • Na listach z wyborem szablonów wiadomości e-mail dodano filtr miejsce wykorzystania.
  • W module InsERT mobile dodano możliwość zbiorczego przydzielania uprawnień do modułów.
  • W wiadomości SMS poprawiono błąd, który dawał możliwość zmiany klienta, gdy wiadomość była już w skrzynce nadawczej.
  • Dla akcji automatycznej wystaw seryjnie dokumenty sprzedaży wprowadzono zmianę, aby dokumenty wystawiane otrzymywały domyślny status, który jest ustawiony w typach dokumentów.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał seryjne wystawianie dokumentów sprzedaży w walucie za pomocą akcji automatycznych.
  • W kartotece klienta, na zakładce wydruki dodano możliwość przypisywania do każdego typu dokumentu domyślnego szablonu wiadomości e-mail, który będzie używany podczas wysyłki dokumentu.
  • W modułach związanych z klientami oraz na listach klientów dodano nową kolumnę, która dla osób wyświetla nazwy klientów sortowane po nazwisku.
  • W kartotece klienta poprawiono nawigację za pomocą klawisza Enter. Dotychczas przejście Enterem przez pola Cechy, Branże, Notatki, Zdjęcie powodowało usunięcie wartości z tych pól.
  • W module Klienci poprawiono błąd dla filtra grupa, który powodował, że w filtrze były możliwe do wyboru tylko grupy o typie podmiotu wszyscy.
  • W module Klienci poprawiono działanie filtrów opartych o cele przetwarzania. Dotychczas data zapytania, data odpowiedzi, data wycofania nie uwzględniały bieżącego dnia.
  • W module klienci poprawiono sortowanie oraz formatowanie warunkowe dla kolumny rabat.
  • W modułach poczta oraz poczta wychodząca wyszukiwanie F8 rozszerzono o opcję według treści wiadomości.
  • W definicji konta pocztowego dodano możliwość ustawienia braku oznaczania cytowanej treści przy odpowiadaniu i przekazywaniu wiadomości.
  • W module poczty wprowadzono wyświetlanie adresu e-mail adresata w sytuacji, gdy dla wybranych wiadomości kolumna Adresat była pusta.
  • W modułach Poczta oraz Poczta wychodząca dodano możliwość nawigacji po folderach za pomocą strzałek góra i dół.
  • W wiadomości pocztowej wprowadzono zmianę w wyszukiwaniu adresata za pomocą InsTYNKT-u. Kolejność wpisywania poszczególnych fraz z nazwy i adresu pocztowego klienta nie jest już brana pod uwagę.
  • Dla kont pocztowych na serwerze gmail naprawiono błąd, który powodował, że wiadomość po wysłaniu była zarówno w folderze wysłane, jak i szkice.
  • W module poczta naprawiono błąd, który powodował brak możliwości uruchomienia informatora klienta, gdy klientem powiązanym do wiadomości była "Moja firma".
  • W modułach Poczta oraz Poczta wychodząca dodano nową kolumnę twórca.
  • W wiadomości pocztowej naprawiono błąd, który powodował brak możliwości użycia autotekstu "państwo klienta".
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał realizację oferty w zamówienie od klienta, gdy dla zamówienia w typach dokumentów był ustawiony domyślny status: R - pełna realizacja dostaw.
  • Podczas zbiorczej realizacji ofert oraz zamówień od klienta, przy konsolidacji pozycji usunięto nieprawidłowo działające opcje wstawiania minimalnej i maksymalnej ceny.
  • W konfigurowaniu numeracji wprowadzono nowy, uproszczony interfejs.
  • Dodano znacznik „Wysyłaj do InsERT mobile" pozwalający na wybranie klientów, których dane zostaną przesłane do aplikacji mobilnej. Znacznik jest dostępny w parametrach synchronizacji InsERT mobile oraz w kartotece klienta. W module Klienci dodano kolumnę, filtr oraz operację zbiorczą umożliwiającą sterowanie tym znacznikiem.
  • W danych asortymentu poprawiono brak możliwości tekstowego wyszukiwania waluty w cenie ewidencyjnej.
  • W instalatorze InsERT nexo dodano instalację wersji 4.6 biblioteki Microsoft .NET.
  • W instalatorze InsERT nexo zmieniono wersję SQL Server na 2017.
  • Włączono podpowiadanie pozycji na liście kategorii załączników w bibliotece załączników.
  • Zmieniono zachowanie programu po nieudanej aktualizacji podmiotu - kopia zapasowa sprzed aktualizacji jest przywracana automatycznie, a nie opcjonalnie.
  • [PRO] Dodano możliwość dołączania raportów własnych jako widoki w module.
  • Dodano możliwość odkładania wybranych powiadomień.
  • Dodano nowe funkcje podsumowujące wartości kolumn na listach: średnia, minimum i maksimum.
  • [PRO] Dodano nowe kształty dla flag własnych.
  • Dodano nowe style do formatowania (także warunkowego) danych na listach.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający poprawne skopiowanie lub wyeksportowanie do Excela danych z listy edycyjnej zawierającej w komórkach znaki nowej linii.
  • W wyszukiwarce dla ostatnio poprawiane naprawiono błąd, który powodował, że nie były tam widoczne wiadomości pocztowe, w których był brak tematu.
  • Dodano skrót klawiszowy do operacji wycofania dekretacji.
  • Poprawiono problem "Wystąpił błąd podczas deszyfrowania paczki od nadawcy" pojawiający się podczas odbioru dokumentów on-line w księgowości.
  • Poprawiono wykazywanie statusu VAT odczytanego z portalu dla podatników zwolnionych z VAT.
  • W operacji sprawdzania statusu kontrahenta w portalu podatkowym dodano logowanie parametrów połączenia.
  • W raporcie weryfikacji aktywności VAT w portalu podatnika dodano kolumnę z NIP kontrahenta.
  • W raporcie weryfikacji aktywności VAT w portalu podatnika dodano kolumnę ze statusem kontrahenta odczytanym z tego portalu.
  • W informatorze o asortymencie, na zakładkach dotyczących ruchu magazynowego oraz zakupu dodano możliwość włączenia kolumny z kodem dostawy.
  • W kartotece asortymentu wprowadzono możliwość zbiorczego przypisania zdjęcia do zaznaczonego asortymentu. Dodano także możliwość usunięcia wszystkich zdjęć z zaznaczonych pozycji.
  • W informatorze o asortymencie poprawiono wydajność wyliczania danych na zakładce "Ruch asortymentu".
  • W oknie kosztorysu usług materiałowych zrezygnowano z automatycznego przeliczania ceny sprzedaży po zmianie specyfikacji materiałowej.
  • W słowniku PKWiU poprawiono niezgodne przypisania odwrotnego obciążenia do wybranych numerów PKWiU.
  • W dokumentach sprzedaży, zamówieniach, wydaniach magazynowych i ofertach dodano polecenie pokazania na mapie lokalizacji adresu dostawy.
  • Wprowadzono ujednolicony dedykowany słownik uwag do dokumentów Subiekta oraz ofert i procesów ofertowych.
  • Dla nowozakładanych podmiotów, we wzorcach standardowych ustawiono wydruk dwóch kopii dokumentów: sprzedaży, wydań zewnętrznych, zamówień od klienta, faktur zakupu RR oraz not korygujących.
  • W dokumentach Subiekta oraz ofertach, w sekcji dokumentów powiązanych uwidoczniono kolumnę statusu dokumentu powiązanego.
  • W modułach dokumentów Subiekta przypisano skrót "Ctrl+U" do operacji zmiany statusu dokumentu.
  • W spisach inwentaryzacyjnych dodano możliwość sortowania pozycji dokumentu według: kodu kreskowego, kodu PLU, ceny, stanu magazynowego, symbolu u dostawcy, grupy.
  • Na zafakturowanych przyjęciach zewnętrznych zlikwidowano lukę pozwalającą na zmianę kodu dostawy na zakładce "Partie".
  • Naprawiono błąd przeliczania cen po zmianie oddziału na dokumentach magazynowych przychodujących.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający edytowanie opisu pozycji z poziomu roletki "Opis" na automatycznym wydaniu magazynowym.
  • Naprawiono brak aktualizowania kosztu podczas zmiany ceny przyjętego asortymentu na korekcie przyjęcia zewnętrznego.
  • Podczas wystawiania faktur na podstawie dokumentów magazynowych wprowadzono zabezpieczenie przed zmianą ilości towaru na dokumencie wynikowym. Zmiana taka mogła powstawać na skutek zaokrągleń, przy specyficznych przypadkach użycia.
  • Poprawiono sposób ustawiania fokusa w oknie rozbicia pozycji.
  • Usunięto możliwość wprowadzania rozbieżności dla automatycznych przyjęć magazynowych.
  • W widoku niezafakturowanych wydań magazynowych naprawiono błąd uwzględniania w nim wydań do faktur zaliczkowych zawierających materiały.
  • W oknie brakujących stanów magazynowych na dokumencie dodano kolumnę z symbolem asortymentu.
  • W kreatorze zamówień do dostawców poprawiono wydajność operacji zbiorczych.
  • Na liście pozycji dokumentów naprawiono brak aktualizowania sumy mas po zmianie jednostki miary.
  • Naprawiono błąd powodujący odpinanie przedpłaty przypisanej do zamówienia od klienta, gdy z poziomu edycji dokumentu poprawiano niektóre dane klienta.
  • W kreatorze zamówień do dostawcy naprawiono brak aktualizacji symbolu waluty po zmianie dostawcy.
  • Dodano kolumnę "Dokument księgowy" w sekcji rozliczenia na dokumentach finansowych i rozrachunkach.
  • Dodano kolumnę VATIN w raportach Rozrachunki na dany dzień oraz Wydania powiązane ze zobowiązaniami do korekty KUP.
  • Dodano możliwość rozliczeń operacją bankową z poziomu dokumentów handlowych.
  • Dodano możliwość zbiorczej zmiany rodzaju operacji bankowych.
  • Dodano możliwość zdefiniowania waluty i kodu Swift w rachunkach bankowych Klientów.
  • Dodano powiązanie operacji bankowych o rodzaju Podzielona płatność z transferami na/z rachunek VAT.
  • Dodano uprawnienia Operacje kasowe - Dodaj KP/TP bez rozrachunku oraz Operacje kasowe - Dodaj KW/TW bez rozrachunku.
  • Dodano uprawnienie "Rachunki bankowe - zarządzanie", dotyczące rachunków Mojej firmy.
  • Dodano uprawnienie Dyspozycje bankowe - Dodaj bez rozrachunku.
  • Dodano uprawnienie Operacje kasowe - zmiana wystawiającego.
  • Dodano uprawnienie Operacje bankowe - Dodaj bez rozrachunku.
  • Na operacjach kasowych i bankowych zwiększono rozmiar pola Tytułem.
  • Na wyciągu bankowym dodano kolumnę informującą o powiązaniu operacji bankowej z dyspozycją.
  • Na wydrukach rozrachunku oraz wezwania do zapłaty poprawiono prezentację numeru dokumentu oryginalnego.
  • Poprawiono dodawanie rachunku bankowego do kartoteki klienta podczas wczytywania wyciągów.
  • Poprawiono działanie uprawnienia Zmiana domyślnego stanowiska kasowego uwzględniając dokumenty kasowe oraz raporty.
  • Poprawiono odświeżanie (F5) w raporcie Podliczenie finansów.
  • Poprawiono odświeżanie dni spóźnienia w widokach rozrachunkowych w przypadku edycji rozliczeń.
  • Poprawiono profilowanie stanowisk kasowych uwzględniając wyszukiwarkę oraz dokumenty powiązane.
  • Poprawiono sposób generowania daty operacji bankowych przy zbiorczym wystawianiu na podstawie dyspozycji.
  • Poprawiono widoczność rozrachunków rozliczonych po terminie przy wystawianiu zbiorczej noty odsetkowej.
  • Poprawiono widoczność zamówień zrealizowanych i anulowanych na dokumentach kasowych i bankowych.
  • Poprawiono wysyłkę on-line dyspozycji do banku ING w przypadku wystąpienia znaków specjalnych w nazwie i adresie Mojej firmy oraz adresie Klienta.
  • Przy zmianie statusu dyspozycji bankowej dodano podpowiadanie na podstawie jego stanu. Dodatkowo w parametrach bankowości dodano możliwość wyłączenia potwierdzenia zmiany statusu.
  • Rozwiązano problem z operacjami bez rachunku bankowego (transakcje z wpłatomatu) w bankowości on-line.
  • Rozwiązano problem zdublowanych operacji bankowych po pobraniu historii w bankowości on-line w specyficznym przypadku.
  • Usprawniono konfigurację bankowości on-line ING o możliwość połączenia bez certyfikatu autoryzującego.
  • W kartotece klientów dodano możliwość wyłączenia naliczania odsetek od przeterminowanych należności.
  • W kreatorze zakładania podmiotu dodano możliwość wprowadzenia salda początkowego na rachunku VAT.
  • W module Bank dodano nowy widok Szybkie płatności on-line prezentujący transakcje szybkich płatności dokumentów sprzedaży.
  • W wersji prezentacyjnej podmiotu dodano możliwość przetestowania usługi bankowości on-line.
  • W widokach operacji kasowych oraz bankowych dodano filtr Powiązany informujący o powiązaniu operacji rodzaju Transfer.
  • W widokach operacji kasowych, bankowych oraz dyspozycji dodano kolumnę oraz filtr Do rozliczenia.
  • W widokach rozrachunkowych dodano kolumnę VATIN.
  • W widokach rozrachunków oraz windykacji dodano kolumnę Opiekun.
  • W widoku operacji kasowych oraz bankowych dodano filtr Rozrachunek umożliwiający odfiltrowanie operacji nierozrachunkowych.
  • Na listach dokumentów w modułach, w raportach oraz informatorach umożliwiono uwzględnianie naliczonych korekt kosztów. O uwzględnianiu ich decyduje status dokumentów korekt kosztów handlowych oraz korekt kosztów magazynowych.
  • W słowniku rejestrów numeracyjnych uwidoczniono informację o lukach w numeracji występujących w danym rejestrze.
  • Wprowadzono integrację Subiekta z platformą ZenCard umożliwiającą prowadzenie programu lojalnościowego identyfikującego klienta za pomocą terminala płatniczego.
  • Usunięto oddzielne parametry "Kody PLU i kreskowe asortymentu". Od wersji bieżącej ustawienia, które były tam dostępne, zostały przeniesione do "Parametrów asortymentu".
  • W drzewku modułów Subiekta przeniesiono moduł "Urządzenia" do grupy "Sprzedaż" oraz w miejsce grupy "Zarządzanie" utworzono grupę "Polityka cenowa" zawierającą moduły "Cenniki" oraz "Promocje".
  • W kreatorze wdrożeniowym Subiekta wprowadzono wybór sposobu numeracji dokumentów.
  • W mechanizmie profilowania Subiekta dodano możliwość włączania i wyłączania korekt kosztów. Domyślnie dla profilu "Mała firma" są one wyłączone.
  • Podczas definiowania numeracji dokumentów wprowadzono mechanizm kontrolowania i ostrzegania o nieprawidłowej definicji numeracji, która mogłaby powodować powielanie numerów dokumentów.
  • Poprawiono wydruki: "Rejestr sprzedaży VAT", "Rejestr zakupu VAT", "Dokumenty do JPK_VAT" tak, aby zachować prawidłowe dopasowanie komórek do wartości w nich prezentowanych.
  • Poprawiono zapis wartości faktur w walutach obcych do pliku kontrolnego JPK_FA.
  • W "Podliczeniu okresu" wprowadzono filtr pozwalający na uwzględnianie korekt kosztów powstałych poprzez usunięcie dokumentu.
  • W edycji zapisanych dokumentów przychodowych wprowadzono blokowanie zmiany ilości na pozycji z rabatem od wartości, która została już rozchodowana. Blokada zapobiegać ma powstaniu nieudokumentowanych korekt kosztów.
  • W oknie danych klienta naprawiono błąd powodujący ukrycie danych o statusie VAT podatnika przy włączonym profilu uproszczonym.
  • W raporcie "Dostawy przeterminowane" wprowadzono możliwość odfiltrowania pozycji ze schowka.
  • W raporcie "Podliczenie okresu" naprawiono wykazywanie wartości opakowań potraktowanych jako towar.
  • W raporcie "Podliczenie okresu" poprawiono brak wykazywania korekt kosztów wynikających z usunięcia dokumentu.
  • W raporcie "Podliczenie okresu" poprawiono nieuwzględnianie kosztów dodatkowych (podpięte dokumenty rozchodu wewnętrznego) z dokumentów sprzedaży.
  • W raporcie "Podliczenie okresu" poprawiono sposób zaokrąglania wyliczanych wartości. Dotychczas w specyficznych przypadkach mogły być wykazywane nieprawidłowe wartości w raporcie.
  • W raporcie "Podliczenie okresu" poprawiono uwzględnianie okresu wpływania korekt rozchodów wewnętrznych (KRW).
  • W raporcie "Podliczenie okresu" poprawiono wyliczanie korekt kosztów dla dokumentów wydających asortyment z różnych partii.
  • Naprawiono błąd powodujący niewczytywanie z pliku wymiany EDI++ danych o dacie zakończenia dostawy, znacznika dokumentu dla podatnika vat, opłaty recyklingowej, gdy w pliku użyto formatu numeracji dokumentu bez mnemonika dokumentu.
  • Naprawiono brak wczytywania przyczyn korekty podczas importu korekt z pliku wymiany EDI++.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający import korekt w formacie EDI++, jeśli była w nich użyta dezaktywowana przyczyna korekty.
  • Poprawiono wydajność operacji wczytywania danych z pliku wymiany w formacie EDI++ do dokumentu, w sytuacji gdy występowała niezgodność stawki z transakcją VAT na dokumencie.
  • Poprawiono wysyłkę dokumentów z wielu magazynów do biura rachunkowego w formacie XML.
  • Wprowadzono kreator ułatwiający dodawanie nowych cenników.
  • Zmieniono wygląd okna cennika: uwidoczniono szczegóły pozycji, umożliwiono zaznaczanie wielu pozycji i ich jednoczesną edycję, ustawienia cennika oraz operacje przeniesiono do menu głównego.
  • W cennikach dodano możliwość wyboru ceny sprzedaży z innego cennika (np. cennika dostawcy) jako ceny nabycia do wyliczenia cen sprzedaży.
  • W cennikach wprowadzono wybór sposobu zaokrąglania wyliczonych cen sprzedaży.
  • W edycji danych asortymentu zmieniono sposób prezentowania danych o cenach, uwidaczniając m.in. szczegóły wyliczenia pozycji w cennikach.
  • W module cenników dodano widok "Wszystkie", prezentujący dane zarówno cenników głównych jak i dodatkowych. Dodano również uprawnienie do nowego widoku.
  • W edycji cenników dodano opcjonalne kolumny z ceną sprzedaży netto/brutto po rabacie.
  • W edycji cenników wprowadzono kolumny prezentujące ceny sprzed wykonanych zmian.
  • W edycji danych klientów wydzielono dane dotyczące płatności do nowej zakładki. Przeniesiono także dane statusu czynnego podatnika VAT i metody rozliczania VAT z zakładki "Handel" na zakładkę "Podstawowe".
  • W konfiguracji cenników dodano parametr przeliczania lub nie narzutu/marży/zysku pozycji po zmianie danych na liście asortymentu cennika (np. po ręcznym wpisaniu ceny sprzedaży).
  • W konfiguracji cenników uzupełniono brakujące parametry.
  • Wprowadzono sprawdzanie unikalności nazwy cennika.
  • Zmieniono przypisanie minimalnej marży do asortymentu po przeniesieniu danych. Dotychczas przypisywana była marża 50%, od bieżącej wersji jest to 0%.
  • W edycji cennika poprawiono brak możliwości wyliczania ceny sprzedaży w oparciu o narzut większy niż 100%.
  • W module "Promocje" udostępniono kolumny dla daty rozpoczęcia i zakończenia promocji.
  • W oknie aktualizacji cen na podstawie dokumentów zakupu dokonano zmian poprawiających ergonomię.
  • Wprowadzono możliwość drukowania pozycji cennika wyłącznie z niezerową ceną.
  • W konfiguracji kasy fiskalnej dodano możliwość ustalenia stanowiska kasowego, do którego przypisywane będą dokumenty kasowe powstałe do dokumentu odbioru sprzedaży.
  • Wprowadzono możliwość zmiany numeracji dokumentów sprzedaży fiskalnej (SF).
  • Zmieniono interpretację odczytanych kreskowych kodów wagowych tak, aby oprócz wyszukiwania po kodzie kreskowym, program szukał także asortymentu po kodzie PLU.
  • Wywołanie operacji usunięcia asortymentu z urządzeń zewnętrznych poprzedzono pytaniem, aby zniwelować ryzyko przypadkowego wywołania tej operacji. Zmieniono także skrót klawiszowy tej operacji na Ctrl+U.