Opis zmian (35.0.1)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 35.0.1 - 16/04/2021

  • Poprawiono błąd konwersji, który mógł być spowodowany dokumentami magazynowymi z płatnościami.
  • Poprawiono wydruk Urzędowego Poświadczenia Odbioru - niepotrzebnie drukowany był znak wodny "serwis testowy".
  • Poprawiono problem z widokiem modułu KPiR, EP, UEPiK, w przypadku gdy biuro rachunkowe posiadało aktywowaną usługę Portal Biura.

Wersja 35.0.0 - 15/04/2021

  • [PRO] Do wzorców wydruku dodano możliwość definiowania własnych zmiennych, które będą dostępne w edytorze Stimulsoft.
  • [PRO] Do wzorców wydruku dodano zakładkę Powiązania, w której widoczne są przypisania wzorców do klientów.
  • [PRO] W konfiguracji systemu dodano Słownik uprawnień użytkowników ułatwiający zarządzanie uprawnieniami i rolami.
  • Wprowadzono operację powielania nagłówków wydruku.
  • Dodano nową wersję rozliczenia rocznego CIT-8(30) za 2020 rok.
  • Dodano obsługę deklaracji rocznych za przychody 2021 roku: PIT-8AR(11) i PIT-4R(12).
  • Dodano możliwość automatycznej dekretacji nowego dokumentu handlowego Zbiorczego naliczenia zwrotów oraz Raport okresowy.
  • W Laboratorium dodano możliwość zapoznania się z projektowaną funkcjonalnością dekretacji automatycznej dokumentów Portalu Biura - Dokumenty oraz Portalu - Dokumenty. Funkcjonalność udostępniona została dla podstawowych dokumentów: faktura sprzedaży, paragon oraz faktura zakupu.
  • Udostępniono zaliczki miesięczne i kwartalne PIT w definicjach reguł automatyzacji (funkcjonalność dostępna w Laboratorium).
  • Dodano możliwość zmiany statusu dyspozycji bankowych bez ingerencji w datę realizacji.
  • W kartotece klientów dodano znacznik "Oznaczaj operacje finansowe jako wrażliwe". Umożliwiono również zaznaczanie go w operacjach zbiorczych.
  • W Szablonach klientów dodano możliwość zdefiniowania wartości domyślnych dla operacji i dyspozycji bankowych.
  • W widoku Szybkie płatności on-line dodano operację Wyrejestruj płatność umożliwiającą anulowanie zarejestrowanej transakcji szybkich płatności.
  • Uwidoczniono kwotę do zapłaty (umożliwiono generowanie dyspozycji bankowej) w deklaracji rozliczeniowej ZUS w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej z pracownikami.
  • Usunięto nadmiarowe sprawdzanie istnienia wypłat z wpłatami do PPK przy wyłączaniu uczestnictwa pracownika w PPK.
  • Na listach z wyborem klientów dodano możliwość włączenia kolumny "Nazwa pełna".
  • W module Portale i aplikacje dla widoku InsERT mobile poprawiono odświeżanie danych.
  • Dodano możliwość dopisania adresu e-mail do klienta bezpośrednio po wysłaniu wiadomości e-mail oraz zamknięciu okna drukuj.
  • W danych klienta zablokowano możliwość dodawania Mojej Firmy jako oddziału. Analogicznie dla Mojej Firmy zablokowano możliwość dodawania klienta jako oddziału.
  • W wiadomości pocztowej oraz szablonach wiadomości e-mail dodano czcionkę Calibri.
  • Poprawiono i zoptymalizowano pobieranie konfiguracji dla nowo dodawanych kont pocztowych.
  • W wiadomości pocztowej dodano menu kontekstowe z operacjami: wytnij, kopiuj, wklej.
  • Naprawiono problem z pobieraniem konfiguracji konta pocztowego dla serwera spoko.pl.
  • W konfiguracji konta pocztowego umożliwiono ustawienie adresu zwrotnego. Dotychczas było to możliwe tylko dla użytkowników Gestora nexo.
  • W programie serwisowym, w oknie "Zarządzanie połączeniami" dodano możliwość wyspecyfikowania parametrów blokady, co pozwala na kierowanie tym, jak zachowa się program na innych stanowiskach po wykryciu blokady.
  • Dodano informacje o stanie konta e-Archiwizacji oraz domyślne akcje w module e-Archiwizacji (Konfiguracja -> e-Archiwizacja).
  • Dodano sortowanie wzorców w oknie wydruku.
  • Poprawiono błąd związany z usuwaniem pliku graficznego z własnego wzorca wydruku przy jego edycji.
  • Poprawiono błędne sumowanie na wydrukach listy.
  • [PRO] Przy edycji wzorców wydruku (Stimulsoft) dodano możliwość przekazywania numeru drukowanej kopii do wzorca.
  • W kreatorze zakładania podmiotu do danych firmy dodano sekcję Kontakty.
  • W słowniku użytkowników dodano możliwość zaznaczania i odznaczania uprawnień klawiszem spacji.
  • W słowniku użytkowników poprawiono prezentację listy przypisanych ról.
  • Zmieniono miejsce przechowywania informacji o ostatnio zalogowanym użytkowniku w sytuacji, gdy katalogi robocze podmiotu są wspólne dla wielu użytkowników. Informacja ta jest teraz zapisywana do folderu LocalAppData bieżącego użytkownika.
  • Podczas przenoszenia danych z systemu InsERT GT wprowadzono poprawki zabezpieczające przed nieprzenoszeniem numerów NIP klientów z niestandardowymi przedrostkami.
  • Do listy stylów w formatowaniu warunkowym dodano brakujący domyślny styl.
  • [PRO] Dodano możliwość eksportowania i importowania konfiguracji widoku w pliku.
  • Dodano możliwość włączenia automatycznego odświeżania widoków z listami.
  • Poprawiono występujący na listach błąd, którego objawem było maskowanie wartości podsumowania w sytuacji, gdy żaden z wierszy nie był maskowany.
  • Zniesiono limit wierszy podczas eksportu list do programu Excel.
  • Poprawiono drukowanie wartości pola 189 (Straty z lat ubiegłych) na deklaracji PIT-36(28).
  • Poprawiono oznaczanie pola dotyczącego informacji o składaniu zaliczek kwartalnych w trakcie roku, na deklaracji PIT-36 i PIT-36L.
  • Poprawiono symbol formularza na dyspozycji drukowanej bądź generowanej do zaliczki miesięcznej od wypłat PIT.
  • Dodano obsługę dekretacji automatycznej list płac pochodzących z Gratyfikanta GT, z naliczonymi składkami PPK.
  • Na wydruku UPO do wysyłki pliku z deklaracją JPK_V7 dodano nazwę podmiotu i okres, którego ta wysyłka dotyczyła.
  • Poprawiono edycję składnika sprawozdania finansowego, w sytuacji gdy dane sprawozdanie edytowane było również na innym stanowisku.
  • Poprawiono generowanie jednolitego pliku kontrolnego JPK_KR w przypadku, gdy istniały zaksięgowane dokumenty zawierające w opisach tzw. znaki specjalne.
  • Poprawiono na wydruku części deklaracyjnej JPK_V7 numeru okresu w przypadku rozliczeń VAT kwartalnych.
  • Poprawiono powielanie struktury sprawozdań finansowych posiadających zaznaczoną kolumnę "wartość w analogicznym dniu w poprzednim okr. obrachunkowym". Wyliczenie sprawozdania w oparciu o taką strukturę powielonego bilansu generowało komunikat "W podanym okresie występuje więcej niż jedna data analogiczna".
  • Poprawiono walidację statusu dokumentu Portalu Biura - Dokumenty w przypadku odtworzenia wcześniejszej kopii bazy.
  • Poprawiono wysyłkę danych o przelewach ZUS właścicieli do Portalu Biura - Raporty, w przypadku gdy w systemie istniała deklaracja ZUD DRA, która tych wspólników nie obejmowała.
  • Poprawiono wyszukiwanie (wydajność) klientów na dokumentach księgowych (InsTYNKT).
  • Wydłużono okres obowiązywania deklaracji VAT-27 celem umożliwienia złożenia korekty za okresy wsteczne.
  • Zmieniono pobieranie dat okresu, za jaki generowane jest sprawozdanie elektroniczne. Obecnie okres pobierany jest z okna określania parametrów sprawozdania, a nie z definicji okresu obrachunkowego.
  • Zniesiono limit pliku JPK_KR, po przekroczeniu którego był on automatycznie dzielony na mniejsze części.
  • Zoptymalizowano wyliczanie tabeli VAT w zapisach ewidencji na podstawie rozpoznanych przez OCR wartości dokumentu z Portalu Biura - Dokumenty.
  • Na wydruku ewidencji VAT sprzedaży z podsumowanie narastającym, rocznym poprawiono pomijanie dokumentów z niezaznaczonym parametrem "Wpływa na rozliczenie VAT".
  • W definicji długości okresu obrachunkowego zniesiono ograniczenie, że ma się zawierać w zakresie dwóch lat kalendarzowych. Obecnie pilnowane jest jedynie, by nie przekraczał 23 miesięcy.
  • W raporcie Dziennik księgowań poprawiono wyświetlanie waluty dla dokumentów wielowalutowych.
  • Do Reguł automatyzacji (w Laboratorium) dodano obiekty finansowe: operacje kasowe, operacje i dyspozycje bankowe.
  • Dodano pomijanie nieaktywnych klientów przy rozpoznawaniu operacji w trakcie wczytywania wyciągów bankowych.
  • Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie usunięcia większej ilości operacji bankowych (powyżej 2 tysięcy).
  • Poprawiono rozliczanie transakcji podmiotów cesyjnych za pomocą plików CSV w przypadku braku informacji o prowizji w pliku.
  • Poprawiono walidację rachunków bankowych. Wcześniej numery z i bez kodu kraju były taktowane jako niezależne rachunki.
  • Przy wykonywaniu etapów scenariuszy windykacyjnych dokonano nowego ich podziału na: wszystkie, najstarsze, bieżące, dzisiejsze.
  • Rozwiązano problem związany z niepotrzebnym usuwaniem wysłanych wiadomości e-mail i sms po zmianie etapu scenariusza windykacyjnego.
  • W kartotece klienta dodano możliwość dezaktywacji jedynego istniejącego rachunku bankowego.
  • W kartotece Klienta dodano ostrzeżenie w przypadku gdy rachunek bankowy o tym samym numerze istnieje u innego klienta.
  • W oknie korekty (Dokumenty do skorygowania VAT-u i Korekty podstawy opodatkowania) dodano pole "Dokument oryginalny".
  • W Operacjach bankowych dodano aktualizację daty operacji na podstawie daty księgowania.
  • W Parametrach rozrachunków dodano wartość "Automatyczne wyliczanie danych listy rozliczeń", dzięki której możliwe jest przefiltrowanie dużej liczby rozrachunków w sekcji Rozliczenia.
  • W scenariuszach windykacyjnych poprawiono wyświetlanie powiadomień tylko dla użytkowników z włączonym uprawnieniem Windykacja - uruchom moduł.
  • W widokach Dokumenty do skorygowania VAT-u oraz Dokumenty do skorygowania podstawy opodatkowania dodano kolumnę Dokument oryginalny.
  • W widokach rozrachunkowych do wartości filtra Termin płatności dodano "Następne 7, 30, 60, N dni".
  • W widokach rozrachunkowych dodano kolumnę oraz filtr Nabywca/Sprzedawca z dokumentu.
  • [PRO] W definicjach nagłówków wydruku dodano punkt rozszerzenia, który umożliwia zdefiniowanie własnej procedury generowania automatycznego nagłówka wydruku.