Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.84)

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.84 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.84 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.84 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.84, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.84

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.84 Rewizora GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • Zaktualizowano Visual C++ 2015-2022 Redistributable Package (x86) do wersji 14.42.34438.00.
  • W interfejsie programistycznym Sfera, w metodach obiektu KontrahenciManager umożliwiających wczytanie kontrahenta dodano obsługę dedykowanego wyjątku w przypadku przekazania zmiennych o nieprawidłowym typie. Dotychczas w takiej sytuacji generowany był ogólny wyjątek o numerze 0x80010105 (RPC_E_SERVERFAULT).
  • W parametrach KSeF zmieniono minimalną wartość interwału czasowego, według którego program może automatycznie odbierać e-Faktury z KSeF - z 5 na 30 minut.
    UWAGA! Mechanizm jest dostępny w ramach Laboratorium i funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Fakturowania.
  • Poprawiono odświeżanie interfejsu użytkownika, gdy wprowadzono nieprawidłowe hasło w procesie przygotowania do konwersji w programie serwisowym.
  • Dodano informację o błędzie podczas przechwytywania wyjątków SQL podczas zmiany flagi własnej.
  • Poprawiono zachowanie kontrolki wyboru typu Combo Box przy przewijaniu jej zawartości kółkiem myszy.
  • Poprawiona stabilność pracy z modułem Dokumenty pobrane przy braku lub słabym połączeniu internetowym.
  • Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się zakończeniu przez firmę Microsoft wsparcia dla systemu Windows 10.
  • Zapis danych diagnostycznych rozszerzono o historię aktywności Konta InsERT.
  • Zmieniono miejsce przechowywania statusu zgody na przetwarzaniu danych telemetrycznych z lokalnej bazy danych na infrastrukturę Konta InsERT.
  • Zaimplementowano przenoszenie znaczników kont z poprzedniego roku oraz z innego podmiotu podczas zakładania kolejnego roku obrotowego.
  • Wprowadzono możliwość ustawiania znaczników na koncie z podpiętą kartoteką, aby każde jego nowo utworzone konto podrzędne, automatycznie otrzymało ten sam znacznik.
  • Do Laboratorium dodano nowy plik JPK_KR_PD. Plik obsługuje korekty oraz eksport/import. Wysyłka pliku zostanie dodana w jednej z kolejnych wersji.
  • W Planie kont dodano narzędzie Nadaj/weryfikuj znaczniki, za pomocą którego można automatycznie nadać znaczniki na kontach lub sprawdzić ich poprawność, jeśli zostały już nadane. Mechanizm nadawania i weryfikacji działa w oparciu o wcześniej utworzone definicje kont w module Sprawozdania. Operacja dostępna jest jedynie dla podmiotów, które korzystają ze słownika znaczników identyfikujących konta ksiąg dla pozostałych jednostek.
  • W kreatorze zakładania nowego podmiotu dodano możliwość przenoszenia znaczników kont z wybranego podmiotu i roku obrotowego.
  • Uszczelniono blokadę usunięcia konta, gdy istnieją na nim zapisy. Istniała możliwość usunięcia takiego konta w zamkniętym roku obrotowym.
  • W Dokumentach pobranych naprawiono błąd podglądu, który pojawiał się w przypadku, gdy w Portalu dokumentów dla firm dodano kilka plików.
  • Wprowadzono blokadę księgowania dekretów bez zapisów na kontach.
  • Dodano znaczniki do wzorcowego planu kont dla jednostek pozostałych korzystających z jednego z wariantów RZS: RZS porównawczy lub RZS kalkulacyjny.
  • Poprawiono zaokrąglanie kwot przy księgowaniu wydatku na pojazd.
  • Dodano możliwość ustawiania flag własnych dla JPK_VAT i JPK_KR_PD, a także w Dokumentach pobranych oraz e-Sprawozdaniach finansowych.
  • W zestawieniach ZSO dodano kolumny oraz filtry dla znaczników kont.
  • Dodano znaczniki kont na wydruku Planu kont.
  • Dla nowego pliku JPK_KR_PD udostępniono opcję generowania go na potrzeby wewnętrzne. W wersji na potrzeby wewnętrzne istnieje możliwość uwzględniania dekretów niezaksięgowanych oraz ukrywania danych osobowych pracowników..
  • Naprawiono błąd importu plikiem EPP faktury wystawionej na kontrahenta jednorazowego z zagranicy. Po zaimportowaniu dokumentu do Ewidencji VAT państwo kontrahenta było ustawiane jako Polska.
  • Usunięto zdublowane wpisy w tabeli pd_UzytkUpraw odpowiedzialnej za przechowywanie uprawnień użytkowników. Do powstania zdublowanych wpisów mogło dochodzić we wcześniejszych wersjach programu.
  • W oknie edycji środka trwałego poprawiono wyliczanie pola Wartość początkowa dla amortyzacji podatkowej i bilansowej, uwzględniając w nim dokonane modernizacje lub odłączenia części składowej środka trwałego.
  • W oknie Plan amortyzacji dodano konieczność wyboru jednej z opcji Częstotliwości odpisu amortyzacji dla środków trwałych i WNiP. Dodatkowo z listy wyboru Częstotliwość odpisu usunięto opcję "ze wzorca".
  • W module Środki trwałe dodano możliwość zmiany zbiorczej wartości pól "Rodzaj dokumentu" oraz "E_16
    Kwota odpisów amortyzacyjnych przed rozpoczęciem ewidencji".
  • W Słownikach, w tabeli Odsetki karne zaktualizowano roczną stopę procentową odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych.
  • Wprowadzono zmiany mające na celu optymalizację wyliczania plików JPK.
  • Poprawiono walidację adresu e-mail w plikach JPK. Zwiększony został limit znaków po kropce z 5 do 10.
  • W modułach Dekretacja i księgowanie oraz Dokumenty pobrane, w filtrze Rejestr zmieniono źródło listy rejestrów na widok vwRejestryKS, co daje możliwość dostosowania zawartości filtru do własnych potrzeb poprzez edycję widoku po stronie bazy danych.
  • Na dekrecie naprawiono błąd związany z podpowiadaniem odpowiedniego konta kartotekowego, który występował w niektórych przypadkach.
  • W deklaracjach, pod linkiem Pozycje szczegółowe poprawiono pobieranie danych do tabeli. W niektórych deklaracjach z sekcjami generycznymi pomijana była pierwsza pozycja.
  • Rozwiązano problem niewidocznych zakładek w schematach importu w przypadku niskiej rozdzielczości ekranu.
  • Utworzono parametry dla nowego pliku JPK_KR_PD.
  • W Planie kont dodano operację przepisywania znaczników kont na konta równorzędne.
  • W Dokumentach pobranych odblokowano możliwość zmiany typu dokumentu, która była zablokowana, gdy sposób wprowadzania ustawiony był na "Schemat importu".
  • Zmieniono nazwy modułów e-Sprawozdawczość JPK_VAT na JPK_VAT i JPK_PD oraz e-Kontrole podatkowe na JPK na żądanie.
  • Naprawiono błąd podglądu faktury pobranej z KSeF, który pojawiał się, gdy na dokumencie nadana została kategoria lub etykieta.
  • Dodano znaczniki kont w danych demo.
  • Zmieniono niektóre domyślne definicje w Sprawozdaniach RZS, w sekcjach dotyczących Przychodów finansowych, Kosztów finansowych, Pozostałych przychodów operacyjnych oraz Pozostałych kosztów operacyjnych.
  • Poprawiono wydruk w deklaracjach VAT-8(12) i VAT-9M(11). W niektórych polach ucinana była treść, gdy była bardzo długa.
  • Wprowadzono zmiany optymalizujące mające na celu wyeliminowanie problemu zawieszania się programu podczas generowania listy w Ewidencjach VAT w przypadku dużej ilości zapisów.
  • Naprawiono działanie przenoszenia definicji przy zakładaniu nowego podmiotu z opcją kopiowania planu kont z innego podmiotu. Jednocześnie zmieniono domyślność opcji przenoszenia definicji na zaznaczone.
  • W e-Sprawozdaniach finansowych wprowadzono walidację pól NIP i KRS.
  • Dodano kolumnę z nazwą konta przeciwstawnego w Informatorze konta.
  • W oknie Dekret, w polu numer KSeF dodano ikonkę szybkiego kopiowania zawartości.
  • Operacje związane ze znacznikami: Nadaj/weryfikuj znaczniki, Ustaw znaczniki kont i Przepisz znaczniki na konta równorzędne w Planie kont zostały uwzględnione w uprawnieniu Plan kont - popraw konto.
  • Wprowadzono zmianę polegającą na pomijaniu zerowych pozycji przy tworzeniu dekretu różnic kursowych.
  • W Planie kont, w polach przeznaczonych na znaczniki kont dodano ikonkę szybkiego usuwania zawartości.
  • Dodano możliwość filtrowania po Treści zapisu w module Dekretacja i księgowanie.
  • W deklaracji VAT-UEK poprawiono treść niezrozumiałego komunikatu, który pojawiał się w przypadku braku kodu kraju.
  • Zmieniono domyślność parametrów Zezwalaj na dekrety bez zapisów na konta w Parametrach Dekretacji seryjnej oraz Parametrach Dekretów księgowych na domyślnie odznaczone.
  • W module JPK_VAT i JPK_PD (wcześniej e-Sprawozdawczość JPK_VAT) zmieniono nazwę kolumny Korekta na Cel wyliczenia oraz dodano filtr o tej samej nazwie.
  • W Dokumentach pobranych, w operacji "Prześlij pliki" dostępnej w biurach rachunkowych rozwiązano problem z podziałem dokumentów wielostronicowych na osobne pliki. Opcja podziału nie działała, gdy plik zawierał rozszerzenie ".PDF" zamiast ".pdf". Po poprawce wielkość liter w rozszerzeniu pliku nie ma wpływu na prawidłowe działanie tej opcji.
  • Przy zapisywaniu schematu importu dodano ostrzeżenie o niewypełnionej treści użytkownika.
  • Nowa funkcjonalność w oknie Rozlicz zbiorczo. W modułach rozrachunkowych, w oknie Rozlicz zbiorczo, dodano możliwość zbiorczego zaznaczania oraz odznaczania wszystkich rozrachunków dostępnych na liście.
  • Na potrzeby JPK_ST oraz JKP_ST_KR w oknie edycji środka trwałego, w polu symbol KŚT 2016 dodano możliwość zapisywania historii zmiany symbolu KŚT.
  • Poprawiono błąd, który powodował zamykanie okna Nalicz amortyzację. Błąd pojawiał się przy zatwierdzaniu planu amortyzacji z poziomu tego okna.
  • W oknie Ewidencji składek komunikat informujący o możliwości odliczenia/zaksięgowania zaległych składek zdrowotnych wspólnika został ograniczony do weryfikacji składek zapłaconych w bieżącym roku obrachunkowym oraz naliczonych dla wspólników rozliczających się w formie podatku liniowego.
  • Wprowadzono zmiany w wyglądzie oraz organizacji okien: Rozlicz należność, Rozlicz zobowiązanie i Rozlicz zbiorczo, dostępnych w modułach rozrachunkowych. Zmodyfikowany został układ wizualny, a także kolejność i nazwy niektórych pól – tak, aby były one bardziej intuicyjne i zrozumiałe dla użytkownika. Dodatkowo, ustawienia dotyczące waluty zostały przeniesione do zakładki Podstawowe.
  • Zablokowano możliwość edycji planu amortyzacji, jeżeli według danego planu rozpoczęto już naliczanie odpisów amortyzacyjnych.
  • Poprawiono wydruki ewidencji środków trwałych, amortyzacji podatkowej i bilansowej oraz historii środka trwałego.
  • W mechanizmie telemetrii dodano rejestrowanie zdarzeń związanych z działaniami wykonywanymi w modułach rozrachunkowych, w oknach: Rozlicz należność, Rozlicz zobowiązanie oraz Rozlicz zbiorczo.
  • W modułach związanych z rozrachunkami została wycofana opcja "Odzyskaj pieniądze".
  • Poprawiono błąd polegający na nieodświeżaniu się danych kontrahenta przy tworzeniu operacji bankowej w module Homebanking, co skutkowało brakiem uzupełniania się pól własnych przypisanych do danego kontrahenta.
  • W Ewidencji VAT zakupu dodano kolumnę Uwagi.
  • Dla faktur pobranych z KSeF dot. sprzedaży poza terytorium kraju rozwiązano problem braku odczytu kwot podczas wprowadzania dokumentu schematem importu.
  • Wprowadzono drobne poprawki w modułach Homebanking oraz Operacje bankowe polegające na poprawie tooltipów w tabeli oraz nazw filtrów.
  • W oknie dokumentu OsT - odłączenie części składkowej środka trwałego dla amortyzacji podatkowej i bilansowej zmieniono nazwę pola z " Wart. początkowa" na "Wart. początkowa z OT".
  • Poprawiono błąd występujący w oknie Wzorzec planu amortyzacji otwieranym z poziomu dokumentu OT, który powodował, że w kolumnie licznik zapisywała się ostatnio wybrana częstotliwość odpisów pomimo kliknięcia Anuluj.
  • W oknie Ewidencji składek poprawiono mechanizm dostosowania szerokości ostatniej kolumny w tabeli.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć