Opis zmian (52.0.2)
Uwaga!
- zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
- 14/11/2024
- W automatyzacji poprawiono błąd, który powodował problemy z wykonywaniem automatów, w których znajdowały się warunki: "Umowa pracownicza - typ" i "Umowa pracownicza - jest aktualna w okresie".
- 30/10/2024
- Poprawiono problem zmiany flagi w edycji obiektu, który posiadał już ustawioną flagę z komentarzem. Zmiana flagi powodowała wykasowanie wcześniej wprowadzonego komentarza.
- Zmieniono treść wstępu w komunikacie informującym o InsERT nexo PRO+.
- 22/10/2024
-
Eksport i import naliczeń/potrąceńEksportuj i importuj naliczenia/potrącenia do i z pliku. Wczytuj z pliku przysłanego na przykład przez kierownika kwoty premii dla jego pracowników bez potrzeby ręcznego ich wprowadzania do ewidencji naliczeń i potrąceń.
-
Dodano obsługę naliczeń składek ZUS wspólników, którzy skorzystali z "wakacji składkowych".
- W naliczeniach składek ZUS wspólników dodano możliwości oznaczenia "wakacji składkowych".
- Dostosowano dane ubezpieczeniowe wspólnika do obsługi "wakacji składkowych".
- W naliczeniach deklaracji ZUS dodano obsługę kodów ubezpieczeń związanych z "wakacjami składkowymi" wspólników.
- Oddelegowani:
-
[PRO] Udostępniliśmy nowy mechanizm komentarzy w systemie nexo, który umożliwia dodawanie komentarzy do obiektów i dokumentów, co znacząco usprawnia komunikację i współpracę w zespole. Oto kluczowe funkcje:
Tagowanie Użytkowników i Ról: możliwość wołania innych użytkowników oraz ról.
Odpowiadanie na Komentarze: powiadomienia o odpowiedziach na komentarze.
Prywatne Komentarze: komentarze widoczne tylko dla autora.
Linkowanie do Obiektów: linki do obiektów w komentarzach.
Moduł Ewidencji Komentarzy: ewidencja wszystkich komentarzy z informacją o przypisanych obiektach. - Dodano nowe kody tytułów ubezpieczeń (wakacje składkowe) oraz przystosowano plik wymiany do współpracy z nową wersją Płatnika.
- Rozwiązano problem błędnego sumowania naliczeń i potrąceń w grupie Pozostałe, w sekcji Netto, na wydruku list płac i odcinków z wypłaty.
-
W automatyzacji dodano możliwość wzajemnego wyzwalania się automatów.
Od teraz jeden automat może uruchamiać inny, co pozwala na tworzenie bardziej złożonych i zintegrowanych procesów automatyzacyjnych. - Rozwiązano problem nieprawidłowego uwzględniania okresu wyczekiwania na zasiłek występujący w szczególnych przypadkach dla umów cywilnoprawnych dla absencji zasiłkowych wprowadzanych z widoku kalendarza.
- Rozwiązano problem pojawiania się błędu przy wydruku odcinka z wypłaty występujący w szczególnych przypadkach.
- Rozwiązano problem błędnego obliczania potrącenia komorniczego na kolejnej wypłacie w jednym miesiącu występujący w szczególnych przypadkach.
- W kreatorze naliczania wynagrodzeń przy generowaniu rachunku do umowy cywilnoprawnej dodano możliwość dołączenia go do istniejącej już listy rachunków.
- Rozwiązano problem błędu pojawiającego się w przypadku występowania na liście płac dwóch wypłat dla jednego pracownika przy zbiorczej wysyłce mailem odcinków z wypłaty.
- W delegacjach przy określaniu środka lokomocji dodano wybór Inny.
- Uszczelniono zabezpieczenia usuwania domyślnego składnika w domyślnej liście rachunków.
- [PRO] Włączono zapamiętywanie konfiguracji listy z urlopami zgłoszonymi przez Portal Pracownika.
- W automatach, dla pola "Umożliwiaj wykonanie ręczne w module dla ról" posortowano alfabetycznie role.
- Wprowadzono zmianę, aby podczas wklejania adresów e-mail do kontaktów klientów były usuwane nadmiarowe znaki spacji.
- Uaktualniono wysyłkę elektroniczną PIT-11(29) oraz deklaracji zbiorczej PIT-11Z(29).
- Poprawiono odświeżanie tokenów oAuth dla kont pocztowych autoryzujących się za pomocą oAutha.
- [PRO] Zaktualizowano szablony projektów sferycznych dla Visual Studio, tak aby tworzyły projekty w formacie zgodnym z .NET SDK.
- Zoptymalizowano obsługę modułu Dokumentów do dekretacji w przypadku dużej ilości tych dokumentów.
-
W automatach dodano możliwość budowania warunków w oparciu o pola własne obiektów.
- [PRO] Poprawiono wydajność komponentu służącego do sprawdzania uprawnień w sferze.
- W programie serwisowym w operacji generowania plików startowych zmieniono domyślny szablon nazwy plików oraz umożliwiono wybór jednego z trzech predefiniowanych szablonów.
- [PRO] Naprawiono błąd przy przekazywaniu do uruchamianej aplikacji sferycznej własnych parametrów zawierających znak spacji.
- Na karcie klienta usunięto ostrzeżenie o niepoprawnym kodzie dla wskazanego adresu, w przypadku gdy kod pocztowy został dodany ze znakiem spacji.
- W kategoriach biblioteki załączników dodano możliwość ustawienia znacznika 'Ustaw w załącznikach dołączanie do wiadomości'.
- Wymieniono kontrolkę prezentującą wykonywanie operacji, która pojawiała się przy ładowaniu pomocy i w pasku statusów operacji w Sello.
- Poprawiono ustawianie fokusa na kontrolce prezentującej dane klienta/pracownika.
- W widgetcie Operacje dodano możliwość sprawdzenia regulaminu na usługę SMS.
- [PRO] W słownikach własnych SQL wprowadzono zabezpieczenia na wypadek, gdy wyrażenie SQL przestało być prawidłowe.
- Obraz księgowy korekt dokumentów handlowych rozszerzono o korektę kursu, płatnika, nabywcę, odbiorcy (przed korektą) oraz adres nabywcy (przed korektą).
- Rozwiązano problem pomijania na wydruku raportu Stan urlopów pracowników, którzy nie wykorzystali ani jednego dnia urlopu w danym roku.
- [PRO] Poprawiono dokumentację opisującą parametr CHL wykorzystywany przy tworzeniu raportów własnych.
- Usprawniono i zaktualizowano bazę adresów do wyszukiwania danych adresowych w klientach.
- Usunięto nadmiarowe pytanie o zapis zmian w konfiguracji widoku, który mógł pojawiać się w pewnych przypadkach pomimo braku zmian wprowadzonych przez użytkownika.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podłączenie Konta InsERT do użytkownika, jeśli konto miało uprawnienie do Portalu Dokumentów.
- Dane diagnostyczne:
- Do danych diagnostycznych programu dodano informację o aktywnych sesjach aplikacyjnych.
- [PRO] Dane diagnostyczne rozszerzono o informację o tym, jakie programy sferyczne pracowały na danym podmiocie.
- Zmiana podmiotu:
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu w taki sposób, że w przypadku, gdy na nowym podmiocie istnieje dokładnie taki sam użytkownik z takim samym hasłem, to program automatycznie loguje się na tego użytkownika.
- W operacji uruchomienia drugiej instancji programu (F12) wprowadzono zmianę, która spowoduje, że nowa instancja uruchomi się z takim samym zbiorem otwartych zakładek jak pierwsza.
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu, która obecnie wykorzystuje informacje zawarte w pliku startowym, z którego uruchomiony został program.
- [PRO] Raporty własne:
- [PRO] Wprowadzono zabezpieczenie przed importem niewłaściwego raportu na formatce edycji raportu własnego.
- [PRO] Zniesiono konieczność określania grupy, do której należy raport własny.
- [PRO] Na formatce raportu własnego wprowadzono drugą zakładkę o nazwie Pozostałe. Przeniesiono na nią dane wypełniane opcjonalnie, takie jak: opis, grupa, widoczność w poszczególnych programach, nowy znacznik widoczny na liście raportów.
- [PRO] W module raportów dodano dodatkowe filtry i kolumny związane z głównym elementem raportu własnego oraz nowym znacznikiem "Widoczny na liście raportów".
-
Użytkownik typu "Inny" na dokumentachNa dokumentach dodano obsługę użytkownika o typie "Inny". Dotychczas użytkownik taki nie mógł być np. wystawiającym dokument.
- Wprowadzono blokadę zmiany typu użytkownika. Ustawienie typu użytkownika jest możliwe tylko podczas definiowania nowego użytkownika.