Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (56.0.1)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 56.0.1 - 09/07/2025

  • Problem z aktualizacją programu
     Usunięto błąd, który uniemożliwiał aktualizację programu w przypadku, gdy nazwa podmiotu zawierała apostrof (').

Wersja 56.0.0 - 30/06/2025

  • Eksport i import oddelegowań
     W module Oddelegowań dodano możliwość eksportowania i importowania oddelegowań do/z pliku.
  • Zmiany w naliczaniu wynagrodzeń i rozliczaniu ECP:
    • Wniosek pracownika (PIT-2) dotyczący stosowania kwoty wolnej od podatku będzie uwzględniany także dla rachunków wypłacanych po zakończeniu umowy cywilnoprawnej.
    • Poprawiono sposób rozliczenia niedopłaty składki zdrowotnej w przypadku przekroczenia przez pracownika limitu podstawy składek społecznych.
    • W parametrach Oddelegowań dodano możliwość wyboru sposobu opodatkowania wpłat pracodawcy do PPK w przypadku osiągania przez oddelegowanego przychodów opodatkowanych za granicą.
    • Rozwiązano problem nieprawidłowej kolejności obliczeń w przypadku występowania w jednym miesiącu nadgodzin i godzin absencji do rozliczenia oraz nadgodzin średniotygodniowych.
    • Rozwiązano problem nieprawidłowego uwzględniania godzin absencji do potrącenia przy liczeniu nadgodzin średniotygodniowych.
    • W kreatorze naliczania wynagrodzeń dla list rachunków dodano możliwość zbiorczej zmiany daty rachunku.
  • Zmiany związane z ubezpieczeniami:
    • Dodano obsługę absencji zasiłkowej na dzień, w którym pracownik przepracował część dnia.
    • Rozwiązano problem uwzględniania rachunków do umów cywilnych niepodlegających ubezpieczeniu chorobowemu przy liczeniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego. Od teraz rachunki takie będą pomijane.
    • W wydruku informacji IMIR dodano nową, wymaganą sekcję z informacjami o okresach wykonywania pracy nauczycielskiej - Karta nauczyciela.
    • Rozwiązano problem braku wymiaru zatrudnienia w raporcie RCA i na wydruku informacji IMIR występujący w szczególnych przypadkach.
    • Przy generowaniu deklaracji rozliczeniowych ZUS w firmach gdzie płatnikiem zasiłków jest ZUS absencje będą się pojawiały w raporcie RSA niezależnie od istnienia wypłaty rozliczającej tę absencję.
    • Poprawiono sposób wyznaczania liczby zatrudnionych w raporcie GUS - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach Z-03 w przypadku choroby pracownika.
    • Usunięto niepotrzebne wpisy o braku numeru konta bankowego w zaświadczeniach Z-3, Z-3a i Z-12.
    • Przy wczytywaniu absencji z eZUS dodano informację o prawidłowej konfiguracji usługi w przypadku wykrycia braku załączników z danymi e-ZLA.
    • Zaniechano wysyłania do Płatnika zerowej wartości podatku w deklaracji ZUS DRA w sekcji XII (pole 06) powodującej w większości przypadków komunikaty błędów przy weryfikacji raportów.
    • Wprowadzono zmiany w kodach tytułów ubezpieczeń na podstawie rozporządzenia MRPiPS.
  • Wykorzystaj Tagi do tworzenia nazw drukowanych obiektów w nexo
     W ramach Laboratorium dla tagów dodano możliwość ich użycia w parametrach wydruku. Dodano pole "Nazwa pliku", które umożliwia ustawienie własnej nazwy z wykorzystaniem tagów dla plików wysyłanych e-mailem, zapisywanych w bibliotece załączników oraz w folderze.
  • W mechanizmie wyszukiwania adresów wprowadzono ulepszenia, które poprawiły kolejność wyników, dostosowując je bardziej precyzyjnie do wpisywanego adresu w wyszukiwarce.
  • Zobacz kto wyświetlił dodany komentarz
     [PRO] W komentarzach dodano operację "Kto zobaczył", która umożliwia wyświetlenie listy użytkowników, którzy widzieli dodany komentarz. Dodano również uprawnienie, które pozwala na odebranie użytkownikowi dostępu do tej operacji.
  • Usunięto blokadę zmiany typu użytkownika, umożliwiając zmianę typu nawet wtedy, gdy użytkownik pojawił się na dokumentach.
  • Zmiany w delegacjach:
    • Ulepszno sposób zatwierdzania delegacji do rozliczenia oraz ujednolicono warunki pojawiania się wypłat związanych z delegacjami przy generowaniu operacji bankowych i kasowych.
    • Dodano zbiorczą funkcję zatwierdzania delegacji do rozliczenia.
    • W delegacjach w liście wydatków dodano kolumnę z opisem wydatku.
    • W delegacjach uzależniono wypełnianie liczby ryczałtów za dojazdy od środka transportu podanego w delegacji.
  • Zmiany w wydrukach i raportach:
    • W raporcie o zatrudnieniu (do PFRON) dodano możliwość zmiany sposobu prezentowania danych co umożliwi wypełnienie większej liczby formularzy PFRON.
    • W zaświadczeniu o zatrudnieniu polepszono informację o zajęciach komorniczych.
    • W wydrukach z treścią dodano autoteksty z podstawą składek emerytalnych i rentowych.
    • W wydrukach z treścią dodano autoteksty z numerem telefonu i adresem mail firmy.
    • W wydrukach z treścią dodano autotekst sumujący liczbę dni absencji o podanych kodach świadczenia/przerwy.
    • W raporcie o urlopach dodano informacje o urlopie na żądanie.
    • Rozwiązano problem błędnego sumowania dni wykorzystanego urlopu wypoczynkowego na raporcie o urlopach występujący w szczególnych przypadkach gdy pracownik posiada umowy równoległe.
    • Dodano możliwość drukowania na umowie o pracę składników także z zerową wartością.
  • Ulepszona konfiguracja uprawnień
     Dzięki poprawionemu interfejsowi użytkownika w konfiguracji uprawnień, można teraz łatwiej sprawdzać i nadawać uprawnienia.
    • Do konfiguracji programu dodano grupę Uprawnienia, która zawiera wszystkie ustawienia związane z konfiguracją uprawnień.
    • W użytkowniku na zakładce z uprawnieniami dodano operację przywracania zgodności ustawień uprawnień z przydzielonymi użytkownikowi rolami.
    • Do listy uprawnień użytkownika dodano kolumnę oraz filtr pozwalający wyszukać nowe uprawnienia dodane podczas aktualizacji nexo do nowszej wersji.
    • Do listy uprawnień użytkownika dodano kolumnę oraz filtr pozwalający wyszukać wyjątki. Wyjątek to ręczne ustawienie (nadanie lub odebranie) uprawnień użytkownikowi, które jest nadrzędne względem ustawień wynikających z ról użytkownika.
    • W słowniku uprawnień zmieniono sposób prezentacji użytkowników oraz ról skojarzonych z danym uprawnieniem. Obecnie na liście widoczni są wszyscy użytkownicy/role, a stan uprawnienia widoczny jest w kolumnie Posiada uprawnienie.
    • Zmieniono sposób filtrowania uprawnień na liście uprawnień w użytkowniku.
    • Na liście uprawnień użytkownika wprowadzono odpowiednie style formatowania dla uprawnień odebranych oraz wyjątków.
    • Przy zbiorczej operacji zaznaczania/odznaczania wielu uprawnień uwzględniono bieżący filtr (F8).
  • Inne zmiany i poprawki:
    • Umożliwiono wprowadzenie ujemnego stażu początkowego do celów ustalania prawa do wyższego wymiaru urlopu wypoczynkowego.
    • Dodano możliwość oznaczania planów pracy/kalendarzy jako nieaktywnych.
    • Rozwiązano problem błędu pojawiającego się przy niektórych wydrukach do pliku gdy włączono drukowanie sekcji parametrów.
    • Rozwiązano problem uniemożliwiający usunięcie aneksu do umowy występujący w szczególnych przypadkach.
    • Rozwiązano problem nieprawidłowego komunikatu pojawiającego się przy rozwiązywaniu umowy występujący w szczególnych przypadkach.
    • Naprawiono działanie wyszukiwarki podmiotu przy imporcie pracowników z Płatnika.
    • [PRO] W Sferze dodano zabezpieczenie przed korzystaniem z menadżerów z przestrzeni zdarzeń InsERT.Moria.Place przy połączeniu z bazą danych, na której został uruchomiony Gratyfikant nexo.
  • W module "Klienci" zoptymalizowano działanie filtra NIP, aby wpisany numer z kreskami zwracał poprawne wyniki.
  • W dialogu wykorzystywanym przy wiązaniu podmiotu z firmą z konta InsERT, dodano dodatkowe informacje dotyczące firm, NIP oraz informacje o posiadanych licencjach.
  • [PRO] Poprawiono wyświetlanie powiadomień w komentarzach. Naprawiono błąd, który powodował, że przy kilku zawołaniach o identycznej treści do jednego obiektu wyświetlane było tylko jedno powiadomienie.
  • Zmieniono sposób przechowywania zgód użytkownika na działanie telemetrii.
  • W danych wysyłki elektronicznej dodano następujące informacje: Podmiot certyfikatu, 'Subject' certyfikatu, Wystawca certyfikatu, 'Issuer' certyfikatu, Numer seryjny certyfikatu oraz Odcisk palca certyfikatu.
  • Dla wysyłanych wiadomości e-mail poprawiono wiązanie z klientem, tak aby wiadomość była wiązana do klienta na podstawie wybranego adresata. Wcześniej wiadomość była zawsze wiązana do głównego klienta na danym dokumencie.
  • W modułach programu wprowadzono mechanizm wyłączający automatycznie grupowanie listy powyżej ustawionego limitu widocznych wierszy. Grupowanie wyników na tak dużych listach znacząco pogarszało wydajność.
  • Do danych diagnostycznych dodano indeksy szybkości komunikacji programu z serwerem SQL.
  • W Parametrach wysyłki elektronicznej dodano parametr "Zapisuj log wykorzystania podpisu kwalifikowanego" związany z diagnozą problemów z podpisem elektronicznym.
  • W wiadomościach pocztowych naprawiono błąd, który powodował, że adresy stron internetowych zawierające znak "," były ucinane. Ten sam problem dotyczył również znaków ;*!^$"%{}|`().
  • Naprawiono błąd powodujący, że uruchomiony podmiot blokował uruchomienie lub aktualizację innego podmiotu korzystającego z plików tej samej wersji programu.
  • Wymieniono kontrolkę wykorzystywaną przy dodawaniu firmy w koncie InsERT oraz rejestracji licencji na WebView2.
  • Umożliwiono odzyskanie hasła użytkownika na podmiocie z wygasłą licencją czasową, w którym podłączono konto InsERT.
  • [PRO] W sferze dodano metody pozwalające na odczyt i zapis wartości pól własnych standardowych przyjmujące jako parametr nazwę pola własnego.
  • [PRO] Poprawiono błąd, który powodował problemy podczas importowania wzorca wydruku z konfiguracją.
  • Wprowadzono optymalizacje w procedurze zamykania sesji aplikacyjnych istotne szczególnie na podmiotach z dużą liczbą dokumentów Subiekta.
  • W danych diagnostycznych poprawiono algorytm wyliczania liczby zapisów nieznanego pochodzenia.
  • Osobne uprawnienia dla klientów biura i bazy na potrzeby własne
     W Biurze nexo oraz w bazach z licencją biura rachunkowego wykorzystywanych na potrzeby własne wprowadzono możliwość niezależnego definiowania uprawnień użytkowników w bazie biura oraz w bazach klientów.
  • Formatowanie warunkowe:
    • W formatowaniu warunkowym list edycyjnych poprawiono problem niedziałającego w pewnych sytuacjach stylu przekreślonego tekstu.
    • Zmieniono sposób wizualizacji zaznaczonego wiersza na listach edycyjnych tak, aby nie zasłaniał tła ustawionego za pomocą formatowania warunkowego.
    • Rozszerzono dostępne do wyboru style formatowania warunkowego na listach edycyjnych.
    • Naprawiono problem znikających warunków formatowania warunkowego po przełączeniu się na inną zakładkę konfiguracji listy i powrocie do zakładki z formatowaniem.
    • Na listach wyboru (F2) naprawiono wizualizację zaznaczonego wiersza w przypadku, gdy wiersz ten miał ustawione tło za pomocą formatowania warunkowego.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych oparte o kolumnę CheckBox-a. Obecnie formatowany wiersz odświeża się od razu po zmianie stanu zaznaczenia.
    • W konfiguracji list edycyjnych na zakładce Pozostałe zmieniono nazwę linka "Formatowanie warunkowe" na "Formatowanie warunkowe wierszy".
  • Edytor wyrażeń
     [PRO] Rozbudowano edytor wyrażeń dla własnych kolumn, własnych filtrów oraz "wyklikiwalnych" raportów.
    • [PRO] Do edytora wyrażeń dodano nowe funkcje: Filtruj, Sortuj, Nie, Istnieje oraz operatory logiczne i tekstowe (np. Zawiera, ZaczynaSieOd), a także wsparcie dla uproszczonej składni parametrów kontekstowych odnoszących się do kontekstu aplikacji (np. @UzytkownikId, @MagazynId).
    • [PRO] Dodamy możliwość wypisywania po przecinku list np. cechy asortymentu. Dostępna będzie również funkcja ZlaczTeksty, która pozwoli na użycie innego separatora niż przecinek, np. ZlaczTeksty(Cechy.Nazwa, "+"), pod warunkiem posiadania wersji SQL Serwera wyższej lub równej od 2017 RTM (14.0.1000.169)

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna