Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gestor nexo – Jak zautomatyzować działania w programie?

Program: Gestor nexo, InsERT nexo

Kategoria: Działania

​W programie Gestor nexo istnieje możliwość wykonywania Akcji automatycznych zaplanowanych w kontekście Działań bez ingerencji użytkownika. Warunkiem koniecznym do tego, aby akcja wykonała się samoczynnie, jest uruchomiony program Gestor nexo oraz uprawnienie do Pracy operacyjnej (w ramach tego działania) użytkownika, który zalogowany jest do programu.

Na przykładzie usługi abonamentowej, o której końcu ma automatycznie przypominać program wysyłając jednocześnie ofertę do klienta i informacje do użytkownika programu, należy:

1. W lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Szablony działań, wejść w wyszukany moduł i kliknąć górne menu Dodaj.

 

2. Uzupełnić Szablon działania i zatwierdzić przyciskiem Zapisz. Więcej o Szablonach działań można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

 

W tym punkcie warto zwrócić uwagę na możliwość zaplanowania Akcji automatycznej przed stworzeniem działania. Wystarczy wybrać Planowaną akcję i odpowiednio ją ustawić. W Parametrach akcji można wybrać wcześniej zdefiniowaną treść na podstawie Szablonu wiadomości.

 

3. Otworzyć program Subiekt nexo, przejść do modułu Sprzedaż, zaznaczyć dokument z usługą abonamentową, który został wystawiony kontrahentowi, rozwinąć górne menu Operacje, kliknąć  Dodaj działanie, rozwinąć Z szablonu i wybrać Usługa abonamentowa - Internet.

 

4. Na zakładce Planowanie upewnić się, że Osoba zaangażowana w działanie ma zaznaczoną Pracę operacyjną. W polu Wykonanie akcji należy wybrać jedną z następujących opcji:

  • Ręcznie - Operację można wybrać z menu Operacje lub z Przypomnienia do działania.
  • Automatycznie - nie wymaga od użytkownika dodatkowych czynności i wykonuje się zgodnie z terminem początku działania (ustalonym w zakładce Podstawowe). Aby akcja automatyczna się rozpoczęła, Gestor nexo musi być uruchomiony, a zalogowany użytkownik musi mieć prawo do wykonania akcji (zaznaczone pole Praca operacyjna w sekcji Osoby zaangażowane w działanie). Akcja nie zostanie wykonana automatycznie, jeśli wcześniej rozpoczęto jej Ręczne wykonywanie - system wyświetli komunikat, jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce. Jeśli działanie jest zaległe (tzn. jego początek był w przeszłości), to jego akcja zostanie potraktowana jak Automatyczna z potwierdzeniem. Uwaga!! Automatyczne wykonywanie akcji nie jest dostępne w Gratyfikancie nexo.
  • Automatycznie z potwierdzeniem - w momencie nadejścia terminu rozpoczęcia działania (ustalonego w zakładce Podstawowe) pojawi się powiadomienie, pozwalające na rozpoczęcie wykonywania akcji, odłożenie jej lub zignorowanie.

 

Program Gestor nexo, po zakończeniu działania, w określonym w działaniu dniu i godzinie wyśle i poinformuje użytkownika o wysyłce wiadomości e-mail.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki