Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz i Rewizor nexo – Jak zaewidencjonować sprzedaż środka trwałego?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Środki trwałe

Środki trwałe z czasem tracą na wartości. Gdy nie są już zdatne do użytku, mogą zostać zlikwidowane. Często jest tak, że Środek trwały, zanim zostanie w pełni zamortyzowany i zlikwidowany, przestaje być potrzebny w danej działalności. W takim przypadku użytkownik może skorzystać ze Sprzedaży środka trwałego. Najczęstszymi Środkami trwałymi, które są sprzedawane to samochody, sprzęty elektroniczne i biurowe.

Przy sprzedaży Środka trwałego kosztem jest jego niezamortyzowana część, niezależnie, czy dochód uzyskany ze sprzedaży będzie wyższy od niezamortyzowanych odpisów, czy niższy.

Aby dodać dokument Sprzedaży w programach księgowych serii InsERT nexo, należy:

1. Dodać i przyjąć do użytkowania Środek trwały. Informację, w jaki sposób wprowadzić oraz dodać dokument OT w programie Rewizor nexo można znaleźć tutaj, natomiast w programie Rachmistrze nexo tutaj​.

2. Przejść do modułu Środki trwałe, na zakładkę Operacje na środkach trwałych.

 

3. Wybrać z górnego menu DodajSprzedaż.

 

4. Z rozwijalnego menu przy polu Środek trwały wybrać Lista, po czym z listy wybrać Środek trwały.

 

 

5. Uzupełnić dane dotyczące Dokumentu sprzedaży i Nabywcy, po czym zatwierdzić przyciskiem Zapisz. Wartości Umorzenia dotychczasowego i Umorzenia pozostałego zostaną wyliczone na podstawie dokumentu OT (przyjęcia środka trwałego) i dokumentów AM (naliczonej amortyzacji).


Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki