Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Automatyczne uzupełnianie opisów i treści na dekretach

Ostatnia modyfikacja: 06.11.2025

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Parametry

Od roku 2026 nie będzie możliwości zaksięgowania dekretów bez uzupełnionego Opisu oraz Treści pozycji. W przypadku podlegania pod obowiązek wysyłki JPK_KR_PD za rok 2025 wymagane jest uzupełnienie tych pól już w tym roku.

Dotyczy to lat obrotowych rozpoczynających się po 31.12.2025, a w przypadku podlegania pod obowiązek wysyłki JPK_KR_PD za rok 2025 struktura wymaga uzupełnienia Opisów oraz Treści już za ten rok.  

W poniższym artykule opisane zostały mechanizmy wspierające uzupełnianie wymaganych pól w Rewizorze GT


Schematy importu

​​​Schematy importu i dekretacji pozwalają na określenie domyślnych wartości, którymi uzupełnione powinny zostać pola Opis oraz Treść podczas dekretacji automatycznej. W tym celu należy:

1. Przejść do modułu Schematy importu i dekretacji, a następnie Dodać nowy lub Poprawić istniejący schemat.


2. Wskazać domyślną wartość w polu Opis. W przypadku wybrania treść (opis) użytkownika należy dodatkowo uzupełnić pole Opis użytkownika.


3. Uzupełnienie Treści poszczególnych pozycji jest możliwe podczas ich Dodawania oraz Poprawiania, w sekcji Treść. Wprowadzone zmiany należy zatwierdzić przyciskiem OK.



Domyślne ustawienia rejestrów księgowych

​​Domyślny opis dekretu może zostać określony z poziomu poszczególnych rejestrów księgowych. Dzięki temu zostanie on automatycznie uzupełniony podczas ręcznego dodawania dekretów. W tym celu należy:

1. Przejść do modułu SłownikiRejestry księgowe.


2. Przejść do edycji wybranego rejestru, a następnie określić domyślny Opis dekretu.


3. Na zakładce Dodatkowe możliwa jest również aktywacja mechanizmów uzupełniających Treść poszczególnych pozycji w sposób automatyczny.


4. Aktywacja wspomnianych mechanizmów może zostać zrealizowana zbiorczo, poprzez zaznaczenie wybranych rejestrów i wybranie opcji Zbiorczo. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.



Poprawa istniejących dekretów

W przypadku istniejących dekretów dodane zostało ostrzeżenie informujące o ewentualnych brakach w zakresie Opisu oraz Treści, dzięki czemu program automatycznie poinformuje o konieczności wprowadzenia zmian.


Zastosowanie filtra Ostrzeżenie pozwala na zawężenie listy jedynie do problematycznych pozycji.


Dodany został również filtr Treść pozwalający na wyszukanie dekretów bez treści lub z konkretną wartością.


Poprawa błędnych dekretów może odbywać się w sposób zbiorczy. W tym celu należy zaznaczyć wybrane pozycje, a następnie wybrać Zmiany zbiorcze.


Po określeniu Opisu oraz Treści zatwierdzić operację przyciskiem OK.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki