e-Pomoc techniczna
Automatyczne uzupełnianie opisów i treści na dekretach
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Parametry
Od roku 2026 nie będzie możliwości zaksięgowania dekretów bez uzupełnionego Opisu oraz Treści pozycji. W przypadku podlegania pod obowiązek wysyłki JPK_KR_PD za rok 2025 wymagane jest uzupełnienie tych pól już w tym roku.
Dotyczy to lat obrotowych rozpoczynających się po 31.12.2025, a w przypadku podlegania pod obowiązek wysyłki JPK_KR_PD za rok 2025 struktura wymaga uzupełnienia Opisów oraz Treści już za ten rok.
W poniższym artykule opisane zostały mechanizmy wspierające uzupełnianie wymaganych pól w Rewizorze GT.
Schematy importu i dekretacji pozwalają na określenie domyślnych wartości, którymi uzupełnione powinny zostać pola Opis oraz Treść podczas dekretacji automatycznej. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Schematy importu i dekretacji, a następnie Dodać nowy lub Poprawić istniejący schemat.

2. Wskazać domyślną wartość w polu Opis. W przypadku wybrania treść (opis) użytkownika należy dodatkowo uzupełnić pole Opis użytkownika.

3. Uzupełnienie Treści poszczególnych pozycji jest możliwe podczas ich Dodawania oraz Poprawiania, w sekcji Treść. Wprowadzone zmiany należy zatwierdzić przyciskiem OK.

Domyślne ustawienia rejestrów księgowych
Domyślny opis dekretu może zostać określony z poziomu poszczególnych rejestrów księgowych. Dzięki temu zostanie on automatycznie uzupełniony podczas ręcznego dodawania dekretów. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Słowniki – Rejestry księgowe.

2. Przejść do edycji wybranego rejestru, a następnie określić domyślny Opis dekretu.

3. Na zakładce Dodatkowe możliwa jest również aktywacja mechanizmów uzupełniających Treść poszczególnych pozycji w sposób automatyczny.

4. Aktywacja wspomnianych mechanizmów może zostać zrealizowana zbiorczo, poprzez zaznaczenie wybranych rejestrów i wybranie opcji Zbiorczo. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.

Poprawa istniejących dekretów
W przypadku istniejących dekretów dodane zostało ostrzeżenie informujące o ewentualnych brakach w zakresie Opisu oraz Treści, dzięki czemu program automatycznie poinformuje o konieczności wprowadzenia zmian.

Zastosowanie filtra Ostrzeżenie pozwala na zawężenie listy jedynie do problematycznych pozycji.

Dodany został również filtr Treść pozwalający na wyszukanie dekretów bez treści lub z konkretną wartością.

Poprawa błędnych dekretów może odbywać się w sposób zbiorczy. W tym celu należy zaznaczyć wybrane pozycje, a następnie wybrać Zmiany zbiorcze.

Po określeniu Opisu oraz Treści zatwierdzić operację przyciskiem OK.

Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.
