e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak skonfigurować usługę bankowości on-line dla mBanku?
Program: Gratyfikant GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Bankowość on-line, Konfiguracja
Synchronizacja programów Subiekt GT, Rewizor GT lub Gratyfikant GT z rachunkiem bankowym jest możliwa tylko dla rachunków mBanku CompanyNet oraz ING BusinessOnLine.
Uwaga! Bankowość online mogą skonfigurować tylko posiadacze aktywnego Abonamentu i tylko na koncie Szefa.
Aby dodać numer rachunku bankowego do modułu bankowość online, należy:
1. Z listy modułów wybrać Administracja – Słowniki i na liście słowników wybrać Usługi bankowości on-line.
2. W oknie Usługi bankowości on-line wybrać opcję Dodaj.
3. W okienku, które się wyświetli, należy uzupełnić poniższe dane i zatwierdzić przyciskiem OK.
-
Nazwę – potrzebna jest tylko do nazewnictwa tej usługi w programie;
-
Identyfikator klienta (DIK) – dziewięcioznakowy identyfikator klienta banku nadawany przez mBank;
-
Przedrostek – symbol wykorzystywany przy pracy wielooddziałowej lub pracy na kilku bazach danych, które mają dostęp do tego samego rachunku bankowego; dla każdej bazy danych przedrostek powinien być inny.
5. Na liście rachunków sprawdzić, czy wprowadzony jest rachunek z aktywną usługą bankowości on-line. Jeżeli jest wprowadzony, należy go zaznaczyć i wybrać opcję Popraw. Jeżeli nie, trzeba go Dodać.
6. Po wprowadzeniu poprawnego numeru bankowego mBanku w okienku z danymi rachunku pojawi się zakładka Bankowość on-line.
7. Wybrać zakładkę Bankowość on-line, zaznaczyć pole Korzystaj z bankowości on-line oraz wskazać wcześniej wprowadzoną usługę bankowości on-line.
8. Wskazać użytkowników, którzy mogą korzystać z bankowości on-line, klikając przycisk Dodaj.
9. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać użytkownika, który otrzyma dostęp do bankowości online.
10. Przypisać użytkownikowi programu login nadany przez bank oraz określić rodzaj autoryzacji:
Uwaga! Istnieje możliwość dodania do usługi użytkownika bez loginu. Będzie on mógł tworzyć tylko transakcje oczekujące – nie będzie miał możliwości ich zatwierdzania/wysyłania do banku. Uprawnienia użytkownika z loginem na poziomie bankowości online określa się po stronie banku.
Po wprowadzeniu zatwierdzić zmiany przyciskiem OK.
11. Po skonfigurowaniu usługi określić datę, od której do programu ma zostać pobrana historia transakcji (wpłat i wypłat z rachunku). Po jej wprowadzeniu konfigurację zapisać przyciskiem OK.
Zagadnienie należy do Zbioru zagadnień związanych z obsługą Bankowości on-line w InsERT GT