Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wykorzystać Rozszerzone warunki Automatyzacji?

Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja, Laboratorium

​Od wersji 46.0.0 systemu InsERT nexo w Laboratorium udostępniona została funkcja Rozszerzone warunki Automatyzacji​. Pozwala to na wykorzystywanie wszystkich pól bazodanowych dotyczących danego obiektu podczas definiowania warunków wykonania automatu. Przykładowo, gdy dokument Wydanie Zewnętrzne zawierać będzie w uwagach informację o wysyłce kurierskiej, jego wydruk zostanie automatycznie przesłany do magazyniera za pośrednictwem wiadomości e-mail. Proces aktywacji funkcji Rozszerzone warunki Automatyzacji znajduje się tutaj​.

Aby dodać automat z wykorzystaniem Rozszerzonych warunków Automatyzacji, należy:

1. W celu konfiguracji automatu należy przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć  Dodaj – Automat.

 

2. Nadać nazwę, opis automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektu – Wydanie zewnętrzne.

 

3. W sekcji Warunki wykonania wprowadzić dwa warunki wykonania. W pierwszym kroku w polu Automat zostanie wykonany, gdyWszystkie warunki zostaną spełnione. Następnie dodać warunek:

  • Obiekt posiada wartość – wskazać z rozwijanej listy Uwagi, w polu Wartość wpisać np. wysyłka kurierska.

 

4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Utwórz wiadomość e-mail. Następnie uzupełnić pola:

  • Szablon- w tym polu znajdują się szablony wiadomości pocztowych, które mogą zawierać zdefiniowaną przez użytkownika treść, artykuł opisujący tworzenie szablonów pocztowych znajduję się t​utaj
  • Konto pocztowe- w tym polu należy wskazać wcześniej zdefiniowane konto pocztowe, z którego będzie wysyłana wiadomość e-mail, artykuł opisujący dodawanie kont pocztowych w systemie Insert nexo znajduje się tutaj​
  • Adresat – w tym polu należy wskazać utworzone wcześniej w systemie kartoteki pracowników magazynu z uzupełnionym adresem e-mail
  • Adres – w tym miejscu należy wskazać, na jaki rodzaj adresu z kartoteki pracownika ma być wysyłana wiadomość e-mail
  • Wyślij natychmiastowo – wskazać opcję według własnych preferencji
  • Dodaj wydruk jako załącznik – w tym polu należy określić czy do wiadomości ma być dodawany załącznik, jeśli tak to wybrać odpowiedni Wzorze wydruku, na podstawie którego będzie generowany załącznik
  • Nie wykonuj, gdy brak zgody – w tym polu należy określić, czy automat ma sprawdzać zgody na przetwarzanie danych przed wysyłką wiadomości, artykuł opisujący cele i zgody na przetwarzanie danych znajduję się tutaj.​

 

5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania, wykonawcy czynności i momentu wykonania automatu. Opcjonalnie umożliwić wykonywanie ręczne w module dla ról​Zapisać automat.

 

Przykładowe wykorzystanie automatów w Subiekcie nexo

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki