Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Kim jest wykonawca czynności w module Automatyzacja?

Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja

​Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby wraz z każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Automaty domyślnie są pogrupowane według typów obiektów. Po aktywacji usługi użytkownik ma do dyspozycji przykładowe automaty (do korzystania z nich niezbędna jest ich a​​ktywacja). Niektóre z automatów zawierają czynność utworzenia wiadomości SMS lub utworzenia wiadomości e-mail, aby mogły zostać uruchomione, należy uzupełnić ich szablony.​

Wykonawca czynności to użytkownik nexo, który musi być zalogowany do systemu aby wywołać automat.


W polu można wybrać jedną z następujących możliwości:

Dowolny – wykonawcą automatu może stać się dowolny użytkownik systemu

Wywołujący automat – wykonawcą automatu może być tylko ta osoba, która wywołała dany automat; 

Wystawiający – opcja te będzie widoczna, jeśli w sekcji Uruchamianie jako obiekt wybrano dokument handlowy; należy pamiętać, że wystawiającym musi być osoba, która jest użytkownikiem nexo; 

Użytkownik – wykonawcą automatu może być wskazany użytkownik programu, a dla obiektów, które posiadają klienta, można wskazać opiekuna klienta.

Przykłady użycia:

Przykład 1 – wykonawca dowolny i wywołujący automat: 

Zdefiniowano automat, za pomocą którego będzie wysłana wiadomość do klienta, gdy jego umowa zostanie aneksowana (status zostanie zmieniony na aneksowana). Aneks do umowy przygotowuje użytkownik X i on wywołuje zapisany automat. Jeśli w automacie, w polu Wykonawca czynności jest wybrana opcja Wywołujący automat, tylko on może utworzyć zaplanowaną wiadomość. W sytuacji, gdy wybrana jest opcja Dowolny, wiadomość może utworzyć dowolny użytkownik systemu nexo. 

Przykład 2 – opiekun klienta jako wykonawca:

Zdefiniowano automat dotyczący faktury VAT, dzięki któremu wysłane są e-mailem wydruki faktury do nabywcy. Faktury wystawia użytkownik X, ale jeśli jako wykonawca zostanie wybrany opiekun klienta, to dokument zostanie wysłany z konta pocztowego opiekuna i w automatycznym podpisie do wiadomości pojawią się jego dane.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki