e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor nexo – Czym są i jak korzystać z Grupy dokumentów od klienta w usłudze Portal Biura?
Program: InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty, Dokumenty księgowe, Portal Biura
Portal Biura to wygodna aplikacja webowa, będąca miejscem kontaktu klienta z biurem rachunkowym. Jest w pełni zintegrowana z programami księgowymi, wykorzystywanymi w biurach rachunkowych – Rewizorem i Rachmistrzem GT oraz nexo. Aplikacja oferuje dwie usługi: Dokumenty oraz Raporty. Obie gwarantują szereg praktycznych funkcji, zarówno dla biur, jak i ich klientów i mogą być wykorzystywane niezależnie od siebie.
Grupy dokumentów od klienta umożliwiają pogrupowanie dokumentów przesłanych przez klienta przy wykorzystaniu Portalu Biura. Grupa może określać, jaki rodzaj zapisu księgowego stworzyć na podstawie dokumentu - (np. Wydatek) oraz rodzaj zapisu VAT (np. zakup złożony). Aby stworzyć nową grupę dokumentów dla klienta (w opisywanym przykładzie będzie to grupa związana z zakupem paliwa), należy:
1. W wyszukiwarce poleceń wyszukać Grupy dokumentów od klienta i kliknąć Dodaj.
2. Uzupełnić pole Nazwa grupy według własnych preferencji. W polu Typ dokumentu do dekretacji automatycznej wybrać – brak.
Uwaga! Wybranie typu dokumentu do dekretacji automatycznej wiąże się z brakiem możliwości określenia Rodzaju zapisu VAT i księgowego w Grupie dokumentów od klienta. Spowodowane jest to tym, że w takim przypadku parametry należy określić w schemacie dekretacji. Artykuł opisujący ten wariant pracy znajduję się tutaj.
3. W polu Treść domyślnej notatki księgowej wpisać tekst według własnych preferencji. Określić Rodzaj zapisu VAT i Rodzaj zapisu księgowego.
4. Zaznaczyć opcję Wyświetl w opisie dokumentu, oraz określić cyfrę, która utworzy skrót klawiszowy. Zapisać zmiany.
Należy pamiętać, że użytkownik ma możliwość zdefiniowania maksymalnie 4 grup, które będą wyświetlały się bezpośrednio na opisie dokumentu. Kolejne grupy będą wyświetlane w rozwijanej liście na opisie dokumentu.
5. Przejść do modułu Portal Biura i kliknąć zakładkę Dokumenty. Dodana grupa będzie wyświetlała się w Opisie dokumentu. Kliknąć dodaną grupę dokumentu lub wybrać ją z rozwijanej listy.
W przypadku zbiorczej zmiany grupy należy zaznaczyć dokumenty na liście, wybrać Operacje – Nadaj zbiorczo grupę.
W oknie zbiorczego nadawania grupy wskazać jedną z nich z rozwijanej listy i kliknąć OK.
Informacja o zmianie grupy będzie widoczna na liście w kolumnie Grupa dokumentu. Kliknięcie przycisku Wprowadź dokumenty, utworzy zapis księgowy/VAT według ustawień nadanych wcześniej w przypisanej grupie.