Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (52.0.2)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 52.0.2 - 14/11/2024

  • Poprawiono wysyłkę dokumentów plikiem EPP do biura rachunkowego za pomocą opcji "Wyślij off-line do EDI++". Problem dotyczył dokumentów wystawionych w wersji 52.0.0.
  • Wydruk etykiet kurierskich dla funkcji "Przygotuj do wysłania"
     Poprawiono problem z tworzeniem etykiet kurierskich po użyciu funkcji "Przygotuj do wysłania" dla dokumentów ZK, FS, PA z adresem podanym na dokumencie.
  • Rozwiązano problem pojawiający się przy realizacji ZK do dokumentu handlowego z komunikatem "Określony argument jest spoza zakresu prawidłowych wartości".
  • Poprawiono odbiór dokumentów przesłanych do księgowości poprzez komunikację online. Problem dotyczył dokumentów wysłanych z wersji 52.0.0. do programów księgowych pracujących na starszych wersjach.
  • Rozwiązano problem pojawiający się przy pobieraniu statusów płatności (w module Rozliczenia cesji). Po poprawnej autoryzacji otwierana była strona www z informacją "Nie udało się nawiązać połączenia".

Wersja 52.0.1 - 30/10/2024

  • Poprawa generowania wiadomości e-mail z szablonu
     Poprawiono problem z generowaniem wiadomości e-mail z szablonu przy uruchomionym Sello NX w multiprogramie z innymi programami nexo.
  • Problem z wysyłaniem wiadomości e-mail
     Poprawiono problem z wysyłaniem wiadomości e-mail w przypadku korzystania z zewnętrznego klienta pocztowego.
  • Poprawiono problem zmiany flagi w edycji obiektu, który posiadał już ustawioną flagę z komentarzem. Zmiana flagi powodowała wykasowanie wcześniej wprowadzonego komentarza.
  • Zmieniono treść wstępu w komunikacie informującym o InsERT nexo PRO+.

Wersja 52.0.0 - 22/10/2024

  • Korekty
     Dodano możliwość korygowania większego zbioru danych na dokumentach Subiekta.
    • Na korektach faktur wystawianych w Subiekcie wprowadzono możliwość korygowania kursu do VAT.
    • Na korektach faktur wprowadzono możliwość korygowania danych dodatkowych podmiotów (np. odbiorca, płatnik). Ze względu na KSeF korekcie nie podlega numer identyfikacji podatkowej takiego podmiotu.
    • Na korektach faktur wprowadzono możliwość korygowania terminu płatności odroczonych.
  • Obsługa urządzeń zewnętrznych:
    • Zwiększono ilość dostępnych danych w mapowaniu pól własnych urządzenia zewnętrznego (konfiguracja urządzenia zewnętrznego). Dzięki temu możliwe będzie np. wykazywanie kodów dostaw na paragonach z drukarek fiskalnych, o ile urządzenie udostępnia taką możliwość.
    • Skrócono czas zapisu informacji o fiskalizacji dokumentu.
  • Na dokumentach, dla płatności cesyjnych oznaczonych identyfikatorem płatności wprowadzono wyróżnienie ich ikoną. Dodano także możliwość ręcznego wprowadzania identyfikatora z poziomu dokumentu, jak i za pomocą Sfery.
  • Prace związane z KSeF:
    • W definicji formy płatności dodano możliwość wyboru, jak ma być ona wykazywana w e-Fakturze, poprzez mapowanie jej do słownika schematu e-Faktury.
    • Wprowadzono liczne poprawki i ulepszenia w podglądzie dokumentów KSeF-owych.
    • Dla dokumentów przesłanych do KSeF uzależniono możliwość zmiany magazynu na pozycjach od ustawienia parametru (w typach dokumentów) "Pilnuj numerów WZ wysłanych do KSeF:".
    • W oknie drukowania e-Faktury wprowadzono możliwość wpisania wielu adresatów e-mail.
  • Handel produktami rolnymi:
    • Zmieniono sposób kwalifikowania faktur RR do raportu "Rozliczenie Funduszu Ochrony Rolnictwa". Zgodnie z wytycznymi KOWR dokumenty te należy kwalifikować wg terminu zapłaty.
    • Wprowadzono ostrzeganie przy zapisaniu faktury RR, jeśli nie jest ona płatna z wykorzystaniem rachunku bankowego (co jest wymagane do odliczenia VAT na podstawie art. 116 ust 6 pkt 2 ustawy o VAT).
      Dodano także możliwość zablokowania zapisu takiego dokumentu poprzez nowe uprawnienie: "Zapis dokumentu RR z odliczaniem VAT i płatnością poza rachunkiem bankowym".
    • Zmieniono sposób kwalifikowania faktur RR do wewnętrznego pliku JPK_V7 oraz w raporcie "Dokumenty do JPK_V7". Zmiana polega na kwalifikowaniu tych dokumentów wg daty zapłaty za nie.
  • Pozostałe zmiany:
    • [PRO] Rozszerzono możliwość korzystania z definicji pól plików JPK dla plików kontrolnych generowanych z danych Subiekta. Zmiana umożliwia m.in. wypełnianie nazwy towaru innym polem niż nazwa z kartoteki (np. z opisu).
      W dokumentacji SDK dodano dedykowany topik pomocy z opisem tworzenia takich procedur. Dodano również przykład gotowego rozwiązania (w katalogu Przyklady/RozszerzeniaKontroliSkarbowej).
    • Usunięto blokadę wystawiania faktury wewnętrznej do dokumentów faktur zakupu oraz przyjęć magazynowych z transakcją "IM - import towarów".
    • Na wydrukach dokumentów z transakcją DPTK (dostawa poza terytorium kraju) poprawiono wykazywanie numeru identyfikacyjnego podatnika. Zamiast VATIN-u (numer identyfikujący podatnika w UE) wykazywany był NIP.
    • Wprowadzono automatyczne usuwanie spacji podczas wprowadzania kodu kreskowego asortymentu.
    • Podczas wykonywania operacji dołączania spisu (IS) do inwentaryzacji (na zapisanym już spisie), w oknie wyboru inwentaryzacji (IW), do której ma być podłączony spis poprawiono błąd, który powodował, że lista dokumentów IW była pusta.
    • Podczas przeliczania dokumentu w walucie obcej na potrzeby fiskalizacji wprowadzono zabezpieczenia przed możliwością zastosowania nieprawidłowego kursu do przeliczenia.
    • Poprawiono błąd uniemożliwiający zbiorczą wysyłkę e-mailem dokumentów handlowych bez powiązań w scenariuszu, gdy użytkownik nie posiadał uprawnień do drukowania jakiegokolwiek dokumentu powiązanego.
    • Dla przesunięć międzymagazynowych zawierających komplety usunięto możliwość wystąpienia różnic w wyliczeniu raportu "Podliczenie okresu". Dotychczas, w specyficznych przypadkach użycia, gdy wykorzystano dokumenty korekty kosztu dostawy związanych z kompletami, w raporcie mogło dochodzić do wykazania błędnej wartości magazynu, w którym przyjmowano komplety.
    • Rozwiązano problem, który w niektórych przypadkach powodował spowolnienie działania aplikacji. Problem występował w bazach danych z dużą ilością dokumentów inwentaryzacyjnych.
    • Dla zamówień od klienta oraz wydań magazynowych bez skutku finansowego poprawiono błąd powodujący wysyłanie płatności do terminala płatniczego.
    • W "Parametrach Subiekta", dla pola "Dane wrażliwe" dodano opisy sposobu działania dla dostępnych w nim opcji.
    • [PRO] Poprawiono działanie metod realizujących zamówienia od klienta, oferty, umowy klienckie i działania dokumentem sprzedaży oraz zamówienia do dostawców, umowy klienckie oraz działania dokumentem zakupu tak, aby możliwe było wielokrotne ich wywoływanie na jednym dokumencie. Dotychczas wielokrotne wywołanie metody realizującej powodowało generowanie niepoprawnych automatycznych dokumentów magazynowych.
    • W raporcie "Podliczenie okresu", w szczegółach pozycji poprawiono brak wykazywania dokumentów korekt rozchodów wewnętrznych pochodzących ze zleceń produkcyjnych.
    • Na fakturach VAT marża poprawiono błąd, który polegał na pobieraniu do wyliczenia VAT kursu z dokumentu zamiast kursu do VAT.
    • Na zamówieniach od klienta poprawiono błąd nieustawiania nabywcy. Błąd występował w scenariuszu, gdy w dokumencie najpierw wprowadzono datę oryginału, a następnie wstawiono klienta posiadającego jednostkę nadrzędną (np. gmina dla szkoły).
    • Na dokumentach Subiekta poprawiono brak sprawdzania numeru VATIN w VIES dla transakcji DPTK.
    • Wprowadzono zabezpieczenia przed występowaniem błędów w czasie zbiorczego drukowania dokumentów. Błędy mogły się pojawiać w specyficznych scenariuszach wydruku do biblioteki załączników, gdy zaznaczono uwzględnianie dokumentów powiązanych.
    • Wprowadzono zabezpieczenie przed błędem "odwołanie do obiektu nie zostało ustawione na wystąpienie obiektu" podczas wystawiania faktury do rozchodu wewnętrznego posiadającego korektę.
    • Na fakturach wewnętrznych wystawianych do dokumentów zakupu poprawiono błędne przenoszenie ujemnego rabatu.
    • Poprawiono wyliczanie cen i rabatów podczas realizacji zamówień od klienta w dokument handlowy. Dotychczas mogło następować błędne wyliczanie cen, gdy wśród realizowanych zamówień znajdowało się co najmniej jedno wcześniej częściowo zrealizowane.
    • Poprawiono błędne przenoszenie stanu magazynowego na dokumentach międzymagazynowych (MM) w scenariuszu, gdy występowała rezerwacja stanu i przy zapisie MM wykonano akcję naprawczą "wyłącz uwzględnianie rezerwacji stanów przy dysponowaniu".
    • Poprawiono wydruk zlecenia produkcyjnego z rozbiciem na dostawy. Przy statusie dokumentu "D - do realizacji" wydruk z rozbiciem nie zawierał pozycji zapotrzebowania.
    • Poprawiono brak możliwości ponownego wywołania skutku magazynowego na fakturze wystawianej do wydań magazynowych. Problem występował w specyficznych scenariuszach użycia.
    • Na korekcie faktury wewnętrznej wystawianej do korekty przyjęcia zewnętrznego poprawiono brak uwidocznienia zakładki VAT.
    • W wynikach raportów: Rozliczenie Funduszu Ochrony Rolnictwa, Rozliczenie opłaty cukrowej i kofeinowej,
      Ewidencja zwrotów sprzedaży detalicznej dodano możliwość włączenia widoczności kolumny "Aktywny" (informacja, czy dany asortyment jest aktywny).
    • W trybie seryjnym wystawiania dokumentów poprawiono brak podświetlania pozycji z błędem braku wystarczającej ilości na stanie. Problem pojawiał, gdy brak stanu występował na drugim lub kolejnym wystawianym dokumencie.
    • Zmieniono nazwy widoków w module e-Sprawozdawczość. Dotychczasowy widok: "e-Sprawozdawczość CUK" ma teraz nazwę: "Deklaracje CUK", a dawny widok: "e-Sprawozdawczość INTRASTAT" to teraz: "INTRASTAT".
  • Decyduj, które automaty mogą się wzajemnie wyzwalać
     W automatyzacji dodano możliwość wzajemnego wyzwalania się automatów.
    Od teraz jeden automat może uruchamiać inny, co pozwala na tworzenie bardziej złożonych i zintegrowanych procesów automatyzacyjnych.
  • W szablonach naklejek, w zawartości naklejek dodano możliwość pionowej zmiany rozmiaru okna naklejki. Aby to zrobić należy chwycić myszką pasek pod sekcją wymiary i położenie.
  • Umożliwiono ręczne powiązanie operacji bankowej z dyspozycją, w sytuacji gdy różnica w datach przekracza 3 dni.
  • Zoptymalizowano obsługę modułu Dokumentów do dekretacji w przypadku dużej ilości tych dokumentów.
  • Buduj automaty korzystając z warunków na podstawie pól własnych
     W automatach dodano możliwość budowania warunków w oparciu o pola własne obiektów.
  • W automacie definiowanym dla operacji bankowej dodano nowy warunek Rachunek.
  • Rozliczanie cesją w rozrachunkach
     W module Rozrachunki dodano możliwość rozliczania należności i zobowiązań cesją.
  • W programie serwisowym w operacji generowania plików startowych zmieniono domyślny szablon nazwy plików oraz umożliwiono wybór jednego z trzech predefiniowanych szablonów.
  • Na karcie klienta usunięto ostrzeżenie o niepoprawnym kodzie dla wskazanego adresu, w przypadku gdy kod pocztowy został dodany ze znakiem spacji.
  • Na dokumentach sprzedaży poprawiono rejestrację transakcji szybkiej płatności w sytuacji, gdy w konfiguracji typów dokumentów wyłączone było drukowanie wystawianego dokumentu.
  • Wprowadzono zmianę, aby podczas wklejania adresów e-mail do kontaktów klientów były usuwane nadmiarowe znaki spacji.
  • W kategoriach biblioteki załączników dodano możliwość ustawienia znacznika 'Ustaw w załącznikach dołączanie do wiadomości'.
  • Wymieniono kontrolkę prezentującą wykonywanie operacji, która pojawiała się przy ładowaniu pomocy i w pasku statusów operacji w Sello.
  • Poprawiono ustawianie fokusa na kontrolce prezentującej dane klienta/pracownika.
  • Poprawiono błąd, który w niektórych przypadkach powodował brak wypełnienia kolumn "Data wysłania e-mai", "Wysłał e-mail", jeśli wiadomość była utworzona za pomocą automatu.
  • W widgetcie Operacje dodano możliwość sprawdzenia regulaminu na usługę SMS.
  • Na karcie klienta wprowadzono zmianę, aby po wybraniu podpowiadanego adresu, fokus ustawiał się na polu Nr domu.
  • Wersja demonstracyjna rozliczeń cesyjnych
     Na podmiocie demonstracyjnym można zapoznać się z modułem Rozliczenia cesji. Bez konieczności definiowania konta pośrednika (Allegro, Przelewy24 czy PayU) można pobierać statusy płatności i rozliczać przykładowe dokumenty.
  • W automatach, dla pola "Umożliwiaj wykonanie ręczne w module dla ról" posortowano alfabetycznie role.
  • W widokach rozrachunkowych dodano kolumnę i filtr "Cesyjny". Dotyczą one wszystkich rozrachunków biorących udział w rozliczeniach cesyjnych.
  • Usprawniono i zaktualizowano bazę adresów do wyszukiwania danych adresowych w klientach.
  • Poprawiono odświeżanie tokenów oAuth dla kont pocztowych autoryzujących się za pomocą oAutha.
  • Usunięto nadmiarowe pytanie o zapis zmian w konfiguracji widoku, który mógł pojawiać się w pewnych przypadkach pomimo braku zmian wprowadzonych przez użytkownika.
  • W związku z zakończeniem współpracy z firmą Kaczmarski Inkasso w widokach rozrachunkowych usunięto operację "Odzyskaj pieniądze".
  • Dla czynności automatycznej Utwórz wiadomość e-mail poprawiono generowanie nazw wydruków dołączanych do wiadomości. Nazwy wydruków są teraz takie same jak w wiadomościach, które zostały utworzone w oknie Drukuj, w modułach Subiekta i Gestora nexo.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podłączenie Konta InsERT do użytkownika, jeśli konto miało uprawnienie do Portalu Dokumentów.
  • Wprowadzono zabezpieczenie przed błędem systemowym, jaki pojawiał się przy edycji lub pokazaniu korekty faktury zaliczkowej, gdy użytkownik nie posiadał uprawnień do wersji co najmniej 46.0.0.
  • Użytkownik typu "Inny" na dokumentach
     Na dokumentach dodano obsługę użytkownika o typie "Inny". Dotychczas użytkownik taki nie mógł być np. wystawiającym dokument.
    • Wprowadzono blokadę zmiany typu użytkownika. Ustawienie typu użytkownika jest możliwe tylko podczas definiowania nowego użytkownika.
  • Identyfikator płatności na rozrachunku
     W rozliczeniach cesyjnych wprowadzono obsługę identyfikatora płatności, dzięki któremu można identyfikować spłaty od podmiotów cesyjnych bądź operatorów płatności z ich rozrachunkami.
    • Na należności dodano możliwość ręcznego definiowania Identyfikatora płatności.
    • Na należnościach dodano pole z formą płatności. Jest ono dostępne gdy rozrachunek pochodzi z dokumentu handlowego, ma wypełniony ID płatności i jest powiązany z cesyjną forma płatności.
    • Do należności dodano pole "Identyfikator statusu płatności", na potrzeby pobierania statusów z PAYU.
  • Cesyjna forma płatności
     Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano możliwość zdefiniowania danych do kont pośredników płatności, na potrzeby pobierania statusów płatności w module Rozliczenia cesji.
    • Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano możliwość zdefiniowania danych do konta pośrednika płatności poprzez Sferę, na potrzeby pobierania statusów płatności w module Rozliczenia cesji.
    • Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano parametr "Cesja natychmiastowa". Po jego odznaczeniu, przy użyciu tej formy płatności, nie tworzy się automatycznie spłata cesyjna oraz należność na cesjonariusza.
    • Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano możliwość zdefiniowania danych do konta Allegro, na potrzeby pobierania statusów płatności w module Rozliczenia cesji.
    • Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano możliwość zdefiniowania danych do konta Przelewy24, na potrzeby pobierania statusów płatności w module Rozliczenia cesji.
    • Do formy płatności o typie "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt" dodano możliwość zdefiniowania danych do konta PAYU, na potrzeby pobierania statusów płatności w module Rozliczenia cesji.
    • W słowniku form płatności zmieniono nazwę typu płatności "Płatność za pobraniem/kredyt" na "Płatność cesyjna/za pobraniem/kredyt".
  • Dane diagnostyczne:
    • Do danych diagnostycznych programu dodano informację o aktywnych sesjach aplikacyjnych.
    • [PRO] Dane diagnostyczne rozszerzono o informację o tym, jakie programy sferyczne pracowały na danym podmiocie.
  • Moduł Rozliczenia cesji
     Moduł ten ułatwia rozliczanie należności cesyjnych zarówno pochodzących od pośredników płatności czy też realizowanych płatnością kartą.
    • Dodano pobieranie statusów płatności oraz możliwość rozliczeń. W sposób uproszczony: ręcznie kojarzona jest operacja bankowa z grupą należności.
      W sposób szczegółowy: rozliczenia odbywają się na podstawie pliku CSV, kojarzona jest operacja bankowa oraz należności na podstawie ID płatności z pliku i na należnościach.
    • Dla rozrachunków cesyjnych dodano widoki "Wszystkie", "Wg pośredników" oraz "Płatności kartą".
    • Na podstawie zdefiniowanych danych do kont pośredników (w cesyjnej formie płatności) dla należności posiadających ID płatności pobierane są statusy płatności.
  • Zmiana podmiotu:
    • Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu w taki sposób, że w przypadku, gdy na nowym podmiocie istnieje dokładnie taki sam użytkownik z takim samym hasłem, to program automatycznie loguje się na tego użytkownika.
    • W operacji uruchomienia drugiej instancji programu (F12) wprowadzono zmianę, która spowoduje, że nowa instancja uruchomi się z takim samym zbiorem otwartych zakładek jak pierwsza.
    • Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu, która obecnie wykorzystuje informacje zawarte w pliku startowym, z którego uruchomiony został program.
  • Integracja z systemami handlowo-magazynowymi
    • Tworzenie wysyłek w Sello NX z dokumentów Subiekta nexo
       Dodaliśmy obsługę kolejnych typów dokumentów Subiekta, z których można utworzyć zamówienie wysyłkowe w Sello NX.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna