Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (57.0.3)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 57.0.3 - 20/11/2025

  • Poprawiono proces identyfikacji podmiotów z e-Faktury pobranej z KSeF. Wprowadzono zabezpieczenie na sytuację, gdy w e-Fakturze wykazana została sekcja, ale z pustymi danymi.
  • Bankowość on-line ING
     Rozwiązano problem z wyciekiem pamięci przy pobieraniu wyciągów on-line.
  • Problem z działaniem Sello
     Poprawiono problem z działaniem integracji Sello - Subiekt nexo, w przypadku, gdy na bazie nexo uruchomione było Sello NX i dodane zostały Sposoby dostawy paczki.

Wersja 57.0.2 - 05/11/2025

  • Naprawiono błąd powodujący problemy podczas próby wydruku obiektu, który był wcześniej drukowany. Problem występował w przypadku korzystania z mechanizmu drukowania poprzez plik pośredni PDF.
  • Naprawiono problem wydruku na drukarce igłowej, który pojawił się po aktualizacji do wersji 57.0.0.
  • Bankowość on-line ING
     Rozwiązano problem związany z pobieraniem wyciągów bankowych.

Wersja 57.0.1 - 27/10/2025

  • Poprawiono problem, który mógł wystąpić w pewnych sytuacjach przy starcie programu, gdy ostatnio zapamiętaną zakładką był moduł prezentujący baner KSeF.
  • Zabezpieczono kontrolkę prezentującą baner KSeF oraz panel zarządzania KSeF przed wystąpieniem błędu na starych wersjach Windows, na których taka kontrolka nie działa.
  • Poprawiono brak możliwości wydrukowania faktur tradycyjnych przez użytkowników nieposiadających uprawnienia "Wydruk dokumentu bez wygenerowanej e-Faktury".

Wersja 57.0.0 - 20/10/2025

  • Obsługa Krajowego Systemu e-Faktur pełnoprawną funkcją Subiekta
     Obsługa Krajowego Systemu e-Faktur opuszcza Laboratorium i staje się pełnoprawną funkcją Subiekta nexo. Od teraz możesz w pełni zintegrować się z KSeF - wystawiając w nim faktury, jak i pobierać te, które wystawiono dla Ciebie, z szybkim przekształcaniem ich w dokument zakupu Subiekta.
  • Ważne zmiany techniczne
     Zmodernizowaliśmy fundamenty nexo: zmieniliśmy platformę .NET Framework 4.7.2 na nowoczesny i szybszy .NET 8, a ponadto nasze aplikacje są teraz 64-bitowe.
    Ta zmiana sprawia, że twórcy dodatków do nexo muszą dostosować wszystkie swoje rozwiązania do nowej platformy.
  • Pozostałe nowości dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur:
    • Kreator wdrożeniowy KSeF
       Udostępniono kreator wdrożeniowy KSeF pozwalający na łatwe i szybkie dostosowanie Subiekta do współpracy z Krajowym Systemem e-Faktur. Za jego pomocą możliwe jest zdefiniowanie podstawowych parametrów dotyczących wysyłki i odbioru dokumentów.
    • W parametrach KSeF dodano możliwość zdefiniowania automatycznej wysyłki dokumentów do KSeF: albo raz dziennie albo cyklicznie, co określony interwał czasowy.
    • Przygotowano program do obsługi wersji trzeciej schemy KSeF. Zacznie ona obowiązywać od 1 lutego 2026r.
    • W parametrach typów dokumentów dodano ustawienie pozwalające na domyślne wystawianie faktur do KSeF dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, zaś dla konsumentów wystawianie faktury tradycyjnej.
    • [PRO] Wprowadzono możliwość wykorzystania identyfikatorów wewnętrznych definiowanych w KSeF. Dane takie można będzie przypisać w Mojej firmie (jeśli podatnik działa jako oddział), w danych słownikowych oddziałów lub magazynów (jeśli podatnik posiada kilka takich jednostek) oraz w danych klientów (jeśli podatnik handluje z podmiotami wielooddziałowymi).
      W danych klientów, w sekcji oddziałów rozszerzono także listę dostępnych typów powiązań między oddziałami wg wymogów stosowanych w KSeF.
    • Na zakładce VAT zwykłych faktur sprzedaży oraz dla ich korekt wprowadzono nowy znacznik "Wykaż jako rozliczeniowa w KSeF". Znacznik ten jest ustawiany zgodnie z zaleceniami KSeF, gdy wystawiono fakturę zwykłą rozliczającą przedpłatę, a nie zaliczkową (art. 106b ust. 1a ustawy o PTU). Wówczas do KSeF faktura taka ma być przesłana z rodzajem ustawionym jako "ROZ" (zaliczkowa końcowa), a nie jako zwykła faktura (VAT).
    • Na potrzeby przekazywania dokumentów do KSeF zmieniono kolejność wykonywania operacji po zapisie dokumentu sprzedaży: najpierw wykonywana jest fiskalizacja, a potem dokument przekazywany jest do KSeF. Zmiana ta ma na celu przekazanie do KSeF informacji, że dokument jest już zafiskalizowany (znacznik FP na e-Fakturze).
    • W widoku faktur pobranych z KSeF dodano kolumnę prezentującą w jakiej roli moja firma występuje na danej e-Fakturze. Dodano także analogiczny filtr.
    • Dla użytkowników Subiekta nexo udostępniono możliwość korzystania - bez konieczności posiadania licencji Gestora nexo - z autotekstów: data nadania numeru KSeF, numer KSeF korygowanego, numer KSeF.
    • Zniesiono wymagalność posiadania licencji PRO, aby definiować więcej niż 1 dostawcę w danych asortymentu.
    • Na potrzeby obsługi trzeciej schemy KSeF, jaka zacznie obowiązywać od 1 lutego 2026r. zwiększono limit znaków w nazwie asortymentu z 255 do 512 znaków.
    • Podczas wystawiania dokumentu zakupu na podstawie e-Faktury z KSeF poprawiono nieprawidłowo działające sprawdzanie zgodności nazwy skróconej dostawcy.
    • Podczas zapisu dokumentu zakupu na podstawie e-Faktury wprowadzono uwzględnianie danych z sekcji rozliczeń. Znajdują się w niej doliczenia i odliczenia finansowe nieobjęte obrotem opodatkowanym. Po odczytaniu ww. danych program automatycznie aktualizuje kwotę do zapłaty na wystawianym w Subiekcie dokumencie.
    • W widoku faktur odebranych z KSeF dodano polecenie podglądu danych klienta przypisanego do e-faktury.
    • Podczas dodawania nowego asortymentu do kartoteki w czasie wystawiania dokumentu na podstawie e-faktury, dodano akcję naprawczą dodawania nowej jednostki miary do słownika.
    • Poprawiono czas zbiorczego generowania dużych ilości (rzędu tysięcy) e-Faktur.
  • Przypisanie dowolnej stawki VAT do asortymentu w ramach procedury OSS
     Umożliwiono przypisywanie do danych asortymentu (także zbiorczo) dowolnej stawki VAT obowiązującej w krajach UE, w ramach stosowania procedury OSS.
  • Przypisanie stawki ryczałtu do asortymentu
     Wprowadzono możliwość przypisania stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla asortymentu. Przypisanie możliwe jest również dla pozycji asortymentu, wraz z operacją zbiorczą w dokumencie.
  • Blokada obsługi klienta
     Dodano możliwość opcjonalnego zablokowania obsługi klienta, który przekracza limity kredytowe (dane klienta -> zakładka "Płatności"). Ustawienie umożliwia zablokowanie wystawienia dokumentu handlowego w Subiekcie (nawet gdy jest płatny natychmiastowo) i/lub w Gestorze (m.in. zlecenia serwisowe, umowy, itd.), gdy klient przekroczył jakikolwiek limit. Wprowadzono także uprawnienie pozwalające na zmianę tego ustawienia w danych klienta, jak i operację zbiorczą dostępną dla zaznaczonych klientów.
  • W działaniach dodano możliwość przepisywania załączników z biblioteki załączników do działań tworzonych na podstawie dokumentów. Można o tym zdecydować w szablonie działania, znacznikiem "Przepisz załączniki".
  • W kontaktach klienta dodano nowy rodzaj kontaktu: e-Doręczenie. Adres e-Doręczeń będzie można automatycznie pobrać z rejestru CEIDG.
  • W wydrukach zbiorczych, w oknie 'Drukuj' dodano funkcję umożliwiającą automatyczne przepisanie wartości z parametrów głównych, co pozwala pominąć indywidualne ustawienia dokumentów przeznaczonych do druku.
  • W wydrukach zbiorczych dodano możliwość wysyłki wszystkich załączników w jednej wiadomości e-mail. Możemy o tym zdecydować w okienku Drukuj, w nowym polu "Grupowanie dokumentów".
  • Przywrócono mechanizm umożliwiający komunikację między stanowiskami w firmie, który jest wykorzystywany w automatyzacji oraz komentarzach: Natychmiastowe wykonanie automatu, jeśli wykonawcą jest inny użytkownik niż ten, który wywołał dany automat, Odświeżanie komentarzy w czasie rzeczywistym, zarówno w oknie obiektu, gdy dwie osoby mają otwarty ten sam obiekt, jak i w modułach (kolumny dotyczące komentarzy).
  • Dane w formie wykresów
     Od teraz dane możesz zobaczyć w przejrzystej formie graficznej - jako wykres. Wykres może być wyświetlany pod listą lub w osobnym oknie.
  • Pozostałe zmiany:
    • W modułach sprzedaży oraz zakupu dodano możliwość włączenia dwóch nowych kolumn dotyczących płatności dokumentu.
      Kolumna "Termin płatności" wyświetla termin płatności odroczonej z danych dokumentu, bez względu na status rozliczenia rozrachunku. W przypadku płatności ratalnych wykazywany jest termin najbliższej raty.
      Kolumna "Najbliższy termin płatności" uwzględnia status rozliczenia rozrachunku dokumentu. Brak wartości w tej kolumnie dla dokumentu oznacza, że dokument został już spłacony.
    • Operację konserwacji bazy danych wzbogacono o procedurę sprawdzania i naprawiania stanów magazynowych towarów.
    • Dodano uprawnienie "Zapis dokumentu ze stawką VAT nieużywaną w państwie konsumenta dla transakcji WSTO-OSS".
    • [PRO] Skrócono długi czas dodawania pozycji do dokumentu, gdy w kliencie (sekcja "Dostawy") wprowadzono wiele danych (rzędu tysięcy pozycji) dotyczących deklaracji INTRASTAT.
    • [PRO] W zleceniach produkcyjnych umożliwiono zmianę danych partii kompletu (kodu dostawy, terminu ważności, opisu dostawy, kraju pochodzenia) w przypadku gdy, pozycja ta została już rozchodowana.
    • Na korektach wprowadzono zmianę podpowiadania magazynu na pozycji: przy drugiej i kolejnej korekcie, magazyn dla pozycji korygowanej podpowiadany jest obecnie z dokumentu źródłowego, a nie ostatniej korekty.
    • W zakładce "Powiązania" dokumentu umożliwiono sortowanie wykazanych dokumentów.
    • Poprawiono domyślne ustawianie znacznika "Wystawiony na" tak, aby w przypadku gdy klientem jest rolnik ryczałtowy ustawiana była zawsze wartość "osoba fizyczna", bez względu czy klient posiada nadany NIP. Zmiana ma na celu domyślne fiskalizowanie dokumentów wystawianych dla rolników ryczałtowych.
    • Na wydrukach dokumentów poprawiono drukowanie zaokrąglonych do liczby całkowitej stawek VAT (występują np. dla transakcji WSTO-OSS.
    • [PRO] W raporcie "INTRASTAT" poprawiono mechanizm ostrzegania o nieodpowiednio oznaczonych dokumentach. Dotychczas program brał również pod uwagę zamówienia od klientów.
    • [PRO] W sferze zablokowano zmianę statusu dla faktury zaliczkowej - operacja taka jest niedostępna w interfejsie programu.
    • W oknie rozbieżności pozycji w dokumencie przyjęcia zewnętrznego, dla listy pozycji poprawiono dopasowanie ilości wierszy do rozmiaru okna.
    • Zmieniono działanie realizacji dokumentu - na dokumencie realizującym ustawiane jest obecnie źródło ceny na "wpisana ręcznie" tak, aby zapobiec jej zmianie po np. poprawie danych asortymentu na dokumencie.
    • W danych asortymentu podlegającego pod system kaucyjny poprawiono brak usuwania powiązania z opakowaniem (dla jednostki miary) po zmianie typu zwrotu z opakowania na odpad opakowaniowy.
    • Skrócono czas potrzebny do wyświetlania okna wyboru przedpłat na dokumencie.
    • Dla archiwalnych korekt sprzedaży przywrócono niedziałające polecenia w menu kontekstowym: Przeglądaj, Koryguj oraz Konfiguracja danych archiwalnych.
  • Poprawiono problem odłączania konta InsERT po zmianie numeru VATIN.
  • Na wydruku Kompensaty poprawiono błędne dopisywanie symbolu "zł" w sekcji Stan nierozliczonych należności po kompensacie.
  • Zwiększono szerokość linii oddzielającej nagłówki kolumn na listach nieedycyjnych.
  • Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się terminie zakończenia przez firmę Microsoft wsparcia dla SQL Servera 2016.
  • Zaktualizowano nazwy certyfikatów w kreatorze usługi bankowości on-line dla banku ING.
  • Do danych diagnostycznych dodano dodatkowe informacje pomocne przy diagnozowaniu problemów z wydajnością oraz przy diagnozie innych problemów.
  • Poprawiono wydajność pobierania danych we wszystkich widokach rozrachunkowych.
  • Zoptymalizowano proces przenoszenia kontaktów klientów z systemu GT do nexo, co przełożyło się na poprawę jego wydajności.
  • Dodano identyfikacje bazy danych w Koncie InsERT.
  • Poprawiono problem, który w pewnych sytuacjach powodował kasowanie tekstu wprowadzanego w szybkim wyszukiwaniu - F8.
  • Przyspieszono przenoszenie kopii podmiotu podczas archiwizacji z poziomu programu serwisowego w sytuacji, gdy program ten uruchomiono na tym samym komputerze, na którym znajduje się serwer SQL.
  • Usunięto błąd, który powodował brak utworzenia powiązania między działaniem a fakturą VAT sprzedaży, gdy faktura była generowana za pomocą automatu.
  • Z konfiguracji widoku w module wyszukiwarki usunięto parametr "Limit wierszy, powyżej którego grupowanie zostanie wyłączone ze względu na wydajność".
  • W słowniku ról zmieniono prezentację użytkowników przypisanych do roli. Obecnie na liście pokazani są wszyscy użytkownicy, a stan przypisania do roli widoczny jest w osobnej kolumnie.
  • W Scenariuszach windykacyjnych poprawiono komunikat pojawiający się gdy nie uda się odnaleźć konta klienta poczty e-mail nexo, do którego użytkownik ma dostęp.
  • Rozszerzono mechanizm wyszukiwania kolumn na listach o tekst tooltipów.
  • W menu programu do informacji o firmie dodano także NIP i REGON.
  • Poprawiono komunikat w dymku pokazywanym dla wartości w kolumnie Wyjątek na liście uprawnień użytkownika.
  • W wybranych modułach dodano baner informujący o KSeF w nexo.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał ustawienie zdalnej drukarki jako domyślnej dla wydruku naklejek.
  • W parametrach wydruku dodano możliwość ustawienia nagłówka dla wydruków list.
  • Przy wczytywaniu wyciągów bankowych dodano rozpoznawanie klienta na podstawie numeru dokumentu handlowego. Jeżeli nie uda się rozpoznanie po nazwie i adresie, nastąpi próba dopasowania klienta wg numeru dokumentu.
  • Poprawiono działanie warunku na stan asortymentu, wcześniej nie działał on prawidłowo, gdy automat był uruchamiany po zadanym czasie od spełnienia warunku.
  • Własne kolumny tekstowe oraz kolumny tekstowe w raportach klikalnych będą teraz dodawane z agregacją Suma zamiast Liczba elementów.
  • Poprawiono odczyt danych z wewnętrznego cache-a programu. Wcześniej odczyt danych z tego cache-a mógł czasami objawiać się błędami widocznymi w logach programu.
  • Zaktualizowano adres Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.
  • W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych usprawniono obsługę pól własnych. Będą one teraz widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając ich nazwę.
  • W edytorze wyrażeń dodano funkcję JezeliBrakTo, która zwraca pierwszą podaną wartość lub drugą, jeśli pierwsza jest pusta. Funkcja jest odpowiednikiem funkcji IsNull z raportu SQL oraz operatora ?? z raportu LINQ.
  • W edytorze wyrażeń dodano obsługę stałych typu GUID oraz funkcje podstawowych operatorów.
  • Wprowadzono zabezpieczenia przed błędami, jakie mogły się pojawiać w specyficznych scenariuszach montowania dużej ilości kompletów na podstawie zamówień od klientów.
  • W zdarzeniu PoDodaniuPozycji sfery zdarzeniowej dokumentu poprawiono błąd, który w niektórych przypadkach powodował nadpisanie ilości ustawionej na pozycji domyślną ilością z kartoteki asortymentu.
  • Poprawiono profilowanie danych w widoku przedpłat dla faktur zakupu.
  • W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych umożliwiono użycie pól pochodzących z podtypów. Będą one widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając nazwę typu przed nazwą pola.
  • Poprawiono generowanie kodów QR na wydrukach.
  • Do instalatora programu dodano komunikat informujący o konieczności poprawy utworzonych wcześniej harmonogramów archiwizacji.
    • Na liście podmiotów w programie serwisowym dodano kolumnę z informacją, czy podmiot ma zdefiniowany harmonogram archiwizacji.
  • Formatowanie warunkowe:
    • Poprawiono konfigurację formatowania warunkowego na listach edycyjnych. Umożliwiono ponowną edycję formatowania bez konieczności zapisu ustawień listy w międzyczasie.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych. Poprawiono obsługę sytuacji, gdy użytkownik nie podał wymaganej wartości warunku formatowania.
    • Na listach edycyjnych poprawiono zaznaczanie bieżącego wiersza w przypadkach, gdy wykorzystywane było formatowanie warunkowe.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych tak, aby po zbiorczej zmianie wartości w kolumnie typu CheckBox formatowanie było od razu zastosowane.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna