Opis zmian (47.0.1)
Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.
Wersja 47.0.1 - 06/11/2023
- Dla kont pocztowych Gmail oraz exchange naprawiono błąd, który powodował problemy w synchronizacji jeśli był używany folder "Sent" zamiast domyślnego folderu danej skrzynki pocztowej.
- Poprawiono błąd, który powodował problemy z treścią wiadomości, jeśli wysłano kilka wiadomości w dokładnie tym samym czasie.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał dołączenie do wiadomości, jako załączniki plików z biblioteki załączników.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał przenoszenie wiadomości za pomocą operacji "Przenieś do" oraz kopiowanie wiadomości pomiędzy folderami w ramach jednego konta pocztowego.
- Poprawiono generowanie obrazu księgowego dokumentów OCR w Portalu biura bądź w Portalu Dokumentów firmy, w przypadku gdy w Laboratorium nie została włączona obsługa Dokumentów walutowych OCR.
- Poprawiono wczytywanie dokumentów OCR z poziomu modułu Portal Biura.
- Poprawiono wysyłkę raportów do Portalu Biura w przypadku występowania dużej liczby rozrachunków w systemie.
Wersja 47.0.0 - 19/10/2023
- W automatyzacji dodano możliwość generowania deklaracji rozliczeniowych ZUS i pliku wymiany do Płatnika.
- W automatyzacji, dodano możliwość budowania automatów na podstawie Klienta.
- Dodano nowy moduł do zarządzania zdjęciami obiektów. Umożliwia on przejrzenie wszystkich zdjęć umieszczonych w galerii, porządkowanie galerii z usuwaniem duplikatów, utworzenie miniatur potrzebnych do prezentacji zdjęć w kolumnie w serwisie asortymentu.
- Obsługę dokumentów KSeF rozszerzono o nowy moduł łączący dokumenty z Portalu oraz faktur ustrukturyzowanych. Widok ten wzorowany na modułe Portalu umożliwia czytelny podgląd dokumentu elektronicznego, operacje związane z dekretowaniem dokumentów w sposób ręczny i automatyczny.
- W parametrach księgowych klienta dodano możliwość określenia opisów (kategoria, etykiety, transakcje VAT, itp.), które będą przenoszone na obraz księgowy dodawanego dokumentu. Pozwoli to na opisywanie dokumentów w zależności od klienta na dokumencie, a co za tym idzie na możliwość zaksięgowania dokumentu w sposób charakterystyczny dla dokumentów z tym klientem.
- W schematach dekretacji wersji PRO (po wcześniejszym włączeniu funkcji w Laboratorium) dodano możliwość definiowania warunku wyboru oraz wyjątków opartych na wskazaniu kryteriów, które muszą lub które mogą być spełnione (odpowiednio "i" oraz "lub" w wyrażeniach logicznych). W wersji Standard możliwość definiowania złożonych logicznie warunków dostępna jest jedynie w warunku wykonania schematu dekretacji.
- Rozbudowane zostały etykiety Dokumentów firmy w zakresie obsługi uprawnień, śladu rewizyjnego oraz zbiorczego nadawania etykiet dokumentom. Jest to funkcjonalność laboratoryjna dedykowana dla podmiotów korzystających z portalu Dokumentów firmy.
- W parametrach deklaracji ZUS dodano znacznik umożliwiający wysyłanie numeru dowodu osobistego płatnika składek (wspólnika) niezależnie od posiadania innych numerów identyfikacyjnych.
- Przebudowaliśmy i zoptymalizowaliśmy sposób pokazywania powiadomień, dostosowując go do większej ich liczby.
- Dodano informację o tym, które funkcje wymagają połączenia z Internetem oraz które funkcje internetowe wymagają podłączonego Konta InsERT.
- Dodano tworzenie powiązania między wiadomością SMS, a wiadomością e-mail, jeśli w module Wiadomości SMS, korzystamy z operacji "Wyślij e-mail do klienta".
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał anonimizację klienta, jeśli na karcie klienta, w zakładce wydruki, dla jednego z dokumentów była wskazana wysyłka SMS z przypisanym kontaktem klienta.
- W module poczta, wprowadzono zmianę, aby kolumna konta adresatów pokazywała wszystkich adresatów wiadomości pocztowej.
- Dodano nowe powiadomienie dla automatyzacji: Błąd podczas uruchomienia automatyzacji. Powiadomienie jest wyświetlane, jeśli nie uda się uruchomić automatyzacji zaraz po zalogowaniu się użytkownika do programu.
- W konfiguracji numeracji dodano operację sprawdzania poprawności numeracji wraz z funkcją naprawy znanych problemów.
- Poprawiono dopasowanie formatki użytkownika do zmiany wysokości okna.
- Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się terminie zakończenia wsparcia dla SQL Server 2014 w 2024 roku.
- Poprawiono działanie operatora następne 0 dni w formatowaniu warunkowym opartym na datach.
- Poprawiono działanie operatorów wcześniejsza lub równa w formatowaniu warunkowym opartym na datach.
- Poprawiono porównywanie dat w formatowaniu warunkowym.
- Poprawiono problem kopiowania tekstu po przytrzymaniu lewego klawisza myszy w oknie podglądu F9.
- Poprawiono problem, który mógł powodować występowanie deadlock-ów przy pobieraniu danych do serwisu.
- Usunięto lukę pozwalającą na zmianę uprawnień roli Administrator przy pomocy skrótów klawiaturowych.
- Zaktualizowano wysyłkę elektroniczną deklaracji CIT-8(30) opublikowaną przez MF 28.09.2023 r.
- Dodano możliwość wykorzystania wartości zaliczek na podatek PIT, plików JPK_VAT oraz deklaracji ZUS w szablonach wiadomości SMS. w podmiotach klientów biur rachunkowych.
- Poprawiono kopiowanie z innego podmiotu schematu dekretacji z ustawionym warunkiem "Dokument KSeF = Tak/Nie".
- Poprawiono obsługę "(N) Kwota do zapłaty" dla dokumentów korekt KSeF w obrazie księgowym.
- Rozwiązano problem braku numeru NIP w obrazie księgowym po imporcie z pliku EPP.
- Dodano możliwość wskazania sposobu wyznaczania wartości tabeli VAT dokumentów walutowych OCR pobranych z Portalu Biura bądź z portalu Dokumentów firmy. Można określić czy na takim dokumencie mają być wyznaczone wartości VAT od kwoty w PLN czy też od kwot w walucie obcej.
- Poprawiono dla dokumentów KSeF obsługę parametrów Numer i Data dokumentu do księgowania w Konfiguracji w Obsłudze typów dokumentów.
- Poprawiono komunikowanie o odbiorze obrazów księgowych w komunikacji XML (on-line i off-line) w przypadku odbioru dokumentu z numerem KSeF, który już istnieje w bazie.
- Poprawiono nazwę zdublowanego uprawnienia "Rejestry księgowe - zarządzaj" na "Parametry zapisów księgowych - Zarządzaj".
- Poprawiono obsługę dokumentów z Portalu, które zostały w księgowości zadekretowane automatycznie - dla takich dokumentów, użytkownik nie miał dostępu do podglądu PDF.
- Poprawiono obsługę pobierania dokumentów z portalów (Portal Biura i portal Dokumentów Firmy) w przypadku, gdy podczas pobierania użytkownik dodawał nowe dokumenty.
- Poprawiono pobieranie dokumentów komunikacją on-line w przypadku, gdy na dokumentach występował podmiot określony jako rolnik ryczałtowy ale nie był podany dla niego numer dowodu.
- Poprawiono wyświetlanie grupy asortymentu JPK (symbol GTU) w obrazach księgowych dokumentów KSeF.
- Rozwiązano problem pojawiający się przy próbie usunięcia składek ZUS wspólnika, gdy ustawiono wartości składek na indywidualne.
- Rozwiązano problem z pobieraniem danych klientów w komunikacji on-line lub poprzez plik XML, w sytuacji gdy klient ma zdefiniowany adres korespondencyjny.
- W Konfiguracji w Dostępności pól opisu księgowego włączono domyślnie "Zawijanie wszystkich grup" w konfiguracji widoku.
- W Konfiguracji w Obsłudze typów dokumentów włączono domyślnie "Zawijanie wszystkich grup" w konfiguracji widoku.
- W Konfiguracji, w Opisach księgowych dokumentów włączono domyślnie "Zawijanie wszystkich grup" w konfiguracji widoku.
- W Kreatorze wdrożeniowym dodano możliwość określenia daty stanu początkowego dla stanowiska kasowego, rachunku bankowego oraz rachunku VAT.
- W obrazach księgowych dokumentów KSeF dodano sekcję Płatności.
- W obrazach księgowych dotyczących KSeF dodano zakładkę XML z zawartością tych dokumentów.
- W obrazach księgowych faktur zaliczkowych KSeF dodano sekcję z pozycjami z zamówienia zrealizowanego daną fakturą zaliczkową.
- W odbiorze obrazów księgowych XML (w komunikacji off-line) poprawiono obsługę pola z rachunkiem bankowym, w przypadku gdy numer nie zawierał kodu kraju.
- W schematach dekretacji faktur do VAT dla wartości pozycji dokumentu bądź tabeli VAT dodano możliwość wskazania czy w pierwszej kolejności kwoty mają być pobierane z dokumentu zwykłego czy z faktury KSeF.
- W słowniku Numeracji dla Zapisów ewidencji VAT OSS, poprawiono informację o jej wykorzystaniu.
- Poprawiono komunikowanie o ujęciu zapisu VAT w pliku JPK - w przypadku gdy zapis utworzony został po wygenerowaniu pliku JPK za dany miesiąc, wówczas nie jest wyświetlany komunikat przy usuwaniu takiego zapisu.
- Dla zbiorczej wysyłki dokumentów windykacyjnych rozwiązano problem pustych autotekstów.
- Rozwiązano problem z brakiem możliwości wskazania Wspólnika jako zatwierdzającego zasilenie/pobranie w Sesji kasowej.
- Rozwiązano problem z wczytywaniem wyciągu bankowego w przypadku zabrania uprawnienia 'Operacje bankowe - Usuń'.
- Rozwiązano problem zdublowanych rozrachunków w raporcie Rozrachunki na dany dzień pochodzących ze złożonych zapisów w ewidencji VAT.
- W danych Mojej Firmy (jednostka nadrzędna) oraz w danych klientów (sekcja Oddziały na zakładce Handel), na potrzeby KSEF wprowadzono określanie rodzaju powiązań między podmiotami. Możliwe jest ustawienie powiązania typu "Jednostka samorządu terytorialnego" oraz "Inna". W danych klientów dodana została również operacja zbiorcza pozwalająca na określanie rodzaju powiązania.
- Poprawiono przenoszenie danych z Rachmistrza bądź Rewizora GT do InsERT nexo - nie był przenoszony numer analityk kartoteki księgowej środków trwałych w przypadku gdy dany środek nie posiadał uzupełnionego symbolu KŚT (Klasyfikacji środków trwałych).