Opis zmian (52.0.2)
Uwaga!
- zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
- 14/11/2024
-
Dekretacja dokumentów z pliku EPPPoprawiono problem występujący podczas dekretacji automatycznej związany z niedozwolonym polem płatności w przypadku, gdy źródłem dokumentu był plik EPP.
- Poprawiono dekretację automatyczną do ewidencji VAT w zakresie wyznaczania miesiąca odliczenia. Problem dotyczył dokumentów dekretowanych w wersji 52.0.0.
- Poprawiono odbiór dokumentów przesłanych do księgowości poprzez komunikację online. Problem dotyczył dokumentów wysłanych z wersji 52.0.0. do programów księgowych pracujących na starszych wersjach.
- Rozwiązano problem pojawiający się przy pobieraniu statusów płatności (w module Rozliczenia cesji). Po poprawnej autoryzacji otwierana była strona www z informacją "Nie udało się nawiązać połączenia".
- Poprawiono odbiór dokumentów przesłanych za pomocą pliku EPP. Problem dotyczył pola "Adres sprzedawcy" w obrazie księgowym w dokumentach odbieranych w wersji 52.0.0. Po zaktualizowaniu programu do nowszej wersji pliki, w których występował problem, należy wczytać ponownie.
- 30/10/2024
- Poprawiono wydajność księgowania dokumentów na dużej bazie danych.
- Poprawiono problem zmiany flagi w edycji obiektu, który posiadał już ustawioną flagę z komentarzem. Zmiana flagi powodowała wykasowanie wcześniej wprowadzonego komentarza.
- Zmieniono treść wstępu w komunikacie informującym o InsERT nexo PRO+.
- Poprawiono błąd rozliczania rozrachunków dotyczących dokumentów pobranych z Portalu Dokumentów.
- Rozwiązano problem z podglądem dokumentu pochodzącego z Portalu Dokumentów.
- 22/10/2024
-
Dodano obsługę rozliczenia okresów zawieszenia działalności obejmującą korektę planów amortyzacji, kwalifikowanie transakcji VAT do rozliczenia w okresie wznowienia działalności oraz wstrzymanie naliczeń składek ZUS za wskazany okres.
-
Dodano w Portalu Dokumentów możliwość kopiowania treści dokumentu OCR (bądź jego fragmentu) do systemowego schowka Windows lub do zawartości zapisu księgowego.
-
Dokumenty CesjiDodano moduł z dokumentami cesji (funkcjonalność laboratoryjna) wskazujących na rozliczenia cesyjne (czyli wykorzystujące pośrednika w płatnościach, np. operatorów kart płatniczych).
-
Wczytywanie dokumentów OCRDla użytkowników księgowości niebędących biurem rachunkowym dodano pobieranie dokumentów PDF oraz skanów do Portalu Dokumentów bezpośrednio z poziomu programu księgowego. Za pomocą intuicyjnego kreatora można wskazane pliki dokumentów do pobrania łączyć w jeden dokument bądź wskazany plik wielu dokumentów można podzielić na właściwe.
-
Termin płatności dokumentów OCRMechanizm rozpoznawania danych na dokumencie handlowym rozszerzony został o wartość "Termin płatności". Wartość ta może zostać wykorzystana do np. do budowania warunków wykonania schematów dekretacji automatycznej, jako wartość w zapisie księgowym oraz jako termin płatności na rozrachunkach powiązanych z zapisem księgowym.
-
Dodano obsługę naliczeń składek ZUS wspólników, którzy skorzystali z "wakacji składkowych".
- W naliczeniach składek ZUS wspólników dodano możliwości oznaczenia "wakacji składkowych".
- Dostosowano dane ubezpieczeniowe wspólnika do obsługi "wakacji składkowych".
- W wysyłce raportów o składkach ZUS wspólników do Portalu Biura - Raporty uwzględniono wysokości składek ZUS w okresie "wakacji składkowych".
- W naliczeniach deklaracji ZUS dodano obsługę kodów ubezpieczeń związanych z "wakacjami składkowymi" wspólników.
-
Księgowanie rozliczeń cesyjnychDodano możliwość dekretacji automatycznej cesji - nowego dokumentu rozliczeń rozrachunków z przeniesieniem płatności na operatora płatności (np. płatność kartą) czy z wykorzystaniem podmiotu cesyjnego.
- Dla dokumentów handlowych z cesyjną formą płatności dodano wykorzystanie identyfikatora płatności w komunikacji dokumentów XML oraz w definicjach schematów dekretacji.
- W schematach dekretacji dokumentów zawierających formę płatności dodano możliwość definiowania warunków i wyjątków w oparciu o występującą na dokumencie formę płatności.
- W naliczeniu rocznego rozliczenia składki zdrowotnej uwzględniono okres zawieszenia działalności gospodarczej.
- Dodano nowe kody tytułów ubezpieczeń (wakacje składkowe) oraz przystosowano plik wymiany do współpracy z nową wersją Płatnika.
-
W automatyzacji dodano możliwość wzajemnego wyzwalania się automatów.
Od teraz jeden automat może uruchamiać inny, co pozwala na tworzenie bardziej złożonych i zintegrowanych procesów automatyzacyjnych. -
Wartości dekretów walutowychW module dokumentów księgowych dodano kolumny z wartościami kursu oraz waluty wykorzystanych w dekrecie. Pozwoli to na szybkie określenie, czy dokument księgowy posiada zapisy na konto w walucie oraz po jakim kursie. Dodano również filtr "Waluta" pozwalający na szybkie grupowanie takich dokumentów.
- Poprawiono komunikowanie o błędnych walutach i wyliczanie zrealizowanych różnic kursowych w przypadku, gdy źródłowy rozrachunek wprowadzony był w walucie innej niż uwzględniony w bilansie otwarcia kolejnego roku.
-
Dokumenty Portalu klienta biuraDodano możliwość dostępu do Portalu Dokumentów klienta biura rachunkowego - biuro rachunkowe bezpośrednio u siebie w programie może obecnie podejrzeć dokumenty podatnika umieszczone na Portalu.
- Uaktualniono wysyłkę elektroniczną PIT-11(29) oraz deklaracji zbiorczej PIT-11Z(29).
- Umożliwiono ręczne powiązanie operacji bankowej z dyspozycją, w sytuacji gdy różnica w datach przekracza 3 dni.
- Zoptymalizowano obsługę modułu Dokumentów do dekretacji w przypadku dużej ilości tych dokumentów.
-
W automatach dodano możliwość budowania warunków w oparciu o pola własne obiektów.
- W Dokumentach pobranych dodano formatowanie warunkowe zawartości modułu oparte o status zaksięgowania dokumentów.
- W automacie definiowanym dla operacji bankowej dodano nowy warunek Rachunek.
- Poprawiono w kreatorze dzielenia i scalania plików Portalu Dokumentów wczytywanie dokumentów PDF zabezpieczonych hasłem do edycji.
- Poprawiono komunikat przy próbie przesłania przez księgową uszkodzonego pliku dokumentu do Portalu Dokumentów.
- Poprawiono działanie warunku wykonania schematu dekretacji opartego o "(N) Grupy asortymentu JPK".
-
Rozliczanie cesją w rozrachunkachW module Rozrachunki dodano możliwość rozliczania należności i zobowiązań cesją.
- W rocznym rozliczeniu składki zdrowotnej poprawiono nazwę pola określającego kwotę dochodu (przychodu) wykazywanej w deklaracji skarbowej rozliczenia rocznego.
- Poprawiono przeliczanie podsumowania "Ubezpieczenia zdrowotnego" w dokumencie rocznego rozliczenia składki zdrowotnej.
- Poprawiono wysyłkę raportu ewidencji VAT do Portalu Biura Raporty - nie były rozróżniane pozycje raportu o takiej samej kwocie.
- Zablokowano funkcje "Przelicz" w trybie podglądu naliczonych składek ZUS wspólnika.
- Poprawiono przy zmianie daty zapłaty, przeliczanie wartości pomniejszającej i niepomniejszającej dochód wpływający na składkę zdrowotną wspólnika.
- Poprawiono wysyłanie wartości korekty deklaracji CIT-8 do Portalu Biura Raporty.
- W raporcie Informacji zbiorczej poprawiono wykazywanie kwoty podatku CIT na podstawie naliczonej deklaracji.
- W programie serwisowym w operacji generowania plików startowych zmieniono domyślny szablon nazwy plików oraz umożliwiono wybór jednego z trzech predefiniowanych szablonów.
- Poprawiono przeliczanie składek ZUS w przypadku, gdy na dokumencie nie został wskazany wspólnik.
- Na karcie klienta usunięto ostrzeżenie o niepoprawnym kodzie dla wskazanego adresu, w przypadku gdy kod pocztowy został dodany ze znakiem spacji.
- Wprowadzono zmianę, aby podczas wklejania adresów e-mail do kontaktów klientów były usuwane nadmiarowe znaki spacji.
- W kategoriach biblioteki załączników dodano możliwość ustawienia znacznika 'Ustaw w załącznikach dołączanie do wiadomości'.
- Wymieniono kontrolkę prezentującą wykonywanie operacji, która pojawiała się przy ładowaniu pomocy i w pasku statusów operacji w Sello.
- Poprawiono w VAT-R(17) walidację pól sekcji C.2 dotyczącej wskazania okresu składania deklaracji.
- W definicji pojazdu zniesiono wymóg podania stanu licznika przy pełnym odliczeniu VAT.
- Poprawiono podpisywanie e-Sprawozdań z wykorzystaniem podpisu EuroCert.
- Poprawiono ustawianie fokusa na kontrolce prezentującej dane klienta/pracownika.
- W Portalu Dokumentów dla podmiotów zwykłych (nie klientów biura rachunkowego) dodano odsyłanie miesiąca księgowania do interfejsu WEB usługi.
- Poprawiono określanie statusu księgowego dokumentu OCR "odrzuconego" w przez księgową w poprzednich wersjach Portalu Biura.
- Zaktualizowano obsługę klucza publicznego Ministerstwa Finansów do szyfrowania symetrycznego e-Sprawozdań.
- Poprawiono wczytywanie pliku dokumentów EPP zawierających dużą ilość kontrahentów jednorazowych.
- Poprawiono pobieranie kursu waluty przy rozliczaniu rozrachunków: w przypadku rozliczania dwóch rozrachunków będących wynikiem zapisów księgowych.
- W widgetcie Operacje dodano możliwość sprawdzenia regulaminu na usługę SMS.
- Poprawiono wyświetlanie listy dokumentów w module Dokumenty pobrane po usunięciu dokumentów.
- Na karcie klienta wprowadzono zmianę, aby po wybraniu podpowiadanego adresu, fokus ustawiał się na polu Nr domu.
- Poprawiono wyznaczanie kwoty VAT do odliczenia w poprawie zapisu VAT powstałego w wyniku dekretacji automatycznej dokumentu OCR.
- Poprawiono odsyłanie do Portalu Dokumentów informacji o miesiącu księgowania dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
- Poprawiono import wyciągów bankowych MT940, w przypadku gdy wyłączone było uprawnienie do zarządzania modułem Dekretacji dokumentów.
-
Wersja demonstracyjna rozliczeń cesyjnychNa podmiocie demonstracyjnym można zapoznać się z modułem Rozliczenia cesji. Bez konieczności definiowania konta pośrednika (Allegro, Przelewy24 czy PayU) można pobierać statusy płatności i rozliczać przykładowe dokumenty.
- Poprawiono w module Dokumentów pobranych wyświetlanie wartości w kolumnie Dokument księgowy dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
- Poprawiono filtr "Podlega księgowaniu" w module Dokumentów pobranych dokumentów OCR "odrzuconych" przed udostępnieniem usługi Portalu Dokumentów.
- Poprawiono udostępnianie usługi Portalu Biura - Raporty w przypadku, gdy wcześniej nie udostępniono usługi Portalu Dokumentów.
- Poprawiono wykazywanie informacji o powiązaniu z księgami rachunkowymi dokumentów OCR, które w pierwszej kolejności zadekretowane zostały do ewidencji VAT, a następnie z poziomu ewidencji zadekretowane do księgi.
- Poprawiono wyświetlanie informacji o wysyłce raportu do Portalu Biura - Raporty.
- W module Dokumentów pobranych dodano kolumnę z liczbą stron dokumentów OCR.
- Poprawiono formatowanie kolumny "Dokument zakupu" na wydruku.
- Dodano kolumnę "Komunikacja" w module Dokumenty pobrane.
- Ujednolicono działanie notatek, przesyłanie opisów komunikacją oraz wyświetlanie historii komunikacji na panelu opisu dokumentu w module Dokumentów pobranych.
- Dodano skrót klawiszowy Shift+Ctrl+Strzałka do przełączania podglądu stron dokumentu OCR w module Dokumentów pobranych.
- Dla zapisów VAT (powstałych m.in. na podstawie dokumentów OCR) dodano walidację kwoty VAT do odliczenia. Niepoprawna wartość tej kwoty mogła wynikać z niepoprawnego rozpoznania wartości przez mechanizm OCR bądź mogła być określona na podstawie niepoprawnego pliku EPP.
- Poprawiono wykazywanie kosztu magazynowego na dokumentach magazynowych w walucie systemowej.
- Dodano odsyłanie do Portalu Dokumentów miesiąca księgowania dokumentu OCR zadekretowanego automatycznie.
- Poprawiono wyświetlanie nazwy klienta w module Dokumentów pobranych dla dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
- Poprawiono wyświetlanie dokumentów OCR w module Dokumenty pobrane, które w specyficznych warunkach mogły być pokazywane podwójnie.
- Poprawiono wydruk ewidencji środków trwałych - nieprawidłowo wykazywana była data w kolumnie "Miejsce użytkowania".
- Poprawiono przepisywanie opisu księgowego z szablonu VAT podczas dekretacji ręcznej dokumentu OCR.
- Przy przejściu do modułu uproszczonych sprawozdań finansowych dodano informację, iż funkcjonalności ta nie jest obecnie wspierana i będzie wygaszana.
- Dla nowych podmiotów wyłączono obsługę uproszczonych sprawozdań finansowych.
- Poprawiono wydruk ostatnich stron sprawozdań uproszczonych.
- Poprawiono sortowanie dokumentów OCR po statusie księgowym w module Dokumentów pobranych.
- Poprawiono aktualizowanie kolumny "K (zaksięgowane)" w przypadku, gdy dokument OCR został w pierwszej kolejności zadekretowany do VAT, a następnie z poziomu ewidencji został zadekretowany do księgi rachunkowej.
- Poprawiono wysyłanie raportu wypłat do Portalu Biura - Raporty w zakresie kwoty netto wynagrodzenia. Kwota ta nie była pomniejszana o składkę zdrowotną.
- Poprawiono dekretację ręczną dokumentów OCR do VAT w podmiotach niebędących klientami biura rachunkowego.
- W automatach, dla pola "Umożliwiaj wykonanie ręczne w module dla ról" posortowano alfabetycznie role.
- Poprawiono wyświetlanie formatki Zarządzania usługą Portalu Dokumentów w przypadku zmniejszenia rozmiarów okna bądź ustawienia mniejszej rozdzielczości ekranu.
- W widokach rozrachunkowych dodano kolumnę i filtr "Cesyjny". Dotyczą one wszystkich rozrachunków biorących udział w rozliczeniach cesyjnych.
- Poprawiono wpisywanie notatki księgowej w opisie dokumentu OCR, w module Dokumentów Pobranych.
- Poprawiono wyświetlanie notatek księgowych dokumentów OCR w module Dokumenty Pobrane po wykonaniu zbiorczego nadania grupy tym dokumentom.
- Przy tworzeniu zapisu VAT na podstawie dokumentu OCR uwzględniono kwotę VAT do odliczenia w wyznaczaniu wartości VAT zapisu w ewidencji.
- Usprawniono i zaktualizowano bazę adresów do wyszukiwania danych adresowych w klientach.
- Poprawiono odświeżanie tokenów oAuth dla kont pocztowych autoryzujących się za pomocą oAutha.
- Usunięto nadmiarowe pytanie o zapis zmian w konfiguracji widoku, który mógł pojawiać się w pewnych przypadkach pomimo braku zmian wprowadzonych przez użytkownika.
- Poprawiono pobieranie dokumentów komunikacją XML off-line, w przypadku gdy użytkownikowi odebrane były uprawnienia do dokumentów magazynowych.
- Poprawiono wykazywanie kosztu magazynowego w obrazach księgowych dokumentów wydań i przyjęć zewnętrznych.
- W związku z zakończeniem współpracy z firmą Kaczmarski Inkasso w widokach rozrachunkowych usunięto operację "Odzyskaj pieniądze".
- Poprawiono filtrowanie po Dacie dowodu oraz Dacie operacji w module Dokumentów księgowych.
- Poprawiono wysyłkę elektroniczną deklaracji CIT-8(25) obowiązującą za 2018 rok.
- Poprawiono usuwanie pozycji z naliczenia amortyzacji zbiorczej środków trwałych - w niektórych sytuacjach pojawiał się komunikat blokujący usuwanie.
- Poprawiono wysyłkę raportów do Portalu Biura - Raporty.
- Poprawiono wydruk Raportu o środkach trwałych, na którym wykazywany był niepoprawnie symbol procentu umorzenia rocznego.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podłączenie Konta InsERT do użytkownika, jeśli konto miało uprawnienie do Portalu Dokumentów.
- Umożliwiono dodawanie kolumn własnych dotyczących opisu księgowego pozycji dokumentu w widokach ewidencji VAT.
-
Identyfikator płatności na rozrachunkuW rozliczeniach cesyjnych wprowadzono obsługę identyfikatora płatności, dzięki któremu można identyfikować spłaty od podmiotów cesyjnych bądź operatorów płatności z ich rozrachunkami.
- Na należności dodano możliwość ręcznego definiowania Identyfikatora płatności.
- Do należności dodano pole "Identyfikator statusu płatności", na potrzeby pobierania statusów z PAYU.
- Dane diagnostyczne:
- Do danych diagnostycznych programu dodano informację o aktywnych sesjach aplikacyjnych.
- [PRO] Dane diagnostyczne rozszerzono o informację o tym, jakie programy sferyczne pracowały na danym podmiocie.
-
Moduł ten ułatwia rozliczanie należności cesyjnych zarówno pochodzących od pośredników płatności czy też realizowanych płatnością kartą.
- Dodano pobieranie statusów płatności oraz możliwość rozliczeń. W sposób uproszczony: ręcznie kojarzona jest operacja bankowa z grupą należności.
W sposób szczegółowy: rozliczenia odbywają się na podstawie pliku CSV, kojarzona jest operacja bankowa oraz należności na podstawie ID płatności z pliku i na należnościach. - Dla rozrachunków cesyjnych dodano widoki "Wszystkie", "Wg pośredników" oraz "Płatności kartą".
- Na podstawie zdefiniowanych danych do kont pośredników (w cesyjnej formie płatności) dla należności posiadających ID płatności pobierane są statusy płatności.
- Dodano pobieranie statusów płatności oraz możliwość rozliczeń. W sposób uproszczony: ręcznie kojarzona jest operacja bankowa z grupą należności.
- Zmiana podmiotu:
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu w taki sposób, że w przypadku, gdy na nowym podmiocie istnieje dokładnie taki sam użytkownik z takim samym hasłem, to program automatycznie loguje się na tego użytkownika.
- W operacji uruchomienia drugiej instancji programu (F12) wprowadzono zmianę, która spowoduje, że nowa instancja uruchomi się z takim samym zbiorem otwartych zakładek jak pierwsza.
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu, która obecnie wykorzystuje informacje zawarte w pliku startowym, z którego uruchomiony został program.
- Poprawiono wydruk zapisu VAT oraz VAT OSS - kurs waluty wykazywany był z dwoma miejscami po przecinku.
- Zablokowano dodawanie transakcji VAT z poziomu zapisu VAT wersji standard programu.
-
Użytkownik typu "Inny" na dokumentachNa dokumentach dodano obsługę użytkownika o typie "Inny". Dotychczas użytkownik taki nie mógł być np. wystawiającym dokument.
- Wprowadzono blokadę zmiany typu użytkownika. Ustawienie typu użytkownika jest możliwe tylko podczas definiowania nowego użytkownika.
- Prace związane z KSeF:
- Wprowadzono liczne poprawki i ulepszenia w podglądzie dokumentów KSeF-owych.
- W oknie drukowania e-Faktury wprowadzono możliwość wpisania wielu adresatów e-mail.