Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (52.0.2)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 52.0.2 - 14/11/2024

  • Dekretacja dokumentów z pliku EPP
     Poprawiono problem występujący podczas dekretacji automatycznej związany z niedozwolonym polem płatności w przypadku, gdy źródłem dokumentu był plik EPP.
  • Poprawiono dekretację automatyczną do ewidencji VAT w zakresie wyznaczania miesiąca odliczenia. Problem dotyczył dokumentów dekretowanych w wersji 52.0.0.
  • Poprawiono odbiór dokumentów przesłanych do księgowości poprzez komunikację online. Problem dotyczył dokumentów wysłanych z wersji 52.0.0. do programów księgowych pracujących na starszych wersjach.
  • Rozwiązano problem pojawiający się przy pobieraniu statusów płatności (w module Rozliczenia cesji). Po poprawnej autoryzacji otwierana była strona www z informacją "Nie udało się nawiązać połączenia".
  • Poprawiono odbiór dokumentów przesłanych za pomocą pliku EPP. Problem dotyczył pola "Adres sprzedawcy" w obrazie księgowym w dokumentach odbieranych w wersji 52.0.0. Po zaktualizowaniu programu do nowszej wersji pliki, w których występował problem, należy wczytać ponownie.

Wersja 52.0.1 - 30/10/2024

  • Poprawiono wydajność księgowania dokumentów na dużej bazie danych.
  • Poprawiono problem zmiany flagi w edycji obiektu, który posiadał już ustawioną flagę z komentarzem. Zmiana flagi powodowała wykasowanie wcześniej wprowadzonego komentarza.
  • Zmieniono treść wstępu w komunikacie informującym o InsERT nexo PRO+.
  • Poprawiono błąd rozliczania rozrachunków dotyczących dokumentów pobranych z Portalu Dokumentów.
  • Rozwiązano problem z podglądem dokumentu pochodzącego z Portalu Dokumentów.

Wersja 52.0.0 - 22/10/2024

  • Zawieszenie działalności
     Dodano obsługę rozliczenia okresów zawieszenia działalności obejmującą korektę planów amortyzacji, kwalifikowanie transakcji VAT do rozliczenia w okresie wznowienia działalności oraz wstrzymanie naliczeń składek ZUS za wskazany okres.
  • Łatwe przenoszenie treści dokumentu OCR do zapisu księgowego
     Dodano w Portalu Dokumentów możliwość kopiowania treści dokumentu OCR (bądź jego fragmentu) do systemowego schowka Windows lub do zawartości zapisu księgowego.
  • Dokumenty Cesji
     Dodano moduł z dokumentami cesji (funkcjonalność laboratoryjna) wskazujących na rozliczenia cesyjne (czyli wykorzystujące pośrednika w płatnościach, np. operatorów kart płatniczych).
  • Wczytywanie dokumentów OCR
     Dla użytkowników księgowości niebędących biurem rachunkowym dodano pobieranie dokumentów PDF oraz skanów do Portalu Dokumentów bezpośrednio z poziomu programu księgowego. Za pomocą intuicyjnego kreatora można wskazane pliki dokumentów do pobrania łączyć w jeden dokument bądź wskazany plik wielu dokumentów można podzielić na właściwe.
  • Termin płatności dokumentów OCR
     Mechanizm rozpoznawania danych na dokumencie handlowym rozszerzony został o wartość "Termin płatności". Wartość ta może zostać wykorzystana do np. do budowania warunków wykonania schematów dekretacji automatycznej, jako wartość w zapisie księgowym oraz jako termin płatności na rozrachunkach powiązanych z zapisem księgowym.
  • Wakacje składkowe
     Dodano obsługę naliczeń składek ZUS wspólników, którzy skorzystali z "wakacji składkowych".
    • W naliczeniach składek ZUS wspólników dodano możliwości oznaczenia "wakacji składkowych".
    • Dostosowano dane ubezpieczeniowe wspólnika do obsługi "wakacji składkowych".
    • W wysyłce raportów o składkach ZUS wspólników do Portalu Biura - Raporty uwzględniono wysokości składek ZUS w okresie "wakacji składkowych".
    • W naliczeniach deklaracji ZUS dodano obsługę kodów ubezpieczeń związanych z "wakacjami składkowymi" wspólników.
  • Księgowanie rozliczeń cesyjnych
     Dodano możliwość dekretacji automatycznej cesji - nowego dokumentu rozliczeń rozrachunków z przeniesieniem płatności na operatora płatności (np. płatność kartą) czy z wykorzystaniem podmiotu cesyjnego.
    • Dla dokumentów handlowych z cesyjną formą płatności dodano wykorzystanie identyfikatora płatności w komunikacji dokumentów XML oraz w definicjach schematów dekretacji.
    • W schematach dekretacji dokumentów zawierających formę płatności dodano możliwość definiowania warunków i wyjątków w oparciu o występującą na dokumencie formę płatności.
  • W naliczeniu rocznego rozliczenia składki zdrowotnej uwzględniono okres zawieszenia działalności gospodarczej.
  • Dodano nowe kody tytułów ubezpieczeń (wakacje składkowe) oraz przystosowano plik wymiany do współpracy z nową wersją Płatnika.
  • Decyduj, które automaty mogą się wzajemnie wyzwalać
     W automatyzacji dodano możliwość wzajemnego wyzwalania się automatów.
    Od teraz jeden automat może uruchamiać inny, co pozwala na tworzenie bardziej złożonych i zintegrowanych procesów automatyzacyjnych.
  • Wartości dekretów walutowych
     W module dokumentów księgowych dodano kolumny z wartościami kursu oraz waluty wykorzystanych w dekrecie. Pozwoli to na szybkie określenie, czy dokument księgowy posiada zapisy na konto w walucie oraz po jakim kursie. Dodano również filtr "Waluta" pozwalający na szybkie grupowanie takich dokumentów.
  • Poprawiono komunikowanie o błędnych walutach i wyliczanie zrealizowanych różnic kursowych w przypadku, gdy źródłowy rozrachunek wprowadzony był w walucie innej niż uwzględniony w bilansie otwarcia kolejnego roku.
  • Dokumenty Portalu klienta biura
     Dodano możliwość dostępu do Portalu Dokumentów klienta biura rachunkowego - biuro rachunkowe bezpośrednio u siebie w programie może obecnie podejrzeć dokumenty podatnika umieszczone na Portalu.
  • Uaktualniono wysyłkę elektroniczną PIT-11(29) oraz deklaracji zbiorczej PIT-11Z(29).
  • Umożliwiono ręczne powiązanie operacji bankowej z dyspozycją, w sytuacji gdy różnica w datach przekracza 3 dni.
  • Zoptymalizowano obsługę modułu Dokumentów do dekretacji w przypadku dużej ilości tych dokumentów.
  • Buduj automaty korzystając z warunków na podstawie pól własnych
     W automatach dodano możliwość budowania warunków w oparciu o pola własne obiektów.
  • W Dokumentach pobranych dodano formatowanie warunkowe zawartości modułu oparte o status zaksięgowania dokumentów.
  • W automacie definiowanym dla operacji bankowej dodano nowy warunek Rachunek.
  • Poprawiono w kreatorze dzielenia i scalania plików Portalu Dokumentów wczytywanie dokumentów PDF zabezpieczonych hasłem do edycji.
  • Poprawiono komunikat przy próbie przesłania przez księgową uszkodzonego pliku dokumentu do Portalu Dokumentów.
  • Poprawiono działanie warunku wykonania schematu dekretacji opartego o "(N) Grupy asortymentu JPK".
  • Rozliczanie cesją w rozrachunkach
     W module Rozrachunki dodano możliwość rozliczania należności i zobowiązań cesją.
  • W rocznym rozliczeniu składki zdrowotnej poprawiono nazwę pola określającego kwotę dochodu (przychodu) wykazywanej w deklaracji skarbowej rozliczenia rocznego.
  • Poprawiono przeliczanie podsumowania "Ubezpieczenia zdrowotnego" w dokumencie rocznego rozliczenia składki zdrowotnej.
  • Poprawiono wysyłkę raportu ewidencji VAT do Portalu Biura Raporty - nie były rozróżniane pozycje raportu o takiej samej kwocie.
  • Zablokowano funkcje "Przelicz" w trybie podglądu naliczonych składek ZUS wspólnika.
  • Poprawiono przy zmianie daty zapłaty, przeliczanie wartości pomniejszającej i niepomniejszającej dochód wpływający na składkę zdrowotną wspólnika.
  • Poprawiono wysyłanie wartości korekty deklaracji CIT-8 do Portalu Biura Raporty.
  • W raporcie Informacji zbiorczej poprawiono wykazywanie kwoty podatku CIT na podstawie naliczonej deklaracji.
  • W programie serwisowym w operacji generowania plików startowych zmieniono domyślny szablon nazwy plików oraz umożliwiono wybór jednego z trzech predefiniowanych szablonów.
  • Poprawiono przeliczanie składek ZUS w przypadku, gdy na dokumencie nie został wskazany wspólnik.
  • Na karcie klienta usunięto ostrzeżenie o niepoprawnym kodzie dla wskazanego adresu, w przypadku gdy kod pocztowy został dodany ze znakiem spacji.
  • Wprowadzono zmianę, aby podczas wklejania adresów e-mail do kontaktów klientów były usuwane nadmiarowe znaki spacji.
  • W kategoriach biblioteki załączników dodano możliwość ustawienia znacznika 'Ustaw w załącznikach dołączanie do wiadomości'.
  • Wymieniono kontrolkę prezentującą wykonywanie operacji, która pojawiała się przy ładowaniu pomocy i w pasku statusów operacji w Sello.
  • Poprawiono w VAT-R(17) walidację pól sekcji C.2 dotyczącej wskazania okresu składania deklaracji.
  • W definicji pojazdu zniesiono wymóg podania stanu licznika przy pełnym odliczeniu VAT.
  • Poprawiono podpisywanie e-Sprawozdań z wykorzystaniem podpisu EuroCert.
  • Poprawiono ustawianie fokusa na kontrolce prezentującej dane klienta/pracownika.
  • W Portalu Dokumentów dla podmiotów zwykłych (nie klientów biura rachunkowego) dodano odsyłanie miesiąca księgowania do interfejsu WEB usługi.
  • Poprawiono określanie statusu księgowego dokumentu OCR "odrzuconego" w przez księgową w poprzednich wersjach Portalu Biura.
  • Zaktualizowano obsługę klucza publicznego Ministerstwa Finansów do szyfrowania symetrycznego e-Sprawozdań.
  • Poprawiono wczytywanie pliku dokumentów EPP zawierających dużą ilość kontrahentów jednorazowych.
  • Poprawiono pobieranie kursu waluty przy rozliczaniu rozrachunków: w przypadku rozliczania dwóch rozrachunków będących wynikiem zapisów księgowych.
  • W widgetcie Operacje dodano możliwość sprawdzenia regulaminu na usługę SMS.
  • Poprawiono wyświetlanie listy dokumentów w module Dokumenty pobrane po usunięciu dokumentów.
  • Na karcie klienta wprowadzono zmianę, aby po wybraniu podpowiadanego adresu, fokus ustawiał się na polu Nr domu.
  • Poprawiono wyznaczanie kwoty VAT do odliczenia w poprawie zapisu VAT powstałego w wyniku dekretacji automatycznej dokumentu OCR.
  • Poprawiono odsyłanie do Portalu Dokumentów informacji o miesiącu księgowania dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
  • Poprawiono import wyciągów bankowych MT940, w przypadku gdy wyłączone było uprawnienie do zarządzania modułem Dekretacji dokumentów.
  • Wersja demonstracyjna rozliczeń cesyjnych
     Na podmiocie demonstracyjnym można zapoznać się z modułem Rozliczenia cesji. Bez konieczności definiowania konta pośrednika (Allegro, Przelewy24 czy PayU) można pobierać statusy płatności i rozliczać przykładowe dokumenty.
  • Poprawiono w module Dokumentów pobranych wyświetlanie wartości w kolumnie Dokument księgowy dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
  • Poprawiono filtr "Podlega księgowaniu" w module Dokumentów pobranych dokumentów OCR "odrzuconych" przed udostępnieniem usługi Portalu Dokumentów.
  • Poprawiono udostępnianie usługi Portalu Biura - Raporty w przypadku, gdy wcześniej nie udostępniono usługi Portalu Dokumentów.
  • Poprawiono wykazywanie informacji o powiązaniu z księgami rachunkowymi dokumentów OCR, które w pierwszej kolejności zadekretowane zostały do ewidencji VAT, a następnie z poziomu ewidencji zadekretowane do księgi.
  • Poprawiono wyświetlanie informacji o wysyłce raportu do Portalu Biura - Raporty.
  • W module Dokumentów pobranych dodano kolumnę z liczbą stron dokumentów OCR.
  • Poprawiono formatowanie kolumny "Dokument zakupu" na wydruku.
  • Dodano kolumnę "Komunikacja" w module Dokumenty pobrane.
  • Ujednolicono działanie notatek, przesyłanie opisów komunikacją oraz wyświetlanie historii komunikacji na panelu opisu dokumentu w module Dokumentów pobranych.
  • Dodano skrót klawiszowy Shift+Ctrl+Strzałka do przełączania podglądu stron dokumentu OCR w module Dokumentów pobranych.
  • Dla zapisów VAT (powstałych m.in. na podstawie dokumentów OCR) dodano walidację kwoty VAT do odliczenia. Niepoprawna wartość tej kwoty mogła wynikać z niepoprawnego rozpoznania wartości przez mechanizm OCR bądź mogła być określona na podstawie niepoprawnego pliku EPP.
  • Poprawiono wykazywanie kosztu magazynowego na dokumentach magazynowych w walucie systemowej.
  • Dodano odsyłanie do Portalu Dokumentów miesiąca księgowania dokumentu OCR zadekretowanego automatycznie.
  • Poprawiono wyświetlanie nazwy klienta w module Dokumentów pobranych dla dokumentów OCR zadekretowanych automatycznie.
  • Poprawiono wyświetlanie dokumentów OCR w module Dokumenty pobrane, które w specyficznych warunkach mogły być pokazywane podwójnie.
  • Poprawiono wydruk ewidencji środków trwałych - nieprawidłowo wykazywana była data w kolumnie "Miejsce użytkowania".
  • Poprawiono przepisywanie opisu księgowego z szablonu VAT podczas dekretacji ręcznej dokumentu OCR.
  • Przy przejściu do modułu uproszczonych sprawozdań finansowych dodano informację, iż funkcjonalności ta nie jest obecnie wspierana i będzie wygaszana.
  • Dla nowych podmiotów wyłączono obsługę uproszczonych sprawozdań finansowych.
  • Poprawiono wydruk ostatnich stron sprawozdań uproszczonych.
  • Poprawiono sortowanie dokumentów OCR po statusie księgowym w module Dokumentów pobranych.
  • Poprawiono aktualizowanie kolumny "K (zaksięgowane)" w przypadku, gdy dokument OCR został w pierwszej kolejności zadekretowany do VAT, a następnie z poziomu ewidencji został zadekretowany do księgi rachunkowej.
  • Poprawiono wysyłanie raportu wypłat do Portalu Biura - Raporty w zakresie kwoty netto wynagrodzenia. Kwota ta nie była pomniejszana o składkę zdrowotną.
  • Poprawiono dekretację ręczną dokumentów OCR do VAT w podmiotach niebędących klientami biura rachunkowego.
  • W automatach, dla pola "Umożliwiaj wykonanie ręczne w module dla ról" posortowano alfabetycznie role.
  • Poprawiono wyświetlanie formatki Zarządzania usługą Portalu Dokumentów w przypadku zmniejszenia rozmiarów okna bądź ustawienia mniejszej rozdzielczości ekranu.
  • W widokach rozrachunkowych dodano kolumnę i filtr "Cesyjny". Dotyczą one wszystkich rozrachunków biorących udział w rozliczeniach cesyjnych.
  • Poprawiono wpisywanie notatki księgowej w opisie dokumentu OCR, w module Dokumentów Pobranych.
  • Poprawiono wyświetlanie notatek księgowych dokumentów OCR w module Dokumenty Pobrane po wykonaniu zbiorczego nadania grupy tym dokumentom.
  • Przy tworzeniu zapisu VAT na podstawie dokumentu OCR uwzględniono kwotę VAT do odliczenia w wyznaczaniu wartości VAT zapisu w ewidencji.
  • Usprawniono i zaktualizowano bazę adresów do wyszukiwania danych adresowych w klientach.
  • Poprawiono odświeżanie tokenów oAuth dla kont pocztowych autoryzujących się za pomocą oAutha.
  • Usunięto nadmiarowe pytanie o zapis zmian w konfiguracji widoku, który mógł pojawiać się w pewnych przypadkach pomimo braku zmian wprowadzonych przez użytkownika.
  • Poprawiono pobieranie dokumentów komunikacją XML off-line, w przypadku gdy użytkownikowi odebrane były uprawnienia do dokumentów magazynowych.
  • Poprawiono wykazywanie kosztu magazynowego w obrazach księgowych dokumentów wydań i przyjęć zewnętrznych.
  • W związku z zakończeniem współpracy z firmą Kaczmarski Inkasso w widokach rozrachunkowych usunięto operację "Odzyskaj pieniądze".
  • Poprawiono filtrowanie po Dacie dowodu oraz Dacie operacji w module Dokumentów księgowych.
  • Poprawiono wysyłkę elektroniczną deklaracji CIT-8(25) obowiązującą za 2018 rok.
  • Poprawiono usuwanie pozycji z naliczenia amortyzacji zbiorczej środków trwałych - w niektórych sytuacjach pojawiał się komunikat blokujący usuwanie.
  • Poprawiono wysyłkę raportów do Portalu Biura - Raporty.
  • Poprawiono wydruk Raportu o środkach trwałych, na którym wykazywany był niepoprawnie symbol procentu umorzenia rocznego.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podłączenie Konta InsERT do użytkownika, jeśli konto miało uprawnienie do Portalu Dokumentów.
  • Umożliwiono dodawanie kolumn własnych dotyczących opisu księgowego pozycji dokumentu w widokach ewidencji VAT.
  • Identyfikator płatności na rozrachunku
     W rozliczeniach cesyjnych wprowadzono obsługę identyfikatora płatności, dzięki któremu można identyfikować spłaty od podmiotów cesyjnych bądź operatorów płatności z ich rozrachunkami.
    • Na należności dodano możliwość ręcznego definiowania Identyfikatora płatności.
    • Do należności dodano pole "Identyfikator statusu płatności", na potrzeby pobierania statusów z PAYU.
  • Dane diagnostyczne:
    • Do danych diagnostycznych programu dodano informację o aktywnych sesjach aplikacyjnych.
    • [PRO] Dane diagnostyczne rozszerzono o informację o tym, jakie programy sferyczne pracowały na danym podmiocie.
  • Moduł Rozliczenia cesji
     Moduł ten ułatwia rozliczanie należności cesyjnych zarówno pochodzących od pośredników płatności czy też realizowanych płatnością kartą.
    • Dodano pobieranie statusów płatności oraz możliwość rozliczeń. W sposób uproszczony: ręcznie kojarzona jest operacja bankowa z grupą należności.
      W sposób szczegółowy: rozliczenia odbywają się na podstawie pliku CSV, kojarzona jest operacja bankowa oraz należności na podstawie ID płatności z pliku i na należnościach.
    • Dla rozrachunków cesyjnych dodano widoki "Wszystkie", "Wg pośredników" oraz "Płatności kartą".
    • Na podstawie zdefiniowanych danych do kont pośredników (w cesyjnej formie płatności) dla należności posiadających ID płatności pobierane są statusy płatności.
  • Zmiana podmiotu:
    • Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu w taki sposób, że w przypadku, gdy na nowym podmiocie istnieje dokładnie taki sam użytkownik z takim samym hasłem, to program automatycznie loguje się na tego użytkownika.
    • W operacji uruchomienia drugiej instancji programu (F12) wprowadzono zmianę, która spowoduje, że nowa instancja uruchomi się z takim samym zbiorem otwartych zakładek jak pierwsza.
    • Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu, która obecnie wykorzystuje informacje zawarte w pliku startowym, z którego uruchomiony został program.
  • Poprawiono wydruk zapisu VAT oraz VAT OSS - kurs waluty wykazywany był z dwoma miejscami po przecinku.
  • Zablokowano dodawanie transakcji VAT z poziomu zapisu VAT wersji standard programu.
  • Użytkownik typu "Inny" na dokumentach
     Na dokumentach dodano obsługę użytkownika o typie "Inny". Dotychczas użytkownik taki nie mógł być np. wystawiającym dokument.
    • Wprowadzono blokadę zmiany typu użytkownika. Ustawienie typu użytkownika jest możliwe tylko podczas definiowania nowego użytkownika.
  • Prace związane z KSeF:
    • Wprowadzono liczne poprawki i ulepszenia w podglądzie dokumentów KSeF-owych.
    • W oknie drukowania e-Faktury wprowadzono możliwość wpisania wielu adresatów e-mail.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna