InsERT S.A.

Rachmistrz nexo PRO
ulepszenia

Rozszerzona wersja systemu do obsługi uproszczonej księgowości, wzbogacona o dodatkowe rozwiązania.

Opis zmian (26.2.1)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 26.2.1 - 18/09/2019

  • Rozwiązano problem niedrukowania się umów o pracę i cywilnoprawnych.
  • Dostosowano mechanizm badania statusu VAT podatnika do zmian dokonanych przez MF, w wykazie podatników VAT, tzw. "Białej liście podatników".
  • Na wydruku Logu sprawdzenia podmiotu w Białej liście podatników dodano datę, na którą było dokonane sprawdzenie.
  • Poprawiono drukowanie numeru referencyjnego UPO na deklaracjach skarbowych.
  • Poprawiono wyświetlanie informacji o statusie VAT podatnika w Białej liście podatników dla osób zwolnionych z VAT oraz osób nieistniejących w wykazie.
  • Uaktualniono certyfikat klucza do szyfrowania wysyłek JPK_VAT na bramkę testową.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający edycję części uprawnień użytkowników.
  • [PRO] Poprawiono błąd związany z zapisywaniem obiektów finansowych i rozrachunków poprzez rozwiązania własne (Sfera).

Wersja 26.2.0 - 09/09/2019

  • Dodano możliwość badania statusu VAT podatników na Białej liście podatników.
  • Dodano możliwość dokonania korekty VAT z proporcji bazowej i/lub z preproporcji również na koniec roku obrachunkowego.
  • Dodano w definicji transakcji VAT zakupów możliwość określenia miesiąca odliczenia wg późniejszej ze wskazanych dat.
  • Naprawiono błąd, który powodował błędne zapisywanie adresu, gdy na karcie klienta nie uzupełniono poczty.
  • Przedłużono do końca roku 2019 obowiązywanie deklaracji PIT-37(25).
  • Przedłużono do końca roku 2019 obowiązywanie deklaracji PIT-8C(9)
  • W związku z obniżeniem skali podatkowej od 1 października 2019 r. zaktualizowano liczenie zaliczki na podatek PIT wspólników na raportach wspomagających - za okresy rozliczeniowe październik - grudzień 2019 zaliczka liczona jest w oparciu o średnią ważoną z obowiązujących w 2019 r. wartości pierwszego progu podatkowego.
  • Dodano obsługę skrótów klawiszowych w oknie naliczania różnic kursowych.
  • Poprawiono obsługę obrazów księgowych rachunków do umów zleceń pochodzących ze starszej wersji programu.
  • Poprawiono ustawienie uprawnień dostępu do dokumentów do dekretacji w definicjach ról użytkowników przy aktualizowaniu programu sprzed wersji 26.0.0.
  • Poprawiono wyliczanie różnic kursowych dla rozrachunków ratalnych.
  • Poprawiono wyznaczanie kursu przy naliczaniu różnic kursowych od rozliczeń dla rozrachunków powiązanych z zapisem księgowym w PLN.
  • Poprawiono wyznaczanie Różnic kursowych rozrachunków, których spłata była wcześniejsza niż data powstania rozrachunku.
  • Przy naliczaniu różnic kursowych dla rozrachunków powiązanych z zapisem VAT dodano pobieranie kursu użytego w zapisie.
  • W naliczaniu różnic kursowych od rozliczeń poprawiono podpowiadanie właściwego kursu dla spłat, które wprowadzone zostały wcześniej niż rozliczony rozrachunek.
  • W związku z obniżeniem skali podatkowej od 1-go października 2019, zaktualizowano wartości domyślne Degresywnej kwoty wolnej - ulga podatkowa - roczna, Degresywnej kwoty wolnej - ulga podatkowa - miesięczna oraz Degresywnej kwoty wolnej - bazowa kwota zmniejszająca podatek. Nowe wartości domyślne dotyczą zarówno roku 2019 jak również roku 2020.
  • W związku z obniżeniem skali podatkowej od 1-go października 2019, zaktualizowano wartości miesięcznych kosztów uzyskania przychodu (zwykłe i podwyższone).
  • W związku z obniżeniem skali podatkowej od 1-go października 2019, zaktualizowano wartość domyślną pierwszego progu podatkowego.
  • Zaktualizowano certyfikat bramki dokumentów JPK_VAT.
  • Poprawiono ograniczanie składki zdrowotnej przy obliczaniu niskich wynagrodzeń uwzględniających zwolnienie z podatku dla młodych.

Wersja 26.1.1 - 06/08/2019

  • Rozwiązano problem domyślnych ustawień umożliwiających prawidłowe stosowanie zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych dla osób do 26 roku życia.
  • Przywrócono możliwość ustawiania liczby kopii na 0 we wzorcach wydruku.

Wersja 26.1.0 - 29/07/2019

  • Wprowadzono mechanizm zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych dla osób do 26 roku życia.
  • Dodano obsługę nowej wersji elektronicznej deklaracji VAT-23(3) obowiązującej od 1 lipca 2019 r.
  • W obrazach księgowych list płac oraz rachunków do umów zleceń udostępniono kwotę przychodu zwolnionego (zerowy PIT dla młodych) oraz wartości składek od takiego przychodu.
  • W odbiorze dokumentów z plików EPP dodano możliwość uwzględnienia również symbolu kontrahenta w synchronizacji istniejących w nexo klientów.
  • Dodano możliwość rozliczania rozrachunków cesyjnych na podstawie pliku csv pochodzącego od dostawcy szybkich płatności.
  • W usłudze bankowości mbankCompanyNet zmieniono sposób logowania tokenem. Od 14 września 2019 r. logowanie odbywać się będzie przy użyciu tokena mobilnego (aplikacji banku).
  • Uaktualniono obsługę deklaracji PIT-11(24) o nieujmowanie przychodu zwolnionego (zerowy PIT dla młodych) oraz składek ZUS od takiego przychodu.
  • Dostosowano import list płac i rachunków z Gratyfikanta GT zawierających wartości składek Pracowniczych Planów Kapitałowych.
  • Poprawiono import dokumentów z Gratyfikanta GT zawierających pracowników z zagranicy.
  • Poprawiono odbiór z pliku EPP dokumentów kasowych, wystawionych na pracownika, bez danych adresowych.
  • Poprawiono przełączanie na zakładkę "Księgowość" dla dokumentów: wyciąg bankowy i raport kasowy.
  • Poprawiono kolejność pozycji w obrębie dnia na wydrukach ewidencji VAT.
  • Poprawiono dekretację automatyczną dokumentu pomniejszenia sprzedaży detalicznej oraz raportu dobowego.
  • Poprawiono wczytywanie kontrahentów z pliku EPP, którzy posiadali niepoprawne dane w adresie e-mail.
  • Poprawiono błąd przy próbie sprawdzenia dokumentu źródłowego dla rozrachunku pochodzącego z cesji.
  • Rozwiązano problem z wysyłką do pliku dyspozycji bankowej i błędem przy próbie wczytania na stronie banku Citi Handlowy.
  • Rozwiązano problem zamienionych dat operacji i księgowania przy wczytywaniu wyciągu z pliku mt-940 banku PKO BP.

Wersja 26.0.1 - 01/07/2019

W tej wersji nie wprowadzono żadnych zmian do programu Rachmistrz Nexo.

Wersja 26.0.0 - 26/06/2019

  • W wiadomości pocztowej oraz w szablonach wiadomości umożliwiono dodawanie załączników, które wcześniej zostały wysłane na podłączony serwis chmurowy.
  • W konfiguracji użytkownika dodano możliwość włączenia automatycznego blokowania programu po upływie określonego czasu bez aktywności użytkownika.
  • Dodano możliwość filtrowania dokumentów i ich zaznaczania do wczytania z pliku EPP.
  • Dodano możliwość określania kolejności dekretowania automatycznego dokumentów z jednego dnia wg: numeru dokumentu, kolejności wprowadzania, typu dokumentu i kolejności wprowadzania oraz ustawień użytkownika w module. Domyślna kolejność dekretacji ustawiana jest w parametrach dekretacji automatycznej i schematów dekretacji.
  • Dodano możliwość ustawienia sortowania zapisów KPiR, EP, UEPiK w obrębie dnia wg: kolejności wprowadzania bądź numeru dokumentu.
  • W schemacie dekretacji do ewidencji VAT dodano możliwość wyznaczania kwot również na podstawie pozycji dokumentów - wcześniej kwoty można było określać tylko na podstawie tabeli VAT dokumentu.
  • W schematach dekretacji do zapisów złożonych VAT dodano możliwość określenia współczynnika kwoty jako dopełnienia do pełnej wartości, np. definicja "kwota netto x 0.4" z określeniem "dopełnienie kwoty", zwróci wartość 0,6 kwoty netto.
  • Do obrazu księgowego "Lista zaliczek z listy płac" oraz "Zaliczki z rachunku do umowy" dodano kwoty wynagrodzenia brutto oraz netto. Dodatkowo, w schematach dekretacji dokumentów "Lista składek z listy płac" oraz "Składki ZUS z rachunku do umowy pracowniczej" dodano kwoty: Składki społeczne pracodawcy i pracownika Razem, Składki FP, FGŚP, FEP Razem.
  • Dodano możliwość wyłączania widoczności dowolnych pól w dokumentach do dekretacji.
  • Dodano uprawnienia dostępu do dokumentów do dekretacji. Ich wyłączenie spowoduje, że dany typ dokumentów do dekretacji nie będzie widoczny w module.
  • Dodano w schematach dekretacji oraz pieczęci automatycznych możliwość określenia współczynnika kwoty zapisu na konta w postaci ułamka zwykłego (licznik/mianownik).
  • W komunikacji on-line, w przypadku błędu podczas odbioru dokumentów, dodano możliwość podglądnięcia niewczytanej paczki XML.
  • Dodano transakcję VAT: "Kwota wydatkowana na zakup kas rejestrujących, do odliczenia w danym okresie rozliczeniowym".
  • Umożliwiono określenie, po jakiej dacie ma być wyznaczany miesiąc odliczenia.
  • Dodano możliwość importowania zapisów KPiR z pliku JPK_PKPiR.
  • Dodano możliwość określenia kolejności zapisów w KPiR, EP oraz w UEPiK w obrębie dnia, wg numeru dokumentu bądź wg kolejności wprowadzania.
  • Dodano raport o środkach trwałych pokazujący zwiększenia i zmniejszenia wartości początkowej i umorzeń w zadanym okresie.
  • Dodano uprawnienie "Rozrachunki - rozlicz spłatą".
  • W module Operacji bankowych dodano opcję łączenia transferów.
  • W widokach rozrachunkowych dodano możliwość szybkiego podglądu dokumentu, z którego pochodzi rozrachunek.
  • Rozwiązano problem nadmiarowego wysyłania deklaracji RSA wspólnika, gdy jest tworzona deklaracja DRA wyłącznie dla niego.
  • Dodano możliwość zbiorczej wysyłki wiadomości SMS podczas drukowania dokumentów w systemie InsERT nexo.
  • Na naklejkach dla klientów rozwiązano problem braku wydruku adresu, w sytuacji gdy klient nie ma określonego adresu do korespondencji.
  • Poprawiono komunikowanie o statusie VAT podatnika, klienta który jest w trakcie dodawania (nie został jeszcze zapisany).
  • Wprowadzono możliwość wyszukiwania i filtrowania autotekstów w edycji wiadomości e-mail oraz szablonach wiadomości.
  • Podniesiono wersję biblioteki MailBee.NET, która jest odpowiedzialna za synchronizację poczty.
  • W modułach Poczta oraz Poczta wychodząca do filtrowania dla F8 dodano nową opcję, która umożliwia jednoczesne wyszukiwanie tekstowe na liście oraz po treści wiadomości.
  • W wiadomości pocztowej oraz szablonach wiadomości wprowadzono zmianę, która umożliwia dodawanie plików graficznych do edytora treści za pomocą mechanizmu "przeciągnij i upuść" ("drag and drop").
  • W wiadomości pocztowej, szablonach wiadomości oraz podpisach do wiadomości wprowadzono możliwość przełączenia się na źródło HTML.
  • Naprawiono błąd, który powodował niekończącą się próbę wysyłania wiadomości, nawet gdy została ona usunięta z programu. Problem był widoczny, gdy serwer pocztowy odrzucił wysyłaną wiadomość, np. z powodu zbyt dużego rozmiaru wysyłanej wiadomości.
  • Poprawiono komunikację błędów w poczcie w przypadku, gdy podano błędną konfigurację serwera pocztowego lub złe hasło do konta pocztowego.
  • W wiadomości pocztowej wprowadzono zmianę, aby słowa sugerujące załącznik brały również pod uwagę załączniki chmurowe.
  • Wprowadzono zmianę, która umożliwia dodanie kont pocztowych znajdujących się na serwerach, które wykorzystują do szyfrowania protokoły TLS 1.1 i 1.2.
  • W programie serwisowym dodano możliwość sprawdzenia połączeń z wybraną bazą danych.
  • W programie serwisowym dodano możliwość zablokowania wybranej bazy danych, np. na czas aktualizacji. Blokada uniemożliwia zalogowanie się do nexo wszystkim użytkownikom poza użytkownikiem blokującym.
  • Dodano widoczny status abonamentu, oraz zmodyfikowano sposób informowania o wygasającym abonamencie.
  • [PRO] Do raportów własnych LINQ dodano nowy typ parametru 'Zakres dat'.
  • Dodano nowe operatory do formatowania warunkowego po datach: wybrany dzień tygodnia, wybrany miesiąc.
  • Dodano pełne logowanie zdarzeń e-Archiwizacji.
  • [PRO] Nowy typ parametru w raporcie Linq, umożliwiający podanie zakresu dat (np. bieżący miesiąc itp).
  • Poprawiono podpowiadanie adresu e-mail klienta przy wysyłce dokumentów KP z okna wydruku.
  • Poprawiono wydajność wydruku większej ilości naklejek (1000 i więcej).
  • Poprawiono wykonywanie e-Archiwizacji z harmonogramu przy ustawionym parametrze 'Zamykając program: nie wykonuj archiwizacji'.
  • Przeniesiono definicje domyślnych wzorców wydruków z kodu programu do bazy danych - co ma wpływ na wydajność w przypadku dużej ilości baz danych (biura rachunkowe).
  • We wzorcach wydruku poprawiono błąd związany z możliwością ustawienia zerowej ilości kopii.
  • W procesie przenoszenia danych klientów z InsERT GT naprawiono brak przenoszenia statusu czynnego podatnika.
  • [PRO] W Sferze dla InsERT nexo dodano możliwość eksportowania oraz importowania danych klientów z pliku wymiany EDI++ (dodano publiczny interfejs IWysylkaDanychKlientow służący do wysyłania danych oraz IOdbiorDanychKlientow odbierający dane klienta).
  • Dodano nowe formaty daty w konfiguracji list.
  • Jako alternatywę dla klawisza F4 dodano nowy skrót klawiszowy do edytowania obiektów: Ctrl+. (Ctrl i kropka).
  • Naprawiono błąd "Sesja aplikacji wygasła" występujący przy nadawaniu flag.
  • Poprawiono działanie wyszukiwarki poleceń: dodano dokładniejsze przeszukiwanie konfiguracji oraz możliwość wyszukiwania pomimo błędów pisowni w wyszukiwanej frazie.
  • Przy tworzeniu zrzutów ekranu dołączanych do sugestii i raportów błędów dodano automatyczne ukrywanie tekstów, aby chronić potencjalnie wrażliwe dane. Dodatkowo dodano możliwość edycji tych zrzutów: ukrywania/odkrywania danych oraz zaznaczania fragmentów obrazu.
  • Umożliwiono dodawanie raportów do "Ulubionych" z poziomu modułu "Raporty".
  • W module "Notes" dodano możliwość wyboru koloru notki.
  • W panelu "Ulubione" dodano możliwość importowania i eksportowania ulubionych poleceń.
  • W panelu "Ulubione" dodano możliwość wybierania nowych ulubionych poleceń z listy wszystkich dostępnych.
  • Dodano obsługę nowej wersji deklaracji elektronicznej NIP-7(5).
  • Poprawiono obsługę pól 323 oraz 324 (Składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne podatnika i małżonka) w deklaracji PIT-36(26).
  • Dodano określenie kontekstu (pozycja lub nagłówek) dla użytego konta, kwoty, bądź kursu, w opisie definicji pozycji schematu dekretacji.
  • Na liście schematów dekretacji, w oknie ustawiania kolejności wykonania schematu, zmieniono skróty klawiszowe do określania kolejności. Poprawiono również obsługę fokusa, który ustawiał się poza oknem do określania kolejności.
  • Połączono w jedną, trzy osobne konfiguracje: "Parametry schematów dekretacji", "Parametry dekretacji dokumentów" oraz "Sposób dekretacji wynagrodzeń".
  • Poprawiono dekretację automatyczną zapisów VAT zakupu wg schematu, w którym określono dekretację do kolumny związanej z kosztem kwalifikowanym bez podania typu i opisu tego kosztu.
  • Poprawiono odbiór dokumentów on-line, które wystawione były na firmę, natomiast w księgowości pod tą nazwą istniała osoba fizyczna.
  • W schemacie dekretacji, w definicji wyjątku bądź warunku wyboru dodano możliwość przesuwania góra/dół oraz powielania argumentów składających się na tę definicję.
  • W schematach dekretacji dokumentów finansowych, dla definicji warunków wyboru i wyjątków, dla argumentu "typ dokumentu powiązanego" dodano wartość "brak".
  • W schematach dekretacji raportu kasowego oraz wyciągu bankowego, w definicji pozycji operacji, ujednolicono listy atrybutów ze schematem operacji kasowej oraz operacji bankowej.
  • Zmieniono mechanizm wczytywania dokumentów z pliku EPP do dekretacji - każdy dokument wczytywany jest osobno a nie wszystkie naraz.
  • Zmieniono wzorcowy schemat dekretacji zapisu ewidencji VAT zakupu - rozszerzono go o ujęcie wydatku kosztowego.
  • Zrezygnowano z wyświetlania okna z podsumowaniem wycofania dekretacji, jeżeli operacja ta powiodła się dla zaznaczonych dokumentów.
  • Dodano możliwość filtrowania jak również definiowania warunków i wyjątków wg wskazanego podmiotu w schemacie dekretacji dokumentu kasowego.
  • Dodano obsługę nowej wersji schemy pliku JPK_FA - w imporcie dokumentów z JPK_FA/JPK_VAT oraz w e-Kontroli.
  • Dodano obsługę wartości związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi w obrazach księgowych list płac i rachunków do umów zleceń.
  • Poprawiono pobieranie danych adresowych kontrahentów podczas odczytu pliku EPP.
  • Poprawiono problem z odbiorem dokumentów on-line w przypadku pojawienia się komunikatu o próbie przekształcenia firmy będącej ZUS, Funduszem czy Organem podatkowym na osobę fizyczną.
  • Poprawiono tworzenie obrazów księgowych dokumentów zbiorczych sprzedaży VAT.
  • Poprawiono w komunikacji off-line XML generowanie pliku wymiany dla bardzo dużej ilości dokumentów.
  • Poprawiono weryfikację statusu VAT podatników z poziomu pliku JPK_VAT otwartego do edycji.
  • Poprawiono wyliczanie różnic kursowych dla dużej liczby rozliczeń rozrachunków lub środków pieniężnych.
  • Poprawiono wyznaczanie unikalnych nazw schematów dekretacji dodawanych na podstawie schematów wzorcowych.
  • W dokumencie do dekretacji raportu dobowego poprawiono wyświetlanie pola "Kod" w przypadku gdy na dokumencie źródłowy wartość ta nie była ustawiona.
  • W komunikacji on-line oraz off-line XML poprawiono odbiór pracowników - ich dane są obecnie synchronizowane zgodnie z ustawieniem w parametrach komunikacji.
  • W module Dekretacja dokumentów dodano nowe kolumny: Kategoria dokumentu" oraz "Transakcja handlowa".
  • W module Dekretacji dokumentów poprawiono filtrowanie (F8) wg wartości słowników użytkownika.
  • W nocie księgowej poprawiono obsługę nieaktywnych form płatności.
  • W serwisie Dekretacja dokumentów dodano kolumnę z NIP-em kontrahenta.
  • Zmieniono działanie operacji "Pokaż symulację zapisu" w module Dekretacji dokumentów" - obecnie pokazywana jest symulacja zapisu nawet w przypadku wystąpienia błędu.
  • Poprawiono import z pliku JPK_VAT dokumentów do ewidencji VAT, w przypadku gdy definicje transakcji VAT były zmieniane przez użytkownika.
  • Poprawiono sprawdzanie statusu podatnika z poziomu ewidencji VAT, w przypadku gdy zapis powstał w wyniku dekretacji dokumentu pochodzącego z pliku EPP.
  • Poprawiono tworzenie zapisu skojarzonego VAT tworzonego na podstawie zapisu złożonego.
  • Poprawiono wyliczanie Kosztów eksploatacji pojazdu w zapisie VAT zakupu w przypadku zmiany procentu kosztów wydatku.
  • Poprawiono wyliczanie kwoty kosztu uzyskania przychodu w zapisie VAT zakupu w przypadku ustawienia pełnego odliczenia VAT dla wydatku na pojazd.
  • Poprawiono wyznaczanie miesiąca naliczenia odliczenia na podstawie definicji szablonu VAT z ustawionym parametrem wyznaczania miesiąca na podstawie transakcji VAT.
  • W zapisie ewidencji VAT sprzedaży zablokowano działanie skrótu klawiszowego (CTRL+SHIFT+U) wywołującego podział na stawki VAT dotyczący wydatków na pojazd.
  • Poprawiono aktualizację danych adresowych klienta, która dokonywana była z poziomu zapisu KPiR.
  • Poprawiono tworzenie zapisu skojarzonego na podstawie szablonu VAT z poziomu wydatku KPiR dotyczącego pojazdów.
  • Poprawiono wprowadzanie do KPiR wydatków związanych z pojazdem - w niektórych sytuacjach pojawiał się komunikat "Kwota powinna być większa od 2".
  • W zapisach KPiR typu Wydatek pole Opis kosztu kwalifikowanego jest określane jako wymagane w przypadku podania typu tego kosztu.
  • W schematach dekretacji operacji kasowych i operacji bankowych uzupełniono wartości dla filtra "Typ dokumentu powiązanego".
  • Na liście amortyzacji jednostkowych możliwych do podłączenia w amortyzacji zbiorczej dodano filtry (m.in. KŚT 2016) oraz możliwość wskazywania pojedynczych amortyzacji.
  • Poprawiono dla środków zlikwidowanych wyznaczanie wartości pozostałej środka trwałego.
  • Poprawiono w dokumencie modernizacji środka trwałego przepisywanie wartości dokumentu do pola kosztów uzyskania przychodu.
  • W module środków trwałych oraz w operacjach zbiorczych Biura nexo usunięty został Kreator przejścia na KŚT 2016.
  • Do raportu Podliczenie finansów dodano filtr "Okres".
  • Dodano kolumny Symbol oraz Typ w oknie rozpoznawania klientów w bankowości on-line.
  • Dodano możliwość zbiorczego wydruku dyspozycji bankowych.
  • Dodano wymagalność Konta InsERT w usługach bankowości on-line.
  • Dodano wzorce wydruków operacji kasowych, umożliwiające wydruk 2 dokumentów na jednej stronie.
  • Na dyspozycjach bankowych dodano informację o typie podmiotu, dla którego są wystawiane.
  • Na operacjach bankowych dodano informację o typie podmiotu, dla którego są wystawiane.
  • Na operacjach kasowych dodano informację o typie podmiotu, dla którego są wystawiane.
  • Na rozrachunkach dodano informację o typie podmiotu, dla którego powstały.
  • Poprawiono błąd występujący przy próbie automatycznego pobrania kursów walut przy odebranym uprawnieniu do dodawania tabeli kursów.
  • Poprawiono działanie filtra "Przeterminowane" w raporcie Rozrachunki na dany dzień.
  • Poprawiono działanie filtra "Rodzaj wezwania" przy zbiorczym wystawianiu Wezwań do zapłaty.
  • Poprawiono okno dodawania rachunku bankowego przy wczytywaniu historii operacji z pliku csv.
  • Poprawiono sposób zapisywania programu źródłowego rozrachunku w przypadku pracy w multiprogramie.
  • Poprawiono wczytywanie plików mt-940 w przypadku gdy identyfikatory sekcji w pliku są podzielone na linie.
  • Poprawiono wyświetlanie listy kursów walut w oknie rozliczania rozrachunków przez skojarzenie.
  • Przy rozliczaniu operacji oraz dyspozycji bankowych dodano podpowiadanie numeru rachunku na podstawie waluty rozrachunku.
  • Uporządkowano działanie autotekstów wiadomości e-mail i sms w rozrachunkach, scenariuszach i dokumentach windykacyjnych.
  • W kalkulatorze zamykania sesji kasowej dodano nominał 500.
  • W widokach i raportach rozrachunkowych dodano kolumnę "Dokument pochodny", która wskazuje numer faktury detalicznej wystawionej do paragonu.