Opis zmian (30.0.0)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 30.0.0 - 02/04/2020

  • Do raportu Przeciętne zatrudnienie w okresie dodano dedykowany wydruk.
  • Dodano możliwość generowania zaświadczenia ZUS Z-3a.
  • Dodano możliwość generowania zaświadczenia ZUS ZAS-12.
  • Dodano możliwość wydruku zbiorczego zestawienia list płac z selekcją według zaznaczonych wynagrodzeń.
  • Dodano funkcję zbiorczego dodawania absencji urlopowych - w tym absencji Przestojowej.
  • Dodano obsługę nowego typu absencji Przestój.
  • W umowach dodano funkcję zbiorczej zmiany wymiaru zatrudnienia.
  • W Definicjach list płac dodano możliwość przesunięcia daty naliczenia wypłat w wypadku dnia wolnego lub świątecznego.
  • W Przekroczeniu limitu składek dodano rozbicie wartości przekroczeń na poszczególne składki w poszczególnych miesiącach.
  • Przy próbie dodania załącznika wiadomości do serwisu chmurowego dodano sprawdzanie, czy taki plik już istnieje na serwerze chmurowym.
  • W wiadomości pocztowej oraz w szablonach wiadomości dodano możliwość aby załączniki z serwisów chmurowych były dodawane jako standardowe załączniki.
  • Dla Instytucji dodano możliwość określenia domyślnego rodzaju wpłaty, wypłaty oraz dyspozycji bankowych.
  • Do operacji zbiorczych na klientach dodano możliwości przypisania domyślnego rodzaju dla wpłaty, wypłaty oraz dyspozycji bankowej.
  • W kartotece Klientów dodano możliwość ustawiania aktywności rachunków bankowych.
  • W związku z wprowadzeniem oznaczeń asortymentów i dokumentów do JPK_V7M/7K, dodano nową wersję 1.06 pliku wymiany EDI++. Przesyłanie danych związanych z plikami JPK wymaga posiadania aktywnego abonamentu.
  • Dodano możliwość wydruku wniosku o urlop bezpłatny z poziomu wpisanej już absencji.
  • Dodano nowy wzór treści wydruku - rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
  • Poprawiono przenoszenie adresów przy wczytywaniu pracowników z plików KEDU.
  • Przy wczytywaniu zwolnień lekarskich wykraczających poza okres zatrudnienia dodano akcje naprawcze umożliwiające zmianę dat zwolnienia.
  • Rozwiązano problem zamykania się programu w przypadku zmiany ustawień filtra kategorii płacowych w module umów.
  • W treściach dokumentów dodano autotekst zwracający liczbę godzin roboczych absencji.
  • W zaświadczeniu ZUS Z-3 rozwiązano problem błędnego przenoszenia numeru zwolnienia.
  • Zmieniono kolejność imienia i nazwiska pracownika w nazwach plików generowanych z wydruków.
  • Zmodyfikowano działanie kreatora przystąpienia firmy do PPK na podstawie zgłoszeń użytkowników - więcej drobnych zmian.
  • Wprowadzono obsługę kodu choroby C przy wczytywaniu e-ZLA.
  • W informatorze pracownika dodano kolumnę Numer rachunku na zakładce Wynagrodzenia.
  • W definicjach wartości składników przy wczytywaniu wartości z arkusza poprawiono wczytywanie wartości niecałkowitych przy różnych ustawieniach regionalnych.
  • W składnikach płacowych dodano znacznik uwzględniania danego składnika przy obliczaniu wynagrodzenia przestojowego.
  • Rozwiązano problem błędnego liczenia nadgodzin 100% w symulatorze wynagrodzeń.
  • Rozwiązano problem błędnego obliczania ochrony wynagrodzeń przy potrąceniach komorniczych u osób zwolnionych z podatku.
  • Rozwiązano problem z wyliczaniem wynagrodzeń w przypadku pracy w danym miesiącu wyłącznie w godzinach nadliczbowych.
  • Udoskonalono sposób obliczenia wynagrodzeń - w wypadku zmiany wartości składnika w trakcie miesiąca zastosowano kalendarz normatywny do obliczeń zamiast kalendarza pracownika.
  • W wiadomości pocztowej oraz wiadomości SMS dodano ostrzeżenie wyświetlane w sytuacji, gdy klient, do którego jest wysyłana wiadomość, nie ma ważnej zgody na otrzymywanie informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  • Zaktualizowano słownik gmin i powiatów do wartości obowiązujących od 1 stycznia 2020 r.
  • Na karcie klienta poprawiono przepisywanie adresu przy zmianie widoku (F2). Problem występował, gdy wpisany kod pocztowy był bez znaku "-".
  • Wprowadzono blokadę przed usunięciem użytkownika, który jest przypisany jako domyślny zastępca innego użytkownika.
  • Dla kont pocztowych Gmail oraz G Suite dodano możliwość autoryzacji za pomocą standardu OAuth 2.0.
  • Dodano uprawnienia do szablonów wiadomości pocztowych. Dodawanie, Poprawianie, Usuwanie.
  • Podczas tworzenia wiadomości umożliwiono otwieranie dodanych do wiadomości hiperłączy (adresy stron, adresy e-mail). Wywołujemy za pomocą klawisza Ctrl+lewy przycisk myszy lub operacją otwórz odnośnik wywoływaną z menu kontekstowego.
  • Usprawniono proces pobierania konfiguracji kont pocztowych podczas dodawania nowych kont. Problem głównie dotyczył mniej znanych serwerów pocztowych oraz kont opartych o usługę G Suite.
  • W wiadomości pocztowej, w źródle wiadomości dodano formatowanie oraz kolorowanie składni. Działają również skróty takie jak: (Ctrl+F) - wyszukiwanie, (Ctrl+Shift+F) - wyszukiwanie i zamiana, (Ctrl+Shift+R) - wyszukiwanie i zamiana wszystkich wystąpień.
  • Dla wiadomości pocztowej naprawiono błąd, który powodował zamknięcie programu podczas próby kliknięcia w link (np. adres www) zawierający na końcu znak spacji.
  • W wiadomości pocztowej oraz wiadomości SMS, a także w ich szablonach poprawiono błędną nazwę autotekstu 'podstawowy email telefonu użytkownika' na 'podstawowy email użytkownika'. Autotekst znajduje się w węźle Użytkownik.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zalogowanie się do e-Archiwizacji w programie serwisowym na serwerowych wersjach systemu Windows.
  • Poprawiono sumowanie na ostatniej stronie wydruku listy (grida) w przypadku wyłączenia grupowania na liście.
  • Dodano nazwę do symbolu oddziału w kontekście programu (górna belka).
  • Komunikaty o błędach formatowania warunkowego zostały rozbudowane o szczegóły zaistniałego problemu.
  • Naprawiono problem przejawiający się niepełnymi wynikami wyszukiwania w konfiguracji programu.
  • Podgląd dokumentów w osobnym oknie (funkcja dostępna w Laboratorium).
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający wpisanie wielkiej litery Ć na pozycjach niektórych dokumentów.
  • Poprawiono dostępność operacji (Pokaż, Drukuj) w Raportach.
  • Poprawiono obsługę polskich liter przy tworzeniu formatowania warunkowego na listach.
  • Poprawiono stabilność kopiowania/zapisywania list dokumentów (grid serwisowy) do formatu Microsoft Excel.
  • Rozbudowano mechanizm zamazywania ekranów przy przesyłaniu sugestii i błędów z programu.
  • Na wydruku UPO (Urzędowego Poświadczenia Odbioru) deklaracji elektronicznej umieszczono nazwę podmiotu, rodzaj i okres deklaracji którego dotyczy to poświadczenie.
  • Poprawiono na PIT-37(26) wykazywanie wartości łącznej kwoty zwrotu podatku (pole 130) w przypadku wystąpienia nadpłaty podatku w trakcie roku.
  • Poprawiono komunikat mówiący o blokadzie zmiany statusu księgowego dokumentu z powodu wyłączonej obsługi księgowej.
  • Poprawiono sortowanie Dyspozycji bankowych wg kwot.
  • Do przeprowadzenia konwersji bazy danych Subiekta wprowadzono wymagalność, aby baza źródłowa była w wersji co najmniej 13.0.0 lub nowszej.