Opis zmian (58.0.0)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 58.0.0 - 11/12/2025
-
Staże pracy - po zmianie Kodeksu pracyDodano obsługę w zakresie wliczania nowych okresów do stażu pracy na podstawie najnowszych zmian w Kodeksie pracy.
-
Nowa karta przychodówDodano nowy wzór karty przychodów pracownika lepiej przystosowany do weryfikacji PIT-11.
-
UPP do deklaracji ZUSDodano wydruk Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia przy wysyłce deklaracji ZUS DRA do ZUS.
- We wzorcach wydruków dodano parametr umożliwiający ustawienie jakości drukowanych obrazów.
- Poprawiono wypełniania pola z datą wyrejestrowania z ubezpieczeń w deklaracji ZUS ZWUA, które w pewnych przypadkach było wypełniane dniem zakończenia umowy.
- Dodano zmiany w kodach tytułów ubezpieczeń zgodnie ze zmianami w rozporządzeniu Ministra RPiPS.
-
Aktualizacje deklaracji skarbowychZaktualizowano formularze oraz wysyłkę elektroniczną deklaracji. Zmiany uwzględniono w NIP-7, ZAP-3, IFT-1/IFT-1R, PIT-8C oraz CIT-8 wraz z załącznikami.
- Dodano obsługę formularza nowej wersji deklaracji IFT-1/IFT-1R (18) wraz z wysyłką elektroniczną, która ma zastosowanie do rozliczeń za 2025 rok.
- Wprowadzono obsługę oraz wydruk nowych wersji formularzy deklaracji NIP-7(7) i ZAP-3(7).
- Dodano obsługę formularza nowej wersji deklaracji PIT-8C(13) oraz PIT-8CZ (13) wraz z wysyłką elektroniczną, która ma zastosowanie do rozliczeń za 2025 rok.
- Dodano zabezpieczenie podczas wysyłki elektronicznej deklaracji zbiorczej PIT-11Z, jeżeli deklaracje wchodzące w jej skład zostały już wysłane.
- Poprawiono przepisywanie numeru telefonu dla zaznaczonej opcji "Wyślij SMS" podczas operacji "Drukuj" wywołanej zbiorczo na deklaracji PIT-11.
- Poprawiono problem, który w pewnych przypadkach objawiał się zniknięciem przycisku do zamykania zakładki.
- Naprawiono tworzenie klienta na podstawie szablonu z nieuzupełnionymi danymi encji typu Adres. Błąd powodował automatyczne dodawanie pustego adresu głównego, co mogło prowadzić do błędów w kodzie (np. przy próbie dodania kolejnego adresu głównego).
- Ulepszono algorytm ustalania warunku przekroczenia płacy minimalnej potrzebny przy naliczaniu składek na FP na przełomie roku.
- Dodano możliwość podania osoby upoważnionej do wystawienia informacji IMIR.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający w niektórych przypadkach wysyłkę wiadomości e-mail do użytkownika typu inny.
- W PIT-11 dla osób oddelegowanych do pracy za granicą i z przychodami opodatkowanymi za granicą dochód w kolumnie "e" będzie pomniejszany o 30% diety wirtualnej i koszty pracownicze.
- Poprawiono sposób wyliczania pola 18 w zaliczce miesięcznej od wypłat PIT, w którym nie wykazywano wartości z wypłaty dla osób, od których podatek nie został pobrany w przypadku, gdy kwota podatku była mniejsza od ulgi podatkowej.
- Informacje diagnostyczne zostały rozszerzone o status rejestracji bazy danych.
- Po edycji uprawnień użytkownika dodano informację o tym, że nowe zmiany zaczną obowiązywać dopiero po ponownym zalogowaniu użytkownika do systemu.
- Poprawiono nadpisywanie pliku z danymi diagnostycznymi.
- Zaktualizowano słownik gmin i powiatów do wartości obowiązujących od 1 stycznia 2026 r.
- W module delegacji dodano kolumnę z Opisem.
- Zmieniono sposób prezentacji ikony statusu "Wykonane" wpisów w Dzienniku synchronizacji do Portalu HR.
- Poprawiono błąd skutkujący usunięciem pracy zdalnej w dniu, w którym dany pracownik miał wpisaną pracę zdalną w Gratyfikancie a dodatkowo praca zdalna została też wpisana w Portalu HR.
- Poprawiono błąd, który w przypadku braku Internetu powodował zablokowanie dostępu do modułów Portalu HR oraz brak zapamiętywania zmian, które powinny zostać wysłane do Portalu HR.
- Dodano nowy status "Ostrzeżenie" dla wpisów w Dzienniku synchronizacji z Portalem HR. Status występuje, gdy nie wszystkie zmiany udało się wprowadzić, a to co zostało pominięte nie powinno blokować dalszej synchronizacji.
- Poprawiono problem, który w pewnych rzadkich sytuacjach mógł się objawiać błędem w momencie sprawdzania uprawnień użytkownika.
- Poprawiono błąd wysyłania błędnych dat obowiązywania stanowiska zatrudnienia pracownika w umowie cywilnoprawnej, który występował przy istniejących dwóch równoległych obowiązujących umowach dla tego pracownika.
- Poprawiono błąd, który w szczególnych przypadkach mógł powodować nieprawidłowe synchronizowanie umów i historii stanowisk do Portalu HR.
- Konto InsERT:
- Wprowadzono automatyczne odłączanie Konta InsERT po zmianie licencji za pomocą kodów serwisowych.
- W oknie rejestracji klienta biura rachunkowego zamieniono nazwę "Moje konto" na "Konto InsERT".
- Poprawiono podłączanie Konta InsERT w przypadku, gdy użytkownik nie był administratorem w firmie.
- Na podmiocie z wcześniej podłączonym Kontem InsERT dodano automatyczne odświeżanie danych licencyjnych po połączeniu podmiotu z firmą z Konta InsERT.
- Poprawiono wiązanie klienta biura rachunkowego z firmą w Koncie InsERT. Wiązanie to następuje automatycznie przy zgodnych NIP-ach.



