Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.85)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.85 HF2 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.85 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.85 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.85 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.85, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.85

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.85 Gratyfikanta GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • W związku ze zmianą stanowiska ZUS w traktowaniu urlopu siły wyższej, jako nieobecności usprawiedliwionej, poprawiono uzupełnianie wynagrodzenia do obliczania podstawy zasiłku.
  • Dodano wersję HTML formularza ZUS Z-3. Umożliwia ona wprowadzanie i edycję danych w sposób analogiczny do oryginalnego formularza, zapewniając większą wygodę, przejrzystość oraz łatwość wypełniania.
  • Dodano wersję HTML formularza PIT-11. Umożliwia ona wprowadzanie i edycję danych w sposób analogiczny do oryginalnego formularza, zapewniając większą wygodę, przejrzystość oraz łatwość wypełniania.
  • Dodano składnik płacowy o osobnym typie - składka na związki zawodowe. Pojawia się w wypłacie, jako potrącenie od netto i trafia do pola 123 w PIT-11.
  • Umożliwiono zbiorcze drukowanie raportu RMUA.
  • Uwzględniono kwotę pomniejszenia podstawy składek ZUS w przypadku kierowców w deklaracji ZUS-Z-3.
  • Usunięto błąd występujący przy naliczaniu wypłaty po ustaniu stosunku pracy.
  • Poprawiono ucinanie danych związanych z urlopem bezpłatnym w wydruku ERP-7.
  • Wyłączono wykazywanie absencji chorobowej z kodem 151 w Karcie zasiłkowej.
  • Naprawiono działanie filtra w zestawieniu "Statystyka rachunków" w przypadku wybrania opcji "zlecono przez dział".
  • Poprawiono wyliczanie składek ZUS od części opodatkowanej dla umów cywilnoprawnych, jeśli pracownik korzysta z ulg w podatku PIT oraz ma opłacaną składkę na PPK.
  • Zmieniono sposób wyliczania kwot cząstkowych za okresy zatrudnienia po zmianie wymiaru lub wysokości kwoty zatrudnienia w trakcie miesiąca.
  • Poprawiono przypadek naliczania pełnego podwójnego wynagrodzenia przy dwóch, postępujących po sobie umowach, w jednym miesiącu.
  • Poprawiono wykazywanie dni pracy zdalnej w zestawieniu "Statystyka czasu pracy"
  • Poprawiono dublowanie się podstawy do chorobowego w deklaracji Z-3 w przypadku dwóch umów w miesiącu.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna