Opis zmian (47.0.1)
Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.
Wersja 47.0.1 - 06/11/2023
- Poprawiono błąd OutOfMemoryException, który mógł wystąpić przy edycji działania, jeśli istniało wiele powiązań pomiędzy zapisanymi działaniami.
- Dla kont pocztowych Gmail oraz exchange naprawiono błąd, który powodował problemy w synchronizacji jeśli był używany folder "Sent" zamiast domyślnego folderu danej skrzynki pocztowej.
- Poprawiono błąd, który powodował problemy z treścią wiadomości, jeśli wysłano kilka wiadomości w dokładnie tym samym czasie.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał dołączenie do wiadomości, jako załączniki plików z biblioteki załączników.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał przenoszenie wiadomości za pomocą operacji "Przenieś do" oraz kopiowanie wiadomości pomiędzy folderami w ramach jednego konta pocztowego.
- Poprawiono drukowanie naklejek dla wybranych pozycji dokumentu. Jeśli użytkownik wybrał część pozycji, widział je w podglądzie wydruku, ale fizyczny wydruk na drukarce zawierał wszystkie pozycje dokumentu.
- Poprawiono działanie uprawnienia "Dostęp do klientów innych opiekunów" tak, aby przy jego braku możliwe było zapisanie dokumentu realizującego inny dokument (np. faktura do zamówienia).
Wersja 47.0.0 - 19/10/2023
- W automatyzacji, dodano możliwość budowania automatów na podstawie Klienta.
- [PRO] Menu sferyczne (w Laboratorium): • Umożliwienie wstawienia własnej operacji we wskazane miejsce w menu formatki lub serwisu. • Własne operacje doklejane są na końcu menu, nie można wstawić ich pomiędzy istniejące elementy. Operację można wstawić do istniejącego podmenu wskazując w pluginie nazwę odpowiedniego podmenu. • Dodano przykłady własnych operacji w menu do SDK dla Subiekta oraz Gratyfikanta. • Dodano interfejs IOknoParametrowOperacji umożliwiający wyświetlenie okna z listą parametrów dostępnych do ustawienia przez użytkownika. Obsługujemy 4 rodzajów parametrów: tekst (kontrolka z możliwością wpisania dowolnego tekstu), kwota (kontrolka z możliwością wpisania kwoty), liczba całkowita (kontrolka liczbowa), pole logiczne prawda/fałsz (kontrolka typu checkbox). • Dodano interfejs IOknoDialogowe umożliwiający wyświetlenie komunikatu lub zadanie pytania. • Dodano interfejs IOknoOperacjiZbiorczej umożliwiający wyświetlenie okna operacji zbiorczej.
- [PRO] Pola własne na pozycjach dokumentu (w Laboratorium): • W konfiguracji pól własnych dodano możliwość dodawania pól własnych do pozycji dokumentu, partii oraz konfiguracji dokumentu (typu dokumentu). • W Subiekcie pola własne na pozycjach dodano dla wszystkich typów dokumentów sprzedaży, zakupu, zamówień, faktur wewnętrznych, przyjęciach oraz wydaniach magazynowych, zamówień do dostawcy oraz dokumentach produkcyjnych. • W Gestorze pola własne na pozycjach dodano dla ofert, działań, zleceń serwisowych oraz umów z klientami. • Umożliwiono dodanie kolumny dla pozycji na dokumencie w celu wyświetlenia oraz edycji pola własnego pozycji dokumentu. • Dodano możliwość określenia dla jakich typów dokumentu ma być widoczne pole własne na pozycji dokumentu. • Umożliwiono dodanie kolumny dla partii pozycji dokumentu w celu wyświetlenia oraz edycji pola własnego partii. • W Rewizorze oraz Rachmistrzu w obrazie księgowym, na pozycjach dokumentu dodano obsługę pól własnych użytych na dokumentach źródłowych. • W Rewizorze oraz Rachmistrzu w schematach dekretacji, dodano obsługę pól własnych użytych na pozycjach dokumentów źródłowych. • Umożliwiono przepisywanie wartości identycznych pól własnych na pozycjach podczas realizacji między dokumentami (dostępne po włączeniu w Laboratorium opcji "Własne typy dokumentów" oraz włączeniu przepisywania tych wartości dla wskazanych realizacji).
- Dodano nową kolumnę w serwisie asortymentu prezentującą domyślne zdjęcie towaru.
- Dodano nowy moduł do zarządzania zdjęciami obiektów. Umożliwia on przejrzenie wszystkich zdjęć umieszczonych w galerii, porządkowanie galerii z usuwaniem duplikatów, utworzenie miniatur potrzebnych do prezentacji zdjęć w kolumnie w serwisie asortymentu.
- W parametrach księgowych klienta dodano możliwość określenia opisów (kategoria, etykiety, transakcje VAT, itp.), które będą przenoszone na obraz księgowy dodawanego dokumentu. Pozwoli to na opisywanie dokumentów w zależności od klienta na dokumencie, a co za tym idzie na możliwość zaksięgowania dokumentu w sposób charakterystyczny dla dokumentów z tym klientem.
- W oknie drukowania naklejek do dokumentu dodano możliwość wyboru pozycji/partii, które mają zostać wydrukowane.
- [PRO] Własne typy dokumentów (w Laboratorium): • Możliwość utworzenia nowego typu dokumentu na podstawie istniejącego w nexo typu dokumentu. • Tworzenie i realizowanie dokumentów na podstawie własnej konfiguracji typu dokumentu. • Uwzględnienie w serwisach, filtrach, menu, dokumentach, mapie powiązań oraz kolumnach nowych typów dokumentów. • Korzystanie z własnych mnemoników dla nowoutworzonych typów dokumentów. • Możliwość blokowania realizacji między wybranymi dokumentami z uwzględnieniem nowo dodanych typów dokumentów. • Możliwość włączenia przepisywania wartości takich samych pól własnych podczas realizacji między dokumentami. • Możliwość włączenia przepisywania wartości takich samych pól własnych na pozycjach dokumentów podczas realizacji między dokumentami (dostępne po włączeniu w Laboratorium opcji "Pola własne na pozycjach"). • Ograniczenie widoczności danych dla Asortymentów, Podmiotów, Magazynów oraz Oddziałów dla typu dokumentu (dostępne po włączeniu w Laboratorium opcji "Profilowanie danych"). Dodano także możliwość kopiowania i wklejania ograniczeń widoczności. • Wybranie własnego domyślnego wzorca wydruku dla typu dokumentu. • Wybór uprawnień, które mają się powielić z bazowego typu dokumentu, na podstawie którego tworzony jest własny typ dokumentu. Uprawnienie odpowiedzialne za dodawanie własnego typu dokumentu, odpowiada też za pokazywanie w menu Dodaj oraz Realizuj nazw nowych typów dokumentów. • Uwzględnienie własnych typów dokumentów w czynności tworzenia nowego dokumentu w module Automatyzacja. • Możliwość ustawienia, na których typach dokumentów ma być widoczne pole własne dokumentu. • Możliwość ustawienia, na których typach dokumentów ma być widoczne pole własne pozycji dokumentu (dostępne po włączeniu w Laboratorium opcji "Pola własne na pozycjach"). • Możliwość wybrania własnego typu dokumentu podczas realizacji zamówienia wysyłkowego w Sello NX. • Utworzenie warunku opierającego się na własnym typie dokumentu w schemacie dekretacji w Rachmistrzu oraz Rewizorze. • Uwzględnienie własnych typów dokumentu w POS - interfejs dotykowy. • W sferze zdarzeniowej dodano możliwość reakcji na zdarzenia konkretnych typów dokumentów (dostępne po włączeniu w Laboratorium opcji "Sfera zdarzeniowa".
- [PRO] Klasyfikatory są dostępne dla wszystkich produktów z linii nexo PRO. Nie jest już wymagana licencja Subiekta nexo PRO lub Gestora nexo PRO.
- Nowy moduł Zgłoszenia klientów (w Laboratorium). Oszczędzaj czas na obsłudze klientów. Wystaw internetowy formularz kontaktowy dla swoich klientów. Twoi klienci zyskają łatwy i nowoczesny sposób zgłaszania swoich spraw o każdej porze dnia i nocy, dodatkowo otrzymają informacje o statusie zgłoszenia. Prowadź komunikację z klientami bezpośrednio z nexo. • Formularz kontaktowy, dzięki któremu klienci mogą wysyłać swoje zgłoszenia do firmy. • Możliwość komunikacji pomiędzy klientem a pracownikiem w nexo. • Możliwość kończenia zgłoszenia zarówno przez klienta jak i pracownika w nexo. • Automatyczne zmiany statusów. • Obsługiwane powiadomienia Push, nexo pobiera automatycznie zgłoszenia od razu po wysłaniu formularza przez klienta. • Moduł w nexo ewidencjonujący zgłoszenia klientów. • Automatyczne wiadomości e-mail o przyjęciu nowego zgłoszenia oraz aktualizacji zgłoszenia.
- Przebudowaliśmy i zoptymalizowaliśmy sposób pokazywania powiadomień, dostosowując go do większej ich liczby.
- Dodano widoczność toolbara z komentarzami, przy przełączeniu się na widok informatora w kliencie oraz asortymencie [W laboratorium].
- Dodano informację o tym, które funkcje wymagają połączenia z Internetem oraz które funkcje internetowe wymagają podłączonego Konta InsERT.
- Dodano tworzenie powiązania między wiadomością SMS, a wiadomością e-mail, jeśli w module Wiadomości SMS, korzystamy z operacji "Wyślij e-mail do klienta".
- Na karcie działania zmieniono pole krótki opis, aby jego rozmiar był zwiększany przy dodawaniu nowej linii.
- W dynamicznych zestawach klientów, w filtrze branża, dodano możliwość multiwyboru.
- Na karcie oferty podczas dopisywania kontaktu do opiekuna, dodano możliwość przypisania kontaktu do miejsc użycia.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał anonimizację klienta, jeśli na karcie klienta, w zakładce wydruki, dla jednego z dokumentów była wskazana wysyłka SMS z przypisanym kontaktem klienta.
- Poprawiono wydajność synchronizacji poczty dla bardzo dużych skrzynek pocztowych.
- W module poczta, wprowadzono zmianę, aby kolumna konta adresatów pokazywała wszystkich adresatów wiadomości pocztowej.
- Na karcie procesu ofertowego dodano zakładkę powiązania, która ewidencjonuje wszelkie powiązania procesu ofertowego z innymi obiektami. Dodano również obsługę dokumentów skojarzonych w procesach ofertowych.
- Na wydruku oferty OE Standard, usunięto nadmiarowe odstępy dla sekcji z danymi klienta.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podpisywanie treści umowy z klientem podpisem elektronicznym.
- Na karcie umowy z klientem poprawiono działanie akcji naprawczej "Zapisz numer telefonu klienta".
- W module zlecenia serwisowe, w widoku urządzenia poprawiono odświeżanie listy, po dodaniu działania do urządzenia.
- W automatyzacji dodano obsługę obiektu Asortyment.
- Dodano nowe powiadomienie dla automatyzacji: Błąd podczas uruchomienia automatyzacji. Powiadomienie jest wyświetlane, jeśli nie uda się uruchomić automatyzacji zaraz po zalogowaniu się użytkownika do programu.
- W konfiguracji numeracji dodano operację sprawdzania poprawności numeracji wraz z funkcją naprawy znanych problemów.
- Poprawiono dopasowanie formatki użytkownika do zmiany wysokości okna.
- [PRO] Naprawiono błąd polegający na wydłużeniu czasu logowania do Sfery z powodu problemów z połączeniem z usługami sieciowymi InsERTu.
- [PRO] Naprawiono błąd powodujący wydłużenie uruchamiania Sfery z powodu problemów z łącznością z serwisami webowymi InsERT.
- Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się terminie zakończenia wsparcia dla SQL Server 2014 w 2024 roku.
- Poprawiono działanie operatora następne 0 dni w formatowaniu warunkowym opartym na datach.
- Poprawiono działanie operatorów wcześniejsza lub równa w formatowaniu warunkowym opartym na datach.
- [PRO] Poprawiono konfigurowanie pól własnych rozszerzonych, które w pewnych sytuacjach przy dokonywaniu zmian pól wielu obiektów, mogło zakończyć się niepowodzeniem.
- Poprawiono porównywanie dat w formatowaniu warunkowym.
- Poprawiono problem kopiowania tekstu po przytrzymaniu lewego klawisza myszy w oknie podglądu F9.
- Poprawiono problem, który mógł powodować występowanie deadlock-ów przy pobieraniu danych do serwisu.
- Przystosowano wydruk OE Grafika do drukowania zdjęć w formacie WebP.
- Umożliwiono wiązanie jednego zdjęcia z galerii zdjęć z wieloma asortymentami.
- Usunięto lukę pozwalającą na zmianę uprawnień roli Administrator przy pomocy skrótów klawiaturowych.
- W galerii zdjęć umożliwiliśmy dodawanie plików w formacie WebP.
- W serwisie Asortyment dodano operację zbiorczą dodawania zdjęcia do asortymentu z galerii zdjęć. Zmieniono także działanie istniejącej operacji zbiorczej dodawania zdjęcia z dysku, tak aby nie powodowała duplikowania zdjęć.
- [PRO] W sferze zdarzeniowej poprawiono podwojone zdarzenie wywoływane przy zmianie właściwości typu relacja.
- Wprowadzono nową kontrolkę do zarządzania zdjęciami asortymentu. Umożliwia ona ustalanie kolejności zdjęć.
- Zmieniono działanie usuwania asortymentu. Obecnie zdjęcia powiązane z usuwanym asortymentem nie są usuwane.
- W Kreatorze wdrożeniowym dodano możliwość określenia daty stanu początkowego dla stanowiska kasowego, rachunku bankowego oraz rachunku VAT.
- Usunięto konflikt mnemonika modułu zamówień wysyłkowych Sello uruchamiającego moduł zestawów klientów w Gestorze.
- Poprawiono szybkość wykonywania zbiorczych operacji dla asortymentu
- Wprowadzono dedykowane per typ dokumentu uprawnienia: "Zmiana domyślnego źródła cen na dokumencie [...]".
- W danych Mojej Firmy (jednostka nadrzędna) oraz w danych klientów (sekcja Oddziały na zakładce Handel), na potrzeby KSEF wprowadzono określanie rodzaju powiązań między podmiotami. Możliwe jest ustawienie powiązania typu "Jednostka samorządu terytorialnego" oraz "Inna". W danych klientów dodana została również operacja zbiorcza pozwalająca na określanie rodzaju powiązania.
- W cennikach poprawiono wyliczanie cen liczonych od brutto z uwzględnianiem rabatów tak, aby były wyliczane identycznie jak na dokumentach.