Opis zmian (41.0.1)

Uwaga! Zmiany płatne wyróżnione są czcionką pogrubioną.

Wersja 41.0.1 - 27/06/2022

W tej wersji nie wprowadzono żadnych zmian do programu Gestor nexo.

Wersja 41.0.0 - 22/06/2022

  • Na karcie klienta, w sekcji Lista zgód dodano możliwość zamieszczenia informacji, kto zaakceptował oraz kto wycofał/odrzucił wybraną zgodę.
  • Dla kont pocztowych IMAP dodano możliwość wyłączenia subskrypcji dla folderów podstawowych: Odebrane, Wysłane, Skrzynka nadawcza, Szkice, Kosz, Spam.
  • Na karcie oferty, w polu Termin realizacji dodano możliwość ustawienia nowego terminu: Dni od daty zamówienia.
  • Na ofercie dodano nową kolumnę Przewidywany zysk. Kolumna domyślnie nie jest włączona.
  • W wiadomości pocztowej, w wiadomości SMS oraz ich szablonach, w węźle Zlecenie serwisowe dodano nowy autotekst "status naprawy".
  • Dodano możliwość negacji warunków w tworzonym automacie.
  • W automatach dodano nową czynność, która umożliwia zapis wydruku do biblioteki załączników.
  • W module Automatyzacja dodano nowy widok Powiadomienia, który wyświetla informacje związane ze wszystkimi powiadomieniami do automatów. Możliwe jest usuwanie powiadomień z tego widoku oraz wykonanie automatu związanego z zapisanym powiadomieniem.
  • W automatach, dla czynności tworzących SMS oraz e-mail, w parametrze Adresat dodano opcję "wszyscy użytkownicy".
  • W module Automatyzacja dodano możliwość eksportu oraz importu automatów.
  • W module Automatyzacja dodano dwa nowe filtry: Aktywny, Automat.
  • [PRO] W raportach własnych LINQ dodano możliwość tworzenia kolumny z flagą.
  • [PRO] W raportach własnych SQL dodano możliwość tworzenia kolumny z flagą.
  • Umożliwiono podglądu dokumentu w osobnym oknie.
  • W modułach rozrachunków dodano kolumnę z kwotą VAT nierozliczoną.
  • W definicjach automatyzacji dodano możliwość skorzystania z warunku płatności natychmiastowych oraz przedpłat na dokumentach.
  • W modułach Zlecenia serwisowe oraz Umowy z klientami dodano nową kolumnę Waluta.
  • W ofertach, procesach ofertowych oraz umowach z klientami poprawiono działanie, aby wiadomości e-mail oraz wiadomości SMS były domyślnie kierowane na adres/numer przedstawiciela dopisanego na powyższych dokumentach.
  • W raporcie Lejek sprzedaży naprawiono błąd, który powodował błędne wyświetlanie wartości dla procesów ofertowych z postępem 0%.
  • W raporcie Zainteresowania klientów poprawiono błąd dla operacji Pokaż w module klientów. byli pokazywani wszyscy klienci.
  • Dodano informowanie o uwzględnionym już w działaniu kliencie.
  • Dodano możliwość usunięcia działania do którego jest wystawiony dokument.
  • W raporcie o działaniach dodano nowe kolumny: planowany czas trwania, rzeczywisty czas trwania
  • Na liście działań, wywołanej w dokumentach za pomocą operacji Pokaż listę działań dodano możliwość edycji tematu wyświetlanych działań.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał powiązanie działania z działaniem, jeśli wcześniej to powiązanie zostało usunięte w jednej edycji.
  • Umożliwiono usunięcie grupy szablonów także wtedy, gdy zawiera powiązane z nią szablony działań.
  • Na karcie klienta, w sekcji przedstawiciele dodano możliwość przypisania adresu e-mail oraz numeru telefonu, który nie jest podstawowym kontaktem tej osoby. Przy wyświetlanych kontaktach z listy są widoczne również komentarze dodane do kontaktów.
  • Dodano nowe uprawnienie Klienci - Modyfikacja danych klienta bez opiekuna.
  • Na karcie klienta (FI) wprowadzono zmianę, aby przy próbie wyświetlenia, poprawy danych przedstawiciela, wyświetlał się pełny widok osoby. Wcześniej był wyświetlany uproszczony widok przedstawiciela.
  • Poprawiono błąd, który w niektórych przypadkach uniemożliwiał usunięcie przedstawiciela podczas edycji firmy.
  • Poprawiono działanie uprawnienia Edycja i ustawienie komunikatu tak, aby przy odebranym uprawnieniu były blokowane pola: Wyświetlaj od, Forma komunikatu.
  • W wiadomości pocztowej przy operacjach zmieniających powiązania dodano możliwość zachowania istniejącego powiązania jako dokumentu skojarzonego.
  • Poprawiono synchronizację kont pocztowych. W niektórych szczególnych przypadkach trwała dłużej.
  • Przy zbiorczym zapisywaniu załączników wprowadzono zmianę, aby w łatwy sposób można było zastąpić wszystkie bądź pominąć wszystkie załączniki w przypadku wielu załączników z tą samą nazwą.
  • Umożliwiono użytkownikowi z uprawnieniami Szefa edycję oraz dodawanie reguł wiadomości dla innych użytkowników.
  • W konfiguracji konta pocztowego, w oknie zarządzaj użytkownikami dodano możliwość scrollowania.
  • W oknie wiadomości pocztowej dodano ikonkę do operacji usuwania wiadomości.
  • W szablonach wiadomości dodano autoteksty dotyczące dokumentu: "miesiąc z daty wystawienia" oraz "miesiąc z daty zakończenia dostawy".
  • Wprowadzono zmianę, aby podczas tworzenia odpowiedzi na wiadomość pocztową, której nadawca jest zapisany w kartotece klientów, program automatycznie wiązał wiadomość z klientem.
  • Naprawiono błąd, który powodował brak aktualizacji UidValidity.
  • Poprawiono działanie uprawnienia Biblioteka załączników - uruchom moduł. Dotychczas użytkownik niemający tego uprawnienia mógł zobaczyć listę dodanych załączników do biblioteki załączników, korzystając w wiadomości pocztowej z operacji Dodaj załącznik z biblioteki załączników.
  • Poprawiono rozmiar i wygląd okna nowo dodawanego wpisu do listy nadawców, za pomocą operacji Powiel.
  • W wiadomości pocztowej ustawiono nowy skrót dla wysyłania wiadomości (Ctrl+Shift+Y).
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zmianę scenariusza w procesie ofertowym, w przypadku gdy do procesu było dodane działanie.
  • Naprawiono błąd, który powodował brak przepisywania załączników z biblioteki załączników na dokumenty realizujące, w przypadku jeśli oferta była podpięta pod proces ofertowy i dokument był wystawiany na podstawie procesu ofertowego.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał na ofercie dopisywanie więcej niż jednego kontaktu do opiekuna, który został zmieniony.
  • [PRO] W treści umowy z klientem dodano nowy autotekst, który zwróci numer dokumentu źródłowego.
  • [PRO] W umowach z klientami poprawiono wystawianie dokumentów za pomocą akcji automatycznych. W niektórych przypadkach, przy dużej liczbie umów występowały problemy.
  • Na karcie rezerwacji zasobu dla pola Działanie dodano skrót (F3) dla operacji Pokaż.
  • W module zlecenia serwisowe, rozbudowano filtr powiązanie z dokumentem o opcje związane z dokumentami przesunięć międzymagazynowych.
  • Na karcie zlecenia serwisowego wprowadzono zmianę, aby nie było możliwości dodawania komentarzy, gdy okno zlecenia serwisowego jest w trybie edycji widoczności pól.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał usunięcie pozycji asortymentu ze zlecenia serwisowego, jeśli został dodany na podstawie zaakceptowanej oferty.
  • Naprawiono błąd, który w niektórych przypadkach, uniemożliwiał wystawienie dokumentu ZK na podstawie zlecenia serwisowego.
  • Naprawiono działanie filtra Powiązanie z dokumentem. Był brak możliwości wskazania wybranego numeru dokumentu RW.
  • W module Zlecenia serwisowe naprawiono działanie filtra Urządzenie. Problem był widoczny, gdy wybrano w tym filtrze opcję producent zawiera lub model zawiera.
  • W obrębie jednej czynności tworzącej wiadomości e-mail, SMS oraz powiadomienia nexo dodano możliwość przypisania wielu różnych adresatów.
  • Wprowadzono zmianę, aby w modułach z dokumentami kolumny związane z wydrukami były wypełniane także wtedy, gdy wydruki są realizowane za pomocą automatów.
  • Zmieniono domyślne ustawienie dla nowo dodawanych automatów, aby wykonywały się, gdy wszystkie warunki zostaną spełnione.
  • [PRO] Ułatwiono definiowanie parametrów czynności i warunków Automatów w sferycznych punktach rozszerzeń.
  • Do instalatora nexo dodano instalator .NET Framework 4.7.2.
  • [PRO] Do komunikatu informującego o braku podanej wartości pola własnego dodano nazwę tego pola.
  • [PRO] Do pól własnych zaawansowanych dodano możliwość tworzenia opisów tych pól.
  • Do wbudowanych wzorców wydruków dodano informację o wersji programu, w której wzorzec był ostatnio zmieniany. Informacja ta przechowywana jest w pliku wzorca wydruku. Dzięki temu powielone wzorce także będą posiadać tę informację.
  • Na naklejkach poprawiono nieprawidłowe drukowanie grafik asortymentów, które były obrócone (np. o 90 stopni).
  • Naprawiono błąd, który powodował brak pojawiania się okna z informacją, że załącznik zapisywany już istnieje w bibliotece załączników. Informacji tej brakowało, gdy był zapisywany załącznik z okna Drukuj.
  • [PRO] Poprawiono problem z zapisem raportu SQL, w którym użyto parametru DR.
  • [PRO] W Sferze nexo, która nie używa UI, zniesiono obowiązek istnienia pliku xml.pak w katalogu wynikowym projektu.
  • W szablonie naklejek usunięto odstęp między "opisem z lewej" i "opisem z prawej".
  • [PRO] W Sferze udostępniono okno tworzenia wiadomości SMS.
  • [PRO] Poprawiono raportowanie o postępie uruchamiania Sfery.
  • [PRO] W SDK dodano nowy szablon projektu sferycznego przeznaczony do tworzenia własnych rozszerzeń.
  • [PRO] W SDK dodano szablony projektów sferycznych do Visual Studio 2022.
  • [PRO] W Sferze dodano metodę PobierzKomunikatyBledow, która ułatwia pobieranie informacji o błędach obiektu biznesowego.
  • [PRO] W Sferze dodano metody ułatwiające dostęp do kartotek asortymentów, klientów, dokumentów, dekretów itp. Metody te powinny być widoczne w IntelliSense po dodaniu przestrzeni nazw InsERT.Moria.Sfera.
  • [PRO] W Sferze dodano możliwość określenia własnego warunku filtrującego przed wyświetleniem listy elementów do wyboru.
  • [PRO] W Sferze dodano możliwość podania warunku filtrującego do metody Wszystkie. Dodano także metodę Pierwsza, zwracającą pierwszy element pasujący do warunku.
  • [PRO] W Sferze dodano możliwość włączenia kontekstu aplikacji. Dodano także metody do ustawienia poszczególnych elementów tego kontekstu.
  • [PRO] W Sferze uproszczono wyszukiwanie obiektów.
  • [PRO] W szablonach projektów sferycznych dodano tworzenie instalatora rozwiązania własnego.
  • Do modułów dodano pasek ułatwiający wyszukiwanie, filtrowanie i podgląd elementów znajdujących się na liście.
  • Naprawiono problem, który nie pozwalał na łączenie różnych styli formatowania warunkowego, np. czerwone tło dla przeterminowanych rozrachunków plus pogrubiony tekst dla rozrachunków o znacznej wartości.
  • Poprawiono działanie filtrowania po podanej kolumnie, tak aby włączenie filtrowania od razu wyświetlało okienko wyboru wartości filtra.
  • Poprawiono stabilność list edycyjnych, w których było wykorzystywane grupowanie.
  • Poprawiono stabilność notesu w sytuacji gdy usunięto użytkownika, który miał utworzone notatki.
  • Poprawiono dane teleadresowe urzędów skarbowych: Wrocław - Stare Miasto (kod 0227), Urząd Skarbowy Kraków - Stare Miasto (kod 1212) i Urząd Skarbowy Poznań - Nowe Miasto ( kod 3022).
  • Zaktualizowano dane teleadresowe Urzędów skarbowych.
  • Podczas dodawania nowego wariantu, w czasie edycji modelu usunięto możliwość ustawiania cech w ramach właściwości dodawanego wariantu.
  • Ujednolicono sposób zaokrąglania wartości kosztu składników kompletu tak, aby nie było różnych wartości w cennikach i definicjach kompletu.
  • W edycji dokumentu Subiekta podczas dodawania nowego asortymentu i zmianie jego rodzaju wprowadzono możliwość wczytania danych z szablonu asortymentu. Dodano także operacje przeznaczone do wstawiania każdego rodzaju asortymentu.
  • Podczas powielania asortymentu podłączonego do modelu, poprawiono błąd powodujący dublowanie jego właściwości nadanych w ramach modelu.
  • Poprawiono błąd powodujący brak widoczności numerów LP wariantów w widoku "Modele". Błąd występował w scenariuszu, gdy utworzono model bez wygenerowania wariantów i ręcznie z poziomu edycji danych asortymentów podłączano je do modelu.
  • Poprawiono błąd powodujący przywracanie nazwy wariantu w modelu po zmianie cechy, w przypadku gdy sposób nadawania nazwy był ustawiony na "Nie nadawaj automatycznie".
  • Poprawiono błąd, z powodu którego nie było możliwe usunięcie szablonu asortymentu, który bazował na danych asortymentu.
  • W danych asortymentu rozwiązano problemy związane z możliwym nieprawidłowym działaniem domyślnego symbolu u kontrahenta ("Stosuj symbol asortymentu jako domyślny symbol u kontrahenta" na zakładce "Dostawy").
  • W kosztorysie usług materiałowych poprawiono błędne wyliczenie ceny usługi na podstawie kalkulacji z cen materiałów, dla których użyto zbiorcze jednostki miary.
  • W szablonach wiadomości i wydrukach niefiskalnych dodano autotekst "specyfikacja towarowa dokumentu", który wstawia tabelę asortymentową dokumentu.
  • W edycji wzorca wydruku dokumentów poprawiono błąd uniemożliwiający ustawienia grubości obramowania ramki na zero.
  • W module Wydania, w kolumnie dokument powiązany dodano wyświetlanie informacji o powiązanym zleceniu serwisowym.
  • Podczas wczytywania danych ze schowka poprawiono błędne identyfikowanie asortymentu, który w nazwie miał cudzysłów.
  • [PRO] Do menedżerów dokumentów dodano metody tworzące dokumenty poszczególnych typów (np. UtworzFaktureSprzedazy lub UtworzZamowienieOdKlienta) dzięki czemu teraz nie ma potrzeby pobierania odpowiedniej encji typu Konfiguracja podczas tworzenia dokumentów.
  • [PRO] Do obiektów biznesowych dokumentów dodano własności upraszczające obsługę wielu operacji, m.in. stosowanie promocji, rozbijanie pozycji na partie, ruch magazynowy, indywidualne parametry wydruków itd.
  • [PRO] Dodano nowe metody sferyczne ułatwiające prowadzanie klientów na dokumentach. Dzięki temu nie będzie już konieczności pobierania encji typu Podmiot (np. UstawNabywceWedlugNIP, UstawOdbiorceWedlugSymbolu etc).
  • [PRO] Dodano nowe metody upraszczające sferyczne dodawanie pozycji na dokumentach dzięki czemu przy dodawaniu pozycji nie będzie konieczności pobierania encji typu Asortyment.
  • [PRO] Naprawiono działanie metody Powiel() z interfejsu IObiektPowielalny.
  • Poprawiono odświeżanie historii zarówno na karcie automatu jak i w widoku historia.
  • [PRO] Uproszczono metody obsługujące rozbicie pozycji na dokumentach co pozwala na uniknięcie każdorazowego rzutowania obiektu IRozbiciePozycji na odpowiedni typ (np. RozpocznijRozbicieRozchodowe).
  • Poprawiono błąd zmiany ceny dodatku wynikający z promocji, jaki następował po zmianie magazynu na pozycji, która warunkowała pojawienie się dodatku.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna