Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (56.0.0)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 56.0.0 - 30/06/2025

  • Synchronizacja działań z kalendarzami: Google Calendar, Microsoft Outlook Calendar
     W ramach Laboratorium wprowadzono możliwość synchronizacji działań z kalendarzami Google Calendar oraz Microsoft Outlook Calendar. Obsługiwane scenariusze obejmują:
    - Dodane działanie w Gestorze nexo jest synchronizowane z kalendarzem online.
    - Dodane wydarzenie w kalendarzu online jest synchronizowane z Gestorem nexo.
    - Usunięcie działania w Gestorze nexo powoduje usunięcie wydarzenia w kalendarzu.
    - Usunięcie wydarzenia w kalendarzu online nie powoduje usunięcia działania w Gestorze nexo.
  • Weryfikacja tożsamości w zgłoszeniach klientów
     W zgłoszeniach klientów, historii zgłoszeń dodano weryfikację tożsamości za pomocą jednorazowych kodów wysyłanych na adres e-mail. Umożliwiono również przeglądanie innych zgłoszeń przez klienta, które były dodane z tym samym adresem e-mail.
  • Wykorzystaj Tagi do tworzenia nazw drukowanych obiektów w nexo
     W ramach Laboratorium dla tagów dodano możliwość ich użycia w parametrach wydruku. Dodano pole "Nazwa pliku", które umożliwia ustawienie własnej nazwy z wykorzystaniem tagów dla plików wysyłanych e-mailem, zapisywanych w bibliotece załączników oraz w folderze.
  • Dla zleceniu serwisowym oraz umowie z klientem dodaliśmy uprawnienia do zmiany statusu dokumentu podczas dodawania oraz edycji.
  • Zobacz kto wyświetlił dodany komentarz
     [PRO] W komentarzach dodano operację "Kto zobaczył", która umożliwia wyświetlenie listy użytkowników, którzy widzieli dodany komentarz. Dodano również uprawnienie, które pozwala na odebranie użytkownikowi dostępu do tej operacji.
  • W drzewku kategorii modułu Zgłoszenia klienta dodaliśmy funkcję informowania o nieobsłużonych zgłoszeniach, które mają status "nowe" oraz "czeka na odpowiedź".
  • Usprawniono operację "Pokaż klientów w module", aby działała poprawnie również dla wielu zaznaczonych działań.
  • W automatach dla obiektu działanie, w warunkach "Obiekt uzyskał wartość" oraz "Obiekt posiada wartość", dodano szeroki zakres nowych obsługiwanych pól, takich jak: Kategoria, Lokalizacja, Początek, Pokaż w kalendarzu i wiele innych.
  • W szablonach naklejek do zleceń serwisowych dodano możliwość użycia linku do historii zlecenia online.
  • Usprawnienia w mechanizmie sprawdzania rachunków bankowych w Wykazie podatników VAT
     Wprowadzono usprawnienia w mechanizmie sprawdzania rachunków bankowych w Wykazie podatników VAT:
    • Dodawanie i edycja klienta
       Możliwość sprawdzenia i dopisania rachunków bankowych podczas dodawania i edycji klienta.
    • Automatyczne pobieranie rachunków
       Po pobraniu danych klienta z GUS.
    • Zbiorcze sprawdzanie i dopisywanie rachunków
       Dla wielu klientów.
  • W zgłoszeniach klientów dodano wyświetlanie adresów internetowych jako klikalne linki. Funkcja ta jest dostępna zarówno w module Zgłoszenia klienta, jak i w historii zgłoszenia.
  • W mechanizmie wyszukiwania adresów wprowadzono ulepszenia, które poprawiły kolejność wyników, dostosowując je bardziej precyzyjnie do wpisywanego adresu w wyszukiwarce.
  • [PRO] W modułach Zlecenia serwisowe oraz Umowy z klientami dodano nową kolumnę i filtr, które umożliwią odróżnienie własnych typów dokumentów.
  • [PRO] W sferze nexo udostępniono metody do wystawiania dokumentów na podstawie zlecenia serwisowego.
  • W kreatorach dodawania umowy z klientem oraz zlecenia serwisowego do dokumentu wprowadzono zmianę, aby wyszukiwarka po numerze dokumentu nie była ograniczona tylko do dokumentów z aktualnie uruchomionego programu.
  • W zleceniu serwisowym dla pól: Uwagi, Opis problemu, Wyposażenie dodatkowe, Diagnoza, Uwagi wewnętrzne, Opis końcowy wprowadzono zmianę, aby po naciśnięciu klawisza Enter była dodawana kolejna linia do wpisywania tekstu. Scroll pojawi się dopiero po 20 liniach.
  • Usunięto blokadę zmiany typu użytkownika, umożliwiając zmianę typu nawet wtedy, gdy użytkownik pojawił się na dokumentach.
  • W oknie drukowania dodano informację o powodzeniu lub niepowodzeniu zapisania ustawień wydruku dokumentu dla klienta.
  • Ulepszona konfiguracja uprawnień
     Dzięki poprawionemu interfejsowi użytkownika w konfiguracji uprawnień, można teraz łatwiej sprawdzać i nadawać uprawnienia.
    • Do konfiguracji programu dodano grupę Uprawnienia, która zawiera wszystkie ustawienia związane z konfiguracją uprawnień.
    • W użytkowniku na zakładce z uprawnieniami dodano operację przywracania zgodności ustawień uprawnień z przydzielonymi użytkownikowi rolami.
    • Do listy uprawnień użytkownika dodano kolumnę oraz filtr pozwalający wyszukać nowe uprawnienia dodane podczas aktualizacji nexo do nowszej wersji.
    • Do listy uprawnień użytkownika dodano kolumnę oraz filtr pozwalający wyszukać wyjątki. Wyjątek to ręczne ustawienie (nadanie lub odebranie) uprawnień użytkownikowi, które jest nadrzędne względem ustawień wynikających z ról użytkownika.
    • W słowniku uprawnień zmieniono sposób prezentacji użytkowników oraz ról skojarzonych z danym uprawnieniem. Obecnie na liście widoczni są wszyscy użytkownicy/role, a stan uprawnienia widoczny jest w kolumnie Posiada uprawnienie.
    • Zmieniono sposób filtrowania uprawnień na liście uprawnień w użytkowniku.
    • Na liście uprawnień użytkownika wprowadzono odpowiednie style formatowania dla uprawnień odebranych oraz wyjątków.
    • Przy zbiorczej operacji zaznaczania/odznaczania wielu uprawnień uwzględniono bieżący filtr (F8).
  • W module "Klienci" zoptymalizowano działanie filtra NIP, aby wpisany numer z kreskami zwracał poprawne wyniki.
  • W dialogu wykorzystywanym przy wiązaniu podmiotu z firmą z konta InsERT, dodano dodatkowe informacje dotyczące firm, NIP oraz informacje o posiadanych licencjach.
  • [PRO] Poprawiono wyświetlanie powiadomień w komentarzach. Naprawiono błąd, który powodował, że przy kilku zawołaniach o identycznej treści do jednego obiektu wyświetlane było tylko jedno powiadomienie.
  • Zmieniono sposób przechowywania zgód użytkownika na działanie telemetrii.
  • Dla wysyłanych wiadomości e-mail poprawiono wiązanie z klientem, tak aby wiadomość była wiązana do klienta na podstawie wybranego adresata. Wcześniej wiadomość była zawsze wiązana do głównego klienta na danym dokumencie.
  • W modułach programu wprowadzono mechanizm wyłączający automatycznie grupowanie listy powyżej ustawionego limitu widocznych wierszy. Grupowanie wyników na tak dużych listach znacząco pogarszało wydajność.
  • Rozszerzono konserwację bazy danych uruchamianą z poziomu programu serwisowego. Teraz obejmuje ona również optymalizację danych adresowych klientów, usuwając nieużywane wpisy historycznych adresów.
  • Do danych diagnostycznych dodano indeksy szybkości komunikacji programu z serwerem SQL.
  • W wiadomościach pocztowych naprawiono błąd, który powodował, że adresy stron internetowych zawierające znak "," były ucinane. Ten sam problem dotyczył również znaków ;*!^$"%{}|`().
  • Zoptymalizowano wydajność podczas otwierania procesu ofertowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że uruchomiony podmiot blokował uruchomienie lub aktualizację innego podmiotu korzystającego z plików tej samej wersji programu.
  • Poprawiono ustawianie powiązania z szablonem podczas wypełniania zlecenia serwisowego utworzonego na jego podstawie.
  • [PRO] W sferze nexo uzupełniono dokumentację do ZlecenieSerwisowe.ZakresGenerowanychAutomatyczniePowiadomien.
  • Poprawiono wyświetlanie wiadomości e-mail zakodowanych w base64. Dotychczas polskie znaki były wyświetlane niepoprawnie w takich wiadomościach.
  • Wymieniono kontrolkę wykorzystywaną przy dodawaniu firmy w koncie InsERT oraz rejestracji licencji na WebView2.
  • Poprawiono sortowanie pozycji na dokumencie podczas realizacji wielowariantowej oferty.
  • Naprawiono błąd związany z wysyłaniem dokumentów e-mailem. Teraz, jeśli dokument został wystawiony na podstawie zgłoszenia klienta, wiadomość e-mail będzie prawidłowo powiązana ze zgłoszeniem klienta.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wystawienie dokumentu dla asortymentu z przypisanym szablonem działania zawierającym autotekst <<specyfikacja towarowa dokumentu>> w polu opis.
  • Na karcie zlecenia serwisowego zmieniono kolejność pól model i producent.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było trwale usunąć wiadomości, która nie została dodana na serwerze, gdy zaznaczono opcję "Usuwaj wiadomości tylko lokalnie".
  • Umożliwiono odzyskanie hasła użytkownika na podmiocie z wygasłą licencją czasową, w którym podłączono konto InsERT.
  • Naprawiono błąd, który powodował wyjątek systemowy podczas próby wydruku naklejek zawierających pola własne typu słownik, takie jak rachunki bankowe lub magazyn.
  • [PRO] W sferze dodano metody pozwalające na odczyt i zapis wartości pól własnych standardowych przyjmujące jako parametr nazwę pola własnego.
  • Poprawiono synchronizację POP3, aby wiadomości, które nie mogą się zapisać, nie były uwzględniane w powiadomieniach o nowych wiadomościach.
  • [PRO] Poprawiono błąd, który powodował problemy podczas importowania wzorca wydruku z konfiguracją.
  • Wprowadzono optymalizacje w procedurze zamykania sesji aplikacyjnych istotne szczególnie na podmiotach z dużą liczbą dokumentów Subiekta.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał przenoszenie cen z oferty do zlecenia serwisowego podczas akceptacji oferty.
  • Na karcie klienta, w sekcji "Przedstawiciele", wprowadzono zmianę, dzięki której automatycznie są usuwane białe znaki podczas wklejania adresów e-mail.
  • Poprawiono błąd, który powodował problemy z zapisem klienta, jeśli podczas dodawania firmy, w sekcji przedstawiciele wpisano błędny adres e-mail.
  • W danych diagnostycznych poprawiono algorytm wyliczania liczby zapisów nieznanego pochodzenia.
  • Naprawiono błąd, który powodował wyjątek systemowy oraz zawieszenie programu podczas próby wyświetlenia kosztorysu usługi, gdy była widoczna kolumna "Koszt magazynowy". Problem dotyczył działania, zlecenia serwisowego oraz umowy z klientem.
  • Zaktualizowano, aby oferta była domyślnie wysyłana na adres e-mail przedstawiciela wskazanego w ofercie, jeśli w ustawieniach klienta, w polu 'przesyłaj oferty na e-mail', wybrano opcję (automatycznie).
  • Formatowanie warunkowe:
    • W formatowaniu warunkowym list edycyjnych poprawiono problem niedziałającego w pewnych sytuacjach stylu przekreślonego tekstu.
    • Zmieniono sposób wizualizacji zaznaczonego wiersza na listach edycyjnych tak, aby nie zasłaniał tła ustawionego za pomocą formatowania warunkowego.
    • Rozszerzono dostępne do wyboru style formatowania warunkowego na listach edycyjnych.
    • Naprawiono problem znikających warunków formatowania warunkowego po przełączeniu się na inną zakładkę konfiguracji listy i powrocie do zakładki z formatowaniem.
    • Na listach wyboru (F2) naprawiono wizualizację zaznaczonego wiersza w przypadku, gdy wiersz ten miał ustawione tło za pomocą formatowania warunkowego.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych oparte o kolumnę CheckBox-a. Obecnie formatowany wiersz odświeża się od razu po zmianie stanu zaznaczenia.
    • W konfiguracji list edycyjnych na zakładce Pozostałe zmieniono nazwę linka "Formatowanie warunkowe" na "Formatowanie warunkowe wierszy".
  • [PRO] Własne typy dokumentów:
    • [PRO] Na zakładce Profilowanie w konfiguracji dokumentu dodano nowy parametr "W przypadku braku uprawnień do dodawania dokumentu", który umożliwia wybór zachowania w przypadku braku uprawnienia do dodawania/korygowania dokumentu. Można wybrać wyświetlenie komunikatu lub ukrycie w menu określonego typu dokumentu.
  • Edytor wyrażeń
     [PRO] Rozbudowano edytor wyrażeń dla własnych kolumn, własnych filtrów oraz "wyklikiwalnych" raportów.
    • [PRO] Do edytora wyrażeń dodano nowe funkcje: Filtruj, Sortuj, Nie, Istnieje oraz operatory logiczne i tekstowe (np. Zawiera, ZaczynaSieOd), a także wsparcie dla uproszczonej składni parametrów kontekstowych odnoszących się do kontekstu aplikacji (np. @UzytkownikId, @MagazynId).
    • [PRO] Dodamy możliwość wypisywania po przecinku list np. cechy asortymentu. Dostępna będzie również funkcja ZlaczTeksty, która pozwoli na użycie innego separatora niż przecinek, np. ZlaczTeksty(Cechy.Nazwa, "+"), pod warunkiem posiadania wersji SQL Serwera wyższej lub równej od 2017 RTM (14.0.1000.169)
  • [PRO] Pola własne na pozycjach:
    • Naklejki
       [PRO] Dodano możliwość wykorzystania wartości pól własnych z pozycji i partii na naklejkach.
  • Pozostałe zmiany:
    • [PRO] Wprowadzono możliwość dodawania opisu do zestawów cenowych definiowanych w cennikach.
    • [PRO] Poprawiono błędy podczas podłączania istniejącego cennika dodatkowego, pod cennik główny. Wyeliminowano m.in błędne przeliczanie cen jak i usuwanie zestawów cenowych.
    • Poprawiono szybkość działania listy dokumentów do skojarzenia.
    • W edycji dokumentów, w kontrolkach oddziału, magazynu i stanowiska kasowego wprowadzono wyszukiwanie po symbolu. Dotychczas działało wyłącznie wyszukiwanie po nazwie.
    • W dokumentach poprawiono mechanizm wyszukiwania alfabetycznego po symbolu asortymentu. Dotychczas nie respektował on ustawień ukrywania towaru w magazynie definiowanym w danych towaru (zakładka "Stany").
    • [PRO] Usunięto zbędny komunikat podczas dezaktywacji asortymentu dodanego przed włączeniem śladu rewizyjnego.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna