Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (57.0.3)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 57.0.3 - 20/11/2025

  • Brak zmian dla wybranego programu

Wersja 57.0.2 - 05/11/2025

  • Naprawiono błąd powodujący problemy podczas próby wydruku obiektu, który był wcześniej drukowany. Problem występował w przypadku korzystania z mechanizmu drukowania poprzez plik pośredni PDF.
  • Naprawiono problem wydruku na drukarce igłowej, który pojawił się po aktualizacji do wersji 57.0.0.

Wersja 57.0.1 - 27/10/2025

  • Poprawiono problem, który mógł wystąpić w pewnych sytuacjach przy starcie programu, gdy ostatnio zapamiętaną zakładką był moduł prezentujący baner KSeF.
  • Zabezpieczono kontrolkę prezentującą baner KSeF oraz panel zarządzania KSeF przed wystąpieniem błędu na starych wersjach Windows, na których taka kontrolka nie działa.

Wersja 57.0.0 - 20/10/2025

  • Ważne zmiany techniczne
     Zmodernizowaliśmy fundamenty nexo: zmieniliśmy platformę .NET Framework 4.7.2 na nowoczesny i szybszy .NET 8, a ponadto nasze aplikacje są teraz 64-bitowe.
    Ta zmiana sprawia, że twórcy dodatków do nexo muszą dostosować wszystkie swoje rozwiązania do nowej platformy.
  • Przypisanie dowolnej stawki VAT do asortymentu w ramach procedury OSS
     Umożliwiono przypisywanie do danych asortymentu (także zbiorczo) dowolnej stawki VAT obowiązującej w krajach UE, w ramach stosowania procedury OSS.
  • Przepisywanie asortymentu do działania
     W szablonach działań dodano możliwość ustawienia, aby asortyment z dokumentu, na podstawie którego tworzone jest działanie, był przepisywany. Dotychczas asortyment mógł być przepisywany jedynie do działań tworzonych automatycznie.
  • W kontaktach klienta dodano nowy rodzaj kontaktu: e-Doręczenie. Adres e-Doręczeń będzie można automatycznie pobrać z rejestru CEIDG.
  • W automatyzacji dla obiektu zlecenie serwisowe dodano nową czynność "Utwórz dokument finalny".
  • W działaniach dodano możliwość przepisywania załączników z biblioteki załączników do działań tworzonych na podstawie dokumentów. Można o tym zdecydować w szablonie działania, znacznikiem "Przepisz załączniki".
  • W automatach, działaniach oraz umowach z klientami opartych na zdefiniowanym cyklu zmieniono sposób prezentacji listy wystąpień. Domyślnie prezentowany zakres został ograniczony do 50 najbliższych zdarzeń.
  • Blokada obsługi klienta
     Dodano możliwość opcjonalnego zablokowania obsługi klienta, który przekracza limity kredytowe (dane klienta -> zakładka "Płatności"). Ustawienie umożliwia zablokowanie wystawienia dokumentu handlowego w Subiekcie (nawet gdy jest płatny natychmiastowo) i/lub w Gestorze (m.in. zlecenia serwisowe, umowy, itd.), gdy klient przekroczył jakikolwiek limit. Wprowadzono także uprawnienie pozwalające na zmianę tego ustawienia w danych klienta, jak i operację zbiorczą dostępną dla zaznaczonych klientów.
  • W wydrukach zbiorczych, w oknie 'Drukuj' dodano funkcję umożliwiającą automatyczne przepisanie wartości z parametrów głównych, co pozwala pominąć indywidualne ustawienia dokumentów przeznaczonych do druku.
  • W wydrukach zbiorczych dodano możliwość wysyłki wszystkich załączników w jednej wiadomości e-mail. Możemy o tym zdecydować w okienku Drukuj, w nowym polu "Grupowanie dokumentów".
  • Przywrócono mechanizm umożliwiający komunikację między stanowiskami w firmie, który jest wykorzystywany w automatyzacji oraz komentarzach: Natychmiastowe wykonanie automatu, jeśli wykonawcą jest inny użytkownik niż ten, który wywołał dany automat, Odświeżanie komentarzy w czasie rzeczywistym, zarówno w oknie obiektu, gdy dwie osoby mają otwarty ten sam obiekt, jak i w modułach (kolumny dotyczące komentarzy).
  • Dane w formie wykresów
     Od teraz dane możesz zobaczyć w przejrzystej formie graficznej - jako wykres. Wykres może być wyświetlany pod listą lub w osobnym oknie.
  • Rozwiązano problem, który występował podczas edycji szablonu działania, po zmianie typu działania pole „Rodzaj” nie było automatycznie czyszczone, co prowadziło do zapisania nieprawidłowej konfiguracji. W efekcie dodanie działania na podstawie takiego szablonu kończyło się błędem.
  • Poprawiono problem odłączania konta InsERT po zmianie numeru VATIN.
  • Zwiększono szerokość linii oddzielającej nagłówki kolumn na listach nieedycyjnych.
  • Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się terminie zakończenia przez firmę Microsoft wsparcia dla SQL Servera 2016.
  • Do danych diagnostycznych dodano dodatkowe informacje pomocne przy diagnozowaniu problemów z wydajnością oraz przy diagnozie innych problemów.
  • Zoptymalizowano proces przenoszenia kontaktów klientów z systemu GT do nexo, co przełożyło się na poprawę jego wydajności.
  • Usunięto błąd, który powodował, że w scenariuszu obsługi klienta, mimo odznaczenia znacznika „Tylko dni robocze”, czas trwania w zleceniu serwisowym był nadal obliczany wyłącznie dla dni roboczych.
  • Zoptymalizowano wydajność oferty podczas wyboru przedstawiciela.
  • Poprawiono wydajność w informatorze klienta, zakładka Historia.
  • Dodano identyfikacje bazy danych w Koncie InsERT.
  • Poprawiono problem, który w pewnych sytuacjach powodował kasowanie tekstu wprowadzanego w szybkim wyszukiwaniu - F8.
  • Usunięto błąd, który powodował nieuwzględnianie aktywnych promocji po zmianie klienta na dokumencie oferty.
  • Usunięto błąd, który powodował nieprawidłowe naliczanie rabatu na pozycję z zablokowaną zmianą cen i dopuszczalnym rabatem 0% podczas wystawiania oferty.
  • Przyspieszono przenoszenie kopii podmiotu podczas archiwizacji z poziomu programu serwisowego w sytuacji, gdy program ten uruchomiono na tym samym komputerze, na którym znajduje się serwer SQL.
  • Usunięto błąd, który powodował brak utworzenia powiązania między działaniem a fakturą VAT sprzedaży, gdy faktura była generowana za pomocą automatu.
  • Poprawiono sposób wyświetlania kontrolek opisujących urządzenia dodatkowe w zleceniu serwisowym.
  • Z konfiguracji widoku w module wyszukiwarki usunięto parametr "Limit wierszy, powyżej którego grupowanie zostanie wyłączone ze względu na wydajność".
  • W słowniku ról zmieniono prezentację użytkowników przypisanych do roli. Obecnie na liście pokazani są wszyscy użytkownicy, a stan przypisania do roli widoczny jest w osobnej kolumnie.
  • Usunięto błąd, który powodował brak drukowania powiązanych działań na wydruku oferty.
  • Rozszerzono mechanizm wyszukiwania kolumn na listach o tekst tooltipów.
  • W menu programu do informacji o firmie dodano także NIP i REGON.
  • Poprawiono komunikat w dymku pokazywanym dla wartości w kolumnie Wyjątek na liście uprawnień użytkownika.
  • W wybranych modułach dodano baner informujący o KSeF w nexo.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał ustawienie zdalnej drukarki jako domyślnej dla wydruku naklejek.
  • W parametrach wydruku dodano możliwość ustawienia nagłówka dla wydruków list.
  • Poprawiono działanie warunku na stan asortymentu, wcześniej nie działał on prawidłowo, gdy automat był uruchamiany po zadanym czasie od spełnienia warunku.
  • Własne kolumny tekstowe oraz kolumny tekstowe w raportach klikalnych będą teraz dodawane z agregacją Suma zamiast Liczba elementów.
  • Poprawiono odczyt danych z wewnętrznego cache-a programu. Wcześniej odczyt danych z tego cache-a mógł czasami objawiać się błędami widocznymi w logach programu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlanie powiązania z procesem ofertowym na karcie oferty w zakładce „Powiązania".
  • Zaktualizowano adres Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.
  • W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych usprawniono obsługę pól własnych. Będą one teraz widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając ich nazwę.
  • W edytorze wyrażeń dodano funkcję JezeliBrakTo, która zwraca pierwszą podaną wartość lub drugą, jeśli pierwsza jest pusta. Funkcja jest odpowiednikiem funkcji IsNull z raportu SQL oraz operatora ?? z raportu LINQ.
  • W edytorze wyrażeń dodano obsługę stałych typu GUID oraz funkcje podstawowych operatorów.
  • Zmieniono sposób działania, aby podczas powielania działania nie byli uwzględniani nieaktywni pracownicy wśród osób zaangażowanych.
  • W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych umożliwiono użycie pól pochodzących z podtypów. Będą one widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając nazwę typu przed nazwą pola.
  • Usunięto błąd, który powodował wystąpienie wyjątku systemowego podczas próby kliknięcia w pole obok checkboxa „Domyślny sukces” w trakcie edycji scenariusza procesu ofertowego.
  • Usunięto błąd, który powodował problemy z synchronizacją InsERT mobile w przypadku obecności rezerwacji zasobów w synchronizowanych danych.
  • Poprawiono generowanie kodów QR na wydrukach.
  • Do instalatora programu dodano komunikat informujący o konieczności poprawy utworzonych wcześniej harmonogramów archiwizacji.
    • Na liście podmiotów w programie serwisowym dodano kolumnę z informacją, czy podmiot ma zdefiniowany harmonogram archiwizacji.
  • Formatowanie warunkowe:
    • Poprawiono konfigurację formatowania warunkowego na listach edycyjnych. Umożliwiono ponowną edycję formatowania bez konieczności zapisu ustawień listy w międzyczasie.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych. Poprawiono obsługę sytuacji, gdy użytkownik nie podał wymaganej wartości warunku formatowania.
    • Na listach edycyjnych poprawiono zaznaczanie bieżącego wiersza w przypadkach, gdy wykorzystywane było formatowanie warunkowe.
    • Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych tak, aby po zbiorczej zmianie wartości w kolumnie typu CheckBox formatowanie było od razu zastosowane.
  • Pozostałe nowości dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur:
    • Na potrzeby obsługi trzeciej schemy KSeF, jaka zacznie obowiązywać od 1 lutego 2026r. zwiększono limit znaków w nazwie asortymentu z 255 do 512 znaków.
    • Zniesiono wymagalność posiadania licencji PRO, aby definiować więcej niż 1 dostawcę w danych asortymentu.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna