Opis zmian (57.0.3)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 57.0.3 - 20/11/2025
- Brak zmian dla wybranego programu
Wersja 57.0.2 - 05/11/2025
- Naprawiono błąd powodujący problemy podczas próby wydruku obiektu, który był wcześniej drukowany. Problem występował w przypadku korzystania z mechanizmu drukowania poprzez plik pośredni PDF.
- Naprawiono problem wydruku na drukarce igłowej, który pojawił się po aktualizacji do wersji 57.0.0.
Wersja 57.0.1 - 27/10/2025
- Poprawiono problem, który mógł wystąpić w pewnych sytuacjach przy starcie programu, gdy ostatnio zapamiętaną zakładką był moduł prezentujący baner KSeF.
- Zabezpieczono kontrolkę prezentującą baner KSeF oraz panel zarządzania KSeF przed wystąpieniem błędu na starych wersjach Windows, na których taka kontrolka nie działa.
Wersja 57.0.0 - 20/10/2025
-
Ważne zmiany techniczneZmodernizowaliśmy fundamenty nexo: zmieniliśmy platformę .NET Framework 4.7.2 na nowoczesny i szybszy .NET 8, a ponadto nasze aplikacje są teraz 64-bitowe.
Ta zmiana sprawia, że twórcy dodatków do nexo muszą dostosować wszystkie swoje rozwiązania do nowej platformy. -
Przypisanie dowolnej stawki VAT do asortymentu w ramach procedury OSSUmożliwiono przypisywanie do danych asortymentu (także zbiorczo) dowolnej stawki VAT obowiązującej w krajach UE, w ramach stosowania procedury OSS.
-
Przepisywanie asortymentu do działaniaW szablonach działań dodano możliwość ustawienia, aby asortyment z dokumentu, na podstawie którego tworzone jest działanie, był przepisywany. Dotychczas asortyment mógł być przepisywany jedynie do działań tworzonych automatycznie.
- W kontaktach klienta dodano nowy rodzaj kontaktu: e-Doręczenie. Adres e-Doręczeń będzie można automatycznie pobrać z rejestru CEIDG.
- W automatyzacji dla obiektu zlecenie serwisowe dodano nową czynność "Utwórz dokument finalny".
- W działaniach dodano możliwość przepisywania załączników z biblioteki załączników do działań tworzonych na podstawie dokumentów. Można o tym zdecydować w szablonie działania, znacznikiem "Przepisz załączniki".
- W automatach, działaniach oraz umowach z klientami opartych na zdefiniowanym cyklu zmieniono sposób prezentacji listy wystąpień. Domyślnie prezentowany zakres został ograniczony do 50 najbliższych zdarzeń.
-
Dodano możliwość opcjonalnego zablokowania obsługi klienta, który przekracza limity kredytowe (dane klienta -> zakładka "Płatności"). Ustawienie umożliwia zablokowanie wystawienia dokumentu handlowego w Subiekcie (nawet gdy jest płatny natychmiastowo) i/lub w Gestorze (m.in. zlecenia serwisowe, umowy, itd.), gdy klient przekroczył jakikolwiek limit. Wprowadzono także uprawnienie pozwalające na zmianę tego ustawienia w danych klienta, jak i operację zbiorczą dostępną dla zaznaczonych klientów.
- W wydrukach zbiorczych, w oknie 'Drukuj' dodano funkcję umożliwiającą automatyczne przepisanie wartości z parametrów głównych, co pozwala pominąć indywidualne ustawienia dokumentów przeznaczonych do druku.
- W wydrukach zbiorczych dodano możliwość wysyłki wszystkich załączników w jednej wiadomości e-mail. Możemy o tym zdecydować w okienku Drukuj, w nowym polu "Grupowanie dokumentów".
- Przywrócono mechanizm umożliwiający komunikację między stanowiskami w firmie, który jest wykorzystywany w automatyzacji oraz komentarzach: Natychmiastowe wykonanie automatu, jeśli wykonawcą jest inny użytkownik niż ten, który wywołał dany automat, Odświeżanie komentarzy w czasie rzeczywistym, zarówno w oknie obiektu, gdy dwie osoby mają otwarty ten sam obiekt, jak i w modułach (kolumny dotyczące komentarzy).
-
Dane w formie wykresówOd teraz dane możesz zobaczyć w przejrzystej formie graficznej - jako wykres. Wykres może być wyświetlany pod listą lub w osobnym oknie.
- Rozwiązano problem, który występował podczas edycji szablonu działania, po zmianie typu działania pole „Rodzaj” nie było automatycznie czyszczone, co prowadziło do zapisania nieprawidłowej konfiguracji. W efekcie dodanie działania na podstawie takiego szablonu kończyło się błędem.
- Poprawiono problem odłączania konta InsERT po zmianie numeru VATIN.
- Zwiększono szerokość linii oddzielającej nagłówki kolumn na listach nieedycyjnych.
- Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się terminie zakończenia przez firmę Microsoft wsparcia dla SQL Servera 2016.
- Do danych diagnostycznych dodano dodatkowe informacje pomocne przy diagnozowaniu problemów z wydajnością oraz przy diagnozie innych problemów.
- Zoptymalizowano proces przenoszenia kontaktów klientów z systemu GT do nexo, co przełożyło się na poprawę jego wydajności.
- Usunięto błąd, który powodował, że w scenariuszu obsługi klienta, mimo odznaczenia znacznika „Tylko dni robocze”, czas trwania w zleceniu serwisowym był nadal obliczany wyłącznie dla dni roboczych.
- Zoptymalizowano wydajność oferty podczas wyboru przedstawiciela.
- Poprawiono wydajność w informatorze klienta, zakładka Historia.
- Dodano identyfikacje bazy danych w Koncie InsERT.
- Poprawiono problem, który w pewnych sytuacjach powodował kasowanie tekstu wprowadzanego w szybkim wyszukiwaniu - F8.
- Usunięto błąd, który powodował nieuwzględnianie aktywnych promocji po zmianie klienta na dokumencie oferty.
- Usunięto błąd, który powodował nieprawidłowe naliczanie rabatu na pozycję z zablokowaną zmianą cen i dopuszczalnym rabatem 0% podczas wystawiania oferty.
- Przyspieszono przenoszenie kopii podmiotu podczas archiwizacji z poziomu programu serwisowego w sytuacji, gdy program ten uruchomiono na tym samym komputerze, na którym znajduje się serwer SQL.
- Usunięto błąd, który powodował brak utworzenia powiązania między działaniem a fakturą VAT sprzedaży, gdy faktura była generowana za pomocą automatu.
- Poprawiono sposób wyświetlania kontrolek opisujących urządzenia dodatkowe w zleceniu serwisowym.
- Z konfiguracji widoku w module wyszukiwarki usunięto parametr "Limit wierszy, powyżej którego grupowanie zostanie wyłączone ze względu na wydajność".
- W słowniku ról zmieniono prezentację użytkowników przypisanych do roli. Obecnie na liście pokazani są wszyscy użytkownicy, a stan przypisania do roli widoczny jest w osobnej kolumnie.
- Usunięto błąd, który powodował brak drukowania powiązanych działań na wydruku oferty.
- Rozszerzono mechanizm wyszukiwania kolumn na listach o tekst tooltipów.
- W menu programu do informacji o firmie dodano także NIP i REGON.
- Poprawiono komunikat w dymku pokazywanym dla wartości w kolumnie Wyjątek na liście uprawnień użytkownika.
- W wybranych modułach dodano baner informujący o KSeF w nexo.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał ustawienie zdalnej drukarki jako domyślnej dla wydruku naklejek.
- W parametrach wydruku dodano możliwość ustawienia nagłówka dla wydruków list.
- Poprawiono działanie warunku na stan asortymentu, wcześniej nie działał on prawidłowo, gdy automat był uruchamiany po zadanym czasie od spełnienia warunku.
- Własne kolumny tekstowe oraz kolumny tekstowe w raportach klikalnych będą teraz dodawane z agregacją Suma zamiast Liczba elementów.
- Poprawiono odczyt danych z wewnętrznego cache-a programu. Wcześniej odczyt danych z tego cache-a mógł czasami objawiać się błędami widocznymi w logach programu.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlanie powiązania z procesem ofertowym na karcie oferty w zakładce „Powiązania".
- Zaktualizowano adres Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.
- W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych usprawniono obsługę pól własnych. Będą one teraz widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając ich nazwę.
- W edytorze wyrażeń dodano funkcję JezeliBrakTo, która zwraca pierwszą podaną wartość lub drugą, jeśli pierwsza jest pusta. Funkcja jest odpowiednikiem funkcji IsNull z raportu SQL oraz operatora ?? z raportu LINQ.
- W edytorze wyrażeń dodano obsługę stałych typu GUID oraz funkcje podstawowych operatorów.
- Zmieniono sposób działania, aby podczas powielania działania nie byli uwzględniani nieaktywni pracownicy wśród osób zaangażowanych.
- W kolumnach własnych, filtrach własnych oraz raportach klikalnych umożliwiono użycie pól pochodzących z podtypów. Będą one widoczne na liście pól obiektu, a w edytorze wyrażeń będzie można odwołać się do nich podając nazwę typu przed nazwą pola.
- Usunięto błąd, który powodował wystąpienie wyjątku systemowego podczas próby kliknięcia w pole obok checkboxa „Domyślny sukces” w trakcie edycji scenariusza procesu ofertowego.
- Usunięto błąd, który powodował problemy z synchronizacją InsERT mobile w przypadku obecności rezerwacji zasobów w synchronizowanych danych.
- Poprawiono generowanie kodów QR na wydrukach.
- Do instalatora programu dodano komunikat informujący o konieczności poprawy utworzonych wcześniej harmonogramów archiwizacji.
- Na liście podmiotów w programie serwisowym dodano kolumnę z informacją, czy podmiot ma zdefiniowany harmonogram archiwizacji.
- Formatowanie warunkowe:
- Poprawiono konfigurację formatowania warunkowego na listach edycyjnych. Umożliwiono ponowną edycję formatowania bez konieczności zapisu ustawień listy w międzyczasie.
- Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych. Poprawiono obsługę sytuacji, gdy użytkownik nie podał wymaganej wartości warunku formatowania.
- Na listach edycyjnych poprawiono zaznaczanie bieżącego wiersza w przypadkach, gdy wykorzystywane było formatowanie warunkowe.
- Poprawiono formatowanie warunkowe na listach edycyjnych tak, aby po zbiorczej zmianie wartości w kolumnie typu CheckBox formatowanie było od razu zastosowane.
-
Pozostałe nowości dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur:
- Na potrzeby obsługi trzeciej schemy KSeF, jaka zacznie obowiązywać od 1 lutego 2026r. zwiększono limit znaków w nazwie asortymentu z 255 do 512 znaków.
- Zniesiono wymagalność posiadania licencji PRO, aby definiować więcej niż 1 dostawcę w danych asortymentu.



