Opis zmian (58.0.0)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 58.0.0 - 11/12/2025
-
Nie musisz już ręcznie wypełniać rejestru czasu, aby był zgodny z terminami w działaniuW działaniu przeniesiono rejestrację czasu pracy z zakładki „Planowanie” do zakładki „Podstawowe”. Umożliwiono edycję zapisanych rejestrów czasu oraz dodano operację pozwalającą na utworzenie zapisu na podstawie ustalonego czasu trwania działania.
- W automatyzacji dla czynności tworzących wiadomości e-mail oraz SMS dodano parametr „Przedstawiciel”. Jest on dostępny w automatach dla obiektów: Oferta, Proces ofertowy oraz Umowa z klientem.
- W szablonach działań dla pola „Powiązany typ dokumentu” dodano opcję „Dowolny”. Szablon z takim ustawieniem można wykorzystać w każdym miejscu, w którym dostępne jest dodawanie działań.
- Kalendarze online:
- Dodano synchronizację zmian wprowadzanych w nexo. Wszystkie modyfikacje są automatycznie przenoszone do kalendarzy online.
- Wprowadzono możliwość przypisania użytkownika do wielu kalendarzy online.
- Zmieniono mechanizm synchronizacji tak, aby działał wyłącznie dla użytkowników przypisanych do kont kalendarzy.
- W szablonach działań w polu „Wykonawca” dodano opcję „z kalendarza online”. Dzięki temu, jeśli szablon został wskazany w koncie kalendarza jako szablon pobieranych działań, to pobrane działania będą miały ustawionego wykonawcę, będzie nim użytkownik oznaczony jako podstawowy na liście użytkowników przypisanych do konta kalendarza.
- W module Poczta poprawiono działanie fokusu, aby podczas synchronizacji wiadomości e-mail nie zmieniał swojego położenia.
- W działaniach zmieniono działanie zbiorczej operacji Zmień osoby zaangażowane, tak aby nie wymagała uprawnienia Działanie – Dodaj.
- We wzorcach wydruków dodano parametr umożliwiający ustawienie jakości drukowanych obrazów.
- W automacie dla zlecenia serwisowego, w parametrach czynności Utwórz dokument finalny dodano dwa nowe ustawienia: (z parametru) oraz (ze zlecenia serwisowego).”
- W konfiguracji „Pobieranie danych klienta” dodano parametr, który pozwala określić, czy po pobraniu danych z GUS mają być automatycznie dopisywane rachunki klienta, czy nie, lub czy program ma pytać o dopisanie rachunków.
- Zmieniono moment sprawdzania dostępności zasobu, teraz o ewentualnych konfliktach informacja pojawi się przed próbą zapisania rezerwacji.
- Zaktualizowano słownik gmin i powiatów do wartości obowiązujących od 1 stycznia 2026 r.
- Poprawiono operację aktywowania zastępstw w słowniku użytkowników, tak, aby zastępstwo było ustawiane na wszystkich klientach, których opiekunem jest dany użytkownik.
- Poprawiono problem, który w pewnych przypadkach objawiał się zniknięciem przycisku do zamykania zakładki.
- Naprawiono tworzenie klienta na podstawie szablonu z nieuzupełnionymi danymi encji typu Adres. Błąd powodował automatyczne dodawanie pustego adresu głównego, co mogło prowadzić do błędów w kodzie (np. przy próbie dodania kolejnego adresu głównego).
- Naprawiono błąd uniemożliwiający w niektórych przypadkach wysyłkę wiadomości e-mail do użytkownika typu inny.
- Zoptymalizowano wydajność procesu przenoszenia kontrahentów z systemu GT do nexo, szczególnie w przypadku kontrahentów posiadających wiele zapisanych kontaktów.
- W automacie dla czynności tworzących wiadomości e-mail wprowadzono zmianę: pola Adresat oraz Dodatkowe adresy e-mail nie są już wymagane. Jeśli pozostaną puste, automat będzie można zapisać, a przy zapisie pojawi się ostrzeżenie. Adresy e-mail mogą być dodawane do wiadomości na podstawie szablonu użytego w automacie.
- Informacje diagnostyczne zostały rozszerzone o status rejestracji bazy danych.
- Po edycji uprawnień użytkownika dodano informację o tym, że nowe zmiany zaczną obowiązywać dopiero po ponownym zalogowaniu użytkownika do systemu.
- Poprawiono nadpisywanie pliku z danymi diagnostycznymi.
- Poprawiono działanie obsługi klawiaturą w oknie Sprawdź rachunki bankowe w wykazie podatników VAT, w module Klienci.
- Poprawiono problem, który w pewnych rzadkich sytuacjach mógł się objawiać błędem w momencie sprawdzania uprawnień użytkownika.
- W module Umowy z klientami usunięto błąd, który uniemożliwiał dodawanie automatów z powiadomień.
- Konto InsERT:
- Wprowadzono automatyczne odłączanie Konta InsERT po zmianie licencji za pomocą kodów serwisowych.
- W oknie rejestracji klienta biura rachunkowego zamieniono nazwę "Moje konto" na "Konto InsERT".
- Poprawiono podłączanie Konta InsERT w przypadku, gdy użytkownik nie był administratorem w firmie.
- Na podmiocie z wcześniej podłączonym Kontem InsERT dodano automatyczne odświeżanie danych licencyjnych po połączeniu podmiotu z firmą z Konta InsERT.
- Poprawiono wiązanie klienta biura rachunkowego z firmą w Koncie InsERT. Wiązanie to następuje automatycznie przy zgodnych NIP-ach.
- Pozostałe zmiany:
- Wyeliminowano błąd systemowy, jaki pojawiał się podczas zapisu cennika, gdy użytkownik nieposiadający uprawnienia "Zmiana typu cenników" zapisywał cennik bezpośrednio po wejściu w ustawienia cennika.
- Poprawiono błąd aktualizacji pozycji w cenniku wyliczanej z proporcji pomiędzy jednostkami miar, wynikający z niezaokrąglania ceny do użytej precyzji ceny.
- [PRO] W Sferze, dla asortymentu poprawiono błąd, w wyniku którego dostawca dodawał się bez ustawionej waluty ceny deklarowanej.
- Integracja z systemami handlowo-magazynowymi
- Współpraca z Gestorem nexo
-
Wysyłki dla zleceń serwisowychDodano możliwość nadawania przesyłek w Sello NX z poziomu zleceń serwisowych w Gestorze nexo za pomocą funkcji Przygotuj do wysłania.
-
- Współpraca z Gestorem nexo



