Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla faktury sprzedaży z obsługą stawek ryczałtowych

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Ryczałt, Schematy

​Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj.​

W celu automatycznego zadekretowania dokumentu do wybranej stawki ryczałtu należy:

1. Przejść do modułu Księgi – Dekretacja dokumentów, zakładka Schematy dekretacji i wybrać z górnego menu Dodaj – Schemat dekretacji.


​2. W sekcji Zapis w EP odznaczyć Tryb automatyczny.


3. Z listy wybrać stawkę ryczałtu dla określenia warunku wyboru.


4. Zmienić kontekst na pozycje dokumentu i określić warunek, wskazując stawkę VAT. W kolejnym kroku należy określić kwotę.


Jeżeli stawka ryczałtu ma obowiązywać dla całego dokumentu bez rozróżnienia na stawki VAT, należy wskazać kontekst Nagłówek i określić kwotę, która ma być pobierana z dokumentu źródłowego.


5. Rezultatem działania powyższego schematu dekretacji będzie automatyczne przypisanie wartości stawkom ryczałtowym w zależności od określonych warunków.


Stawkę ryczałtu dla dokumentu źródłowego można również określić bezpośrednio w obrazie księgowym. 

W tym celu należy przejść do modułu Dekretacja dokumentów i wybrać Popraw na wskazanym dokumencie.


​W sekcji Pozycje należy wybrać stawkę ryczałtu z listy rozwijanej. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki