Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Ceny katalogowe

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Polityka cenowa

Wprowadz​enie

Ceny katalogowe to określenie cen, jakie są sugerowane przez producenta i prezentowane w katalogach dla klientów.

Przykład: P​roducent LMG ustalił ceny detaliczne brutto (w stawce 23%) swoich klimatyzatorów – w zależności od mocy:

  • 2.5 kW na 1899zł

  • 3.2 kW na 1999zł

  • 4.0 kW na 2299zł

  • 5.6 kW na 2499zł

Kupując klimatyzatory od producenta, na mocy podpisanej umowy można uzyskać na rabat 40% od ceny sprzedaży (ceny katalogowej).

W tym temacie zostanie omówione, jak ceny katalogowe obsłużyć w Subiekcie nexo trzem​​a różnymi sposobami:

1. Korzystając z cen de​​klarowanych w kartotece asortymentu.

2. Ewidencjonując ceny katalogowe w specjalnym cenniku producenta.

3. Bezpośrednio w cennikach sprzedaży, bez ewidencjonowania cen katalogowych.

Sposób pierwszy

Opisany został tutaj.

Sposób​​ drugi

Oznaczenie asortymentów

Klimatyzatory należy dodać do kartoteki. Można również – w celach identyfikacyjnych – oznaczyć je np. cechą Cena katalogowa. Informację, jak zbiorczo nadać cechę można znaleźć tutaj​.

Ceny producenta

Ceny katalogowe narzucone przez producenta będą przechowywane w specjalnym, dedykowanym cenniku Ceny katalogowe. Podane tam będą ceny katalogowe z wprowadzonym rabatem domyślnym 40%. Może być to zarówno cennik główny, jak i dodatkowy (wymagana wersja PRO).

​​

W razie zmiany cen przez producenta, ceny te można łatwo aktualizować poprzez ich zaimportowanie z pliku wymiany, np. excela z użyciem schowka nexo. Informację, jak korzystać ze schowka można znaleźć w sekcji Zmiany cen katalogowych.​​

Zakup asortymentu

Po zakupieniu klimatyzatorów od producenta i otrzymaniu faktury należy zaewidencjonować ją w systemie. Na fakturze powinna znajdować się cena katalogowa wraz z przyznanym rabatem.

 

Kalkulacja cen sprzedaży

Należy przejść do cennika sprzedaży, np. Cennika Podstawow​ego. W nim odfiltrować najpierw asortyment posiadający cechę Cena katalogowa.

 

Następnie w polu Podstawa kalkulacji wybrać cenę pobraną z cennika i ustawić wyliczenie cen sprzedaży wg narzutu lub marży 0%. Spowoduje to, że ceny sprzedaży będą identyczne jak w katalogu producenta tak, jak wynika to z umowy. W tym momencie nie jest znany rzeczywisty zysk na tych urządzeniach.


Dlatego do wyliczenia zysku należy posłużyć się polem szacowanego kosztu (zakupu). W nim jako podstawę do wyliczenia rzeczywistego zysku nie zostanie użyta podstawa kalkulacji (czyli cena katalogowa), a rzeczywiste ceny zakupu, która uwzględnia rabat, np.: Ostatnia cena zakupu po rabacie. ​


Po przeliczeniu widoczne są już rzeczywiste zyski, narzuty i marże dla pozycji z ceną katalogową.

 

Zmiany cen katalogowych

W przypadku zmiany cen katalogowych przez producenta i otrzymaniu powiadomienia o tym, a także producent dołączy katalog z nowymi cenami w formie pliku XLS. Aby zaktualizować je w Subiekcie, wystarczy:

1. W pliku od producenta odpowiednio nazwać kolumny z cenami

 ​

2. Skopiować je (Ctrl+C)​.

3. Wkleić do cennika Ceny katalogowe, korzystając ze schowka (wymagana wersja PRO).

 ​​​

4. Zaktualizować cennik sprzedaży.


Sposób trzeci

Trzecim i najprostszym sposobem jest bazow​anie wyłącznie na cenach zakupu (przy założeniu, że zakup jest w cenie katalogowej z rabatem), a wszystkie ustawienia wykonuje się w cenniku sprzedaży, np. Cenniku Podstawowym. W nim należy odfiltrować najpierw asortyment, który sprzedawany jest z ceną katalogową.

​ 

Następnie w polu Podstawa kalkulacji wybierać Ostatnia cena zakupu i rabat oraz ustawić wliczenie cen sprzedaży wg narzutu lub marży 0%. Spowoduje to, że ceny sprzedaży będą identyczne jak w katalogu producenta (zostanie pobrana ostatnia cena zakupu niepomniejszona o rabat, czyli katalogowa). ​


Do wyliczenia zysku zostanie użyte pole szacowanego kosztu (zakupu). W nim jako podstawy do wyliczenia rzeczywistego zysku nie zostanie użyta podstawa kalkulacji (czyli ceny katalogowej), a rzeczywista cena zakupu, która uwzględnia rabat, np.: Ostatnia cena zakupu po rabacie


Po przeliczeniu widoczne są już rzeczywiste zyski, narzuty i marże dla pozycji z ceną katalogową.

​​ ​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki