Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Raporty z wykazami pracowników do wniosków o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników

Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo

Kategoria: Pracownicy, Raporty

Tarcza antykryzysowa pozwala między innymi na uzyskanie przez przedsiębiorcę dofinansowania pensji swoich pracowników w przypadku przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy oraz opłaty składek na ubezpieczenia społeczne.

Jednym z załączników do wniosku o takie dofinansowanie jest wykaz pracowników, którego wzór (https://www.gov.pl/attachment/36030dac-0ff8-442d-89eb-dad7f5176516) opublikowano na stronach rządowych (https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-dofinansowania-do-pensji-swoich-pracownikow).

Aby pomóc w wypełnieniu drugiej i trzeciej zakładki tego załącznika w wersji 30.0.1 InsERT nexo dodano w Gratyfikancie nexo dwa raporty:

  1. Wykaz pracowników - przestój​
  2. Wykaz pracowników - obniżenie w​ymiaru czasu pracy​

Po wykonaniu raportów należy skorzyst​ać ze standardowej funkcji kopiowania do arkusza kalkulacyjnego poprzez Operacje na liście - Kopiuj zaznaczone lub Kopiuj całą listę. Po wklejeniu do arkusza należy usunąć wiersz nagłówkowy, a następnie skopiować wszystkie dane i wkleić je do arkusza pobranego jako załącznik do wniosku o dofinansowanie.


Raporty domyślnie mają uwidocznione te kolumny, które odpowiadają kolumnom na wykazie. Jeśli w trakcie wyliczania raportów zostaną uwidocznione inne kolumny przed kopiowaniem wyników, należy je ukryć.

Ze względu na wiele niewiadomych dotyczących sposobu wypełniania wykazu, szczególnie w bardziej skomplikowanych systemach wynagrodzeń, w raportach udostępniono dużą liczbę filtrów, ustawionych jednak według aktualnego na dzień opublikowania stanu wiedzy.

Także ze względu na dużą elastyczność programu trzeba mieć na uwadze następujące kwestie:

  • Raporty pokazują wszystkich pracowników z aktywną umową w miesiącu zmiany lub w miesiącu poprzedzającym miesiąc zmiany.
  • W wykazie pracowników z obniżką wymiaru czasu pracy domyślnie pokazywani są tylko Ci pracownicy, u których obniżka etatu była nie większa niż 20%. W wykazie pracowników do przestoju pokazywani są tylko Ci pracownicy, u których obniżka wynagrodzenia była nie większa niż 50%.
  • W obu raportach domyślnie nie są pokazywani pracownicy, których wynagrodzenie przed zmianą w przeliczeniu na pełen etat przekroczyło 300% przeciętnego wynagrodzenia.
  • Wyznaczanie wymiaru zatrudnienia:​​
    a) Wymiar etatu przed zmianą wyznaczany jest na początek miesiąca poprzedzającego miesiąc zmiany.
    b) Wymiar etatu po zmianie wyznaczany na koniec miesiąca, w którym nastąpiła zmiana.
    c) Jeśli w tym samym czasie pracownik miał wiele umów, to wymiar etatu pobierany jest z ważniejszej umowy zgodnie z hierarchią: podstawowa umowa o pracę -> dodatkowa umowa o pracę -> umowa cywilnoprawna. W przypadku wielu umów cywilnoprawnych pobierany jest największy wymiar zatrudnienia, o ile występuje.

  • Wyznaczanie wartości składników z umów:
    a) Wartości składników wyznaczane są dla każdego ciągu umów osobno (aneks, kontynuacja). Podobnie jak w przypadku wymiaru zatrudnienia, dla każdego ciągu umów wybierane są wartości składników obowiązujące na początku miesiąca poprzedzającego miesiąc zmiany oraz na koniec miesiąca zmiany. Następnie sumowane są wartości z poszczególnych ciągów umów.
    b) Domyślnie brane są pod uwagę wszystkie definicje list płac oraz wszystkie składniki będące naliczeniami płatnymi przez pracodawcę. Przy pomocy filtrów można wskazać tylko te, których wartości nas interesują (osobno przed zmianą i osobno po zmianie).
    c) W przypadku składników godzinowych lub dziennych, ich wartość całomiesięczna wyliczana jest przy pomocy kalendarza normatywnego.
    d) Uwzględniane są miesiące obowiązywania składników i definicji list płac.

  • Wyznaczanie wartości składników z wynagrodzeń:
    a) Pobierane są wartości nominalne z wynagrodzeń za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana i za miesiąc poprzedzający zmianę.
    b) Można wskazać, które definicje list płac oraz które składniki nas interesują.

  • Inne kolumny i filtry:
    a) Filtr typ umowy pozwala na wyliczenie raportu z uwzględnieniem tylko niektórych typów umów,
    b) Filtr działu pozwala na pokazanie tylko pracowników z konkretnego działu. Jeśli jakakolwiek umowa tego pracownika w badanym okresie jest powiązana ze wskazanym działem, to pracownik będzie widoczny,
    c) Kolumna obniżka wynagrodzenia wyliczana jest na podstawie wynagrodzenia w przeliczeniu na pełen etat.
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki