Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

​Rewizor nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla amortyzacji zbiorczej z rozbiciem na miejsca użytkowania krok po kroku

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy, Środki trwałe

Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla typu dokumentu Amortyzacja zbiorcza środków trwałych. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj. W celu stworzenia schematu należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.

 

2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Amortyzacja zbiorcza środków trwałych. Celem jest zadekretowanie umorzenia ŚT do ksiąg rachunkowych z rozbiciem na miejsca użytkowania po stronie Wn i grupy po stronie Ma.

 

3. Warunek wyboru określa, kiedy program ma użyć schematu dla danego typu dokumentu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji „(auto)". Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru „Kolejność" i spełniający warunek określony w „Warunek wyboru". Aby to zrobić, należy kliknąć „drabinkę"  i Określ warunek wyboru.

 

4. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji zawartych znajduję się tutaj.

 

5. Pozycje Zapisu służą do wskazania, na jakie konta kwoty z dokumentu mają zostać zaksięgowane. W pierwszej kolejności zostanie dodane konto dostawcy. W celu dodania pozycji należy kliknąć Dodaj pozycję.

 

6. W oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany kontekst Amortyzacje jednostkowe w miejscach użytkowania oraz Konto 400 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont), do którego w systemie została przypisana kartoteka miejsc użytkowania ŚT. W polu Wskaż analitykę wybrać (AJMU) Miejsce użytkowania.

 

7. Dla strony Winien określić kwotę jako (AJMU) Wartość. Pola treść i element słownika są dowolne.

 

8. Dla przeciwstawnej pozycji został wybrany kontekst Amortyzacje jednostkowe w miejscach użytkowania oraz Konto 070 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont)​, do którego w systemie została przypisana kartoteka Grupa KŚT, do której została przypisana kartoteka Miejsce użytkowania.

 

9. W polu Wskaż analitykę wybrać (AJMU) Grupa KŚT, a następnie (AJMU) Miejsce użytkowania.

 

10. Dla strony Ma określić kwotę jako (AJMU) Wartość. Pola treść i element słownika są dowolne.

 

11. Główne okno schematu dekretacji.

 

12. Efektem dekretacji dokumentu amortyzacja zbiorcza będzie poniższy dokument księgowy.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki