InsERT S.A.
e-pomoc techniczna

e-pomoc techniczna

Biuro nexo - Jak zbiorczo dodać nowy okres obrachunkowy KPiR lub EP?

Program: Biuro nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Operacje zbiorcze

​Program Biuro nexo umożliwia zbiorcze zakładanie okresu obrachunkowego dla podmiotów obsługiwanych programem Rachmistrz nexo, a więc rozliczających się na podstawie Książki przychodów i rozchodów lub Ewidencji podatkowej. Zakładanie okresu obrachunkowego możliwe jest na podstawie standardowych ustawień programu Rachmistrz nexo, na podstawie poprzedniego okresu obrachunkowego w danym podmiocie, lub na podstawie wskazanego okresu obrachunkowego w wybranej bazie źródłowej. Podmiotem źródłowym może być podmiot Biura nexo, jedna z baz wzorcowych lub baza dowolnego klienta. Aby zbiorczo założyć okres obrachunkowy dla klientów obsługiwanych Rachmistrzem nexo, należy:

1. Z listy modułów wybrać Biuro - Klienci biura i z górnego menu wybrać opcję Operacje zbiorcze.


2. W następnym kroku otworzy się kreator wykonania operacji zbiorczej. W polu Operacja zbiorcza należy wybrać Zakładanie okresu obrachunkowego KPiR lub EP i przejść Dalej.


3. Ustawić Parametry operacji zbiorczej tj. daty obowiązywania nowego okresu, formę księgowości, rodzaj tworzonego okresu (pusty, ze wzorcowymi schematami, skopiowany z poprzedniego okresu lub skopiowany z podmiotu wzorcowego) oraz zdecydować czy generować plany amortyzacji. Po sparametryzowaniu przejść Dalej.


4. Wskazać klientów biura rachunkowego, którym zostanie założony nowy okres obrachunkowy i przejść Dalej.


5. Zapoznać się z podsumowaniem i kliknąć przycisk Wykonaj.


Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy technicznej dotyczących operacji zbiorczych w programie Biuro nexo​.​​​​

drukuj
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię