InsERT S.A.
e-pomoc techniczna

e-pomoc techniczna

Gdzie w vendero można przypisać zgody na RODO czyli przetwarzanie danych osobowych?

Program: vendero

Kategoria: Konfiguracja

Prawidłowe korzystanie z systemu vendero, zwłaszcza w przypadku zakupu licencji na sklep internetowy wymaga, aby to właściciel sklepu internetowego jako administrator oraz osoby działające w programie w jego imieniu uzyskały zgodę klientów witryny vendero/sklepu internetowego na przetwarzanie ich danych osobowych (w każdym przypadku ich pobierania).

Obowiązek uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych jest wymaganiem dodanym w związku z wejściem w życie w dniu 25.05.2018 r. przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Przy prowadzeniu sklepu internetowego na pasaz24.pl pobieranie i przetwarzanie danych osobowych jest praktycznie nieuniknione (np. dla celów złożenia zamówienia lub przesyłania newslettera), więc program stwarza możliwość samodzielnego wprowadzenia treści zapytania o zgodę oraz przekazania informacji w celu wykonania wynikającego z przepisów RODO obowiązku informacyjnego, a także informacji o polityce prywatności, regulaminie oraz zwrotach i reklamacjach, co opisane jest w osobnym temacie e-pomocy.

Są one wyświetlane przy akceptacji podsumowania przez klienta sklepu, gdy korzysta on z przycisku Zamawiam i płacę. Informacje zawarte poniżej są wyłącznie przykładowe i nie mają wiążącego charakteru. Obowiązek zapewnienia zgodności z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych, kodeksem cywilnym oraz pozostałymi regulacjami prawnymi mającymi zastosowanie obciąża wyłącznie właściciela sklepu internetowego.

 

UWAGA! Korzystając z powyższej listy zgód zalecana jest zmiana zawartości pola Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb wykonania Usług (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity Dz. U. z 202 r. Nr 101, poz.926 ze zm.) na Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb wykonania Usług.

Ich widoczność oraz wymagalność przy składaniu zamówienia jest definiowana poprzez Panel Administracyjny vendero - Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Ustawienia dodatkowe.

 

 

Z tego poziomu istnieje też możliwość nadpisania przekierowania do Regulaminu czy też Polityki prywatności własnym tekstem, powiązanym z przyciskiem Edytuj.

 

 

 

W nieco inny sposób zachowują się również dostępne w Panelu Administracyjnym vendero - Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Ustawienia dodatkowe pozostałe zgody, które wyświetlane są przy skorzystaniu z wtyczki Newsletter, Formularz kontaktowy oraz przy generowaniu Zapytania ofertowego. Znajdują się one w niższej części strony, ale wymagają ręcznego uzupełnienia treści.

 

 

Oczywiście wyświetlanie wspomnianych zgód jest ściśle związane z odpowiednimi ustawieniami oraz widgetami w vendero. I tak:

- przy korzystaniu z Newslettera należy uruchomić wtyczkę Moduł Newsletter w Panelu, na zakładce Wtyczki - Lista wtyczek

 

Po jego dograniu w Edycja treści - Edycja treści stron pojawi się nowy widget, który należałoby dodać na stronę (na przykład w stopce lub nagłówku, tak aby dostępny był na każdej zakładce). Dodawanie widgetów zostało opisane w osobnym temacie e-pomocy.

W poniższym przykładzie widget Newsletter został dodany do stopki strony. Oczywiście treść pola "Tutaj należy uzupełnić treść zgody" administrator witryny powinien wprowadzić samodzielnie.

 

- korzystając z Formularza kontaktowego który pojawia się po przejściu standardowego (prostego) kreatora na podstronie o nazwie Kontakt również istnieje możliwość wstawienia zgody na przetwarzanie danych.

Edycja samego widgetu Formularz kontaktowy jest możliwa poprzez Panel Administracyjny vendero - Edycja treści - Edycja treści stron. Tak jak w poprzednim przypadku dodawanie widgetów do programu opisane jest w osobnym temacie e-pomocy.

 

Panelu Administracyjnym vendero - Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Ustawienia dodatkowe - Formularz kontaktowy - zgoda na przetwarzanie danych osobowych - Edytuj znajduje się miejsce na dodanie odpowiedniej treści komunikatu dla klientów sklepu vendero.

 

Przykładowo uzupełniony widget poniżej:

 

- definiując wykorzystanie Zapytania ofertowego dla towarów, których aktualnie nie ma na stanie. Jest to mechanizm domyślnie nieaktywny w vendero, pozwalający na kontakt od strony klienta w przypadku, gdy dany towar aktualnie nie znajduje się na magazynie synchronizowanym ze sklepem internetowym.

Jego wykorzystanie wymaga wcześniejszej konfiguracji zarówno podstawowego Konta e-mail, które znajduje się w module Ustawienia - Konta-email (co zostało opisane w osobnym temacie e-pomocy), jak i odpowiedniego Powiadomienia dla składającego zapytanie w module Ustawienia - Powiadomienia. Przykładowa treść takiego powiadomienia poniżej:

 

Po wprowadzeniu powyższych informacji należy już tylko uruchomić możliwość składania zapytań ofertowych poprzez Towary - Lista towarów - Konfiguruj ustawienia stanów magazynowych - Konfiguruj - Zezwalaj na wysłanie zapytania dla towarów z zerowymi stanami magazynowymi.

 

 

Powyższe czynności pozwolą na składanie Zapytań ofertowych przez klientów sklepu. Korzystając z np. zakładki Oferta przy towarach bez aktualnego stanu pojawi się przycisk Zapytanie ofertowe. Poniżej przykład:

 

Po wybraniu przycisku na takim asortymencie pojawi się menu, wraz z checkbox'em odpowiadającym za treść zgody, która wcześniej została uzupełniona w Panelu Administracyjnym vendero - Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Ustawienia dodatkowe - Zapytanie ofertowe - zgoda na przetwarzanie danych osobowych - Edytuj.

 

 

W momencie, gdy klient sklepu złoży takie zapytanie i zaakceptuję treść zgody dotyczącą przetwarzania danych osobowych (poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox'a) na adres podany w polu Adres e-mail zostanie wysłany mail skomponowany wcześniej w Powiadomieniach systemu vendero. Treść stworzona na podstawie podanego wcześniej przykładu poniżej:

 

W tym samym momencie na adres zadeklarowany w Panelu administracyjnym vendero, zakładka Ustawienia - Konta e-mail - Zapytanie ofertowe zostanie przesłana wiadomość informująca o adresie klienta składającego zapytanie, stronie, na której zostało ono złożone oraz towarze, którego dotyczy.

 

 

Wskazane powyżej mechanizmy są wykorzystywane przy działaniu na systemie vendero w kontekście przetwarzania danych osobowych przez administratora. Jeżeli wydają się one niewystarczające pozostaje zawsze możliwość wykorzystania odpowiednich podstron i linków do nich jako źródła informacji.

Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.​

drukuj
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię