e-Pomoc techniczna
Jak zebrać dane niezbędne do analizy problemu z urządzeniem fiskalnym w Serwerze Urządzeń Zewnętrznych?
Program: InsERT GT, InsERT nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo
Kategoria: Pomoc techniczna, Urządzenia zewnętrzne
W przypadku wystąpienia problemów z urządzeniem fiskalnym zaleca się wygenerowanie pliku diagnostycznego za pomocą Serwera Urządzeń Zewnętrznych, który pozwoli na analizę i identyfikację przyczyny problemu.
W celu zebrania danych z urządzeniem należy:
1. Odszukać i uruchomić menu Start – Programy lub Wszystkie aplikacje (w zależności od wersji systemu Windows) – InsERT – Aplikacja administracyjna SUZ.

2. Na zakładce Urządzenia otworzyć konfigurację, klikając przycisk Zmień parametry urządzenia.

3. W sekcji Parametry techniczne znajduje się opcja odpowiadająca za rejestrowanie transmisji. W zależności od wersji aplikacji dostępne są dwie opcje:
I. Rejestrowanie transmisji (na starszych wersjach)
II. Tryb rejestrowania transmisji
Rejestrowanie transmisji (na starszych wersjach)
-
Tak – rejestrowane są wszystkie operacje wykonywane na urządzeniu przez sterowniki.
-
Nie (opcja domyślna) – rejestr transmisji nie jest zapisywany.
W tym przypadku parametr jest domyślnie wyłączony, dlatego należy go włączyć i zapisać zmiany.
W kolejnym kroku uruchomić program sprzedażowy Subiekt GT/nexo i wykonać operację, która powoduje wystąpienie problemu.
Następnie powrócić do Aplikacji administracyjnej SUZ. Na zakładce Urządzenia kliknąć Odczytaj dane diagnostyczne.

Upewnić się, że Filtr zawiera datę wykonania operacji, a następnie w sekcji Wynikowy plik ZIP kliknąć wielokropek i wskazać lokalizację, w której zostanie zapisany plik.
W przypadku, gdy zajdzie konieczność przesłania bardziej szczegółowych informacji, istnieje możliwość zaznaczenia dodatkowych opcji:
-
Dołącz bazę SUZ – do rejestru transmisji zostanie dołączona baza SUZ.
-
Dołącz rejestr zdarzeń – do rejestru transmisji zostanie dołączony rejestr zdarzeń systemu Windows dotyczący SUZ.

Po zapisaniu pliku przejść do edycji konfiguracji urządzenia. Parametr Rejestrowanie transmisji ustawić na Nie i zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz. Przejście do ostatniego kroku.

Tryb rejestrowania transmisji
-
Wszystko – rejestrowane są wszystkie operacje wykonywane na urządzeniu przez sterowniki.
-
Błędy (opcja domyślna) – rejestr transmisji zapisywany jest wyłącznie w momencie wystąpienia błędu. Użytkownik może przesłać taki rejestr do analizy bez konieczności zmiany parametru i ponownego odtwarzania problemu.
-
Wyłączone – rejestr transmisji nie jest zapisywany.
W tym przypadku należy upewnić się, że została wybrana opcja Wszystko lub Błędy, następnie powrócić do Aplikacji administracyjnej SUZ i na zakładce Urządzenia kliknąć Odczytaj dane diagnostyczne.

Upewnić się, że Filtr zawiera datę wykonania operacji, a następnie w sekcji Wynikowy plik ZIP kliknąć wielokropek i wskazać lokalizację, w której zostanie zapisany plik.
W przypadku, gdy zajdzie konieczność przesłania bardziej szczegółowych informacji, istnieje możliwość zaznaczenia dodatkowych opcji:
-
Dołącz bazę SUZ – do rejestru transmisji zostanie dołączona baza SUZ.
-
Dołącz rejestr zdarzeń – do rejestru transmisji zostanie dołączony rejestr zdarzeń systemu Windows dotyczący SUZ.

4. Zapisany plik ZIP przesłać jako załącznik poprzez formularz kontaktowy.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.
