Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak zebrać dane niezbędne do analizy problemu z urządzeniem fiskalnym w Serwerze Urządzeń Zewnętrznych?

Ostatnia modyfikacja: 06.11.2025

Program: InsERT GT, InsERT nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo

Kategoria: Pomoc techniczna, Urządzenia zewnętrzne

W przypadku wystąpienia problemów z urządzeniem fiskalnym zaleca się wygenerowanie pliku diagnostycznego za pomocą Serwera Urządzeń Zewnętrznych, który pozwoli na analizę i identyfikację przyczyny problemu. 

W celu zebrania danych z urządzeniem należy:

1. Odszukać i uruchomić menu Start – Programy lub Wszystkie aplikacje (w zależności od wersji systemu Windows) – InsERT – Aplikacja administracyjna SUZ.

​ 

2. Na zakładce Urządzenia otworzyć konfigurację, klikając przycisk Zmień parametry urządzenia.

 

3. W sekcji Parametry techniczne znajduje się opcja odpowiadająca za rejestrowanie transmisji. W zależności od wersji aplikacji dostępne są dwie opcje:​​

  I. Rejestrowanie transmisji (na starszych wersjach)

 II. Tryb rejestrowania transmisji

Rejestrowanie transmisji (na starszych wersjach)

  • Tak – rejestrowane są wszystkie operacje wykonywane na urządzeniu przez sterowniki.

  • Nie (opcja domyślna) – rejestr transmisji nie jest zapisywany.

 

W tym przypadku parametr jest domyślnie wyłączony, dlatego należy go włączyć i zapisać zmiany.

W kolejnym kroku uruchomić program sprzedażowy Subiekt GT/nexo i wykonać operację, która powoduje wystąpienie problemu. ​

Następnie powrócić do Aplikacji administracyjnej SUZ. Na zakładce Urządzenia kliknąć Odczytaj dane diagnostyczne.

 

Upewnić się, że Filtr zawiera datę wykonania operacji, a następnie w sekcji Wynikowy plik ZIP kliknąć wielokropek i wskazać lokalizację, w której zostanie zapisany plik. 

W przypadku, gdy zajdzie konieczność przesłania bardziej szczegółowych informacji, istnieje możliwość zaznaczenia dodatkowych opcji:

  • Dołącz bazę SUZ – do rejestru transmisji zostanie dołączona baza SUZ.​

  • Dołącz rejestr zdarzeń – do rejestru transmisji zostanie dołączony rejestr zdarzeń systemu Windows dotyczący SUZ.


Po zapisaniu pliku przejść do edycji konfiguracji urządzenia. ​​Parametr Rejestrowanie transmisji ustawić na Nie i zatwierdzić zmiany przyciskiem ZapiszPrzejście do ostatniego​ kroku.


Tryb rejestrowania transmisji

  • ​Wszystko – rejestrowane są wszystkie operacje wykonywane na urządzeniu przez sterowniki.

  • Błędy (opcja domyślna) – rejestr transmisji zapisywany jest wyłącznie w momencie wystąpienia błędu. Użytkownik może przesłać taki rejestr do analizy bez konieczności zmiany parametru i ponownego odtwarzania problemu.

  • Wyłączone​ – rejestr transmisji nie jest zapisywany.

     ​

W tym przypadku należy upewnić się, że została wybrana opcja Wszystko lub Błędy​, następnie powrócić do Aplikacji administracyjnej SUZ i na zakładce Urządzenia kliknąć Odczytaj dane diagnostyczne.


Upewnić się, że Filtr zawiera datę wykonania operacji, a następnie w sekcji Wynikowy plik ZIP kliknąć wielokropek i wskazać lokalizację, w której zostanie zapisany plik. 

W przypadku, gdy zajdzie konieczność przesłania bardziej szczegółowych informacji, istnieje możliwość zaznaczenia dodatkowych opcji:​​

  • Dołącz bazę SUZ – do rejestru transmisji zostanie dołączona baza SUZ.​

  • Dołącz rejestr zdarzeń – do rejestru transmisji zostanie dołączony rejestr zdarzeń systemu Windows dotyczący SUZ.


4. Zapisany plik ZIP przesłać jako załącznik poprzez formularz kontaktowy.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki