Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Jak dodać lub edytować wzorce wydruku?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Konfiguracja, Wzorce wydruku

​Słownik Wzorców wydruku zawiera kilkadziesiąt standardowych wzorców dostarczonych przez firmę InsERT. Użytkownik może je modyfikować w ograniczonym zakresie lub powielić, co umożliwi dostęp do wcześniej zablokowanych opcji. Aby móc edytować, powielać lub tworzyć nowe wzorce, należy przejść do modułu Konfiguracja – Wzorce wydruku, wejść w wyszukany moduł i wybrać jedną z opcji​​.


  • Dodaj – Powiel – pozwala powielić i dostosować do wł​asnych potrzeb istniejący wzorzec.

 

Dodatkowo na powielonych wzorcach wydruku można określać jakie dane mają się przenieść z dokumentu na wydruk i jak prezentować ma się tytuł dokumentu.

UWAGA!! W zależności od wzorca możliwości edycji mogą się różnić. 

W przypadku występowania tabel można określić jakie kolumny mają się wydrukować i określić ich szerokość.

 

Popraw – pozwala poprawić istniejące wzorce. W przypadku, gdy użytkownik poprawia wzorzec wbudowany (dostarczony przez firmę InsERT) możliwości są ograniczone 



 



  • Wypróbuj – pozwala podejrzeć wzorzec na przykładowym dokumencie.

 

  • Popraw wzorzec –​ funkcja zaawansowana, pozwalająca dokładnie edytować wzorce. Opcja ta nie może być wykorzystana na wbudowanych wzorcach. Funkcja dostępna tylko w wersji PRO.

 

Warto również zwrócić ​uwagę na słownik treści nagłówków i stopek, gdzie można zdefiniować i wykorzystać na wszystkich wzorcach swoje własne nagłówki i stopki. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu Konfiguracja – Nagłówki wydruku (lub Stopki wydruku) i wybrać z górnego menu opcję Dodaj.


2. Uzupełnić nazwę nagłówka (lub stopki) i zaznaczyć, czy dane mają pojawiać się automatycznie (zostaną pobrane z konfiguracji Moja firma, do której użytkownik może wejść, klikając Ctrl + spacja i wpisując MF. Więcej informacji o mnemonikach można znaleźć w innym temacie e-Pomocy technicznej dostępnym tutaj), czy ręcznie (zdjęcie 1). Dodatkowo istnieje możliwość skorzystania z autotekstów (zdjęcie 2). Po wpisaniu wszystkich danych należy kliknąć przycisk Zapisz.

zdjęcie 1


zdjęcie 2


Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozp​oczęciu pracy z Rachmistrzem nexo
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki