InsERT S.A.
e-pomoc techniczna

e-pomoc techniczna

Co zrobić, gdy pojawi się komunikat o starszym podłączonym podmiocie w programie sprzedażowym połączonym z vendero?

Program: InsERT GT, InsERT nexo, Subiekt GT, vendero

Kategoria: Konfiguracja

W niektórych przypadkach w systemie sprzedażowym połączonym z vendero może się pojawić następujący komunikat:

 

Świadczy on o tym, że aktualnie wykorzystywana baza danych ma zapisaną lokalnie inną datę ostatniego połączenia z serwerem vendero, niż jest to widoczne online. Taka sytuacja może nastąpić wtedy, gdy przywracany jest starszy podmiot (a na jego wcześniejszej wersji działał synchronizator vendero), ale też, kiedy baza danych uległa uszkodzeniu podczas konwersji i konieczne było korzystanie z jej kopii. Tego typu sytuacja zajdzie jednak tylko wtedy, gdy przed wykonaniem zmian w bazie danych (konwersji)  nie zamkniemy synchronizatora vendero.

Przykładowo:

Niepoprawny tryb pracy:

- zamierzam przeprowadzi​ć aktualizację Subiekta GT do wyższej wersji programu. Zamykam Subiekta, ale nie wyłączyłem synchronizatora ven​​dero (należy pamiętać, że synchronizator może być włączony na stanowisku serwerowym lub stanowisku klienckim).



Jest godzina 10.00, 20.04.2018 - i taką datę ostatniej synchronizacji ma zapisana kopia zapasowa tworzona podczas konwersji. Jednak na serwerze vendero trwa wymiana informacji — ​dodaje kolejne minuty i data ta zmienia się kolejno na 10.01, 10.02 etc.

Niestety konwersja przebiega niepoprawnie i jestem zmuszony przywrócić kopię bazy danych. Wszystkie informacje w środku są aktualne... z wyjątkiem daty ostatniej synchronizacji z vendero. Co za tym idzie, otrzymuję powyższy komunikat.

Poprawny tryb pracy:

- zamierzam przeprowadzić aktualizację Subiekta GT do wyższej wersji.

Zamykam program, pamiętając również o zamknięciu synchronizatora vendero na każdym ze stanowisk (należy się upewnić, że nie jest on uruchomiony na stanowisku serwerowym i stanowiskach klie​nckich. Data ostatniej synchronizacji w tym momencie zostaje ustawiona zarówno w kopii bazy danych, jak i na serwerze vendero jako 10.00, 20.04.2018. Co za tym idzie, dane się od siebie nie różnią.

W przypadku, gdy konwersja nie przebiegnie poprawnie i należy przywrócić kopię wspomnianej bazy danych, daty synchronizacji będą takie same i komunikat nie zostanie wyświetlony.​

​​

Można jednak sobie zadać pytanie, co dokładnie wspomniany komunikat oznacza. Informuje on o konieczności ponownego wysłania informacji na temat towarów przeznaczonych do sklepu internetowego, kategorii, zdjęć oraz ponownego wybrania form Płatności, Dostaw i sposobów Synchronizacji, które dostępne są w Panelu Administracyjnym vendero. Dodatkowo informacje o Zamówieniach zostaną zarchiwizowane, ale wygląd witryny pozostanie prawie bez zmian. Najważniejszą informacją jest tutaj jednak konieczność wprowadzenia kategorii zdefiniowanych ze strony vendero ponownie oraz usunięcie wszystkich danych (w tym zdjęć, czy też SEO), które zostały przesłane w sklepie/witrynie z ofertą, a nie z poziomu programu sprzedażowego. Bardzo często oznacza to więc konieczność manualnego przyporządkowania danych z Subiekta w vendero.

Co zrobić, aby takiej sytuacji uniknąć?

Istnieje możliwość aktualizacji danych z poziomu naszego serwera, ale przeprowadzenie takich zmian wymaga przesłania informacji przez FORMULARZ KONTAKTOWY. Oczywiście należy pamiętać, że w przypadku, gdy użytkownik zgodził się już na ponowne wysłanie informacji na serwer, dane zostaną nieodwracalnie nadpisane.

drukuj
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię