Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak stworzyć, skonfigurować i wykorzystać scenariusz windykacyjny?

Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Windykacja

​Moduł Windykacja​ jest ewidencją wszystkich dokumentów windykacyjnych, czyli wezwań do zapłaty oraz not odsetkowych. Oba dokumenty tworzone są dla należności, dla których minął termin płatności. 

Od wersji 10 systemu InsERT nexo dostępne są dodatkowe narzędzia windykacji, które pozwalają na ewidencjonowanie etapów pracy związanej z windykowaniem należności. Użytkownik może dzięki nim tworzyć scenariusze postępowania z przeterminowanymi należnościami, co znacznie ułatwia cały proces windykacji.

W celu dodania wspomnianych narzędzi do programu (podmioty tworzone we wcześniejszych wersjach nexo) należy je zainstalować. Przy pierwszym uruchomieniu modułu Windykacja, po aktualizacji podmiotu ze starszej wersji, użytkownik jest pytany o to czy wspomniane narzędzia windykacyjne mają zostać zainstalowane.

Uwaga! Należy pamiętać, że scenariusze windykacyjne dostępne są jedynie w programie Gestor nexo.

 

Jeżeli odmówi, będzie mógł dokonać instalacji w późniejszym czasie z poziomu modułu KonfiguracjaScenariusze windykacyjne.


W górnym menu Opcje dostępna jest tam funkcja Zainstaluj narzędzia windykacji.


Przed dodaniem nowego Scenariusza windykacyjnego, należy wskazać konto pocztowe automatycznych wiadomości oraz zdecydować, czy system ma wysyłać automatyczną wiadomość SMS do klienta po zapisaniu danych scenariusza windykacyjnego oraz, czy wykonywanie etapów scenariusza ma się odbywać ręcznie lub automatycznie. ​W celu skonfigurowania tych ustawień należy przejść do modułu KonfiguracjaParametry windykacji, następnie kliknąć Popraw.


​W sekcji ​Scenariusze windykacyjne ​ustawić parametry według własnej specyfiki pracy​. Zapisać zmiany.


Aby dodać Scenariusz windykacyjny, należy przejść do modułu KonfiguracjaScenariusze windykacyjne i wybrać z górnego menu Dodaj.

 

Definiując kolejne etapy, należy określić:

  • Kolejność [1,2,..,n] – w polu tym działa autonumeracja, możliwe jest przesuwanie kolejności etapów.

  • Nazwa scenariusza

  • Dni terminu do zapłaty – w polu tym należy podać, w jakim dniu, licząc od terminu płatności, powinien zostać aktywowany dany etap. Możliwe jest określenie wartości ujemnej (np. 3 dni przed terminem można wysłać przypomnienie) oraz brak terminu (przy sprawach skierowanych do sądu)

  • Czynności do wykonania – (brak), działanie, wysyłanie wiadomości, wezwanie do zapłaty, nota odsetkowa, wysłanie wiadomości SMS.

Poniżej przedstawiono przykładowe scenariusze windykacyjne, w których należy wypełnić pole Nazwa, określić poszczególne kroki działań windykacyjnych, a zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.



​​Uwaga!
1. Możliwość korzystania z czynności Wysłanie wiadomości wiąże się z wymogiem skonfigurowania poczty wychodzącej. Więcej o konfiguracji poczty można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

2. Możliwość korzystania z czynności Działanie wymaga zakupienia programu Gestor nexo.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki