Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak zmienić błędnie wybrany typ podmiotu?

Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Licencje

​Uwaga! Należy pamiętać, iż zmiana typu podmiotu jest usługą płatną.

​W programach serii InsERT nexo wyróżniamy trzy typy podmiotu:

  • Zwykły – Dla firm niebędących biurami rachunkowymi.
  • Biurowy na potrzeby własne – Dla biur rachunkowych, które prowadzą księgowość na potrzeby własne.
  • Biurowy klienta – Dla biur rachunkowych, które prowadzą księgowość własnym klientom.

Istnieją dwie drogi zmiany typu podmiotu:

1. Pierwszy stosuje się w następujących przypadkach:

  • Zmiana typu podmiotu z Biurowy klienta na Zwykły.
  • Zmiana typu podmiotu z Biurowy na potrzeby własne na Biurowy klienta.
  • Zmiana typu podmiotu ze Zwykły na Biurowy klienta.

2. Drugą drogę zmiany typu podmiotu stosuje się w następujących przypadkach:

  • Zmiana typu podmiotu z Biurowy na potrzeby własne na Zwykły.
  • Zmiana typu podmiotu z Biurowy klienta na Biurowy na potrzeby własne.
  • Zmiana typu podmiotu ze Zwykły na Biurowy na potrzeby własne.

W przypadkach z punktu pierwszego należy:

1. Wpisać w wyszukiwarce programu Licencje, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Kody serwisowe.

 

2. Wybrać opcję Chcę wygenerować kod serwisowy i kliknąć Wykonaj. Tak wygenerowany Kod serwisowy skopiować i wyłączyć okno przyciskiem Zamknij.

 

3. Zrobić zrzut ekranu w taki sposób, aby były widoczne Dane licencyjne.

 

Wszystkie zebrane informacje, czyli Kod serwisowy, zrzut ekranu Dane licencyjne oraz informacja o tym, na jaki typ podmiotu ma zostać zmieniony, należy przesłać na formularz kontaktowy. Aby móc to zrobić, należy:

1. Przejść na stronę internetową firmy InsERT. Po uzupełnieniu formularza Identyfikacja klienta kliknąć Dalej.

 

2. Uzupełnić sekcję Informacje dodatkowe, w polu Dokładny opis problemu i sytuacji, w której on wystąpił wkleić wcześniej skopiowany Kod serwisowy i określić oryginalny i docelowy typ podmiotu oraz załączyć NIP klienta biura rachunkowego (jeżeli w podmiocie wybrany jest Typ Biurowy na potrzeby klienta, wtedy należy wykonać czynności, które opisane są w dolnej sekcji artykułu, zaczynając od archiwizacji), dodać załącznik w postaci wcześniej zrobionego zrzutu ekranu i kliknąć Dalej.

 

3. Sprawdzić wszystkie wcześniej wprowadzone dane, przepisać kod z obrazka, zaakceptować stosowne zgody i kliknąć przycisk Wyślij.

 

Po zgłoszeniu prośby o zmianę typu podmiotu zostanie wysłany mail na wcześniej wskazany w formularzu kontaktowym adres e-mail ze zwrotnym Kodem serwisowym, który należy wprowadzić do programu.

 

Aby wprowadzić nowy Kod serwisowy, który zmieni typ podmiotu na właściwy, należy:

1. Wpisać w wyszukiwarce programu Licencje, wybrać wyszukany moduł i kliknąć​ Kody serwisowe.

 

2. Wybrać Chcę wprowadzić otrzymany kod, wkleić wcześniej skopiowany Kod serwisowy z wiadomości e-mail i kliknąć przycisk Wykonaj.

 

W przypadkach z punktu drugiego należy:

1. Odszukać i uruchomić menu Start -> Programy lub Wszystkie aplikacje (w zależności od wersji systemu Windows) -> InsERT -> Program serwisowy.


2. Następnie zaznaczyć podmiot, w którym ma zostać zmieniony Typ podmiotu, kliknąć górne menu Podmiot i wybrać Archiwizuj.

 

3. Wybrać Folder docelowy, w którym zapisze się plik z archiwizacją podmiotu i zatwierdzić przyciskiem Wykonaj.

 

Tak stworzoną archiwizację wraz z informacją o oryginalnym i docelowym typie podmiotu, należy wysłać do firmy InsERT przez Formularz kontaktowy. Artykuł e-Pomocy dotyczący wysyłki bazy danych dostępny jest tutaj.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki