Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak dodać awarię w KSeF?

Ostatnia modyfikacja: 11.12.2025

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: KSeF, Laboratorium



W module KSeF dodano nowy widok umożliwiający wprowadzanie danych o niedostępnościach i awariach Krajowego Systemu e-Faktur, jak i innych sytuacjach, gdy korzystanie z KSeF nie będzie możliwe.​​ ​

Ustawa przewiduje możliwość wystąpienia kilku rodzajów awarii. Z awariami tymi wiążą się odpowiednie terminy przesłania faktur. Podatnik jest zobowiązany przesłać faktury do Krajowego Systemu e-Faktur w celu przydzielenia numeru identyfikującego te faktury w Krajowym Systemie e-Faktur nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu:

  • zakończenia okresu niedostępności Krajowego Systemu e-Faktur, o której mowa w art. 106ne ust. 4;​

  • wystawienia faktur – w przypadku gdy podatnik nie ma możliwości wystawienia faktury ustrukturyzowanej z innego powodu niż awaria Krajowego Systemu e-Faktur, o której mowa w art. 106ne ust. 1. Dodatkowo możliwe jest także wystawienie faktur tradycyjnych (papierowych lub w pdf). 

Aby dodać Awarię Krajowego systemu e-Faktur w programie, należy:​

1. Z listy modułów wybrać Krajowy system e-FakturWysyłka i kliknąć Dodaj

 

2. Uzupełnić odpowiednio dostępne pola, a następnie Zapisać

Uwaga! Termin przesłania do KSeF to pole nieedycyjne, w zależności od wybranego w polu powyżej rodzaju awarii termin przesłania faktur do KSeF wynosi 1 dzień roboczy od daty wystawienia dokumentu lub 7 dni roboczych od ustania awarii.


Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo.​​​​​​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki