Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać wpłatę do kasy?

Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Dokumenty, Kasa

​​​

Moduł Kasa prezentuje wszystkie operacje finansowe związane z firmową kasą. Pozwala ewidencjonować zarówno operacje gotówkowe, jak i bezgotówkowe (płatności kartą płatniczą, bony) oraz dokonywać inwentaryzacji kasy. Aby dodać nową operację kasową, należy wybrać z górnego menu Dodaj – Wpłata do kasy.


Operacje kasowe wprowadzane przez użytkownika mogą występować w jednym z trzech statusów: 
  • wykonana – (standardowa) jest to operacja, która powoduje skutek finansowy, może być rejestrowana w ramach sesji kasowej i może wchodzić do raportu kasowego.

  • odłożona – operacja kasowa, która jeszcze nie doszła do skutku, jest jedynie zaplanowana; operacje kasowe odłożone nie mogą być rejestrowane w ramach sesji kasowej i nie mogą wchodzić do raportu kasowego.

  • unieważniona – operacja, która z pewnych powodów została wycofana; może być rejestrowana w ramach sesji kasowej i może wchodzić do raportu kasowego, jednak nie wpływa ona na saldo operacji.

W oknie dokumentu należy uzupełnić pola formularza, gdzie:
  • Kasa – w ramach której rejestrowana jest operacja. Domyślnie podpowiadana jest kasa, w której kontekście użytkownik aktualnie pracuje

  • Stanowisko kasowe, na którym rejestrowana jest operacja. Domyślnie podpowiadane jest stanowisko kasowe, w którego kontekście użytkownik aktualnie pracuje

  • Rodzaj operacji wystawianej operacji kasowej, który odpowiada danemu zdarzeniu. W zależności od dokonanego wyboru dokument może przybrać inny wygląd i posiadać różne właściwości. Standardowo w programie istnieją następujące rodzaje operacji: spłata, zaliczka, transfer, inny

  • Numer dokumentu tworzony jest automatycznie. Można także wpisać określony numer. Dostępne w tym polu menu kontekstowe zawiera dodatkowe opcje dotyczące numeracji

  • Datę można wpisać ręcznie lub wprowadzić ją za pomocą kalendarza. Domyślnie podpowiadana jest aktualna data programu wybrana w kontekście aplikacji. 

  • Rodzaj rozrachunku, jaki ma być utworzony do danej operacji kasowej. Pole jest dostępne jedynie dla tych rodzajów operacji kasowych, które mają charakter rozrachunkowy. W domyślnej konfiguracji systemu dla operacji KP można wybrać spłatę należności lub zobowiązanie. 

  • Termin płatności – dostępny jedynie dla operacji kasowych, które mają charakter rozrachunkowy. Jednak nie wszystkie rodzaje rozrachunków pozwalają na określenie terminu płatności. 

  • Powiązana operacja kasowa – pole dostępne jest tylko przy rejestrowaniu operacji kasowych o rodzaju transfer.

  • Podmiot, dla którego wystawiana jest operacja kasowa. Można skorzystać z wyszukiwarki InsTYNKT (wpisując, np. fragment nazwy klienta) lub wybrać podmiot z listy dostępnej pod klawiszem F2.

  • Kwota – wartość rejestrowanej operacji kasowej.

  • Tytułem – pole służy do wpisania, z jakiego tytułu dokonywana jest operacja.


Wszystkie operacje rejestrowane są na konkretnym stanowisku kasowym. Stanowiska kasowe przypisane są natomiast do kasy firmowej. Takich kas może być wiele. Na dokumencie domyślnie podpowiada się stanowisko kasowe wybrane w kontekście.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki