Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Obsługa KSeF (Krajowy System e-Faktur) w programie Subiekt 123

Program: Subiekt 123

Kategoria: Dokumenty, KSeF, Laboratorium

Krajowy System E-F​​​aktur (KSeF)​ to platforma elektronicznej wymiany faktur​, która umożliwia wystawienie, przesłanie, przechowywanie i rozliczenie faktur elektronicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. KSeF zapewnia również automatyczną wymianę danych między przedsiębiorcami i instytucjami państwowymi.

Kra​jowy System e-Faktur (KSeF) pozwala wystawić i udostępnić faktury w ustrukturyzowanym formacie XML, który jest zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(1) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, natomiast ​od 1 lipca 2024 r. planowana jest jego obligatoryjność.

Z systemu korzystać mogą:

  • Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy ​podatku VAT,

  • Podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP,

  • ​Przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT.​

W momencie, gdy system ten stanie się obowiązkowy, ka​żda faktura i jej korekta będzie musiała zostać przesłana i przyjęta przez KSeF – dopiero wtedy będzie miała moc prawną. Również nabywca będzie miał obowiązek pobierania faktur, które zostały na niego wystawione przez podatników, od których nabywał towary/usługi, zaś datą otrzymania dokumentu przez nabywcę zostanie uznana data przyjęcia go przez KSeF.

Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:

  • faktury sprzedaży (w tym także do paragonu),

  • faktury uproszczone,

  • faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe),

  • ​faktury marża.

Więcej informacji, czym jest KSeF i dlaczego docelowo zasadniczo każdy podatnik będzie miał obowiązek korzystania z tego narzędzia, dostępne jest na stronach Ministerstwa Finansów.​

Aktualnie obsługa KSeF Subiekcie 123 dostę​​​pna jest w Laboratorium. Aby z niej skorzystać, należy ją aktywować w Koncie InsERT​. W kolejnych wersjach zostanie włączona automatycznie dla wszystkich klie​​ntów.​​

Poniżej dostępne są artykuły e-Pomocy technicznej dotyczące obsługi KSeF w pro​gramie ​ Subiekt 123:​

1. Aktywacja funkcjonalności związanych z KSe​F (Krajowy System e-Faktur)​​​

2. Jak wygenerować token umożliwiający uwierzytelnienie w KSeF?

3. ​​Jak dodać token autoryzacyjny KSeF?​

4. Jak wystawić fakturę do KSeF?

5. ​​Jak wysłać dokumenty do KSeF?

6. Jak zmienić token autoryzacyjny KSeF?

7. Jak usunąć t​​oken autoryzacyjny KSeF?​

8. Jak ​ zawiesić komunikację z KSeF?

9. Jak wznowić komunikację z KSeF?​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki