e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo i Rewizor nexo – Jak dostosować schematy do dekretacji e-Faktur (KSeF)?
Program: InsERT nexo, Portal Dokumentów, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty, Dokumenty pobrane, KSeF, Komunikacja
Programy Rachmistrz nexo i Rewizor nexo umożliwiają dekretację e-Faktur pobranych z KSeF. Więcej informacji, czym jest KSeF i dlaczego docelowo zasadniczo każdy podatnik będzie miał obowiązek korzystania z tego narzędzia, dostępne jest na stronach Ministerstwa Finansów.
Dokumenty pobrane z KSeF dostępne są w dwóch widokach w programie.
Dokładny opis funkcjonalności modułu Dokumenty pobrane oraz sposób pobierania dokumentów z KSeF znajduje się tutaj.
- Moduł Dokumenty pobrane w dedykowanych zakładkach KSeF.

- Moduł Księgi – Dekretacja dokumentów.

W module Dekretacja dokumentów, w celu wyfiltrowania dokumentów z KSeF dostępny jest stosowny filtr oraz kolumna.

Obrazy dokumentów przy włączonej obsłudze KSeF mogą zawierać dane z dwóch źródeł:
-
z Subiekta nexo – informacje na zakładce Dokument (N),

-
z Krajowego Systemu e-Faktur – po odebraniu danych – informacje na zakładce e-Faktura (N/DE).

Dopuszczalna jest zatem sytuacja, w której obraz faktury sprzedaży zawierać będzie dane z obu tych źródeł. Stanie się tak w sytuacji, gdy Subiekt nexo współpracujący z programem księgowym wygeneruje e-Fakturę na podstawie faktury, która przekazana zostanie do księgowości. W takiej sytuacji obraz zbudowany będzie z dwóch zakładek.

Dane z zakładek i mogą posłużyć do automatycznej dekretacji. Istotną funkcjonalnością, jest możliwość odwoływania się w schematach dekretacji dodanych zawartych w obrazie standardowej faktury (zakładka Dokument), a także danych z e-Faktury. Użytkownik, tworząc schemat dekretacji może wykorzystać z pola KSeF już w samych warunkach wykonania schematu, co pozwala utworzyć odrębny schemat dekretacji dla faktur pobieranych z KSeF.
Budując schemat, użytkownik może również wykorzystywać podwójne definicje wartości dla poszczególnych pól. Dzięki nim schemat staje się bardziej uniwersalny, ponieważ dana wartość może być pobrana do dokumentu księgowego zarówno z obrazu księgowego standardowej faktury (N) jak i z e-Faktury (N/DE). Nie ma zatem konieczności generowania dodatkowych warunków w celu utworzenia uniwersalnego schematu dekretacji dla wszystkich faktur.
Istnieją dwie możliwości ustawień:
Stosując poniższe ustawienie, program w pierwszej kolejności będzie próbował pobrać dane z obrazu księgowego standardowej faktury (N). W przypadku braku dokumentu tradycyjnego dane zostaną pobrane z e-Faktury (N/DE).

Stosując poniższe ustawienie program w pierwszej kolejności będzie próbował pobrać dane z e-Faktury (N/DE). W przypadku braku dokumentu tradycyjnego dane zostaną pobrane z dokumentu tradycyjnego (N).

Dodatkowo możliwe jest opisywanie pozycji e-Faktury w obrazie księgowym e-Faktury. Pozwala to na rozksięgowanie dokumentu według różnych kryteriów podziału ustalonych w schemacie dekretacji.

Więcej informacji na temat tworzenia schematów dekretacji znajduje się w poniższych artykułach e-Pomocy technicznej:
-
Rachmistrz nexo – Czym są i do czego służą schematy dekretacji?
-
Rewizor nexo – Czym są i do czego służą schematy dekretacji?
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programach Rachmistrz i Rewizor nexo.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.
