Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak wykorzystać automatyzację w KSeF?

Ostatnia modyfikacja: 20.10.2025

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja, KSeF

Krajowy System e-Faktur umożliwia pobranie przez podatnika dokumentów, jakie zostały dla niego wystawione. Działanie wysyłki, odbioru oraz przekształcania e-Faktur można dostosować do własnych potrzeb poprzez odpowiednią konfigurację Parametrów e-Faktur, a przykładem może być cykliczne sprawdzanie, czy podatnik otrzymał nowe dokumenty.


Czynności związane z KSeF można jednak zautomatyzować, a w tym celu należy utworzyć automaty (DodajAutomat).


Wszystkie akcje związane z KSeF-em dostępne są z wykorzystaniem harmonogramu.


W ramach automatyzacji działań związanych z Krajowym Systemem e-Faktur udostępniono następujące czynności:

  • Pobierz dokumenty z KSeF;

  • Pobierz UPO dla dokumentów z KSeF;

  • Prześlij wszystkie dokumenty do KSeF;

  • Prześlij dokumenty do KSeF;

  • Sprawdź status dokumentów przesłanych do KSeF;

  • Sprawdź zgodność ze schematem KSeF;

  • Wygeneruj e-Faktury.


  • Pobierz dokumenty z KSe​​Fczynność umożliwiająca automatyczne pobieranie e-Faktur z uwzględnieniem częstotliwości oraz zakresu pobieranych dokumentów;


  • Pobierz UPO dla dokumentów z KSeF czynność umożliwia automatyczne pobieranie UPO;


  • Prześlij wszystkie dokume​nty do KSeF – ​czynność umożliwia automatyczne wysyłanie wielu dokumentów do KSeF wg. harmonogramu;


  • ​​Prześlij dokumenty do KSeF – czynność działa analogicznie do poprzedniej, ale pozwala zdefiniować więcej parametrów; 


  • ​​Sprawdź status dokumentów przesłanych do KSeF – czynność pozwala zweryfikowanie statusu wysyłki dokumentów (jeśli nie ustawiono w parametrach e-Faktur automatycznego sprawdzania statusu wysyłki dokumentu po jego wysłaniu)  Akcja można wykonać zbiorczo dla wszystkich dokumentów przesłanych do KSEeF danego dnia;

 

  • Sprawdź zgodność ze schematem KSeF – czynność pozwalająca na przeprowadzenie weryfikacji wszystkich dokumentów pod kątem zgodności ze schematem KSeF, bez generowania e-Faktury;

 

  • Wygeneruj e-Faktury – czynność umożliwiająca weryfikację wszystkich dokumentów pod kątem zgodności ze schematem KSeF oraz ich wygenerowanie w formie e-Faktury.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo oraz Przykładowe wykorzystanie automatów w Subiekcie nexo​.​​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki